Železničná trať / Railway line
Zlatovce - Nové Mesto nad Váhom
napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
1. V. 1878 sprevádzkovanie trate / line opening
( Zdroj : 1 )
1. V. 1878 sprevádzkovanie trate Trenčín - Nové Mesto nad Váhom - nesprávny údaj / line opening bad date
( Zdroj /Source : 33/120 )
1904 - sprevádzkovanie 2. koľaje Galanta - Leopoldov - Žilina.
( Zdroj : 1 )
prev. dĺžka Galanta - Žilina (exkl.) 169,344 km.
( Zdroj : 27/1925/604 )
Medzinárodné železničné koridory potrebujú efektívnejšiu prestavbu (18. 11. 2004)
Pri železničnej trati našli mŕtveho
16-ročného chlapca z Ivanoviec
Trenčín 25.
10.2004 - Mŕtveho 16-ročného chlapca z Ivanoviec v okrese
Trenčín našli v nedeľu ráno pri železničnej trati. V
blízkosti svojej záhrady ho objavil 37-ročný muž z
Ivanoviec, ktorý prípad oznámil na polícii.
Telo bolo asi štyri metre od koľaje. Privolaný lekár zistil,
že mladík zomrel na následky ťažkého poranenia hlavy a
chrbtice. Podľa hovorcu Železničnej polície Jozefa
Búranského chlapca v nedeľu krátko po šiestej hodine ráno v
Trenčíne-Zlatovciach
vyprevádzal z diskotéky na vlak jeho o rok starší kamarát z
Ivanoviec.
Prípadom sa zaoberá Železničná polícia v Žiline, ktorá
už začala stíhanie pre trestný čin ublíženia na zdraví.
Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
BRATISLAVA 4.
09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice
Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to
relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový
generálny riaditeľ ŽSR Roman
Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru
č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA.
Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie
riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce
zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na
železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v
rámci realizácie projektu Šenkvice -
Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil.
eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva
projekty. Ide o pokračovanie úseku
Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady
projektu trate Trnava - Piešťany
odhadujú železnice rovnako na 150 mil. eur. Podľa Veselku
železnice výsledky tendra ohlásia v prvom štvrťroku 2004. V
budúcom roku ŽSR
vypracujú projekt modernizácie úseku
Piešťany - Nové Mesto nad Váhom , v roku 2005 to bude
projekt trate Nové Mesto nad Váhom
- Púchov , pričom náklady
každého z nich odhaduje Veselka na 100 mil. eur. Výška
finančných prostriedkov potrebných na realizáciu projektov by
bola 15 %, keďže až 85 % prostriedkov plánujú železnice
čerpať z kohéznych a štrukturálnych fondov EÚ. Na začiatku
roku 2005 začne aj elektrifikácia úseku
Zvolen - Banská Bystrica s odhadovanými nákladmi 40 mil.
eur. Plánovaná modernizácia nástupíšť staníc Prešov a Poprad by podľa projektu mala
stáť spolu 50 mil. eur. Železnice vykázali v prvom polroku
stratu vo výške 1,276 mld. Sk, čo je v medziročnom porovnaní
o 212 mil. Sk menej. Celkové náklady sa pohybovali na úrovni
7,386 mld. Sk. Na konci roka očakávajú železnice stratu vo
výške 2,277 mld. Sk.
ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
Bratislava 4.
09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy
Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4
miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy
Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne,
ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť
predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných
výkazov tak ŽSR
napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý
spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale
čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné
plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609
miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je
nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886
miliardy Sk. ŽSR
dosiahli za prvých 7 mesiacov tohto roka výnosy 8,6 miliardy Sk
a náklady 9,865 miliardy Sk. Najväčšiu časť výnosov
tvorili tržby z prevádzkovania železničnej dopravnej cesty v
sume 4,2 miliardy Sk. Zvyšok výnosov tvorili tržby
nesúvisiace priamo s hlavnou činnosťou v sume 1,76 miliardy Sk
a iné príjmy vo výške 919 miliónov Sk. Celkové záväzky ŽSR dosiahli na konci júla 47,96 miliardy
Sk, pričom od začiatku roka klesli už o 2,74 miliardy Sk. ŽSR pritom očakávajú, že od 1. januára
2004 prevezme štát záväzky vo výške 13 miliárd Sk. Štát
za prvých 7 mesiacov tohto roka železniciam zatiaľ uhradil
výkony vo verejnom záujme v sume 1,72 miliardy Sk a do konca
roka by mal prefinancovať ešte výkony za 0,57 miliardy Sk.
Pohľadávky firmy dosiahli na konci sledovaného obdobia 12,96
miliardy Sk. Z hľadiska investícií realizujú ŽSR v tomto roku väčšinu projektov
financovaných cez zdroje EÚ. Na konci júla zostalo
spoločnosti pre tento rok viazaná dotácia 644,45 milióna Sk z
fondu ISPA. Ďalšie viazané dotácie v sume 355 miliónov Sk
zostávali ŽSR na
čerpanie ešte zo zdrojov štátu. Dominantným projektom pre
železnice je modernizácia trate z Bratislavy smerom na Žilinu.
ŽSR , respektíve štát, sa na financovaní týchto
projektov podieľajú 15 % a zvyšných 85 % zdrojov je možné
čerpať z európskych fondov. Modernizácia trate zo Šenkvíc do Cífera
je rozpočtovaná na 150 miliónov EUR a podobná suma by mala
byť v budúcom roku preinvestovaná aj na trati
z Trnavy do Piešťan . V roku 2004 by sa tiež mala
zrealizovať rekonštrukcia trate z
Piešťan do Nového Mesta nad Váhom za 100 miliónov EUR.
Následne v roku 2005 sa vykoná modernizácia trate na úseku do
Púchova . V roku 2005 plánujú ŽSR vďaka čerpaniu zdrojov z fondov EÚ
začať práce na elektrifikácii trate zo
Zvolena do Banskej Bystrice z odhadovaným rozpočtom 40
miliónov EUR. Na projekt modernizácie nástupíšť na
staniciach Prešov a Košice by malo ísť ďalších
zhruba 50 miliónov EUR.
Po vykoľajení vagónov v Zlatovciach je už
opäť sprevádzkovaná aspoň jedna koľaj
15.4.2003 10:18
- Slovenským železniciam sa postupne darí obnovovať dopravu
na trati v Zlatovciach pri Trenčíne . K
jej prerušeniu došlo v pondelok vo večerných hodinách v
dôsledku vykoľajenia dvoch vozňov zrýchleného nákladného
vlaku z Košíc do Bratislavy. Príčinou nehody bolo pritom
zlyhanie ľudského faktora.
Z dvoch zablokovaných koľají na tomto úseku bola už o 3. h
ráno plne sprevádzkovaná aspoň prvá koľaj, a tak osobné
vlaky na tomto úseku už aktuálne premávajú, aj keď s
meškaním v rozsahu 20 až 40 minút.
Po odstránení vykoľajených vagónov sa ale naďalej pracuje
na sprevádzkovaní koľaje druhej, pretože došlo k priamemu
poškodeniu jej profilu. Obnovenie dopravy na tejto druhej trati
sa očakáva najskôr v priebehu stredy. TASR o tom informoval
hovorca ŽSR Ján
Keresteš s tým, že príčinou havárie so škodami na úrovni
asi 350 000 Sk bolo zlyhanie dvoch obslužných pracovníka ich
spoločnosti. "V šetrení havárie pokračujeme po vlastnej
linke. Má byť ustanovená operatívna komisia generálneho
riaditeľa ŽSR . Obom pracovníkom boli odobrané preukazy
odbornej spôsobilosti a boli už upozornení na možnosť
rozviazania pracovného pomeru," dodal J. Keresteš.
K vykoľajeniu vagónov trati v Zlatovciach pri
Trenčíne došlo v pondelok tesne po 17.00 hodine. Keďže
jeden z vykoľajených vozňov zasahoval aj do profilu
vedľajšej koľaje, nehoda spôsobila úplné prerušenie
dopravy. ŽSR potom
pre cestujúcich zabezpečili náhradnú autobusovú dopravu s
tým, že súpravy vlakov osobnej dopravy z Bratislavy sa
otáčali v Melčiciach a
súpravy zo smeru od Košíc sa zas otáčali v Trenčíne . Vlak IC 503 Kriváň z Bratislavy do
Košíc a IC 500 Tatran z
Košíc do Bratislavy vypravili ŽSR odklonom cez Zvolen .
Železničná spoločnosť ( ZSSK ), a. s., prisľúbila cestujúcim, ktorí mali
zakúpene lístky na nehodou dotknuté spoje, ale napokon
necestovali, že im celú sumu cestovného vráti späť.
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická |
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
_0 | 121, 755 | 138461 | xx | oo | Zlatovce [ 120-12 ] | Istebník pri Trenčíne; Trencsén Vághid. |
__ | 119, 8__ | ______ | __ | __ | ? | |
__ | 119, 095 | ______ | __ | __ | (zrušené hradlo Nový Svet) | |
_4 | 117, 500 | 138560 | ox | xx | Kostolná-Záriečie (z) | Vágegyháza mh. |
__ | 116, 593 | ______ | __ | __ | hradlo Sihoť | |
__ | 113, 290 | ______ | __ | __ | hradlo Nivy | |
10 | 111, 103 | 138362 | oo | xx | Melčice | Melsicz |
__ | 109, 010 | ______ | __ | __ | hradlo Skala (dočasne uzavreté) | |
15 | 105, 957 | 138263 | xx | oo | Trenčianske Bohuslavice | Bogoszló |
__ | 102, 200 | ______ | ox | xx | hradlo Búdy (dočasne uzavreté) | |
22 | _99, 320 | 138164 | oo | xx | Nové Mesto nad Váhom [ 120-10 , 121 ] | Vágujhely |
¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building
Odkazy/Links: