TATRANSKÉ ELEKTRICKÉ ŽELEZNICE
Tatra's electrical
Railways
(TEŽ)
Trate 182 , 183-1 , 183-2 , 184 , 200 , 201 , 202 , 203 , 204 , 253 , 505
Vysoké Tatry (1976) |
V Tatrách sa začala letná sezóna. Opäť premávajú
historické električky
20.06.2021, TA3 (204027) - Vo Vysokých Tatrách
počas tohto víkendu otvárajú letnú sezónu, pri tejto
príležitosti pripravili v nedeľu aj slávnostnú jazdu
historickou električkou Kométa.
Podľa výkonného riaditeľa občianskeho združenia Veterán
klub železníc Poprad Jána Sabaku si návštevníci počas
sezóny môžu opäť vychutnávať aj jazdu v súprave Trojča.
Tohtoročnou novinkou je možnosť zakúpenia si cestovných
lístkov online.
Kométa bude počas sezóny premávať každú nedeľu na trase
Poprad – Starý Smokovec – Tatranská Lomnica. Bude za sebou
ťahať aj historické vozne TEVD 12 a TEVD 16. „Najstarší z
nich, takzvaný letniak, bol vyrobený v roku 1908 a cestovanie v
ňom je skutočným zážitkom, nemá totiž žiadne okná,“
povedal Sabaka s tým, že Kométa bola vyrobená v továrni Ganz
Budapešť ešte za čias rakúsko-uhorskej monarchie v roku 1912
ako jediný kus.
Na trať sa dostala o rok neskôr. Najskôr vozila napríklad
poštu a od roku 1922 aj snehový pluh. Umožnila tak celoročnú
prevádzku tatranskej železnice.
Unikátny nákladný vozeň
Trojča bude premávať v soboty na trase Poprad –
Starý Smokovec – Štrbské Pleso. Počas leta za neho pripoja
aj unikátny nákladný vozeň, v ktorom si cestujúci budú
môcť odviezť aj bicykel či kolobežku. „Sprístupníme im
tak vyššie položené cyklotrasy, aby nemuseli šliapať hore
kopcom,“ dodal.
Trojča bola podľa jeho slov jedna z 18 električiek vyrobená
pri modernizácii tatranskej dráhy pred Majstrovstvami sveta v
klasickom lyžovaní v roku 1970. „Jej červené laminátové
sedadlá si snáď pamätá každý z nás, keď ako dieťa
cestoval na túru alebo za inými zážitkami v Tatrách,“
doplnil.
O sto rokov späť
Sabaka návštevníkom Vysokých Tatier odporúča, aby
svoje autá nechali doma a do hôr či medzi strediskami sa
presúvali práve ekologickou tatranskou železnicou. „Ak
práve zastihnú naše historické električky, budú mať bonus
navyše. Prenesieme ich o 100 rokov späť,“ uviedol. Podľa
jeho slov je o ne veľký záujem.
Pripomenul, že online predaj sa uzatvára večer pred prvou
jazdou. Cestovné poriadky a bližšie informácie sú
zverejnené aj na webovej
stránke .
Aktuálna železničná doprava v Tatrách
(neznámy zdroj) - Bratislava (22. 11. 2004, 9:50
hod.) Od soboty ... úsek Poprad-Tatry
– Studený Potok – Tatranská Lomnica
. Ostatné časti Tatier sú aj naďalej ..., Tatranská
elektrická železnica ( TEŽ ) je aj
naďalej úplne odstavená. Jej sprevádzkovanie bude ... Od
pondelka rána ŽSR zabezpečili
náhradnú autobusovú dopravu na úseku Poprad-Tatry
- Starý Smokovec - Štrbské Pleso a Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec , ktorá sa riadi grafikonom ŽSR .
Zamestnanci ŽSR nepretržite
odstraňujú vzniknuté škody na železničnej infraštruktúre
vo Vysokých Tatrách. Momentálne ŽSR využívajú
aj pomoc hasičského zboru, pričom celkovo je v teréne
nasadených viac ako 100 ľudí.
Oprava železničnej infraštruktúry na Tatranskej elektrickej
železnici je rozdelená do niekoľkých fáz:
1.) Spojazdnenie úseku Poprad-Tatry - Starý Smokovec
Aktuálny stav: V priebehu 2-3 dní by sme mali ...
2.) Spojazdnenie ozubnicovej železnice na úseku Štrbské Pleso - Štrba
Aktuálny stav: Prevádzka bude možná na tomto úseku
pravdepodobne ...
3.) Spojazdnenie úseku Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec
Aktuálny stav: Prevádzka bude možná na tomto úseku
pravdepodobne ...
4.) Spojazdnenie úseku Starý Smokovec - Štrbské Pleso
Aktuálny stav: ide o najviac poškodený úsek. Odhadujeme, že
oprava tohto úseku bude trvať ...
