Súprava HSR-350x HSR-350x
KTX II (Korea Train EXpres II)
Korean G-7

한국형 고속철도

 

HSR-350x (High-speed Rail 350x) nazývaný tiež Korean G-7 alebo G-7 je rad vysokorýchlostných vlakových súprav vyvinutý v Južnej Kórei .

V r. 2006 fy Hyundai Rotem vyhrala tender na 10 súprav KTX-II, neskôr bol počet súprav zvýšený na 19 pre trate Soul-Mokpo, Iksan-Yeosu a Milyang-Masan. 25. XI. 2008 bola predstavená prvá súprava KTX-II na verejnej prezentácii v prevádzke Hyundai Rotem v Changwone.

O 1:20 hod. dňa 16. XII. 2004 dosiahol G7 na koridore Chonan - Shintanjin rýchlosť 350 km/h (217 mph). Rad súprav zostrojený v KRRI (Korean Railroad Research Institute) prekonal hranicu 350 km/h, keď dosiahol rýchlosť 352,4 km/h (218,9 mph), ktorá bola zobrazená na monitore, čím bol prekonaný dovtedajší rekord 343,5 km/h (213 mph) na jeho skúšobnej jazde.

Vysokorýchlostná železnica je druh verejnej železničnej dopravy s rýchlosťou minimálne 250 km/h - bolo pôvodné znenie normy UIC. Neskôr bola zrušená, čoho následkom je, že si každá krajina tento pojem vysvetľuje "po svojom". Kórejské médiá však definujú "vysokorýchlostný vlak" ako vlak idúci rýchlosťou minimálne 300 km/h. Podľa kórejskej definície je Južná Kórea šiestou krajinou, ktorá vyvinula vlastnú súpravu, po Francúzsku, Nemecku, Japonsku, Taliansku a Španielsku.

Dodanie prvých 6 súprav je plánované na jún 2009.


Strana vytvorená : 12-IV-2009
Posledná aktualizácia : 05-IV-2009
Všetky informácie bez záruky.

Zdroje / Souces: Addams , ALSTOM , CAF , RENFE , Wikipedia EN , CZ

Späť na " TGV " ( http://www.rail.sk/tgv/ktx/350a.html )