AGV: Ranná história
TGV Pedulaire (Naklápací TGV)
Naklápací vysokorýchlostný vlak - nový horizont pre vysokorýchlostné vlaky
Prvý naklápací TGV
Skúšky prvého naklápacieho TGV začali 6. apríla 1998.
Tento vlak zlučuje prednosti článkového vlaku a naklápacej
technológie.
17 rokov prevádzky TGV preukázalo, že článkový vlak je
bezpečný a pohodlný.
Naklápacia technológia umožňuje ďalšiu úsporu čas
rýchlejším prejazdom zákrut (o 30 % rýchlejšie) na
bežných tratiach.
Najrýchlejší naklápací vlak
Počas skúšok, vlak premával rýchlosťou 300 km/h na novej trati s rovnakými podmienkami komfortu a bezpečnosti ako bežný TGV.
Optimálne využitie železničnej infraštruktúry
Naklápací TGV môže obsluhovať mestá používajúc
bežné trate bez úprav, hoci súčasne využíva sieť
vysokorýchlostných tratí.
Je to vlak s vysokorýchlostnými a naklápacími schopnosťami,
ktorý môže maximálne ušetriť čas.
Úspešné testovanie
Prvé 4 mesiace skúšok preukázali, že TGV môže používať naklápaciu technológiu s rovnakými charakteristickými vlastnosťami ako bežný naklápací vlak:
V septembri 1996 rozhodli SNCF a ALSTOM Transport o spoločnom
vytvorení programu naklápacieho TGV, s podporou francúzskych
úradov (PREDIT).
Cieľom programu je demonštrovať, že vysokorýchlostná a
naklápacia technológia sa navzájom doplňujú, a vyvinúť
nový naklápací systém hodiaci sa na prevádzkového systému
TGV.
Súprava TGV Sud-Est č. 101 bola upravená pre inštaláciu
naklápacieho systému a nových podvozkov:
Zajtrajšok, nový horizont
Od r. 1999 je naklápacia súprava TGV prispôsobená na nový
naklápací systém od ALSTOM Transport. Tento systém poskytne
úroveň komfortu a spoľahlivosti, ktoré sú primerané novým
nárokom operátorov, pričom ponúka tiež znížené
prevádzkové náklady.
Tento systém bude inštalovaný do novej generácie TGV, ktorá
už bude konštruovaná s naklápaním do 8 stupňov.
Táto naklápacia technológia, ktorá bola schválená pre TGV,
bude tiež využiteľná v nových výrobkoch ALSTOM Transport.
© ALSTOM
Transport 48 - rue Albert Dhalenne 93482 Saint-Quen Cedex Francúzsko |
Strana vytvorená : 5. III. 2000 |
( http://www.railsk/tgv/tgvp.htm ) |