Zástupcovia železníc sa nachádzajú v krízovom štábe v
Poprade a svoje aktivity koordinujú s postupmi krízového
štábu vo Vysokých Tatrách.
Náhradná autobusová doprava v utorok na všetkých
úsekoch
BRATISLAVA 22.
11. 2004 - Doprava po TEŽ bude od
utorňajšieho rána zabezpečená v plnom rozsahu náhradnou
autobusovou dopravou. Cestovať bude možné aj po trase ...
Doprava sa bude riadiť ... Náhradná autobusová doprava je
zabezpečená na úsekoch Poprad-Tatry
- Starý Smokovec - Štrbské Pleso , Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec a Štrbské
Pleso - Štrba .
Medzi Popradom a Tatranskou Lomnicou je možné cestovať aj po
železnici. ŽSR povolili aj
spojazdnenie úseku Poprad-Tatry
– Studený Potok – Tatranská Lomnica
.
Oprava železničnej infraštruktúry na TEŽ je rozdelená
do niekoľkých fáz. V prvej by mal byť spojazdnený úsek Poprad-Tatry - Starý Smokovec . Popadané drevo by mali odstrániť ...
Prevádzka na tomto úseku bude podľa hovorkyne ŽSR Nely Blaškovej možná pravdepodobne ... V
druhej fáze by mala byť spojazdnená ozubnicová
železnica Štrbské Pleso -
Štrba , ktorá ... Podobne je
to aj s úsekom Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec . Za najviac poškodený označila Blašková
úsek Starý Smokovec - Štrbské Pleso , oprava potrvá ...
Úsek Poprad-Studený Potok - Tatranská Lomnica je
spojazdnený, TEŽ je odstavená
Bratislava 22.
11. 2004 - Železničný úsek Poprad-Tatry
– Studený Potok – Tatranská Lomnica
je po piatkovej víchrici od 16.00 h v sobotu už spojazdnený.
Ostatné časti Tatier sú ...
ŽSR od dnešného rána zabezpečili náhradnú
autobusovú dopravu na úseku Poprad-Tatry
- Starý Smokovec - Štrbské Pleso a Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec , ktorá sa riadi príslušným grafikonom ŽSR , informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Zamestnanci ŽSR mapujú terén, spresňujú výšku škôd a
nepretržite ... aj budovy železničných staníc vrátane v Tatranskej Lomnici a Starom Smokovci
. ... mnohé tabule železničných zastávok, železničné
zvršky koľajníc nie sú však poškodené." Prvé odhady
škôd, ktoré vznikli železniciam na Slovensku po piatkovej
víchrici, dosahujú sumu 120 miliónov Sk, pričom 100 až 110
miliónov Sk pripadá na lokalitu Vysoké Tatry, konštatovala
Blašková. Momentálne ŽSR využívajú
aj pomoc hasičského zboru, pričom celkovo je v teréne
nasadených viac ako 100 ľudí.
Ako ďalej povedala, oprava železničnej infraštruktúry na TEŽ
je rozdelená do niekoľkých etáp, ktoré budú realizované
postupne. Spojazdnenie úseku Poprad-Tatry - Starý Smokovec sa odvíja od jeho aktuálneho stavu a podľa ŽSR by sa v priebehu 2 až 3 dní malo ...
... ozubnicovej
železnice Štrbské Pleso -
Štrba , pričom prevádzka je
avizovaná tiež až o niekoľko týždňov. V harmonograme
opráv bude nasledovať ... úseku Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec , ktorého prevádzka sa má ... až o niekoľko
týždňov.
... je úsek Starý Smokovec - Štrbské Pleso a ŽSR odhadujú, že
jeho oprava potrvá niekoľko týždňov a ... bude reálne až o
niekoľko mesiacov.
Blašková TASR ďalej informovala, že zástupcovia železníc
sa nachádzajú v krízovom štábe v Poprade a svoje aktivity
koordinujú s postupmi krízového štábu vo Vysokých Tatrách.
Sprevádzkovanie železnice bude trvať niekoľko mesiacov
BRATISLAVA 22.
11. 2004 - Úplné sprevádzkovanie Tatranskej elektrickej
železnice bude ... úsek trate je Starý Smokovec - Štrbské Pleso , ... Agentúru SITA o tom informovala
hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
Na úseku Poprad-Tatry - Starý Smokovec
by malo byť v priebehu 2 - 3 dní odstránené popadané drevo.
Po oprave trolejového vedenia by mala byť táto trať ... aj ozubnicovej
železnice na úseku Štrbské Pleso - Štrba a úseku Tatranská Lomnica - Starý
Smokovec . Zamestnanci ŽSR
nepretržite odstraňujú vzniknuté škody. Momentálne aj za
pomoci hasičského zboru je v teréne nasadených viac ako 100
ľudí.
Úsek Poprad-Tatry
– Studený Potok – Tatranská Lomnica
je od soboty od 16:00 už spojazdnený . Od pondelka rána ŽSR zabezpečili náhradnú autobusovú dopravu na
úseku Poprad-Tatry
- Starý Smokovec - Štrbské Pleso
a Tatranská
Lomnica - Starý Smokovec , ktorá sa riadi grafikonom ŽSR .
Škody v Tatrách odhadujú ŽSR predbežne na 110 mil.
Sk
BRATISLAVA 22.
11. 2004 - ŽSR vyčíslili
predbežné škody spôsobené piatkovou víchricou vo výške
120 mil. Sk. "Približne 100 až 110 mil. Sk z tejto sumy
pripadá na škody v Tatrách, zvyšok pre ostatné časti
republiky," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Podľa nej sú však tieto
čísla len predbežné odhady a predpokladá ich nárast.
"Najväčšie škody pritom víchrica spôsobila na ...
S výnimkou úseku Poprad-Tatry
– Studený Potok – Tatranská Lomnica
, ktorý je ... Dodala, že podobne je na tom aj ozubnicová
železnica v úseku Štrbské Pleso - Štrba .
Oprava železničnej infraštruktúry na TEŽ je podľa
Blaškovej rozdelená do niekoľkých fáz. Na úseku Poprad-Tatry - Starý Smokovec
je podľa hovorkyne ŽSR potrebné
... Prevádzka na tomto úseku, ako aj na úseku Tatranská Lomnica - Starý
Smokovec bude možná až o niekoľko ... ... úsekom
je Starý Smokovec - Štrbské Pleso , ktorého ... niekoľko mesiacov. " ŽSR však na týchto úsekoch z ...
Piatková víchrica nepoškodila žiadnu súpravu TEŽ
. Na trati boli v tom čase tri súpravy. Rušňovodiči ich
stihli odstaviť v miestach, kde bolo menej stromov. Električky
ostali stáť na zastávke v Hornom Smokovci, na železničnej
stanici v Starom Smokovci a v oblasti Tatranskej Polianky.
Podľa hovorcu ZSSK Miloša Čikovského má ZSSK poškodené dva
rušne s pluhmi a jeden rušeň, na ktoré spadol strom. Straty
spojené s úbytkom cestujúcich na poškodených úsekoch však ZSSK ešte
nevyčíslila.
Podľa Blaškovej už ŽSR predložili
na ministerstvo dopravy materiál s predbežnými informáciami o
aktuálnom stave škôd. "S predstaviteľmi rezortu sme
stále v kontakte a spolupracujeme na postupe odstraňovania
škôd, povedala Blašková. Dodala, že momentálne pracuje v
teréne viac ako 100 ľudí, pričom ŽSR využívajú
aj pomoc hasičského zboru. Škody bude podľa nej pravdepodobne
kryť rezort dopravy, železničná infraštruktúra totiž
nebola poistená.
Niektoré úseky vo Vysokých Tatrách stále nie
spojazdnené
Vysoké Tatry
21. 11. 2004 - Situácia na tatranských železniciach je
nasledovná:
Trať Poprad-Tatry
– Studený Potok – Tatranská Lomnica
bola ...
Trať Poprad-Tatry
– Starý Smokovec - Štrbské Pleso
- na úseku Poprad-Tatry - Starý Smokovec
je pravidelná doprava ... Na úseku Starý Smokovec - Štrbské Pleso
sú odrieknuté ...
Na trati Tatranská Lomnica - Starý
Smokovec je pravidelná doprava nahradená autobusovou
dopravou, ktorú zabezpečuje ŽSR jedným
autobusom.
Trať Štrbské Pleso - Štrba
- vlaky odrieknuté z dôvodu neprejazdnosti trate a v dohľadnom
čase sa ani nepredpokladá jej spojazdnenie. Na Štrbskom Plese
napadlo asi 50 cm snehu a situácia je kritická. ...
Situácia na železnici je od poludnia stabilizovaná
Bratislava 20.
11. 2004 - Situácia na železnici je od obeda stabilizovaná.
Všetky úseky na území Slovenska okrem Tatier sú prejazdné.
Nedochádza k meškaniu vlakov a prevádzka na železnici je
plynulá, konštatuje v situačnej správe hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
Za najkomplikovanejšiu považuje situáciu v Tatrách, kde
železnica takmer vôbec nepremáva. Oblasť Popradu , Starého Smokovca
, Štrbského Plesa
a Tatranskej
Lomnice je okrem úseku Studený Potok
– Tatranská Lomnica , neprejazdná. Tento úsek bol
spojazdnený dnes o 15.00 hod. Čaká sa, že železničná
doprava v Tatrách nebude funkčná niekoľko dní, pričom
zamestnanci železníc stále odstraňujú prekážky z tratí a
neustále monitorujú aktuálnu situáciu.
Na železničnej
stanici v Tatranskej Lomnici strhlo
strechu. Starý Smokovec
ju má poškodenú a niektoré zastávky už vlastne neexistujú.
