Tunel Kečka
Stavba tunelaRekonštrukcia tunela
Tunel sa najskôr v rokoch 1958-60 predlžoval. Koncom 60. rokov pracovníci Tunelového obvodu Kremnica zväčšili jeho profil a jeho pôvodne nezaklenuté priestory upevnili pomocou betónu.
Tunel v súčasnosti
Tunel je v správe Tunelového obvodu Banská Bystrica.
Pitelovský portál - P1
Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 29.9.2001 | Portál tunela, foto Emil Schenk, 29.9.2001 |
Tunelová rúra
Tunelová rúra bola postavená v dvoch protismerných oblúkoch. Tvorí ju 53 pásov (P1+2 až 52+P2). Pásy od P1 po č.21 majú kamennú obmurovky, od č.22 sú z betónu. V tunelovej rúre sa nachádza 10 dvojích bezpečnostných výklenkov (4, 6, 9, 11, 13, 20, 28, 32, 37, 46).
Východ z tunelovej rúry P1, foto Emil Schenk, 29.9.2001 | Východ z tunelovej rúry P2, foto Emil Schenk, 29.9.2001 |
Tunelová rúra s kamennou obmurovkou foto Emil Schenk, 29.9.2001 | Tunelová rúra s betónovou obmurovkou foto Emil Schenk, 29.9.2001 |
Vstup trate do tunela (km 236,15), foto Emil Schenk, 29.9.2001 | Portál tunela, foto Emil Schenk, 29.9.2001 |
Prameň: