Doplnky
(dúfam, že sa ich počet zvýši):
Miroslav
Kozuch 17. január 2000 17:24
Trate sirokorozchodne aj normalne idu vedla seba z Cierrnej
n/Tisou do Copu, dalej smerom na Uzhorod, pred nim odbocuju do
Matoviec. Je to pekne nakreslene v Zelezniciach na podkarpatskej
rusi.
Otvorenie elektrickej prevadzky na 1435 mm:
29.12.1990 Uzhorod (statna
hranica)-Matovce-Banovce-Trebisov-Michalany 26.1.1989 Trebisov -
Cerveny Dvor 1524-1520? nasiel som to , citujem:
Povodne sa jednalo pochopitelne o rozchod 5 stop = 1523,97245 mm,
teda prakticky 1524, v roku 1975 bol zacaty prechod na menovitu
hodnotu 1520 mm.
Z toho rozumiem, co bolo postavene pred 1975 ma 1524 mm ( tym aj
nasa sirokorozchodna), co bolo neskor na len 1520 mm.
Lenhardt
Peter Ing. 18. február 2000 16:02
Myslím si, že by bolo
vhodné doplniť Váš zoznam plánovaných tratí a samozrejme
aj mapu o tieto:
1. Stakčín - Ruské
2. Bardejov - Polsko
3. Radošiná - Piešťany
4. Spišská Belá - Novy Targ
5. Štrbské pleso - Lipt.Hrádok
6. Tatr.Lomnica - Tatr.Kotlina
7. zast. Popradské pleso - Popradské pleso
8. Nitrianske Pravno - Rajec alebo Kláštor pod Znievom
9. Banská Štiavnica - prípoj k trati Šahy - Krupina
10. Dobšiná - Poprad alebo Sp.N.Ves
obdobie 1.ČSR:
1. Tvrdošín - Oravská Polhora
2. Plavecký Mikuláš - Jablonica (rozostavaná cez
2.svet.vojnu, nedokončená opustená r.1947)
3. Makov - Veľké Karlovice (ČD) /ako plánovaná v atlase ČSR
z r.1930/
4. Poprad - Vernár /v pláne do r.1939/
5. Plaveč - Bardejov - Svidník - Stropkov - Medzilaborce
/iniciatíva miest na východe - zamietnutá/
6. Stakčín - Ubľa - V.Berezné (UŽ)
obdobie Slovenského štátu:
1. Nižný Hrabovec (pri Vranove n.T.) - Svidník
2. Dolný Kubín - Ružomberok - Uľanka
3. Ledniké Rovné - Púchov zastávka
4. Banská Štiavnica - Levice
obdobie ŽSR:
1. Spišská Belá - Zakopané /len úvahy/
2. Tatr.Lomnica - Zakopané /dtto/
3. Lučenec - V.Krtíš - Šahy
4. Pohronský Ruskov - trať Štúrovo - N.Zámky