Archív
Na týchto stranách budú uverejňované jednotlivé železničné články z môjho archívu výstrižkov z tlače, ktoré žiaľ, väčšinou majú (zatiaľ) neznámy zdroj. Ak niekto spozná ich pôvod, budem rád, ak mi ho oznámi.
Len okoloidúci zbadá zanedbané zákutie? • Pružnosť nepatrí k dobrým vlastnostiam majiteľov nevyužitých priestorov
(mab, Večerník,
30.5.1980 - str. 4) - Životný priestor si
v Bratislave môžeme vylepšiť len tak, keď využijeme každý
kúsok voľného priestranstva na trávnik, záhon alebo parčík
keď skultúrnime každé zákutie okolie priemyselných
závodov, inštitúcií, podnikov. A zanedbaných miest, ktoré
si bezpodmienečne vyžadujú našu pozornosť, je, žiaľ, stále
ešte dosť. Napriek záväzkom pracujúcich; akciám a
súpisom národných výborov!
Kvôli priestranstvu medzi Záhradníckou a Miletičovou, za bývalým
bitúnkom, nemusíme osobitne citovať z kritických listov J.
Zuzeka, G. Vavrešku ani M. Mýsľa, nemusíme uvádzať
state z listu J. Mentu, ktorý sa na niekoľko týždňov stal
obyvateľom nášho mesta, ani uverejňovať jeho kritické
zábery, veď stav už predtým zachytil náš fotoreportér D.
Večerík. Keby sa bolo niečo dialo, nemuseli by sme opäť
venovať pozornosť mienke obyvateľov, veď naša KRITICKÁ
KARIÉRA ešte 11. decembra 1979 poukázala.
NA NEVYUŽITÉ VLEČKY
a prekážajúce koľaje a 22. decembra v článku “Kdeže
sa podeli" osobitne na hrdzavejúcu lokomotívu. Ba k
téme sme sa vrátili 12. februára 1980 aj akýmsi objasňujúcim
článkom Mestskej správy komunikácií, ktorá zistila, že
vlečka patrí MDŽ, závod ma záujem na jej likvidácii, avšak
niet “dodávateľa", preto o získaní nejakého stále
rokujú. Lenže - mnoho slov, málo účinku!
Lokomotíva naďalej podlieha zubu času, najmä nečasu, hoci by
ju po úprave iste radi privítali na niektorom detskom ihrisku,
ktoré by dekorovala ako lietadlo ihrisko na Dunajskej ulici Pri
troche iniciatívy by sa malá lokomotíva mohla prípadne
uplatniť v akomsi “technickom múzeu", kde by zohrala
úlohu prvého exponátu. Ale ak by o ňu ani tu ani inde nestáli,
určite by KOVOŠROT neodmietol tony jej materiálu. Dokonca
ani ďalšie kovové konštrukcie zo stánkov a pultov a iných
zariadení, ktoré sa tu nemilobohu povaľujú, devastujú
miesto,
ZABERAJÚ VZÁCNY PRIESTOR,
ktorý by mohol poslúžiť. Vylepšiť
životné prostredie mesta!
“Mohlo by”, “ak", “keby", “trochu
iniciatívy"... darmo spomínať, zakiaľ s konštruktívnym
plánom nevyjde samotné vedenie Závodov MDŽ, Obvodný
národný výbor Bratislava II, zakiaľ dobrú vôľu nepreukáže
rajónový OBČIANSKY VÝBOR a smetisko, pravda, s oveľa väčšou
pružnosťou ako doteraz, nepremenia na parčík s
trávnikmi, lavičkami, osviežujúcou zeleňou.
Koľko máme v Bratislave podobných “zabudnutých
kútov"? Zistíme to, len čo začneme chodiť s “otvorenými
očami". A potom sa akosi nechtiac čudujeme, že tí, čo
ich majú priamo pod nosom, ich doteraz nezbadali. Že s tou
trochou iniciatívy prídu až po pranieri, po osobitných
upozorneniach, výzvach! Hoci svoje dobrovoľné pracovné
brigády si odrábajú bezozvyšku, ale - celkom inde!
Večerník (?) / ?
Jedna z najfrekventovanejších križovatiek v našom meste je v súčasnosti tí, kde sa stretajú Malinovského (Šancová), Pražská, Obrancov mieru (Štefánikova) a Hlboká. Samostatnú zelenú tu navyše potrebuje električka, ktorá prichádza od hl. stanice. Počas dopravnej špičky sa musia príslušníci VB uprostred križovatky poriadne oháňať. Určtým odľahčením bude zrušenie premávky električiek od polovice nasledujúceho mesiaca a potom situáciu vyrieši celková prestavba tejto križovatky.
Čiernohronská železnička ožije
? / ?
(SD-ms) Starosta mestečka Hronec sa vyjadril, že spolu s obcami Čierny Balog, Osrblie a Valaská by radi prispeli k sprevádzkovaniu čiernohronskej železničky. Jej severná časť z Čierneho Balogu je už sprístupnená po južný okraj Hronca. Chýba úsek po Chvatimech. Železnička by mala "predať" krásu horehronskej prírody všetkým účastníkom majstrovstiev Európy v biatlone, ktoré sa budú konať budúci rok v Osrblí.
Strana vytvorená : 3.
VII. 2000 Údaje aktualizované : 3. VII. 2000 |
|
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/present/press/archiv00.htm ) |