Generálny štrajk v Juhoslávii narušil dopravu na cestách a železniciach

Belehrad 2. októbra (TASR) - Oponenti juhoslovanského prezidenta
Slobodana Miloševiča vstúpili dnes do celonárodného generálneho
štrajku, aby tak prinútili belehradského lídra odstúpiť z funkcie po
prehratých voľbách. Protest sa organizuje formou vytvárania cestných
zátarás, narušovania prevádzky železnice a všeobecnej občianskej
neposlušnosti. Zatiaľ nie sú žiadne správy o násilných stretoch. V
uliciach hlavného mesta Belehrad demonštranti postavili niekoľko
desiatok cestných zátarás. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy
zostali v depách a nepremáva ani väčšina taxíkov. Zakázaná nezávislá
rozhlasová stanica B2-92 informovala, že srbská polícia neskôr
nenásilným spôsobom ukončila blokády dvoch z troch hlavných
belehradských mostov cez rieku Dunaj. Spred mostov policajti
odtiahli odstavené vozidlá, ktoré slúžili ako zátarasy. Rovnakým
spôsobom bezpečnostné zložky ukončili i blokádu ďalších dopravných
tepien v centre mesta. Poľnohospodári zase blokujú cesty po celom
Srbsku traktormi. Správy síce hovoria, že polícia premávku zakrátko
obnovuje. Mnoho belehradských obchodov zostalo zatvorených.
Juhoslovanské hlavné mesto čakajú v priebehu dňa aj plánované
protestné zhromaždenia univerzitných profesorov, študentov, školákov
a prívržencov hlavného opozičného bloku, Demokratickej opozície
Srbska (DOS). Zamestnanci železníc medzičasom zablokovali hlavné
spojenie medzi metropolou a menšou zväzovou republikou Čiernou
Horou. Oznámila to tlačová agentúra Beta s tým, že štrajky hlásia i
zo západosrbského mesta Užice, kde je zbrojársky závod a
východosrbského Boru. Baníci v Požarevaci vo východnom Srbsku sa
pripojili k 7500 kolegom z najväčšej srbskej uhoľnej bane v
Kolubare, južne od Belehradu, ktorí štrajkom podporujú požiadavku
opozície už od piatku. Baňa produkuje uhlie pre srbský energetický
priemysel, zastavenie jej činnosti môže viesť k ohrozeniu dodávok
elektrickej energie v celej krajine. V stredosrbskom Arandjelovaci
zostali zatvorené všetky prevádzky s výnimkou potravín, aj tie
doobeda ukončili predaj. Nevyučuje sa ani v mnohých školách.
Generálny štrajk vyhlásila opozícia, keď sa Miloševič odmietol vzdať
mocenských pozícií po, ako sama tvrdí, rozhodujúcej porážke v
prezidentských voľbách 24. septembra.

Írsko plánuje komplexnú reorganizáciu národného dopravného systému
Dublin 2. októbra (TASR) - Írska vláda dnes predstavila plány v
hodnote 14 miliárd írskych libier (15,6 miliardy USD) na
reorganizáciu národného dopravného systému do roka 2016. Tento
projekt, ktorý obsahuje systém metra v Dubline, nové medzimestské
diaľnice a lepšie autobusové a železničné služby, zabezpečí Írsku
dopravný systém, porovnateľný s akoukoľvek rozvinutou krajinou.
Premiér Bertie Ahern uvádza, že splnenie plánu závisí od dostupnosti
finančných zdrojov, no neočakáva, že inflácia sa udrží na súčasnej
úrovni. Celková miera inflácie je totiž na najvyšej úrovni za
posledných 15 rokov a vlani dosiahla 6,2%, čo zodpovedá takmer
dvojnásobku európskeho priemeru. Aj rastúce ceny pozemkov a daň z
pridanej hodnoty približne na úrovni 15% zvýšili odhadované náklady
na projekt z pôvodných 8,5 miliardy na 14 miliárd írskych libier.
Vláda plánuje informačnú kampaň s cieľom získať medzinárodné firmy
pre účasť v tendroch a prizve aj súkromný sektor. Navyše rozvíjajúce
sa írske hospodárstvo, blížiace sa k úplnej zamestnanosti, bude na
realizáciu plánu vyžadovať množstvo dodatočných pracovníkov na
stavebné a inžinierske práce. B. Ahern dodáva, že krajina v dôsledku
rastúcej populácie a zamestnanosti čelí prudkému vzostupu
požiadaviek na dopravný systém a najmä v Dubline, kde okolo mesta
vyrastajú nove štvrte. Dopravné zápchy sa stávajú dennou rutinou,
keďže v hlavnom meste žije viac než tretina 3,7-miliónovej írskej
populácie. Vláda odhaduje, že denný počet osobných vozidiel a
prostriedkov hromadnej dopravy v Dubline do roka 2016 dosiahne
takmer 500 000, čo takmer o 95% prevyšuje úroveň z roka 1997. Podľa
údajov Centrálneho štatistického úradu každý týždeň pribúda na
cestách približne 1 000 nových vozidiel. Ako informuje agentúra
Reuters, projekt je súčasťou celonárodného rozvojového plánu v
hodnote 40 miliárd libier, ktorého cieľom je reorganizácia a obnova
infraštruktúry, ako aj zvýšenie úrovne zdravotníckej starostlivosti
a vzdelania.

K štrajku, na ktorý vyzvala opozícia, sa prirpojili aj baníci a železničiari
Belehrad 1.októbra (TASR) - K štrajku, na ktorý vyzvala opozícia sa
v sobotu pripojili baníci najväčšej uholnej bane v Juhoslávii, v
Kolubare, zamestnanci istej ropnej rafinérie a železníc. Prejavy
občianskej neposlušnosti majú prinútiť juhoslovanského prezidenta
Slobodana Miloševiča aby priznal svoju porážku v minulotýždňových
prezidentských voľbách. Štrajk baníkov v Kolubare by mohol viesť v
ťažko skúšanej krajine k energetickej kríze, pretože väčšinu
elektrickej energie v JZR produkujú tepelné elektrárne. Riaditeľ
bane Slobodan Markovič sa na zhromaždení zamestnancov pokúšal
neúspešne baníkov od štrajku odhovoriť. Za víťaza minulotýždňových
prezidentských volieb vyhlásila srbská opozícia svojho kandidáta
Vojislava Koštunicu. Podľa údajov federálnej volebnej komisie
dosiahol Koštunica o osem percent hlasov viac ako Miloševič,
nezískal však potrebnú absolútnu väčšinu hlasov. Za uznanie
volebného víťazstva opozície demonštrovalo v Belehrade v sobotu
večer niekoľko tisícok ľudí. Povolebná situácia v JZR bola aj
predmetom 35-minútového rozhovoru medzi americkým prezidentom Billom
Clintonom a jeho ruským partnerom Vladimírom Putinom. Ako informoval
v sobotu hovorca Bieleho domu, obaja prezidenti sa zhodli v tom, že
Miloševič by mal rešpektovať vôľu srbského národa. Putin zároveň
Clintonovi oznámil, že Belehrad odmietol ponuku Moskvy na
sprostredkovaciu misiu ruského ministra zahraničných vecí Igora
Ivanova. Telefonický rozhovor sa uskutočnil z iniciatívy americkej
strany.

Bývalý vlakvedúci Rudolf Stražovan tvrdí, že keby náš prezident fajčil, neochorie
Novy Cas
Pondelok, 2. Október 2000

Liečiteľ s deravými ponožkami
PETER REMIŠ

Naše služobné auto zastalo pred železničným domčekom pri trati ukrytým za
dve moruše a živý plot. Z bránky vybieha usmievavý šesťdesiatnik. Na prvý
pohľad pripomína istého dekadentného spisovateľa. Akurát, že tento muž nie
je americký umelec, ale slovenský liečiteľ.

Pán Rudolf Stražovan (65) z dediny pri Dunajskej Strede si doktorský titul
pred meno nedáva, pretože má iba štyri triedy mešťanky. Väčšinu života
strávil na železnici - z toho 25 rokov ako vlakvedúci. Nepriviedol nás za
ním chýr o jeho schopnostiach, ale pozval nás sám. V liste, ktorý nám
poslal do redakcie, napísal, že už po prvej operácii slovenského
prezidenta predpovedal výrazné zhoršenie jeho zdravotného stavu. Okrem
toho tvrdil, že dievčaťu po jeho hypnotickej seanse začali tak rásť malé
prsia, že dnes „bradavkami takmer prepichne blúzku”. Sami uznáte, že to
mužskú časť našej redakcie muselo osloviť.

„Nikotín - ten mikrób zabíja.”
Vo dvore železničného domčeka sedí na lavičke žena a číta knihu Liečenie
duševnými procesmi. Nie je to však manželka pána domáceho, ale pacientka,
ktorá trpezlivo čaká, kedy skončí naša audiencia. Na naše dotieravé
vyzvedanie, kde má ženu, sa „básnik od trate” iba uškrnie: „Dostala
porážku, ale tak som ju vyliečil, že mi ušla.” Potom nás vedie do malej
kuchyne so zatuchnutým vzduchom, naleje nám kolu a začína najskôr svoju
prezidentskú story: „Čo myslíte, fajčí pán prezident?” „Asi nie,” odtušili
sme, vzhľadom na známe športové založenie Rudolfa Schustera. „No vidíte.
Ja tvrdím, že keby fajčil, nič sa mu nestane. Od začiatku som vedel, že
lekári sa mýlia. Najmä, keď vyhlásili, že mu našli v tele nejaký bacil.
Ale veď ten bacil tam bol aj predtým! Je súčasťou normálnej črevnej
mikroflóry! Akurát, že u fajčiarov nikotín tieto mikróby zabíja.”

Falošná veštba
Pán Stražovan nám ukazuje ďakovný list zo 7. júla 2000. „V mene kancelárie
prezidenta republiky Vám úprimne ďakujem za ponuku liečiť pána prezidenta
ľudovými liečiteľskými metódami...” Odosielateľom je riaditeľ Odboru
politických analýz KP SR v Bratislave. Nuž ktovie, ako by to dopadlo, keby
prezidentova rodina uprednostnila liečiteľa pred innsbruckou klinikou.
Možno podobne ako jeho veštenie. O vešteckých schopnostiach pána
Stražovana sa píše aj v Adresári liečiteľov v SR z roku 1998, kde je
krátky opis jeho pracovných metód. Nastavujem mu teda svoju dlaň, aby mi
prečítal, čo ma neminie. „Boli ste raz ženatý, ale teraz sa vám rysuje
nejaký iný vážny vzťah. Máte jedného syna... V podnikaní vás čoskoro čaká
finančný úspech.” Stačilo. Faktom je, že som sa nikdy v tomto živote
neženil, o synovi nič neviem a podnikať sa, bohužiaľ, nechystám.

Zmizla jej aj cysta
Pacientka, ktorá na nás trpezlivo čakala na dvore, je pani Valéria z
Veľkého Krtíša - matka dievčaťa, ktorého prsné bradavky dnes „takmer
prepichujú blúzky”. Jej dcéra pôvodne prišla za liečiteľom s iným
problémom: Vo veku 24 rokov nemala asi dva roky menzes. Lekári jej okrem
toho zistili cystu a predpovedali jej, že nemôže mať deti. Dva týždne po
návšteve u liečiteľa dostala menzes znova a okrem toho jej zmizla aj
cysta. „Dal som jej v hypnóze príkaz, aby jej aj prsia išli hore,” spomína
na mladú pacientku pán Stražovan, ktorému jej vraj bolo ľúto. Jeho slová
potvrdzuje aj pani Valéria: „Moja dcéra pred návštevou prsia skoro nemala.
Dnes sa modlí, aby jej už viac nerástli.”

Liečiteľ s „letnými ponožkami”
Pán Stražovan tvrdí, že v hypnóze naučil jesť 12-ročné anorektické
dievčatko, ktoré malo iba 25 kilogramov. („Dal som jej potom maslový
chlieb so salámou a paradajkou a zhltla ho napriek tomu, že rajčiny
predtým neznášala.”) Zápalisto nám opisuje, ako raz vrátil možnosť pohybu
žene, ktorej po autohavárii znecitlivela noha od kolena dole. Názorne
pritom dvíha nohy tak, ako jeho pacientka po hypnotickej seanse. Pozeráme
na jeho deravé ponožky a súhlasne kývame hlavami. Niečo na tých jeho
schopnostiach asi predsa len bude...

Odborári sú proti transformácií ŽSR
Pondelok 2.10.2000
(sita)
sme
Odborové združenie železničiarov (OZŽ) odmieta vládou navrhované
rozdelenie Železníc SR (ŽSR), žiada zastavenie prác na
transformačnom projekte a vypracovanie nového projektu, ktorý nebude
znamenať rozdelenie železníc. Podľa generálnej rady združenia je
skutočným zámerom celého projektu privatizácia lukratívneho majetku
a činností, ktoré sú pre spoľahlivý a bezpečný chod železníc
nevyhnutné. Informoval o tom predseda OZŽ Imrich Sedláček. Odborári
tvrdia, projekt nerieši celý rad existenčných problémov železníc a
po schválení umožní rôznu interpretáciu. Odbory sa rozhodli vyzvať
na verejnú diskusiu o transformácii ŽSR. Zároveň vyzvali vládu, aby
transformáciu a reštrukturalizáciu železníc riešila osobitným
zákonom.

Okres bez budúcnosti
Stroskotávajúce rozvojové snahy veľkokrtíšskeho regiónu
Pravda PIATOK 29. september 2000
ŠTEVO RIMAJ

Nevyhovujúca infraštruktúra, najmä však absencia dobrého cestného a
železničného spojenia, je problémom, pre ktorý do Veľkokrtíšskeho
okresu neprichádzajú investori.

Popri okrese Svidník, kde úplne chýba železničné spojenie, je práve
okres Veľký Krtíš regiónom, v ktorom osobná železničná preprava
nefunguje vôbec. Absolútne nevyhovujúca je aj sieť ciest, čo okres
izoluje takmer od všetkých centier. Tento stav spôsobuje nezáujem
investorov o podnikanie, čoho dôsledkom je aj vysoká nezamestnanosť.
Ako PRAVDU informovala pracovníčka odboru regionálneho rozvoja
Okresného úradu Vlasta Liptáková, okres sa už dlhé roky snaží o
podporu vlády na dobudovanie infraštruktúry. Už roky sa hovorí o
železničnom prepojení z Veľkého Krtíša do Šiah, čo by spojilo nielen
mestá, ale aj západ s východom Slovenska južnou trasou. "Jediná naša
železnica, ktorá vedie z Lučenca a v dĺžke 16 km prechádza aj
Maďarskom, sa končí v Malých Stracinách," uviedla Liptáková.
Takisto stroskotali snahy okresu o vybudovanie tzv. južného cestného
ťahu, ktorý by mal prechádzať cez Veľký Krtíš. Liptáková hovorí, že
existuje uznesenie vlády z 25. mája 1993, v ktorom kabinet uložil
ministrovi dopravy riešiť železničné prepojenie okresu. Nič sa však
neudialo a namiesto podpory uznesenia v prvej polovici 90. rokov
úplne zrušili osobnú vlakovú prepravu pre jej neefektívnosť. Hoci sa
Veľký Krtíš snaží aj naďalej o rozvoj infraštruktúry, v Územnom
pláne veľkého územného celku Banskobystrický kraj, schválenom vládou
9. júna 1998, sa spomína len rekonštrukcia cesty na trase Veľký
Krtíš - Slovenské Ďarmoty. O železnici v ňom nie je ani zmienka.
"Bohužiaľ, Veľký Krtíš je z hľadiska dopravy vynechávaný aj z
Regionálneho operačného plánu pre Banskobystrický kraj, ktorý sa
dopracúva a je súčasťou Integrovaného plánu regionálneho a
sociálneho rozvoja SR - začleňovacieho materiálu pre podporu z
predvstupových fondov EÚ," dodala Liptáková.

Päťsto policajtov v priestoroch najväčšej uhoľnej bane JZR
Belehrad 1. októbra (TASR) - Päťstvo členov špeciálnych jednotiek
bezpečnostných síl Juhoslovanskej zväzovej republiky (JZR) preniklo
dnes večer do priestorov najväčšej uhoľnej bane JZR pri meste
Lazarevac, ležiacom vo vzdialenosti 60 km južne od Belehradu.
Agentúre AFP to oznámil jeden zo štrajkujúcich baníkov Predrag
Stepanovič. Baníci z bane z uhoľnej bane Kolubara sa v sobotu spolu
so zamestnancami veľkej ropnej rafinérie a železníc pripojili k
štrajku, na ktorý vyzvala srbská opozícia. Prejavy občianskej
neposlušnosti by mali prinútiť juhoslovanského prezidenta Slobodana
Miloševiča aby priznal svoju porážku v minulotýždňových
prezidentských voľbách. Štrajk baníkov v Kolubare by mohol viesť v
ťažko skúšanej krajine k energetickej kríze, pretože väčšinu
elektrickej energie v JZR produkujú tepelné elektrárne. Riaditeľ
bane Slobodan Markovič sa na zhromaždení zamestnancov pokúšal
neúspešne baníkov od štrajku odhovoriť. Za víťaza minulotýždňových
prezidentských volieb vyhlásila srbská opozícia svojho kandidáta
Vojislava Koštunicu. Podľa údajov federálnej volebnej komisie
dosiahol Koštunica o osem percent hlasov viac ako Miloševič,
nezískal však potrebnú absolútnu väčšinu hlasov. Za uznanie
volebného víťazstva opozície demonštrovalo v Belehrade v sobotu
večer niekoľko tisícok ľudí.

Premiér oslávil Deň železničiarov v historickom parnom vlaku
(tasr)
sme
Pondelok 2.10.2000

BRATISLAVA – Slávnostnou jazdou v historickom parnom vlaku si v
sobotu zamestnanci Železníc SR pripomenuli Deň železničiarov. Spolu
s nimi do súpravy, ťahanej parným rušňom Albatros z 50. rokov, na
bratislavskej Hlavnej stanici nastúpil premiér Mikuláš Dzurinda,
sprevádzaný ministrom dopravy Jozefom Macejkom a generálnym
riaditeľom ŽSR Andrejom Egyedom.
Na železničnej stanici Bratislava-Rača bývalý zamestnanec železníc a
terajší premiér Dzurinda symbolicky krompáčom poklopal základný
kameň V. medzinárodného železničného koridoru. Zároveň konštatoval,
že vláda z výnosov z privatizácie, ktoré sa pre rok 2001 očakávajú
vo výške 8 miliárd korún, uvoľní významnú časť na zníženie dlhu
štátu voči ŽSR.
Druhou zastávkou vlaku pred jeho konečnou v Trnave bol Cífer, kde
bola do prevádzky slávnostne uvedená zmodernizovaná trať,
prispôsobená na rýchlosť vlakov 160 km/h. Železnice SR od dodávateľa
prevzali prvých 8,4 km zmodernizovaných úsekov dvojkoľajnej trate
medzi Cíferom a Trnavou, celý úsek bude dokončený do konca roka.
Finančné náklady na rekonštrukciu predstavujú približne 400
miliónov.
Modernizácia trate medzi Cíferom a Trnavou je jednou z 11 častí
rekonštrukcie a modernizácie železničnej trate Bratislava-Trnava,
dlhej 41,7 km, a súčasnej rekonštrukcie šiestich železničných
staníc. Jej cieľom je zvýšenie rýchlosti vlakov na 160 km/h,
zlepšenie priepustnosti, zvýšenie bezpečnosti prevádzky a kultúry
cestovania. Celkové náklady predstavujú asi 7,9 miliardy korún.

Rušeň namiesto bicykla
Pravda PONDELOK 2. október 2000
BRATISLAVA, ag
Aj zubaté jesenné slnko bolo zvedavé na sobotňajšie oslavy Dňa
železničiarov. Dychová hudba na bratislavskej hlavnej stanici a
zvýšený výskyt pánov v oblekoch dávali tušiť, že príde významný
hosť. Premiér Mikuláš Dzurinda si totiž nenechal ujsť príležitosť
vymeniť bicykel za parný rušeň Albatros. A aby ho babky demokratky
neohovárali, že zlenivel, počas cesty vlakom si trochu rozhýbal
svaly. Na železničnej stanici Bratislava-Rača poklepal kladivom po
základnom kameni na modernizáciu úseku v rámci V. medzinárodného
železničného koridoru. Romantický pohľad oknom na dymové obláčiky z
odfukujúceho parného rušňa premiér prerušil aj na stanici Cífer. Tam
si zase zašermoval s nožnicami. Prestrihnutím pásky slávnostne
uviedol do prevádzky zrekonštruovanú časť trate Cífer - Trnava, po
ktorej budú môcť jazdiť vlaky 160 km/h. (samozrejme, ak sa pre
opotrebovanie nerozsypú).

Rýchlejšie do centra
V Košickom integrovanom dopravnom systéme už aj autobusy SAD
Pravda PONDELOK 2. október 2000
SVJATOSLAV DOHOVIČ

Viac ako 700 autobusových liniek SAD, ktoré smerujú do Košíc a z
mesta, sa od októbra zapojí do projektu Košického integrovaného
dopravného systému (KIDS).

V praxi to pre cestujúcich Košičanov bude znamenať, že z okrajových
častí mesta sa budú môcť do centra dostať nielen autobusmi
Dopravného podniku mesta Košíc, ako to bolo doteraz. "Stačí, ak si k
časovému predplatnému lístku DPMK dokúpia kupón za 20 korún a budú
môcť využiť aj autobusy SAD, ktoré budú označené číslami od 80
vyššie a budú premávať ako zrýchlené spoje s niekoľkými zastávkami,"
uviedol Ján Šarak, koordinátor projektu KIDS.
Projekt rozbehli ešte v minulom roku spočiatku Železnice SR s tým,
že sa využívalo ako akési nadzemné metro koľajnicové prepojenie
medzi okrajovými časťami mesta. Systém platieb je rovnaký ako v
prípade SAD. Celý projekt KIDS by sa postupne chcel rozlohou rozrásť
až do stokilometrového okruhu v okolí Košíc. Železnice využívali
deväť železničných zastávok v meste, tzv. terminálov, a v súčasnosti
prechádza územným rozhodnutím projekt na vybudovanie ďalšieho
terminálu Košice-Sever pri Hypermarkete Tesco. Náklady na
vybudovanie podchodu a nástupíšť sú rozpočtované na 15 miliónov
korún.
Podľa Šarakových slov celý projekt KIDS, ktorý by mal na území mesta
zrovnoprávniť všetkých troch prepravcov a priniesť výhody najmä
cestujúcim, si vyžiada náklady zhruba 110 miliónov korún. Tie by
chceli získať z fondov EÚ z programu PHARE a projektovú dokumentáciu
už odovzdali podpredsedovi vlády Pavlovi Hamžíkovi. Do decembra bude
KIDS bežať v skúšobnej prevádzke so zapojením všetkých troch
prepravcov, od januára by mal po vyhodnotení prejsť na bežnú
prevádzku.

Železnice SR sa budú modernizovať
Transformácia si vraj vyžiada aj prepustenie vyše 12-tisíc zamestnancov
NO
2. Október 2000 PONDELOK
Alexander Císar

Na sobotňajších oslavách Dňa železničiarov na bratislavskej
Hlavnej stanici sa zúčastnil aj bývalý zamestnanec železníc a
terajší premiér Mikuláš Dzurinda. Na snímke pri parnom rušni
Albatros, pochádzajúcom z 50. rokov.

Bratislava, Trnava
V sobotu si takmer 50-tisíc pracovníkov Železníc SR pripomenulo Deň
železničiarov. Celoslovenské oslavy sa uskutočnili na trase
Bratislava - Rača - Cífer - Trnava. Na túto trať vyšiel mimoriadny
rýchlik ťahaný parným rušňom Albatros, ktorý vyrobili v roku 1952.
Na prvej zastávke na železničnej stanici v Rači poklopal premiér
Mikuláš Dzurinda po základnom kameni piateho medzinárodného
železničného koridoru na území Slovenska a v Cíferi prestrihol
pásku, čím otvoril jeho prvú časť. Modernizácia trate Bratislava -
Trnava si vyžiada náklady 7 mld Sk. Rekonštrukcia prvého úseku
prinesie aj modernizáciu a skultúrnenie šiestich staníc. Polovicu
nákladov uhradí Európska únia. Celkové vybudovanie našej časti
koridoru, ktorá sa pripojí k trase Terst, Ľubľana, Budapešť,
Bratislava a Košice, Čierna nad Tisou, Ľvov, bude stáť 40 mld Sk.
Prostriedky získajú železnice zo štátneho rozpočtu, vlastných
zdrojov, úverov a z programu Európskej únie ISPA. Oslavy Dňa
železničiarov pokračovali v Trnave. V tamojšom Dome kultúry
generálny riaditeľ ŽSR Andrej Egyed ocenil prácu 51 pracovníkov
železníc z celého Slovenska. Zdôraznil potrebu ekonomizácie a
modernizácie železníc, ako aj ich transformácie. Štát splnil svoje
záväzky a podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Jozefa
Macejku aj rozpočet sa pravdepodobne k železničiarom zachová
ústretovo. Obaja však avizovali aj nepopulárne opatrenia. Ako pre
Národnú obrodu uviedol nemenovaný pracovník ŽSR, pôjde najmä o
prepustenie približne 12-tisíc pracovníkov, ktorých modernizovaná a
racionálna železnica neuživí.
Železničiarov pozdravili aj kolegovia z Českej republiky, Poľska,
Maďarska, Ukrajiny a Rakúska.


Strana vytvorená: 8. X. 2000  
Späť na " Železničné správy z tlače " ( http://www.rail.sk/arp/slovakia/present/press/press27.htm )