Železničná trať / Railway line
Prekliata trať,
Bratislava-Ružinov/Trnávka
(Bratislava-N. Mesto - Bratislava ÚNS/Podunajské Biskupice)
- takýto názov dostal súbežný traťový úsek tratí Komárno - Bratislava-Nové Mesto (1-koľajná) a Bratislava-Nové Mesto - Bratislava ÚNS (2-koľajná) v nižšiespomínanej reportáži, ktorá obsahuje čosi pravdy, ale aj dosť klamstiev a zavádzania, hoci aj pôvodný účel bol dobrý.
Mapa 2
Lampáreň 20101121/1 - Prekliata trať 1,
Bratislava-Ružinov/Trnávka
Markíza 20101121/13:35
P.Herman: "v dĺžke niekoľkích km tu
nie je žiadny priechod pre chodcov"
P.Vaškovič: "peší-chodci v tomto úseku
nemajú inú možnosť, ako využiť len vyšliapané
chodníčky"
S. Miazdrová: "na viac ako kilometer dlhom
úseku, ktorý v podobe 3-koľajovej trate prechádza cez husto
zasídlenú štvrť, tak nie je jediný oficiálny prechod pre
chodcov"
Skutočnosť:
od predmetného miesta pri zast. MHD (mapa 2: bod 2) je
210 m západne podjazd trate s 2 chodníkmi 1 m širokými (mapa
2: bod 1), 330 m východne štandardné priecestie so svetelnou i
zvukovou signalizáciou, i keď, žiaľ, bez chodníka (mapa 2:
bod 3)
Riešenie vyzerá tak, že zrejme MiU Ružinov si musí dať
vypracovať - samozrejme i zaplatiť - projekt i stavbu (čo by
výrazne znížilo počet mŕtvol) na tomto mieste. A to zrejme
nechce.
P.Herman: "pod kolesami vlakov tu našli
smrť už desiatky ľudí"
príčina: takmer všetci vďaka
nerešpektovaniu výstražnej signalizácie na žel. priecestí.
Všetky stavby (vrátane spomínaných obchodných centier a
trate TEN-T) v danom území pripomienkuje a schvaľuje stavebný
úrad, ktorým je zrejme Mestská časť Ba-Ružinov.
S. Miazdrová: "možno by nebolo na škodu,
keby mali vlaky na danom úseku aspoň obmedzenú rýchlosť na
minimum" (lebo sa komusi nechce prejsť 400 m naviac) - tak
to zaveďte aj na diaľnici D1 v Petržalke, ktorá tiež vedie
medzi zastávkou MHD a obytnými domami ... :-)
V reportáži sú účelovo spájané 3 problémy do jedného, hoci aj sú na miestach blízko seba:
1. zast. MHD Clementisova
(mapa 2: bod 2) - zakázané prechádzanie osôb cez koľaje,
ktoré sa už stalo príčinou smrti
2. žel. priecestie na križovatke Ivanská cesta x Trnavská
cesta (mapa 2: bod 3) - časté nerešpektovanie svetelnoej i
zvukovej signalizácie, ktoré sa už veľaokrát stalo
príčinou smrti
3. Vrakunská cesta pri nákupnej zóne Avion (mapa 1) -
zakázané prechádzanie osôb cez koľaje (? ktoré sa už stalo
príčinou smrti)
Lampáreň 20111218 - Prekliata trať 2,
Bratislava-Ružinov/Trnávka
Markíza 20101121/13:35
[0'44"] B. Šoltýsová: "Medzi 1.
a 2. koľajou, ako je Avion" - pričom ukazuje na juh, t.j.
na sídlisko Ostredky. Nákupná zóna Avion je 1 km východným
smerom.
[1'21"] P.Vaškovič: "Túto žel.
trať v súčasnosti preklenúva, je prerazená len jedným
podjazdom, využívaným väčšinou automobilmi" -
chodníky, ktoré cez neho vedú, sú na čo ?!?!?
[1'29"] S. Miazdrová: "na viac ako
kilometer dlhom úseku, ktorý v podobe 3-koľajovej trate
prechádza cez husto zasídlenú štvrť, tak nie je jediný
oficiálny prechod pre chodcov"
[3'39"] S. Miazdrová: "uskutočnilo
sa množstvo sedení ..." - podumali sme, ešte podumáme,
snáď čosi vymyslíme - a roky bežia ...
[5'21"] S. Miazdrová: "Podľa
projektu by mala byť táto vyhliadka na bezpečný prechod
hotová do r. 2015. Ostáva dúfať, že dovtedy prejde každý
chodec šťastne na svoju stranu." - ale nikto nepovedal
"po chodníku cez podjazd" !!!
Stovky nôh denne vyšliapavajú tento ilegálny chodník cez koľaje pri zast. MHD Clementisova (mapa 2: bod 2):
© Addams (20110131) | © Addams (20110131) | © Addams (20110131) | ||
© Addams (20110131) | © Addams (20110131) |
Žel. priecestie na križovatke Ivanská cesta x Trnavská cesta (mapa 2: bod 3) - kto podpísal stavebné povolenie na priecestie bez chodníka ?!?!:
© Addams (20110131) |
© Addams (20110131) |
© Addams (20110131) |
||
© Addams (20110131) |
© Addams (20110131) |
© Addams (20110131) |
||
© Addams (20110131) |
© Addams (20110131) |
© Addams (20110131) |
Podjazd trate s 2 chodníkmi 1 m širokými na Krasinského ulici (mapa 2: bod 1) - podľa P.Vaškoviča to nie je: " možnosť pre peších-chodcov v tomto úseku, ako využiť len vyšliapané chodníčky":
Ľudia, vážiaci si svoj život, po
chodníku vedúcom cez podjazd, chodiť dokážu © Addams (20110131) |
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
||
Ľudia, vážiaci si svoj život, po
chodníku vedúcom cez podjazd, chodiť dokážu © Addams (20110131) |
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
Ľudia, vážiaci si svoj život, po
chodníku vedúcom cez podjazd, chodiť dokážu © Addams (20110131) |
||
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
Ľudia, vážiaci si svoj život, po
chodníku vedúcom cez podjazd, chodiť dokážu © Addams (20110131) |
Ľudia, vážiaci si svoj život, po
chodníku vedúcom cez podjazd, chodiť dokážu © Addams (20110131) |
||
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
||
Ľudia, vážiaci si svoj život, po
chodníku vedúcom cez podjazd, chodiť dokážu © Addams (20110131) |
Ľudia, vážiaci si svoj život, po
chodníku vedúcom cez podjazd, chodiť dokážu © Addams (20110131) |
P.Herman, P.Vaškovič, S. Miazdrová:
toto nie sú chodníky ? © Addams (20110131) |
Odkazy/Links: