AGV: Ranná história
TGV Pedulaire (Naklápací TGV)

Naklápací vysokorýchlostný vlak - nový horizont pre vysokorýchlostné vlaky

Prvý naklápací TGV

Skúšky prvého naklápacieho TGV začali 6. apríla 1998. Tento vlak zlučuje prednosti článkového vlaku a naklápacej technológie.
17 rokov prevádzky TGV preukázalo, že článkový vlak je bezpečný a pohodlný.
Naklápacia technológia umožňuje ďalšiu úsporu čas rýchlejším prejazdom zákrut (o 30 % rýchlejšie) na bežných tratiach.

Najrýchlejší naklápací vlak

Počas skúšok, vlak premával rýchlosťou 300 km/h na novej trati s rovnakými podmienkami komfortu a bezpečnosti ako bežný TGV.

Optimálne využitie železničnej infraštruktúry

Naklápací TGV môže obsluhovať mestá používajúc bežné trate bez úprav, hoci súčasne využíva sieť vysokorýchlostných tratí.
Je to vlak s vysokorýchlostnými a naklápacími schopnosťami, ktorý môže maximálne ušetriť čas.

Úspešné testovanie

Prvé 4 mesiace skúšok preukázali, že TGV môže používať naklápaciu technológiu s rovnakými charakteristickými vlastnosťami ako bežný naklápací vlak:

  • rýchlosť 300 - 320 km/h na vysokorýchlostných tratiach (LGV)
  • rýchlosť 220 - 260 km/h na bežných tratiach
  • maximálna hodnota naklopenia: 300 mm
  • maximálny polomer oblúka: 300 m.
  • Projekt

    V septembri 1996 rozhodli SNCF a ALSTOM Transport o spoločnom vytvorení programu naklápacieho TGV, s podporou francúzskych úradov (PREDIT).
    Cieľom programu je demonštrovať, že vysokorýchlostná a naklápacia technológia sa navzájom doplňujú, a vyvinúť nový naklápací systém hodiaci sa na prevádzkového systému TGV.
    Súprava TGV Sud-Est č. 101 bola upravená pre inštaláciu naklápacieho systému a nových podvozkov:

  • ALSTOM Transport vykonanal hlavné úpravy súpravy, vrátane vývoja a výroby nových podvozkov.
  • technické oddelenie SNCF vykonalo zmeny na súprave a skúšky.
  • FIAT FERROVIARIA poskytol naklápací systém.
  • Zajtrajšok, nový horizont

    Od r. 1999 je naklápacia súprava TGV prispôsobená na nový naklápací systém od ALSTOM Transport. Tento systém poskytne úroveň komfortu a spoľahlivosti, ktoré sú primerané novým nárokom operátorov, pričom ponúka tiež znížené prevádzkové náklady.
    Tento systém bude inštalovaný do novej generácie TGV, ktorá už bude konštruovaná s naklápaním do 8 stupňov.
    Táto naklápacia technológia, ktorá bola schválená pre TGV, bude tiež využiteľná v nových výrobkoch ALSTOM Transport.


    © ALSTOM Transport
    48 - rue Albert Dhalenne
    93482 Saint-Quen Cedex
    Francúzsko

    Strana vytvorená : 5. III. 2000

    Späť na TGV ( http://www.railsk/tgv/tgvp.htm )