Stožiare sú popadané, trakčné vedenie je na mnohých
úsekoch úplné zničené. Do niektorých úsekov sa zamestnanci
ŽSR ešte ani nedostali, dodáva Blašková.
(krátené)
Krízový štáb požiadal o pomoc aj armádu
POPRAD 20. 11.
2004 – Prednosta Obvodného úradu v Poprade Milan Baran
požiadal o pomoc zložky armády na záchranné práce, ako aj
na odstraňovanie následkov kalamity vo Vysokých Tatrách.
"Situácia je naďalej vážna a veľmi kritická v
podstatnej časti Vysokých Tatier,“ uviedol pre médiá M.
Baran po zasadnutí krízového štábu v Poprade. Situáciu v
oblasti momentálne ...
Počas noci pracovalo na záchranných prácach približne ...
Autobusová i železničná doprava v Tatrách je stále
vylúčená.
Územie Slovenska zasiahla dnes silná víchrica, ktorá si vyžiadala
jednu obeť
Bratislava 19.
11. 2004 - Celé územie Slovenska zasiahla dnes popoludní
silná víchrica, ktorá si vyžiadala ...
Najkritickejšiu situáciu spôsobil nárazový vietor v oblasti
Vysokých Tatier, kde nepremáva elektrická ani ozubnicová
železnica .
V Banskobystrickom kraji zasiahol živel najmä okresy Rimavská
Sobota, Detva, Zvolen, Brezno a Banská Bystrica. Hasiči do ...
Aj v Bratislave spôsobila víchrica ...
Popradskí hasiči sú v plnom nasadení, kritická
situácia je vo Vysokých Tatrách
Poprad 19. 11.
2004 - Silný nárazový vietor dnes spôsobil kritickú
situáciu v oblasti Vysokých Tatier, kde nepremáva elektrická
ani ozubnicová
železnica. Od 15. hodiny sú v plnej permanencii popradskí
hasiči. (krátené)
Situácia na železnici sa komplikuje, zlá je najmä v
Tatrách
BRATISLAVA 19.
11. 2004 - K obmedzeniu alebo úplnému zastaveniu vlakovej
dopravy postupne dochádza v dôsledku silného vetra na celom
území Slovenska. Agentúre SITA to potvrdila hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Úsekov, na ktorých vlaky
nepremávajú riadne, pribúda. Podľa Blaškovej sa však
železnice snažia prevádzku zabezpečiť všade tam, kde je to
možné. Zamestnanci ŽSR monitorujú
celú situáciu a pracujú na odstránení prekážok z tratí a
na odstavených úsekoch sa snažia dopravu obnoviť v čo
najkratšom čase. Cestujúca verejnosť však musí počítať s
vyše dvojhodinovým meškaním vlakov.
Najkomplikovanejšia situácia je v Tatrách, a to najmä v
oblasti Popradu , Starého Smokovca
, Štrbského Plesa
a Tatranskej
Lomnice , kde je odstavená doprava na Tatranskej elektrickej
železnici.
Niekde už vlaky premávajú, pribudli však ďalšie obmedzenia (19. 11. 2004)
Preprava vlakmi ... je odstavená (19. 11. 2004)
Železničná doprava na viacerých úsekoch vylúčená (19. 11. 2004)
Železničná doprava ... je zastavená (19. 11. 2004)
Tatranský omnibus pred sto rokmi predznamenal začiatky hromadnej
dopravy
Vysoké Tatry
30. 06. 2004 - Predchodcom hromadnej dopravy v bývalom
Rakúsko-Uhorsku bol tatranský omnibus, ktorý už pred ...
Riaditeľ Divízie osobnej prepravy ZSSK v Košiciach
Ladislav Olexa zdôraznil, že už v roku .... Podľa primátora
Vysokých Tatier Jána Mokoša je storočnica tatranského
omnibusu príležitosťou zamyslieť sa nad súčasnou úrovňou
dopravy a služieb v slovenských veľhorách. Ďalšou známkou,
ktorá vyšla s dnešným dátumom v emisii Technické pamiatky,
je Špaňodolinský banský vodovod. Autorom výtvarného návrhu
je akademický maliar Peter Augustovič. Banský vodovod v
Španej Doline neďaleko Banskej Bystrice patrí k
najvýznamnejším technickým dielam z histórie baníctva na
Slovensku. Bol to povrchový vodný náhon, ktorý v drevených
žľaboch a zemných jarkoch privádzal vodu na pohon strojov v
baniach na meď a striebro. Vznikal po etapách a bol funkčný
od začiatku 16. storočia až do začiatku 20. storočia.
Hlavný prívod bol dlhý 27 km, celý systém meral 42 km.
Rovnako ako Tatranský omnibus aj 24-korunová známka
prezentujúca históriu baníctva v Španej Doline vyšla v
náklade 200 tisíc kusov. Obidve vytlačili ofsetovou technikou
vo Veľkej Británii.
Železničná spoločnosť prenajala Tatranské lanové dráhy
finančnej skupine J&T
Bratislava 21.
