V r. 1997 bolo Japonsko krajinou s najrýchlejšími vlakmi osobnej dopravy na svete - dve série 500 Nozomi premávali na trati Hirošima -
Kokura Sanyo Šinkansen (Šin Ósaka - Hakata), prevádzkované JR West - a predstihli Francúzsko, ktoré držalo tento primát po predošlé roky.
Krajina | Vlak | Z | Do | Rýchlosť km/h | |
Japonsko | Nozomi 503/508 | Hirošima | Kokura | 261.8 | |
Francúzsko | TGV 538/539 | Lille Europe | Roissy | ||
Medzinárodné | 4 Thalys | Paris Nord | Mons | 211.2 | |
Španielsko | AVE 9616/9617 | Madrid P Atocha | Sevilla | 209.1 | |
Nemecko | 2 ICE | Würzburg | Fulda | 199.7 | |
Veľká Británia | Scottish Pullman | London Kings Cross | York | 180.2 | |
Švédsko | 2 X2000 | Hässleholm | Alvesta | 168.0 | |
Taliansko | 10 Pendolini | Firenze S. M. N. | Roma Termini | 164.9 | |
USA | Metroliner 110 | Baltimore | Wilmington | 157.3 | |
Fínsko | S220 132 | Salo | Karjaa | 151.7 | |
Kanada | Metropolis | Dorval | Toronto | 141.0 | |
Rusko | ER200 | St. Peterburg | Moskva | 134.0 | |
Poľsko | 3 vlaky | Warszawa | Zawierce | 131.0 | |
Dánsko | Lyntog 115/151 | Høje Tåstrup | Odense | 129.8 | |
Čína | 24 Fex `Z' | Guangzhou Dong | Shenzhen | 127.4 | |
Saudská Arábia | Vlaky 1/3 | Al Hufuf | Ar Riyad | 124.0 | |
Írsko | 2 vlaky | Dublin | Limerick Junction | 123.0 | |
Moroko | Al Quaraouyine | Mohammedia | Rabat Agdal | 121.9 | |
Rakúsko | EN 224 | St. Pölten | Linz | 121.8 | |
Švajčiarsko | 3 Cisalpino | Lausanne | Sion | 118.1 | |
Grécko | 3 Intercity | Inoi | Levadia | 117.5 | |
Maďarsko | 3 EuroCity | Györ | Hegyeshalom | 117.5 | |
Belgicko | Viac vlakov | Brussels Midi | Gent | 116.2 | |
Austrália | 2 XPT | Albury | Wagga Wagga | 115.5 | |
Portugalsko | Alfa 120 | Villa Nova de Gaia | Lisboa | 115.2 | |
Holandsko | IC 10524 | Zwolle | Amersfoort | 114.3 | |
Kórea | 3 vlaky | Seoul | Taejôn West | 110.4 | |
Irán | 20.10 ex-Mashhad | Damghan | Semnan | 108.8 | |
Izrael | 5 trains | Haifa Bat Galim | Tel Aviv Murkaz | 108.0 | |
Macedónsko | Hellas Express | Titov Veles | Gevgeli | 107.3 | |
Egypt | Vlak 977 | Luxor | Qena | 106.3 | |
Slovensko | 4 vlaky | Nové Zámky | Bratislava hl. st. | 105.0 | |
Rumunsko | Vlak 386 | Constanta | Bucuresti Baneasa | 104.6 | |
India | Rajdhani Express | Mughal Sarai | Gaya | 100.7 | |
Taiwan | Vlak 1019 | Taipei | Kaohsiung | 99.4 | |
Pakistan | Shalimar Express | Rohri | Rahim Yarkhan | 98.5 | |
Chorvátsko | Vlak 743 | Novska | Slavonski Brod | 97.4 | |
Nórsko | Et 41/43 | Otta | Dombås | 95.2 | |
Alžírsko | Rapide AC | El Harrach | Thenia | 94.3 | |
Gabon | 3 vlaky | M'boungou | Lastourville | 94.3 | |
Bulharsko | 4 vlaky | Pazardzhik | Plovdiv | 93.9 | |
Bielorusko | Polonez | Minsk | Brest | 92.5 | |
Kuba | Vlak 1 | Cacocum | Alto Cedro | 92.2 | |
Turecko | Vlak 11002 | Eskisehir | Ankara | 92.0 | |
Česká republika | 5 EuroCity | Havlíčkův Brod | Brno hl. n. | 91.9 | |
Thajsko | Vlaky 907/908 | Uttaradit | Phitsanulok | 91.4 | |
Luxembursko | 9 vlakov | Luxembourg | Mersch | 90.0 | |
Indonézia | 2 vlaky | Jakarta | Jatinegara | 90.0 | |
Brazília | 2 vlaky | Acailandia | Imperatriz | 89.7 | |
Kamerun | IC 22 | Ngoumou | Eseka | 88.7 | |
Čile | 5 vlakov | Randagua | San Fernando | 88.3 | |
Botswana | Vlak 4 | Serule | Topisi | 88.3 | |
Nový Zéland | Southerner | Timaru | Oamaru | 87.4 | |
Argentína | Vlak 337 | Maipú | Mar del Plata | 87.3 | |
Malajzia | Sinaran Seletan | Kulai | Kluang | 86.8 | |
Litva | Vlak 669 | Riga | Ventspils | 84.5 | |
Zambia | 2 Tazara | Chozi | Kasama | 82.1 | |
Irak | Vlak 31/35 | Al Fallujah | Ar Ramadi | 82.0 | |
Mali | Vlak 15 | Diamou | Bafulabé | 81.7 | |
Tunis | 3 vlaky | Jendouba | Ghardimaou | 81.6 | |
Mexiko | Tren del Pacifico | Puerto Peńasco | Caborca | 81.5 | |
Sýria | Vlak 35 | Halab | Al Qamishli | 81.3 | |
Južná Afrika | Algoa | Sasolburg | Kroonstad | 79.1 | |
Lotyšsko | 2 vlak | Radviliskis | Vilnius | 78.8 | |
Zimbabwe | Limpopo | Chegutu | Harare | 78.6 | |
Juhoslávia | 5 vlakov | Lapovo | Jagodina | 78.0 | |
Slovinsko | Vlak 1295 | Jesenice | Lesce-Bled | 78.0 | |
Estónsko | Tallinna Exspres | Tapa | Tallinn | 72.2 | |
Severná Kórea | 2 vlaky | Kowon | Hamhung | 71.7 | |
Bolívia | Vlak 28 | Viacha | Eucaliptus | 71.7 | |
Bangladéš | 2 vlaky | Dhaka | Akhaura | 71.0 | |
Ukrajina | Vlak 89 | Konotop | Kyiv | 69.4 | |
Benin | Vlak 12 | Save | Tchaourou | 68.0 | |
Kazachstan | Uzbekistan | Kazalinsk | Aral'sk | 68.0 | |
Burkina Faso | Vlak 11 | Koudougou | Ougadougou | 67.2 | |
Côte d'Ivoire | Vlak 12 | Katiola | Bouake | 63.8 | |
Senegal | Mali Express | Diourbel | Thies | 62.6 | |
Uzbekistan | Vlak 57 | Samarkand | Toshkent | 61.7 | |
Mongolsko | Vlak 4/24 | Choir | Saynshand | 60.3 | |
Srí Lanka | Yal Devi | Polgehawela Jcn | Kurunegala | 60.0 | |
Kongo (N) | Train Bleu | Loubomo | Pointe Noire | 59.6 | |
Tanzánia | Vlak 2 | Mlimba | Ifakara | 59.6 | |
Turkmenistan | Turkmenistan | Charjew | Denev | 56.1 | |
Azerbajdžan | Vlak 37 | Gyanaidzha | Yevlakh | 55.1 | |
Mozambik | 5.00 ex-Chicomo | Chonguene | Xai Xai | 54.5 | |
Vietnam | Vlaky S1/S2 | Nha Trang | Dięu Tri | 54.5 | |
Nigéria | 2 vlaky | Oshogbo | Ede | 51.0 | |
Namíbia | Vlak 6666 | Omaruru | Otjiwarongo | 49.8 | |
Myanmar | Vlak 15 | Thazi | Mandalay | 48.7 | |
Guinea | Vlak 601 | Sangaredi | Boké | 48.6 | |
Madagaskar | Vlak 231 | Moramanga | Ambatondrazaka | 47.3 | |
Peru | Tren Pullman | Juliaca | Puno | 47.0 | |
Arménsko | Vlak 265 | Leninakan | Yerevan | 46.9 | |
DR Kongo (S) | 7.30 ex-Kinshasa | Songololo | Matadi | 46.6 | |
Mauretánia | Vlak V3 | Nouadhibou | Tmimichatt | 45.6 | |
Uruguay | Vlak 1503 | Canelones | 25 de Agosto | 45.0 | |
Keňa | Vlak AO2 | Voi | Mombasa | 44.7 | |
Moldavsko | Vlak 236 | Tiraspol | Kishinev | 44.2 | |
Ekvádor | Vlak 5 | Duran Alfaro | Milagro | 40.8 | |
Libanon* | Suburban | Beirut | Jbeil | 40.0 | |
Ghana | Vlak 2 | Kumasi | Takoradi | 38.5 | |
Angola | Vlak 14111 | Namibe | Munhino | 38.1 | |
Albánsko | 9.20 ex-Durrës | Lushnjë | Fier | 37.6 | |
Filipíny | Vlak 517 | Calamba | San Pablo | 34.1 | |
Etiópia | Vlak 14 | Nazareth | Aouache | 34.1 | |
Gruzínsko | Vlak 207 | Gardabani | Tbilisi | 33.9 | |
Jordánsko | Vlak 14 | Mafraq | Amman | 32.5 | |
Sudán | 1 vlak | Bur Sudan | Khartoum Bahri | 31.2 | |
Malawi | Vlak 508J | Liwonde | Nkaya | 30.6 | |
El Salvador | 8 vlakov | Sonsonate | Armenia | 28.8 | |
Togo | Vlaky 51/53 | Lome | Notse | 28.1 | |
Džibuti | Vlak 15/16 | Alisabiet | Djibouti | 25.3 | |
Kolumbia | Vlak 103 | Medellin | Cisneros | 24.3 | |
Kambodža | Vlak 12 | Kompong Sam | Phnom Penh | 24.0 | |
Paraguay | 2 vlaky | Asunción | Ypacarai | 20.3 | |
Eritrea | 12 vlakov | Mits'Iwa | Damas | 18.0 | |
Bosna | nedostatočné údaje cestovného poriadku | ||||
Kirgistan | nedostatočné údaje cestovného poriadku | ||||
Nepál | nedostatočné údaje cestovného poriadku | ||||
Tadžikistan | nedostatočné údaje cestovného poriadku | ||||
Venezuela | nedostatočné údaje cestovného poriadku |
*) Stanovisko Dr. Timothy J. B. SIMMONSA (Londýn) v Libanone nie je ďalšia železničná prevádzka, navzdory zmienke v zahraničnom cestovnom poriadku Thomasa Cooka:
V Libanon nie sú vlaky. Železnice boli zničené počas občianskej vojny. Bol som tam v apríli 1996, trať z Bejrútu do Jbeilu je nepoužívateľná, lebo zvyšky trate boli zničené pre značnú vzdialenosť na predmestia Bejrútu, a sú pokrývané staveniskom novej cesty. Takto je nepravdepodobné, že bude niekedy renovovaná. Hlásil som to zahraničnému cestovnému poriadku Thomasa Cooka, ale ignorovali môj list. Oni pokračujú vo vydávaní detailov vlakov, ktoré neexistujú.