Železničná trať / Railway line
Nemšová - Lednické Rovne
neelektrifikovaná trať /Without Power supply

25. X. 1910 sprevádzkovanie trate / line opening

( Zdroj/Source : 33 )

2. II. 2003 zastavenie osobnej dopravy/passenger transportation canceling

Zoznam staníc / Station list

prev. dĺžka : 17, 271 km.

( Zdroj/Source : 27/1925/604 )

Nákladný vlak v Nemšovej narazil do autobusu, nikto nebol zranený (14. 10.2004)

Osobný vlak na trati Trenčianska Teplá – Lednické Rovne zrazil neznámeho muža
TASRTrenčín 1. 06.2004 - Motorový osobný vlak na trati Trenčianska Teplá – Lednické Rovne (od 2. II. 2004 tu žiadne os. vlaky nepremávajú - pozn. Addams) v pondelok večer zrazil a zranil zatiaľ neznámeho muža.
Rušňovodič spozoroval zo vzdialenosti asi 20 metrov muža, ktorý stál opretý o železné zábradlie, odkiaľ však po priblížení vlaku na päť metrov náhle vkročil na koľaj. I napriek tomu, že rušňovodič použil výstražné zvukové znamenie a rýchlobrzdu, pre krátku vzdialenosť však nedokázal zrážke predísť.
Po zastavení vlaku zistil, že muž javí známky života, udalosť ihneď oznámil do rušňového depa, odkiaľ privolali rýchlu zdravotnú pomoc z Nemocnice s poliklinikou v Trenčíne. Tam konštatovali, že poškodený sa nachádza v ohrození života, má ťažký úraz hlavy a iné vážne zranenia tela a je v hlbokom bezvedomí.
Neznámy muž je vysoký 175 centimetrov, s hmotnosťou 80 kilogramov, má zvlnené vlasy hnedej farby a fúzy a bradu. Oblečené mal modrozelené montérkové nohavice, čierne tričko s krátkym rukávom s vyobrazením hlavy orla a nápisom Harley-Davidson, čierne tielko a šedú silonovú vetrovku. Nehoda si vyžiadala zastavenie dopravy od 18.17 do 19.03 hodiny.
Informáciu TASR poskytol hovorca Železničnej polície Jozef Búranský.

Železničné domčeky na opustenej trati odolávajú zlodejom
TASR23.4.2003 09:10 - Pred troma mesiacmi prestali na trati z Nemšovej do Lednických Rovní premávať osobné vlaky. Vo väčšine železničných domčekov, v ktorých boli čakárne a pokladne, naďalej bývajú železničiari. To ich zrejme zachránilo pred rabovaním.
Zo železničnej zastávky v Horovciach už krátko po zrušení vlakov ukradli lavičku, hoci bola priviazaná reťazou. "Bola som v nemocnici a keď som sa vrátila, lavičky nikde. Keby tadiaľto dvakrát za deň nechodil nákladný vlak, tak za chvíľu rozoberú aj trať," vraví bývalá železničiarka Helena Vozárová, ktorá žije v storočnom železničnom domčeku. Dôchodkyňa si chcela domček odkúpiť, ale minulý mesiac dostala od železníc šokujúcu odpoveď. Najprv musí na vlastné náklady na zrušenej trati postaviť náhradnú čakáreň pre cestujúcich. Pritom Horovčania čakáreň nemohli používať, ani keď vlaky premávali. Zavretá bola 24 rokov, pretože v nej dvakrát horelo.
"Býva sa tu dobre," tvrdí žena, aj keď nemá kúpeľňu a vodu v studni jej znečisťuje miestne družstvo neďalekým hnojiskom. Obavy má iba zo storočnej lipy pri dome, ktorú zasadili po vybudovaní trate prví nájomcovia. Konáre občas rozbijú eternit na streche, ale keby ju rozčesol blesk, z domčeka asi zostanú ruiny.
Rušno je aj na železničnej zastávke v Borčiciach. Domček si prenajal kováč Pavol Rác a buduje v ňom dielňu. "Budova bola na spadnutie, tak sme požiadali železnice, aby nám ju dali do prenájmu. Trvalo vyše roka, kým to schválili," vysvetľuje. V čakárni bolo vraj asi pol metra hliny, odpadkov a ľudia tam chodievali na záchod. Cez dieru v streche pršalo dnu. Strop hrozil zrútením. Na budovu namontovali mreže, aby sa tam nedostali deti a nedošlo k tragédii. Dielňa na bývalej železničnej zastávke bude filiálkou rodinného podniku.
V železničnom domčeku na zastávke v Bolešove býva železničiarka Viera Tichá. Dvojizbový byt s kuchyňou by si rada odkúpila, ale ako služobný je vraj nepredajný. Druhú časť budovy tvoria bývalé služobné miestnosti. Železnice okná zakryli kovovými platňami. V čakárni sú na zemi odpadky, na stenách si niekto skúšal kopance a činili sa aj sprejeri. "Ježiš o teba stojí!" hlása zrejme jediný nevulgárny nápis.
Opustený domček na železničnej zastávke v Dulove je až na niektoré rozbité okná zachovalý. Pavučiny na dverách svedčia, že tam dávnejšie nikto nebol. Napriek tomu drôty a odkvapové rúry zatiaľ neukradli. Neporušené sú aj tri zamknuté unimobunky, ktoré podľa vyblednutého nápisu patria vsetínskej Zbrojovke. Na plechovom sklade sa už niekomu podarilo vyvaliť časť steny. Vnútri je niekoľko sudov, palety so stovkami drevených latiek a predmety, ktoré by určite zaujali domácich majstrov.
Železničný domček v Sedmerovci s narušenou statikou je opustený už dávnejšie a stal sa ukážkou, ako môže skončiť majetok železníc. Zlodeji pobrali, čo sa dalo. Vybúrali steny, okná, zmizla aj elektroinštalácia.
Trať do Lednických Rovní má 17 kilometrov. Pred piatimi rokmi ju kompletne zrekonštruovali, podľa železničiarov vraj za 80 miliónov korún.

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

Kilometrická
poloha podľa
hekto-
metrovníkov ¤
Kilometer position
due to Hectometer
stones ¤

štatistické
číslo
Statistic No.

umiestnenie budovy
Building position

názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
_0 _3,738 144766 xx oo Nemšová [ 123 ] Nemsová ; Nemsó
_2 _2,337 14486_ xx xo Borčice z  
_4 _4,187 171157 oo xx Bolešov nz Bolesó
_7 _7,359 17125_ xx xo Sedmerovec z Sedmerovce; Szedmerócz
10 _9,522 171058 xx oo Pruské Poroszka
12 11,794 17155_ xx oo Dulov nz Dulov Nová Ves; Dúlóujfalu
14 14,274 171652 xx oo Horovce nz Horócz
17 17,271 171454 oo xx Lednické Rovne [ 463 ] Lednice Rovné; Ledniczróna

¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building

Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Vlaky_net / Railway discussion at server Vlaky_net (Trains) in Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava / Railway discussion at server Mestská doprava in Bratislava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report Railways in Slovakia - discussion Ostrava's magazine K-Report
  • Oslavy 100. výrocia miestnej trate Nemšová - Lednické Rovne
  • Rušenie os. dopravy na 25 tratiach Slovenska 2. II. 2003 (len nemecky)

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 11-I-1999
    Posledná aktualizácia / Last update: 20-XI-2010
    (h124.htm)