06. 2004 - Tatranské lanové dráhy si od 1. mája od ich
majiteľa ZSSK , a.s. prenajala finančná skupina J&T.
"Boli dvaja horúci kandidáti, okrem J&T aj francúzska
spoločnosť Transmontana," uviedol hovorca ZSSK Miloš Čikovský.
Zvíťazila J&T, keď sa okrem miliardovej investície do ...
Tatranské lanovky podľa Čikovského ZSSK prinášali ...
Ešte v závere minulého roka J&T deklarovala, že miliardu
korún chce ... Tatranské lanové dráhy zabezpečujú
prevádzku lanových dráh v Starom Smokovci
, Tatranskej Lomnici a na Skalnatom Plese.
ZSSK prenajala tatranské lanovky finančnej skupine J&T
POPRAD/VYSOKÉ
TATRY 20. 06.2004 - Tatranské lanové dráhy (TLD) si od 1.
mája prenajala finančná skupina J&T. ZSSK podpísala s
finančnou skupinou zmluvu o ...
Podpis zmluvy pre agentúru SITA potvrdil riaditeľ marketingu
J&T Petr Málek. Investície budú smerovať do
rekonštrukcie a obnovy lanových dráh. Podstatná časť
prostriedkov pôjde do výstavby technického zasnežovania
zjazdoviek na Hrebienku a v Tatranskej Lomnici. "Našim
cieľom je ...
Zmluva o ... Tatranské lanové dráhy prevádzkujú Pozemnú lanovú dráhu zo Starého Smokovca na
Hrebienok , Kabínkovú lanovú dráhu z
Tatranskej Lomnice na Skalnaté pleso a Visutú
lanovú dráhu zo Skalnatého plesa na Lomnický štít .
Slovenskí železničiari na prahu európskej dopravnej ...
14.05.2004,
Kunik Jozef; Chaláková Lívia - Pred 14 dňami sa SR stala
platným členom EÚ. Pre ZSSK bude z tohto dôvodu zrejme najväčšou zmenou
liberalizácia dopravného trhu a nadväzne vyplývajúca
nutnosť získavať si zákazníkov poskytovaním kvalitnejších
služieb.
Napokon o potrebách vybudovania dopravy s "ľudskou
tvárou", s dôrazom na kvalitu služieb a poskytovanie
informácií sa vraví aj v Bielej knihe Komisie Európskych
spoločenstiev. Svoj najdôležitejší cieľ, poskytovať
cestujúcim komplexné služby v osobnej preprave, sleduje ZSSK aj budovaním
siete zákazníckych centier, ktoré výrazne pomôžu
cestujúcim informáciami o ich ceste železnicou, ale bude si v
nich možno kúpiť napríklad aj lístok do divadla, na futbal
či použiť internet. Na druhej strane však ZSSK prichádza aj s
niektorými opatreniami, ktoré sa nemusia stretnúť s
nadšením cestujúcich. napríklad od 13.6. sa zruší stratový
produkt nákladnej prepravy, preprava spešnín atď.
Od 1.5.2004 vstúpil do činnosti projekt samoobslužného
výpravného systému na tratiach Tatranských elektrických
železníc ( TEŽ ) a Ozubnicovej železnice ( OŽ
) do finálnej fázy. Sprievodcovia ...Samoobslužný výpravný
systém vo Vysokých Tatrách je prvým projektom tohto druhu na
slovenských železniciach, avšak v ďalšej etape
predpokladáme jeho rozšírenie aj na trať
Studený Potok - Tatranská Lomnica a
na ďalšie trate."
Cestujúci si však musia uvedomiť, a ZSSK na to nielen vo
vlakoch, ale aj na zastávkach, v hoteloch a na frekventovaných
miestach upozorňuje, že cestujúci ...
ZSSK pripravila zmeny
nielen v predaji cestovných lístkov na TEŽ , ale aj v
skvalitnení služieb a informácií priamo na rozhodujúcich
železničných staniciach. Tento cieľ chcú dosiahnuť najmä
budovaním siete zákazníckych centier. Doterajšie informačné
kancelárie boli určené predovšetkým na poskytovanie
informácií. S očakávaným zvýšením mobility obyvateľstva
po vstupe SR do EÚ je ZSSK pripravená ...
Vedenie ZSSK sa rozhodlo zrušiť stratový produkt
nákladnej prepravy spešnín, konkrétne od 13.6.2004. Netýka
sa to prepravy batožín v osobnej preprave. Cestujúci si pri
svojej ceste môže zobrať so sebou do vlaku balíky, bicykle,
detské vozíky, lyže atď. Námestník riaditeľa divízie
nákladnej prepravy Ing. Jiří Jančík v tejto súvislosti
uviedol: "Vedenie predstavenstva spoločnosti sa za
uplynulé obdobie viackrát zaoberalo dlhodobou stratovosťou
prepravy spešnín v podmienkach železničnej spoločnosti.
Prijalo aj viacero konkrétnych opatrení, avšak táto činnosť
zostáva aj naďalej stratová. pre obraznosť, strata pre ZSSK predstavuje
mesačne 10 mil. Sk. Preprava spešnín v podmienkach železníc,
v konkurencii cestnej dopravy nemá šancu, pretože je
objektívne drahšia. Preto je pre našu spoločnosť neúnosné,
aby sme udržiavali pri živote stratovú činnosť."
V súčasnosti okrem ČR poskytovalo v Európe prepravu spešnín
nákladnou dopravou iba Slovensko. Prepravu batožín od
13.6.2004 prevezme osobná doprava, avšak s podmienkou osobnej
účasti cestujúceho.
Od 1. mája tatranské električky budú
premávať bez sprievodcov
Vysoké Tatry
30. 04.2004 - Od 1. mája tohto roka tatranské električky budú
premávať bez sprievodcov, čo súvisí s realizáciou ďalšej
fázy projektu samoobslužného výpravného systému na tratiach
TEŽ a OŽ .
Sprievodcovia prestanú sprevádzať vlaky a kontrolu cestovných
lístkov budú vykonávať ...
Cestujúci si v máji môžu kúpiť blokové cestovné lístky
na tatranské železnice okrem osobných pokladníc na staniciach
aj na ďalších 23 odberných miestach. S predajom týchto
lístkov sa uvažuje aj na ...
So získavaním ďalších zmluvných predajcov cestovných
lístkov plánuje ZSSK
pokračovať, aby k nim návštevníci Vysokých Tatier mali
pohodlný prístup na rôznych miestach. Takisto sa plánuje ...
Samoobslužný výpravný systém vo Vysokých Tatrách je prvým
projektom tohto druhu na slovenských železniciach, v ďalšej
etape sa predpokladá jeho rozšírenie aj na trať Studený Potok – Tatranská Lomnica .
Pred letnou turistickou sezónou ZSSK upozorňuje cestujúcich, že na TEŽ a OŽ sú povinní ...
Informáciu TASR poskytol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
ZSSK Miloš Čikovský.
Zatím třicetiletá nostalgie
EURO 15/2004, 17.4.2004, Menzelová Kateřina -
Hoci Vysoké Tatry vyhľadáva stále viac turistov, zaostalé
služby a nedostatok ubytovacích kapacít je zrejmý na prvý
pohľad. Obrat k lepšiemu by mohlo priniesť rozhodnutie
slovenských železníc, ktoré prenajali tatranské lanovky
súkromníkom.
Na majstrovstvá sveta, ktoré sa konali vo Vysokých Tatrách v
roku 1970, spomínajú s nostalgiou nielen športoví
fanúšikovia. Kvôli prestížnym pretekom vtedy plynuli do
najnižších veľhôr sveta ..
ZSSK , ktorá nemala
financie na potrebnú rekonštrukciu a modernizáciu, vyhlásila
tender na prenájom Tatranských lanových dráh v polovici
minulého roka. Záujemcom ponúkla pozemnú
lanovú dráhu zo Starého Smokovca na Hrebienok , kabínkovú lanovú dráhu z Tatranskej Lomnice
na Skalnaté Pleso , visutú lanovú
dráhu zo Skalnatého plesa na Lomnický Štít a sedačkovú lanovku zo Skalnatého plesa na
Lomnické sedlo .
Do tendra sa prihlásila približne desiatka uchádzačov, z
ktorých do finále postúpili ...
Vedenie železníc pripúšťa, že ponuky oboch finalistov boli
približne rovnaké. Víťazná firma je však ochotná okrem 1
mld Sk do rozvoja lanoviek investovať ...
Mountain Holiday & Ski Resorts chce vybudovať vo Vysokých
Tatrách stredisko pre zimné a letné aktivity, ktoré by sa
priblížilo svetovému štandardu. Okrem modernizácie
lyžiarskeho strediska pod Lomnickým štítom vybuduje aj
golfové ihrisko, bobovú dráhu a ďalšie atrakcie. Projekty
majú zatiaľ iba podobu teoretického plánu. Hlavný problém,
ktorý musí investor vyriešiť, je ...
Slovenská investičná skupina J&T pôsobí vo Vysokých
Tatrách od roku 2002. Vtedy kúpila za 210 mil. Sk stratovú
a.s. Kúpele Štrbské Pleso. Do portfólia tejto firmy patrilo
niekoľko nehnuteľností v blízkosti Štrbského plesa. K tým
najlukratívnejším patria ...
História pôvodne luxusného hotela, ktorý fungoval ešte do
minulého roka ako ubytovňa, kde sa za nocľah platilo 100 Sk,
siaha až na začiatok minulého storočia. Oprava historicky
cennej budovy bude náročná nielen kvôli ...
Hoci Vysoké Tatry vyhľadáva stále viac turistov, zaostalé
služby a nedostatok ubytovacích kapacít je zrejmý na prvý
pohľad. "Na začiatku 90. rokov sa tu všetko
sprivatizovalo, ale miestni ...
