V tomto súbore môžete nájsť vysvetlivky stĺpcov použitých v Zozname európskych rušňovov. Stĺpce majú pridelené písmená A - K. Posledná aktualizácia tohoto súboru bola 6. januára 1996.
A - číslo radu alebo názov radu
Každá krajina má svoj vlastný systém číslovania alebo
označenie radov, s výnimkou Českej a Slovenskej republiky
(spoločná číselná sústava), Írska (IE) a Severného Írska
(NIR), a štátov SNŠ (predtým republík ZSSR, bez pobaltský
štátov).
Systémy číslovania určitých krajín sú tu dostupné:
B - sústava osí alebo počet vozňov
Keď je ako rad elektrický motorový vozeň alebo
viacvozňová jednotka označenie má EMU, keď je to dieselový
motorový vozeň alebo viacvozňová jednotka označenie je DMU.
V týchto prípadoch číslo za EMU/DMU označuje úplný počet
vozňov, vrátane hnacích vozidiel (ak ich obsahuje).
Keď je ako rad rušeň alebo posunový rušeň tento stĺpec
znázorňuje usporiadanie osí :
Tento systém bol zavedený VDEV, skupinou nemeckých železníc, na začiatku 20. storočia. Aspoň pre dieselov0 a elektrické rušne,ten je teraz používaný medzinárodne.
C - úplný vybudovaný počet
Tento stĺpec zobrazuje počet jednotiek určitého radu, ktorý bol celkom vybudovaný. Niekedy, najmä keď hovoríme o nepôvodnom inventáre získanom od súkromných železníc, číslo zobrazuje množstvo jednotiek keď bol v službe pre danú určitú firmu, a nie úplný počet, ktorý bol celkom vybudovaný.
D - prvý rok v službe
Tento stĺpec zobrazuje rok, kedy určitý rad vstúpil do
(každodennú) premávka. Skúšobné jazdy pred každodennou
prevádzkou nie sú, ak možno, uvedené.
Ak samostatná jednotka bola dodaná pre skúšky, uvedený je
rok zavedenia prvej série jednotiek do služby, ak skupina
niekoľko testovacích jednotiek bola dodaná prvý rok v službe
tejto skupiny je uvedený ako prvý rok v službe celého radu.
E - výkon jednotky
Ak je dostupný, toto číslo je súvislý výkon na nápravu
v kW. Pre niektoré krajiny (napr. Rakúsko) len výkon počas
jednohodinovej jazdy bol dostupný, toto číslo je bežne 10-20
% vyššie ako súvislý výkon.
Pre dieselové rušne a dieselové jednotky často výkon
motoru(-ov) je použitie informácie o výkone na nápravu často
nedostupný.
F - maximálny trakčný výkon
Maximálny trakčný výkon je sila [v kN] využiteľná na
nárazník, keď vlak práve štartuje rozjazd. Trakčný výkon
klesá rýchlo s rýchlosťou vlaku.
Často toto číslo chýba pre EMU a DMU pretože je ten
predovšetkým dôležitý pre rušne a posunové rušne: to je
označenie výkonu vlaku, ktorý môžu použiť pri ťahaní.
G - maximálna rýchlosť
Jednotkou pre maximálnu rýchlosť je km/h. Niekedy sú uvádzané 2 čísla, toto je v prípade, keď a) maximálna možná rýchlosť je vyššia ako maximálna rýchlosť dovolená z dôvodu siete/traťových rýchlostných limitov, alebo b) prenos môže byť zmenený, napr. dostupné sú 2 "režimy" (napr. posun/trať alebo nákladný/s cestujúcimi).
H - typ trakcie
Typ trakcie jednotky je zakódovaný do jedného alebo dvoch znakov:
I - voltáž a frekvencia
Ak typ trakcie je elektrický, tento stĺpec zobrazuje
použité napätie a frekvenciu (jednotky vo V alebo kV, a Hz).
Približne 17 Hz je použitý, aj keď je v skutočnosti myslený
16,2/3 Hz, a pre voltáž DC " je použitý " V =. Pre
viacnapäťové jednotky je zobrazené len napätie bez
frekvencie.
Ak je trakcia dieselová, tento stĺpec obsahuje
"Diesel"; "Battery" - keď je ňou
elektrický akumulátor a "Steam" - keď je ňou para.
J - počet sedadiel 1.triedy
K - počet sedadiel 2. triedy
Sklápacie sedadlá nie sú bežne zahrnuté. Sedadlá v reštaurácii, ak vôbec obsahuje, sú zahrnuté do počtu sedadiel 2. triedy.
Marco van Uden , Addams | |
Späť na Európsky zoznam vlakov |