Toto nie je oficiálna strana FS ani žiadnej zo spoločností budujúcich a prevádzkujúcich ETR.
Posledná aktualizácia: 6. III. 1999
Flotila FS (talianskych štátnych železníc) je mimoriadne široká a rozmanitá:
ich rozsah je od moderných a rýchlych ETR, cez rušne a vozne InterCity, EuroCity, Night, Inter-Regional, Regional a miestne vlaky, po prevozné a rýchle lode, ako aj diaľkové autobusy. Potom je aj nákladný flotila, s veľmi veľkým množstvom vozňov prispôsobiteľných každej možnej požiadavke a potrebe našich zákazníkov. Obsah nasledujúcich stránok bude stále rozširovaný do budúcnosti: zatiaľ poskytujú obrázky a odborné informácie o "elektrických vlakoch", známejších ako ETR, rušňoch a vozňoch 1. a 2.triedy vlakov InterCity a EuroCity a spacích vozňoch.
Na zobrazenie obrázkov a technických dát kliknite na položku, ktorú chcete
Predstavované sú štyri typy ETR v prevádzke: ETR 450, ETR 460 a ETR 470, 1., 2. a 3. generácia súprav "Pendolino", a ETR 500, určený pre používanie na vysokorýchlostných tratiach.
ETR 450 a 460 dostali svoj názov "Pendolino" (kyvadlo) pre skutočnosť, že majú "meniteľnú zostavu": v zákrutách sa kostra nakláňa sa 8° ku stredu jeho cesty, pre vyváženie odstredivej akcelerácie.
Toto umožňuje vlaku hladko sa pohybovať na kľukatých tratiach rýchlosťou o 35% vyššou od tradičných vlakov InterCity, bez ujmy na pohodlí cestujúcich.
Naklápanie kostry je riadené riadiacim systémom založeným na mikroprocesoroch, ktoré získavajú informácie a vysielajú ich do hydraulický aktivátorov.
Naproti tomu ETR 500 bol vypracovaný na rýchlosti do 300 km/hod s vysokým štandardom pohodlia a spoľahlivosti: interiér je neobyčajne pohodlný, úplne tichý a príjemný. Každý detail je založený na ergonomických zásadách a boli použité najnovšie materiály, veľmi odolné voči požiaru. Vďaka optimalizácii všetkých mechanických parametrov (geometria, hmotnosť, flexibilita atď.) môže tento vlak jazdiť rýchlosťou nad 300 km/hod na nových vysokorýchlostných tratiach, zatiaľ čo poskytuje jeho jedinečné rýchlosti v zákrutách, ktoré sú o 25% vyššie než tradičných vlakov InterCity.
Vlaky InterCity, sú zložené z vozňov 1. a 2. triedy a špeciálna pozornosť bola venovaná pohodliu, bezpečnosti, tepelnej a zvukovej izolácii; sú ťahané elektrickými rušňami a majú maximálnu rýchlosť 200 km/hod.
Spacie vozne (vozne LITS - WL) sú v nočných vlakoch: s 3, 2 a 1 miestom v kabíne, alebo dvojité, spojené do jedného; každý má sprchu s teplou a studenou vodou, zásuvkou pre elektrický holiaci strojček, lampou na čítanie, šatníkmi a inými doplnkami.
Naša firemná dopravná flotila pozostáva z 11 klasických prevozných lodí (6 na preplavbe Messina - Villa S. Giovanni, 5 na Civitavecchia-Golfo Aranci), 4 kyvadlové prevozné lode (Messina-Villa S. Giovanni) a 3 rýchle lode pre cestujúcich (Messina-Reggio Calabria, Messina-Villa S. Giovanni).
+ vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Overte si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáte dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informujte ma .