Ďalšie odkazy
Other Links
Vysokor. trate
Vysokorýchlostné trate Maroka  

V Maroku je plánovaný rozsah vysokorýchlostných tratí:

  • Tanger - Kenitra (- Kasablanka)
  • Al Boraq je 323 kilometrov dlhá (201 mi) vysokorýchlostná železnicná dopravná služba medzi Kasablankou a Tangerom, ktorú prevádzkuje ONCF v Maroku. Vysokorýchlostnú dopravu, prvú svojho druhu na africkom kontinente, otvoril 15. novembra 2018 marocký král Mohammed VI. po viac ako desaťročnom plánovaní a výstavbe marockej národnej železničnej spoločnosti ONCF. Ide o prvú fázu plánovanej siete vysokorýchlostných železníc s dlžkou 1 500 kilometrov v Maroku. Vlaky Al Boraq premávajú na vyhradenej vysokorýchlostnej trati a dosahujú rýchlost 320 km/h na 186 km dlhom úseku medzi Tangerom a Kenitrou. Z Kenitry premávajú vlaky posledných 137 km po modernizovanej hlavnej trati cez najľudnatejší koridor Maroka, ktorý prechádza cez Rabat do Kasablanky.

    Službu poskytuje 12 (pôvodne bolo objednaných 14) dvojpodlažných vlakových súprav Euroduplex od francúzskeho výrobcu Alstom prevádzkovaných na trati má kapacitu 533 cestujúcich. Každá vlaková súprava sa skladá z 2 rušňov a 8 vložených vozňov (2 vozne 1. triedy, 5 vozňov 2. triedy a bufetový vozeň).

        Webring vysokorýchlostných vlakov (USA)     Na začiatok strany

    Vysokorýchlostný vlak - vlak idúci aspoň po časti trate rýchlosťou minimálne 250 km/h ( norma UIC a ) - novinári v krajinách V4 hovoriaci o "vysokorýchlostných" vlakoch a tratiach, príp. používajúci jazykový nezmysel "rýchlovlak" pre trate a vlaky pre rýchlosť 160 km/h ( ŽSR / ZSSK / ČD ) a 200 km/h ( MÁV / PKP ), dokazujú len svoj amaterizmus a neznalosť problematiky.
    S ich vývojom začalo Japonsko ( Šinkansen ), ktoré vybudovalo (a naďalej buduje) hustú sieť vysokorýchlostných tratí, avšak neskôr začal ich rozvoj aj v Európe, kde vlaky skupiny TGV ( krátke obdobie ICE ) držia svetové rýchlostné rekordy.
    Vysokorýchlostné vlaky premávajú rýchlosťou

  • minimálne 250 km/h v krajinách: Španielsko , Francúzsko , Veľká Británia , Belgicko , Holandsko, Taliansko , Nemecko , Južná Kórea , Japonsko
  • do 250 km/h aj v krajinách: Luxembursko, Švajčiarsko , Rakúsko, Turecko , Kazachstan, USA , Kanada
  • V rôznych štádiách príprav je premávka rýchlosťou minimálne 250 km/h v krajinách: Portugalsko , Švajčiarsko , Poľsko , Rusko , Turecko , India , USA , Mexiko , Brazília , Argentína ; projekt v Austrálii bol zastavený.

    Svetový rekord v oblasti konvenčných koľajových vlakov je z 3. apríla 2007 a drží ho francúzsky TGV POS č. 4402, ktorý dosiahol rýchlosť 574,8 km/h, v oblasti ostatných vlakov je to japonský magneticky nadľahčovaný vlak (Maglev) L0, ktorý dosiahol 21. apríla 2015 rýchlosť 603 km/h (375 mph).

    Na začiatok stranyVysokorýchlostná železničná trať - verejná dopravná dráha s prevádzkovou rýchlosťou minimálne 250 km/h, ako ich doplnenie sú alebo budú existujúce trate špeciálne rekonštruované na rýchlosť 200 km/h ( norma UIC a ). Ich výstavba je nákladnejšia voči úpravám štandarných tratí pre prevádzku "naklápacích" vlakov a zväčša nie sú používané nákladnými vlakmi, čím umožňujú prevádzku rýchlosťami do 350 km/h, perspektívne i vyššími.

    Vlaky s naklápacou technológiou umožňujú na štandardných tratiach s menšími polomermi oblúkov voči vysokorýchlostným tratiam ich prejazd rýchlosťami vyššími až do 30 % voči štandarným vlakovým súpravám. Existujú 2 typy naklápacích systémov:

  • aktívny - vyvinutý talianskou spoločnosťou Fiat Ferroviaria (od r. 2000 Alstom Ferroviaria) použitý v súpravách TGV P 01 , Sm3-S220 , ETR ( 104 , 105 , 310 , 390 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480-Alfa Pendular , 490 , 500 , 600 , 610 , 650 , 680 ), ICT , ICT-D a RABDe 500 , atď.
  • pasívny - vyvinutý španielskou spoločnosťou Talgo
  • Ďalšie odkazy/Other Links:Na začiatok strany


    Strana vytvorená / Site created : 25-X-2008
    Posledná aktualizácia / Last update : 27-jún-2022
    Všetky informácie bez záruky.
    Zdroje:
    Wikipedia
    International Railway Journal
    Späť na " Addams' Rail Page "