Tunel Pitelová
Stavba tunelaRekonštrukcia tunela
V roku 1896 bol tunel rekonštruovaný. Na prelome 60. a 70. rokov 20. storočia Tunelový obvod Kremnica dokončil obmurovku v jeho nezaklenutých priestoroch.
Tunel v súčasnosti
Tunel je v súčasnosti v správe Tunelového obvodu Banská Bystrica.
Pitelovský portál - P1
Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 1.9.2002 | Portál tunela, foto Emil Schenk, 1.9.2002 |
Tunelová rúra
Tunelová rúra bola postavená v dvoch protismerných oblúkoch. Koncom 19. storočia bola predlžovaná. Tvorí ju 37 pásov (P1+2 až 36+P2). Pásy okrem č.5 (5/1 až 5/5 betónové), ktorý bol pravdepodobne pôvodne nezaklenutý, majú obmurovku. V tunelovej rúre sa nachádza 14 dvojích bezpečnostných výklenkov (4, 5/4, 8, 10, 12, 14, 16, 19, 22, 24, 26, 28, 31, 34).
Predlžovaná tunelová rúra od P1, foto Emil Schenk, 8.11.2000 |
Východ z tunelovej rúry P1, foto Emil Schenk, 1.9.2002 |
Bezpečnostné výklenky v páse č.4 a pôvodne nezaklenuté priesory pásu č.5, foto Emil Schenk, 8.11.2000 |
Bezpečnostný výklenok v páse č.28 (vpravo) foto Emil Schenk, 1.9.2002 |
V páse č.25 (vpravo) na nachádza ??, foto Emil Schenk, 1.9.2002 |
Bezpečnostné výklenky v páse č.28, foto Emil Schenk, 1.9.2002 |
Východ z tunelovej rúry P2, foto Emil Schenk, 29.9.2001 | Predlžovaná tunelová rúra od P2, foto Emil Schenk, 29.9.2001 |
Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 29.9.2001 | Portál tunela, foto Emil Schenk, 1.9.2002 |