Nitriansky samosprávny kraj ZSSK 5. 12. 2019 - Dôležité zmeny: * Na traťovom úseku Úľany nad Žitavou – Zlaté Moravce, Štúrovo – Levice a Čata – Šahy – Dudince – (Zvolen) bude zavedený tzv. samoobslužný výpravný systém (SVS). Linka (Bratislava) – Galanta – Nové Zámky (trať 130) ---------------------------------------------------- * Počet spojov z Nových Zámkov do Bratislavy ostáva rovnaký (v oboch smeroch spolu 58 vlakov v pracovných dňoch a 20 vlakov na linke Levice – Bratislava). V čase dopravnej špičky premávajú na linke vlaky kategórie osobný vlak (Os) a regionálny expres (REX) minimálne v polhodinovom intervale. * V Nových Zámkoch ostávajú zachované prestupné väzby od regionálnych vlakov zo smeru Bratislava na regionálne osobné vlaky v smere Nitra, Komárno a Štúrovo. Linka Nové Zámky – Štúrovo (trať 130) ------------------------------------- * Vlaky na linke ostávajú v rovnakom rozsahu ako doteraz. * V čase dopravnej špičky budú vlaky premávať v hodinovom intervale, mimo špičky v 2-hodinovom intervale. * Počas pracovných dní bude medzi Novými Zámkami a Štúrovom premávať 20 vlakov, cez víkend 18 vlakov. Linka Nové Zámky – Komárno (trať 135) ------------------------------------- * Dopravná ponuka na traťovom úseku bola stabilizovaná. * V čase dopravnej špičky budú na danej linke premávať vlaky v hodinovom intervale, mimo špičky v 2-hodinovom intervale. * Počas pracovných dní premáva medzi Novými Zámkami a Komárnom 28 vlakov, cez víkend 18 vlakov. Linka Nové Zámky – Nitra – Topoľčany – Prievidza (trať 140) ----------------------------------------------------------- * Bola stabilizovaná ponuka prímestskej dopravy. * V Nitre sa v 2-hodinovom intervale stretávajú vlaky z troch smerov: z Topoľčian, Nových Zámkov a Leopoldova. Taktiež z Nitry odchádzajú vlaky na všetky 3 smery v 2-hodinovom intervale. Tento dopravný systém zabezpečuje optimálne prestupné väzby na uvedené smery. Dopravná obsluha v okolí Nitry je v čase dopravnej špičky zahustená na hodinový interval. * Vlaky kategórie REX (4 páry), ktoré premávajú na linke Prievidza – Topoľčany – Zbehy – Leopoldov – Bratislava ostanú jazdiť v stabilných časoch. * Pri všetkých 4 pároch vlakov kategórie REX na trati Bratislava – Prievidza sú v Zbehoch zachované prípojné osobné vlaky zo/na smer Nitra. * Prípojné väzby v Šuranoch a Nových Zámkoch medzi regionálnymi osobnými vlakmi a vlakmi diaľkovej dopravy ostávajú zachované. * Počas pracovných dní premáva medzi Nitrou a Topoľčanmi 24 vlakov, cez víkend jazdí na tejto linke 20 vlakov. Medzi Nitrou a Novými Zámkami počas pracovných dní premáva 30 vlakov, cez víkend 25 vlakov. * Všetky regionálne spoje budú realizované dieselmotorovými jednotkami (DMJ), resp. novými a zmodernizovanými vozňami. Linka Nové Zámky – Nitra – Zbehy – Leopoldov (trať 140, 141) ------------------------------------------------------------ * Prestupné väzby v Leopoldove ostávajú zachované k diaľkovým vlakom na linke Bratislava – Žilina – (Košice). Cestujúci majú do/z Bratislavy na prestup 13 minút, do/z Košíc 5 minút. * Po dohode s Nitrianskym samosprávnym krajom (NSK) sa v pracovných dňoch vytvorilo prepojenie Leopoldova cez Nitru (s prestupom v Šuranoch à Os 5030 Leopoldov 18:05 – Nitra 18:59 – Šurany 19:30 – Nové Zámky 19:42) s Levicami vlakom Os 5231 (Nové Zámky 18:54 – Šurany 19:35 – Levice 20:36). * Počas pracovných dní bude medzi Nitrou a Leopoldovom premávať 21 vlakov, cez víkend 17 vlakov. * Všetky regionálne spojenia plánuje ZSSK realizovať DMJ zakúpenými prostredníctvom eurofondov. Linka Nové Zámky – Levice (trať 150) ------------------------------------ * V regionálnej osobnej doprave neprišlo k výraznejším zmenám. * V Šuranoch ostávajú v ranných hodinách zachované prestupné väzby smere do Bratislavy a do Nitry. * Na linke v čase dopravnej špičky ostáva zachovaný hodinový interval vlakov. * V Nových Zámkoch je od vlakov kategórie EC z Bratislavy zachovaný 5-minútový prestupný