Rušne radu
183
Základné technické údaje
Rad: | 183 |
Pôvodný rad: | E 669.3 |
Výrobca: | Škoda Plzeň |
Rozchod: | 1435 mm |
Usporiadanie pojazdu: | Co'Co' |
Napájací systém: | 3 kV js |
Hodinový výkon: | 3000 kW |
Trvalý výkon: | 2790 kW |
Dĺžka cez nárazníky: | 18940 mm |
Rázvor celkový: | 13000 mm |
Rázvor podvozkov: | 2500/2100 mm |
Vzdialenosť otočných čapov podvozkov: | 9400 mm |
Najvyššia dovolená rýchlosť: | 90 km/h |
Minimálny polomer prechodnosti oblúka: | 125 m |
Hmotnosť rušňa: | 120 t |
Prevodový pomer: | 1 : 4,24 |
Priemer kolies: | 1250 mm |
Vlakové kúrenie: | 3 kV js |
Továrenský typ: | 61 E1 |
Tretiu sériu ťažkých 6-osových elektrických rušňov predstavoval typ s označením 61 E1. Tieto rušne mali oproti predchádzajúcim radom 181 a 182 novú konštrukciu vypruženia trojosových podvozkov s váhadlami, ktoré boli uložené na britoch. Spolu ich bolo vyrobených 43 kusov a mali u ČSD označenie E 669.3001 až 043. Prvý rušeň s pôvodným označením E 669.3001 bol na Slovensko dodaný do RD Spišská Nová Ves dňa 28.2.1971. Tento rušeň vykonal TBS dňa 12.3.1971 na trati Poprad-Tatry - Svit, kde dosiahol rýchlosť 100 km/h. Posledný rušeň s označením E 669.3043 bol pre bývalé ČSD odovzdaný 5.5.1971, pričom aj tento rušeň bol disponovaný do RD Spišská Nová Ves. Tento rušeň zároveň znamenal ukončenie dodávok elektrických rušňov s usporiadaním pojazdu Co'Co' pre ČSD. Okrem Slovenska boli rušne s označením E 669.3010 až 017 dodané aj do depa Olomouc. Tieto však v rokoch 1977 až 1980 prešli tiež na Slovensko, čím všetky rušne tohoto radu boli dislokované na Slovensku.
MDPaT 9.11.1998
Použitie - vlaky nákladnej dopravy: | Rady 182 a 183: používané na tých istých tratiach ako rad 131, ale nie veľmi často. 183 zväčša používané na tlačenie v niektorých hornatých častiach: Púchov - Horní Lideč (125), Kysucké Nové Mesto - Česká republika (127), Ružomberok - Štrba, Spišská Nová Ves - Štrba (180). Takmer všetky nákladné vlaky premávajúce cez stanicu Štrba majú tlačiaci rušeň na konci. |
číslo rušňa | rušňové depo |
183 001 | Spišská Nová Ves |
183 002 | Spišská Nová Ves |
183 003 | Spišská Nová Ves |
183 004 | Spišská Nová Ves |
183 005 | Spišská Nová Ves |
183 006 | Spišská Nová Ves |
183 007 | Spišská Nová Ves |
183 008 | Spišská Nová Ves |
183 009 | Spišská Nová Ves |
183 010 | Žilina |
183 011 | Žilina |
183 012 | Žilina |
183 013 | Žilina |
183 014 | Žilina |
183 015 | Žilina |
183 016 | Žilina |
183 017 | Žilina |
183 018 | Žilina |
183 019 | Žilina |
183 020 | Spišská Nová Ves |
183 021 | Košice |
183 022 | Žilina |
183 023 | Žilina |
183 024 | Spišská Nová Ves |
183 025 | Košice |
183 026 | Žilina |
183 027 | Žilina |
183 028 | Spišská Nová Ves |
183 029 | Košice |
183 030 | Žilina |
183 031 | Žilina |
183 032 | Spišská Nová Ves |
183 033 | Košice |
183 034 | Žilina |
183 035 | Žilina |
183 036 | Spišská Nová Ves |
183 037 | Košice |
183 038 | Žilina |
183 039 | Žilina |
183 040 | Spišská Nová Ves |
183 041 | Košice |
183 042 | Spišská Nová Ves |
183 043 | Spišská Nová Ves |
( Zdroj )
Prezývky: | Cecilka Coca-Cola Šesťkolák |
( Zdroj )
URL o rušňoch ŽSR radu 183
Strana
vytvorená / Site created : 05-VI-2000 Posledná aktualizácia / Last update : 26-VII-2004 |
|
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/183.htm ) |