5. júna 2000: Vykoľajenie
Zainteresovaná súprava: Eurostar 3101/3102
Použitie: 9047, Paris - London
Lokalita: LGV
Nord Europe, neďaleko Croisilles (10 km južne od Arras)
Zranení: 14 ľahko
Foto: Associated Press
Belgická súprava 3101-3102 vykonávala jazdu Eurostar 9047
(Paris - London), idúc rýchlosťou 300 km/h s 501 cestujúcimi
na sever koľajou 1 LGV Nord Europe. Rušňovodič zistil
zvláštne chvenie a znížil rýchlosť na 200 km/h, krátko
potom obnovil úplnú rýchlosť. O 17:54 miestneho času, keď
súprava prekročila 290 km/h blízko mestečka Croisilles
(trochu na juh od Arras), na úrovni koľajovej výhybky pre
odbočujúcu trať do Arras, prenosová súdržnosť zlyháva.
Reakčná väzba na zadný podvozok vedúceho rušňa spôsobila
oddelenie od kostry podvozku, vedúca ku katastrofickému
zlyhaniu prenosovej súdržnosti s čiasťočným nárazom na
trať. Porucha a nasledujúce núdzové zastavenie bolo
spôsobené chybnými podvozkami 2 (číslované od priečelia),
3 a 23 na zadnom rušni, ktoré sa vykoľajili. Čiastočne
vykoľajený vlak zastavil bezpečne po 1500 m, pričom aj
poškodil trať. 14 ľudí, vrátane britského rušňovodiča
bolo ošetrených s ľahkými zraneniami alebo šokom, a
cestujúci pokračovali vo svoje ceste do Londýna autobusom.
Rovnako ako pri vykoľajení TGV v r. 1993, architektúra
článkového vlaku bola pripísaná k dobru udržaním stability
a celistvosti vlaku, kým došlo k jeho zastaveniu. Ako blízko
nešťastiu bolo odvrátené, je opäť predmetom debaty. Zatiaľ
čo vlak zostal zväčša rovno voči traťovému lôžku, bolo
len šťastím, že sa nedostal do konfliktu s 2. koľajou.
Foto zobrazuje rušeň Eurostaru 3102 (priečelie vlaku).
Podrobnejšie informácie budú doplnené, keď postúpi
vyšetrovanie.
( Zdroj: TGV Web )