čas na regionálne vlaky do Levíc. V opačnom smere je z osobných vlakov 3-minútový prestupný čas na vlaky EC do Bratislavy. * V pracovných dňoch v smere Nové Zámky – Levice bude vedených 9 vlakov, cez víkend 6 vlakov. V opačnom smere bude vedených 10 vlakov a cez víkend 7 vlakov, ktoré budú počas dopravnej špičky premávať v hodinovom takte. * V železničnej stanici Podhájska budú počas celého dňa zastavovať v 2-hodinovom intervale všetky rýchliky na linke Bratislava – Zvolen a opačne Zvolen – Bratislava. Okrem toho v tejto kúpeľnej obci zastavuje počas pracovných dní 19 osobných vlakov, cez víkend 13 regionálnych vlakov. Linka Zlaté Moravce – Úľany nad Žitavou – Nové Zámky (trať 151, 150) -------------------------------------------------------------------- * Na linke prišlo k stabilizácii dopravnej ponuky bez zásadných zmien. * V Úľanoch nad Žitavou vytvárajú prestupné väzby na/zo smeru Nové Zámky, Levice. * Prvým ranným vlakom (Zlaté Moravce 04:55 – Úľany nad Žitavou 05:53) sa vytvoril prípoj s vlakom RR 850 Levičan (Levice 05:21 – Bratislava hlavná stanica 07:17). * Počas pracovných dní bude medzi Zlatými Moravcami a Úľanmi nad Žitavou premávať spolu 8 osobných vlakov. * Na traťovom úseku bude zavedený SVS, čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na www.zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu sa prepravuje na základe predloženia preukazu na bezplatnú prepravu. Cieľom zavádzania SVS je snaha preniesť zodpovednosť za cestovanie s platným cestovným lístkom na cestujúceho, zvýšiť dopravnú efektivitu traťového úseku, zlepšiť konkurencieschopnosť ZSSK na trhu a efektívnejšie využívanie pracovného času rušňovodiča a vlakového personálu ZSSK. Linka Štúrovo – Levice (trať 152) --------------------------------- * Ponuka verejnej dopravy na traťovom úseku bola stabilizovaná. * Vlaky na linke budú jazdiť iba v čase dopravnej špičky. Premávať bude spolu 6 vlakov smerom do Levíc a 5 vlakov smerom do Štúrova, jeden vlak pôjde v úseku Čata – Štúrovo. * Vlaky sú prestupnými väzbami previazané v Štúrove s EC vlakmi, v Leviciach s traťou č. 150 a zároveň s vlakmi na linke Čata – Šahy (Zvolen). * Na traťovom úseku bude zavedený tarifný režim SVS, čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na www.zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu sa prepravuje na základe predloženia preukazu na bezplatnú prepravu. Cieľom zavádzania SVS je snaha preniesť zodpovednosť za cestovanie s platným cestovným lístkom na cestujúceho, zvýšiť dopravnú efektivitu traťového úseku, zlepšiť konkurencieschopnosť ZSSK na trhu a efektívnejšie využívanie pracovného času rušňovodiča a vlakového personálu ZSSK. Linka Čata – Šahy – Dudince – (Zvolen) (trať 153) ------------------------------------------------- * V súlade s požiadavkou Ministerstva dopravy a výstavby SR budú vlaky jazdiť v rovnakom rozsahu ako v súčasnosti a v nezmenených polohách najmä v pracovných dňoch (pre potreby študentov a pracujúcich). * V úseku Šahy – Dudince pôjde v pracovných dňoch oboma smermi spolu 15 osobných vlakov s prípojmi v Šahách a v Čate do Štúrova (EC vlaky Budapešť – Praha) a Levíc (rýchliky Zvolen – Bratislava). * Na traťovom úseku bude zavedený SVS, čo znamená, že cestujúci nastupuje do vlaku s cestovným lístkom a v prípade papierového cestovného dokladu si ho označí v označovači. Lístky je možné zakúpiť si v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK, prostredníctvom SMS, mobilnej aplikácie Ideme vlakom, e-shopu ZSSK na www.zssk.sk, prípadne u rušňovodiča. Cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu sa prepravuje na základe predloženia preukazu na bezplatnú prepravu. Cieľom zavádzania SVS je snaha preniesť zodpovednosť za cestovanie s platným cestovným lístkom na cestujúceho, zvýšiť dopravnú efektivitu traťového úseku, zlepšiť konkurencieschopnosť ZSSK na trhu a efektívnejšie využívanie pracovného času rušňovodiča a vlakového personálu ZSSK.