Štrajk talianskych železniciarov si vynútil zrušenie mnohých vlakov
TASR19.5.2002 - Jednodnový štrajk zamestnancov talianskych železníc od soboty 19.00 GMT (21.00 SELC) do nedele 19.00 GMT si vynútil zrušenie mnohých liniek.
Odborová organizácia Orsa vyhlásila tento štrajk s cielom podporit požiadavku zvýšenie miezd a zlepšenia pracovných podmienok.

České dráhy vlani znížili stratu medziročne o 800 mil. Kc na 4 mld. Kč
TASR19.5.2002 - Českým dráham ( ČD ) vlani podla auditovaných výsledkov klesla strata medzirocne o 800 miliónov Kc zhruba na 4 miliardy Kc.
Oproti rozpoctu je tak výsledok lepší o 1,3 miliardy Kc. Železnice dostali od audítora prvý raz výrok bez výhrad. Prevádzková strata sa oproti rozpoctovaným 3,5 miliardy Kc znížila o 2,3 miliardy Kc. Informoval o tom ceský denník Mladá fronta Dnes.

Príslušník ŽP, ktorý v piatok spôsobil vážnu nehodu, sa dnes sám prihlásil
TASR18.5.2002 - Príslušník Železnicnej polície (ŽP), ktorý v piatok podvecer na ceste z Košíc do Družstevnej pri Hornáde spôsobil vážnu dopravnú nehodu a vzápätí ušiel, sa podla policajných zdrojov dnes sám prihlásil. Podla toho istého zdroja mu bola odobratá krv, výsledok skúšky však nie je známy.
Favorit, v ktorom sa viezli dvaja príslušníci ŽP, prešiel do protismeru a narazil do Volkswagenu Passat. Viezli sa v nom rodicia s asi jeden a pol rocným dietatom. Podla informácií, ktoré dnes poskytli TASR hasici z Hasicského a záchranného zboru (HaZZ) Košice, všetkých troch záchranka odviezla do nemocnice, rovnako aj policajta, ktorý pri nehode utrpel vážne zranenia.
Vodica Favorita Martina O., ktorý z miesta nehody ušiel, zacali muži zákona okamžite hladat. Ani viachodinové systematické pátranie neprinieslo žiaden výsledok.
Polícia o nehode a jej úcastníkoch nezverejnila bližšie informácie.
Príslušníci HaZZ Košice však potvrdili, že išlo o velmi silný náraz, pretože Favorit bol doslova zapichnutý do priekopy. Hasici museli pri nehode použit dve vozidlá rýchlej technickej pomoci vybavené zariadeniami na vyslobodzovanie osôb. Vodicovho spolujazdca Martina M. zo zdemolovaného Favorita doslova vystrihli. Pretože auto bolo prerobené na plyn, museli na nom pre možný výbuch zatvorit ventil.
Podla hasicov bola cesta medzi Košicami a Družstevnou pri Hornáde pre akúkolvek dopravu uzavretá vyše troch hodín. Pre prepravu zranených do nemocnice plánovali lekári použit vrtulník, napokon však zvolili sanitné vozidlá.
V Družstevnej pri Hornáde mali v piatok príslušníci ŽP strelby, zároven hrali aj futbal a varili si guláš.

Železnicné spolocnosti upevnia kamene v blízkostí tratí 
TASR21.5.2002 - Japonské železnicné spolocnosti chcú v rámci prevencie voci násiliu pocas futbalových majstrovstiev sveta upevnit kamene lemujúce železnicné trate. 
Kamene redukujú hluk a vibráciu prechádzajúcich vlakov. Železnicné spolocnosti v nich však v súcasnosti vidia skôr zbrane v rukách fanúšikov. 
Centrálna japonská železnicná spolocnost má k dispozícii tím 20 ludí, ktorí budú upevnovat kamene v blízkosti dvoch staníc nedaleko štadióna Šizuoka, kde bude hrat Kamerun s Nemeckom 11. júna. 

ŽSR v Košiciach otvoria novú prístavbu Železničnej nemocnice s poliklinikou
Železnice Slovenskej republikyBratislava (16. máj 2002) – Železnice Slovenskej republiky ( ŽSR ) zajtra 17. mája o 13,30 h za účasti ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Jozefa Macejka slávnostne otvoria novú prístavbu Železničnej nemocnice s poliklinikou (ŽNsP) v Košiciach na Masarykovej ulici číslo 9. Otvoreniu bude predchádzať posvätenie Kaplnky Božieho milosrdenstva, ktorú v priestoroch ŽNsP posvätí košický arcibiskup, metropolita Mons. Alojz Tkáč.
 Stavbu s názvom Železničná nemocnica s poliklinikou v Košiciach – 1. etapa začali ŽSR (vtedy ČSD) realizovať v októbri 1990 z vlastných zdrojov po schválení projektovej dokumentácie a vydaní stavebného povolenia s plánovaným finančným objemom 30 439 tis. korún. Na základe požiadavky budúceho užívateľa stavby - Ústavu železničného zdravotníctva – sa v roku 1991 spracovala zmena koncepcie stavby. Podľa nej sa stavebný objekt „SO 301 – Prístavba“ dobudoval v časti „A“ o dve podlažia, v časti „B“ o jedno podlažie. Týmito zmenami sa zlepšili hlavne podmienky lôžkovej časti, chirurgického a interného oddelenia. Zmenou účelu sa zriadil aj nový operačný trakt. Zmeny koncepcie stavby si vyžiadali aj realizáciu ďalších vonkajších objektov, ktoré v pôvodnom zámere neboli - napríklad náhradný prúdový zdroj, redukčná stanica kyslíka a medicionálnych plynov, kompresorová stanica, spojovací objekt. Zároveň sa zmodernizovala zastaralá zdravotnícka technika. Predovšetkým možno spomenúť magnetickú rezonanciu, gastroskop, mamograf, harmonický skalpel, laparoskop, dýchací automat, monitorovací systém atď. Okrem mamografu a magnetickej rezonancie však bola už väčšina prístrojovej techniky vzhľadom na dlhý čas realizácie stavby využívaná na diagnostikovanie a liečbu pacientov už počas jej realizácie.
 Plánovala sa aj druhá etapa výstavby, v ktorej sa mala rekonštruovať jestvujúca budova, rozšíriť kuchyňa, zriadiť centrálna sterilizácia a premiestniť práčovňa do nových priestorov. V roku 1994 však ministerstvo dopravy, spojov a verejných prác pre nedostatok finančných prostriedkov výstavbu druhej etapy zastavilo. Ale objekt centrálnej sterilizácie bol zaradený do 1. etapy. 
V roku 1995 sa na prístavbe nepracovalo.  
Na stavbe Železničná nemocnica s poliklinikou v Košiciach sa od októbra 1990 do mája 2002 preinvestovalo 453 158 tis. Sk. V hlavnom objekte v časti „A“ sú v súčasnosti ukončené: ambulancia lekárskej služby prvej pomoci, interné ambulancie, chirurgická ambulancia, neurologické ambulancie, gastroenterologická ambulancia, reumatologická ambulancia, dermatovenerologická ambulancia, lôžkové oddelenie chirurgie, priestory pre riaditeľstvo ŽNsP, v časti „B“ sú ukončené: oddelenie rehabilitácie, operačný trakt, oddelenie anesteziológie a intenzívnej medicíny, lôžkové oddelenie chirurgie, lôžkové oddelenie interné, šatne personálu a sklad šatstva pacientov.  


Strana vytvorená: 27-V-2002  
Späť na " Železničné správy z tlače "