Vagónka Trebišov
Keďže sa mi doteraz nepodarilo nájsť Homepage Vagónky, tu uvádzam materiály, ktoré som doteraz získal:
Adresa:
Vagónka,
a. s., Trebišov
kpt. Nálepku 47
Trebišov
075 20
fax: +421/948/6723 993
tel.:+421/948/6723 962
Z krádeže v trebišovskej Vagónke podozrivých až 14
ľudí
BRATISLAVA/TREBIŠOV 12.
05.2004 - Až 14 ľudí vo veku od 15 do 39 rokov z Trebišova a
obcí Hrčeľ a Nižný Žipov v Trebišovskom okrese je
podozrivých z aprílovej krádeže 740 metrov trakčného
vedenia a 740 metrov oceľového nosného lana z vlečkovej
koľaje firmy Vagónka v Trebišove, ktorej spôsobili škodu
takmer 270 tisíc korún. Jednou z nich je aj 28-ročná žena z
Českej republiky. Ako agentúru SITA informoval hovorca
Železničnej polície Jozef Búranský, páchateľov zaistili
železniční policajti z Čiernej nad Tisou. Podozriví
priznali, že pred veľkonočnými sviatkami a po nich po
vzájomnej dohode na vlečke pílkou na kov odrezali medené
trolejové vedenie s hmotnosťou 336 kg a v troch zberniach
druhotných surovín zaň dostali 16 428 korún. Peniaze si
rozdelili a použili pre vlastnú potrebu. Škoda z priznanej
krádeže je 67 364 korún, zatiaľ však nie je známy zlodej,
ktorý si odniesol veci za zvyšných vyše 200-tisíc korún.
Zlodeji v Trebišove ukradli z firmy trolejové vedenie
Bratislava 1. 4.2004 -
Železničným policajtom (ŽP) sa podarilo objasniť prípad
krádeže trolejového vedenia z trebišovskej Vagónky Trebišov
.
Krádež má na svedomí kvarteto mužov zo Sečoviec, Zbehňova
a Trebišova. Všetci sa priznali, že v pondelok v noci pílkou
na železo prerezali a odcudzili trolejové vedenie a napínacie
lano. Lup plánovali predať v zberni surovín. Policajti im v
tom zabránili. Mužom bola dokázaná krádež so škodou 18 500
korún. Ku krádeži koľajovej srdcovky, ktorá rovnako zmizla z
firmy sa nepriznali. ŽP začala vo veci trestné stíhanie pre
trestné činy krádeže a poškodzovania cudzej veci formou
spolupáchateľstva a zároveň voči mužom vzniesla obvinenie.
TASR informáciu poskytol hovorca ŽP Jozef Búranský.
Vagónka Trebišov výrazne
diverzifikuje pôvodnú výrobu
Zisk v objeme 4 až 5 miliónov korún očakáva
tohto roku Vagónka, a. s., Trebišov. Od začiatku roka do
polovice novembra dosiahla jej produkcia hodnotu 180 miliónov
korún.
Do konca roka by podľa slov Emila Kráľa, generálneho
riaditeľa Vagónky, mala produkcia tohto podniku dosiahnuť
hodnotu 220 až 240 miliónov korún. Vyše 60 percent výroby
tvorí oprava rýchlikových, prívesných a cisternových
vagónov. Zákazky ŽSR v tomto roku, rovnako ako vlani,
predstavujú hodnotu zhruba 140 miliónov korún. Problémom je
však meškanie platieb zo strany ŽSR. Ešte nedávno tieto
pohľadávky Vagónky predstavovali sumu 80 až 100 miliónov
korún. Teraz sa ich podarilo znížiť na približne polovicu.
"Pre vysoké pohľadávky voči ŽSR sme nemohli ani platiť
do poistných fondov. Vyrovnať tieto záväzky chceme do konca
roka. Výška sankcií za meškajúce poistné pritom negatívne
ovplyvní aj tvorbu zisku," povedal E. Kráľ.
Vedenie trebišovskej Vagónky, ktorá zamestnáva 400
ľudí, predpokladá, že zákazky ŽSR budú aj v budúcom roku
na úrovni zhruba 140 miliónov korún. Cieľom podniku je
udržať vagónovú a rozšíriť nevagónovú produkciu. Tvoria
ju skladové, prepravné a obytné kontajnery či rodinné krby
dodávané do Nemecka. Podnik sa pokúša vo väčšom rozsahu
obnoviť svoju tradičnú výrobu investičných celkov,
dodávanú na teritóriá bývalého Sovietskeho zväzu, hoci
obchod na týchto trhoch je zdĺhavý pre meškajúce platby.
Vagónka Trebišov zároveň začína dodávať do Nemecka
napríklad traverzy pre kamióny. Po nasýtení tamojšieho trhu
rodinnými krbmi sa totiž chce v Nemecku udržať pri
kamiónovej výrobe.
"Predaj krbov je navyše sezónny a trvá iba od
mája do novembra. Sezónnych pracovníkov sme v minulých rokoch
v zime buď presúvali na iné pracoviská, alebo sa evidovali na
úrade práce," povedal E. Kráľ. Tentoraz však zhruba 70
sezónnych zamestnancov Vagónka prepúšťať nebude. "V
budúcom roku chceme získať certifikát TÜF, čo by nám malo
uľahčiť kontakty v Nemecku či Rakúsku. Keďže certifikácia
predpokladá skvalitnenie skladovania a presnú evidenciu toku
materiálov v priebehu výroby, zamestnáme sezónnych
pracovníkov v tejto činnosti," povedal riaditeľ.
Andrej Bančanský
( Pravda 18. 11. 1999, Železničné správy Klubu dráharov )