Ekonomicky najťažším bude pre ŽSR rok 1999
Celková zadĺženosť ŽSR k 01.12.1998 sa vyšplhala na rekordných 25 mld. Sk, z čoho v roku 1999 bude musieť splatiť zhruba 9 mld.-uviedol staronový generálny riaditeľ ŽSR Andrej Egyed (znovuzvolený 14. 12. 1998 - tento viedol železnice na Slovensku v období 1988-1993) , s ktorým sa opäť na post generálneho riaditeľa po rokoch vedenia amatérmi vracia odborník. Ekonomickú krízu však nie je možné vyriešiť bez účasti štátu, ktorý je najväčším dlžníkom ŽSR, najmä vďaka likvidačnej politike vlády Vladimíra Mečiara voči ŽSR v rokoch 1994-1998. Táto sa zmluvne zaviazala uhrádzať stratu za výkony v osobnej doprave ročne vo výške cca 6 mld. Sk, z čoho však v skutočnosti uhrádzala cca tretinu. Zaujímavosťou je však skutočnosť, že táto vláda (zrejme neznalá významu slova "ekológia") rozhodla o investícii 229 mld. Sk do výstavby diaľničnej siete, ktorá je pre väčšinu národa treťoradá. Vláda M. Dzurindu však rozhodla o radikálnom útlme ich výstavby.
(Práca, Ž-Semafor a iné)
stránka vytvorená: 11. I. 1999.