V Tatrách lacnejšie cestovanie vlakmi
BRATISLAVA 11.
2.2004 - Od 15. februára bude cena lístkov na TEŽ a OŽ nižšia. Rozhodol o tom
tarifno-obchodný výbor ZSSK , ktorý na základe negatívnych ohlasov
prehodnotil tarifné podmienky cestovania.
Jednorazový cestovný lístok na trase Štrba
– Štrbské Pleso bude namiesto doterajších 40 korún
stáť 30 korún a mesačný 600 korún, teda o 200 korún menej
ako doteraz. ZSSK
súčasne zavádza nový druh zákazníckej ponuky Tatranská
karta pre TEŽ a pre OŽ . Tatranská
karta, ktorá umožňuje cestovať s 50-percentnou zľavou bude
mať ročnú platnosť a kúpiť si ju môže každý cestujúci
za 220 korún. Tarifno-obchodný výbor súčasne schválil
cestovanie študentov na jeden preukaz. Doteraz sa totiž museli
pri cestovaní s preukazom rozhodnúť buď pre týždenné,
resp. mesačné lístky alebo jednosmerné zľavnené lístky.
Agentúru SITA informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský.
Drahšie vlaky zaskočili domácich
Ľudia pracujúci v oblasti cestovného
ruchu vo Vysokých Tatrách musia platiť výrazne viac za
dopravu do práce.
23.01.2004,
Morháčová Jana - Po tom, čo ZSSK zdražila dopravu
na známej podtatranskej železnici, treba za jednorazové
lístky zaplatiť až o polovicu viac. Mesačné lístky sú
drahšie v niektorých prípadoch ...
Z Vysokých Tatier chcú urobiť Alpy
7.01.2004,
Buzinkay Alexander - Víťazom tendra na prenájom Tatranských
lanových dráh (TLD) sa stala britská investičná spoločnosť
Mountain Holiday & Ski Resorts, ktorej spoluinvestorom je
slovenská finančná skupina J & T Finance Group.
Spomedzi desiatich záujemcov ju koncom minulého roka vybral, v
súlade s názorom Predstavenstva a Dozornej rady ZSSK , minister dopravy
Pavol Prokopovič.
Predmetom päťročného prenájmu, za ktorý nájomca zaplatí
ročne 30 mil. Sk, je pozemná lanovka na
Hrebienok , ...
Na tatranských železniciach zavádzajú
samoobslužný výpravný systém
Vysoké Tatry
31. 12.2003 - Samoobslužný výpravný systém, ktorý má
postupne nahradiť sprievodcov začne platiť od nového roka na
tratiach TEŽ a ozubnicovej železnice .
Ide o pilotný projekt, ktorý na Slovensku nemá obdobu, ale
poznajú ho napríklad v susednej Českej republike.
Šéf košickej Divízie osobnej dopravy ZSSK Ladislav Olexa pre
TASR zdôraznil, že TEŽ tvorí uzatvorený systém dopravy,
ktorý umožňuje ...
Tatranské lanovky pre J&T
29.12.2003, jam
- 4 tatranské lanovky dostane do prenájmu britská spoločnosť
Mountain Holiday Ski Resorts, ktorú zastupuje známa finančná
skupina ...
Tatranské lanové dráhy získa za 150 miliónov na päť rokov britská
MH&SRBratislava
23. 12.2003 -
Železničná spoločnosť, a. s. ( ZSSK ) prenajme
Tatranské lanové dráhy (TLD) britskej investičnej
spoločnosti MOUNTAIN HOLIDAY SKI RESORTS Plc. (MH&SR),
ktorej spoluinvestorom je aj finančná skupina J&T.
TASR o tom informoval hovorca spoločnosti ZSSK Miloš Čikovský.
Pondelkové rozhodnutie ministra dopravy, pôšt a
telekomunikácií Pavla Prokopoviča je tak v súlade s
predchádzajúcim rozhodnutím Predstavenstva a Dozornej rady ZSSK . Hoci ponuka
dcérskej spoločnosti MH&SR - RENTA Real Estates Management,
a. s., Bratislava bola podľa hovorcu takmer vyrovnaná s
konkurenčnou ponukou, v prospech RENTA Real Estates Management
rozhodol záväzok víťaza investovať okrem jednej miliardy do
rozvoja TLD aj ďalšiu miliardu do rozvoja tatranského
regiónu. Víťazovi konkurovali spoločným projektom popradská
Transmontagne Slovakia, a. s. a bratislavská 1. Tatranská, a.s.
Predmetom prenájmu sú pozemná lanová
dráha Starý Smokovec – Hrebienok
,....
ZSSK prenajme Tatranské lanové dráhy firme MH&SR
BRATISLAVA 23.
12.2003 - Tatranské lanové dráhy (TLD) prenajme Železničná
spoločnosť, a. s. ( ZSSK ) britskej spoločnosti Mountain Holiday &
Ski Resorts (MH&SR). Rozhodol o tom akcionár ZSSK , pričom jeho
rozhodnutie je v súlade s rozhodnutím predstavenstva a dozornej
rady ZSSK . Agentúru SITA o tom informoval hovorca ZSSK Miloš Čikovský.
Britská spoločnosť svoj projekt ...
Tatranské lanovky dostane od železníc súkromná firma
20.12.2003,
jam; mj - 4 z lanoviek vo Vysokých Tatrách v najbližších
dňoch prenajmú súkromnej firme. Podľa informácií Pravdy sa
do užšieho výberu dostali ponuky britskej firmy Mountain
Holiday & Ski Resorts a francúzskej firmy Transmontagne.
Akcionárom prvého záujemcu je aj ...
Boj o lanovky sa čoskoro dorieši
Nový prenajímateľ štyroch lanoviek vo
Vysokých Tatrách by mal byť známy v najbližších dňoch.
20.12.2003,
Janáč Milo; Morháčová Jana - Štvorkabínka
z Tatranskej Lomnice na Skalnaté pleso , aj známa visutá lanovka na druhý najvyšší
vrchol Tatier Lomnický štít spolu s ďalšími dvoma
lanovkami zatiaľ ...
Železnice zavádzajú vo Vysokých Tatrách samoobslužný výpravný
systém
Vysoké Tatry
17. 12.2003 - Zmeny v tatranskej doprave predstavili dnes
podnikateľským subjektom zástupcovia košickej Divízie
osobnej dopravy Železničnej spoločnosti ( ZSSK ), a. s., na
stretnutí v Starom Smokovci .
Ladislav Olexa, prednosta obchodno-prepravnej správy Divízie
osobnej dopravy ZSSK upriamil pozornosť prítomných na pilotný
projekt samoobslužného výpravného systému. Na tratiach
Tatranskej elektrickej železnice ( TEŽ ) a
ozubnicovej železnice začne ....
Vo Vysokých Tatrách zavedú samoobslužný
výpravný systém
POPRAD 5.
12.2003 - Divízia osobnej prepravy Železničnej spoločnosti
plánuje od 1. januára 2004 zaviesť na tratiach Tatranských
elektrických železníc a Ozubnicovej železnice pilotný
projekt „Samoobslužný výpravný systém“ (SVS), informoval
na tlačovej besede v Poprade riaditeľ DOP ZSSK Pavol Gallo.
Podstatou SVS je stanoviť vyššiu ...
Vietor prerušil
železnicnú dopravu na Tatranských elektrických železniciach
7.3.2002,
Bratislava - Poveternostné podmienky opät komplikujú
železnicnú dopravu na Tatranských elektrických železniciach
(TEŽ). V dôsledku silného nárazového vetra došlo k
prerušeniu dopravy, ktoré spôsobili popadané stromy na trat v úseku Pod lesom - Starý Smokovec .
Prvé stromy padli na trat a trolejové vedenie o 8.15 h, dalšie
o desiatej a dvanástej.
Na odstranovanie následkov nastúpili zamestnanci ŽSR a pre cestujúcich je zabezpecená
náhradná autobusová doprava. O 13.00 h sa však poveternostné
podmienky zhoršili natolko, že železniciarom, ktorí pracovali
na trati, hrozilo ....
Vratné výhybky i na ŽSR
Petr Mitáček, čiastočne upravil: Addams ( Železnice 6/1993) - Na
jeseň 1992 boli skúšobne ako prvé v sieti ŽSR zriadené v žst. Tatranská Polianka
tzv. bezpečne rozrezateľné výhybky (BRV). Pri križovaní
vlakov nie je nutné takéto výhybky prestavovať,
odchádzajúci vlak prvým dvojkolesím výhybku rozreže a
prestaví do opačnej polohy pre svoju jazdu. Po prejazde ...
Vyradené lanovky
I. Kováčik
Osudy vyradených skríň tatranských lanoviek nám približujú fotografie Ivana Kováčika. Zatiaľ čo skriňu jedného vozňa lanovky na Hrebienok, používanú ako útulok v záhrade pri popradskom letisku, vandali spálili, skriňa druhého vozňa je v pomerne dobrom stave dochovaná vo Veľkom Slavkove - foto na jar 1993. Na druhej fotografii z decembra 1993 sa v depe TEŽ v Poprade zošla kabína lanovky na Skalnaté pleso s niekoľkými kabínkami súbežnej lanovky. Iné kabínky sú využité ako útulky proti dažďu v záhradkách okolo Popradu a pri jednej z materských škôlok v meste. Ďalšie sa dosiaľ nachádzajú vedľa medzistanice lanovky Štart.
(Železnice 6/1994)
Ďašie strany o / Next sites about TEŽ:
Strana vytvorená / Site created :
03-I-1999 Posledná aktualizácia / Last update : 23-jún-2021 |
(tez.htm) |