Železničný uzol Bratislava

Železničná mapa mesta / Railmap of the city
Bratislava


Všetky objekty na mape sú klikateľné
All map objects are clickable


Železnica na Letisko M.R.Štefánika
TA3 20090628
Reportáž obsahuje 2 chyby:
1. z letiska je plánovaná trať do žst. Ba-N.Mesto, a (ďalšia) do žst. Ba ÚNS pokračujúca do Petržalky
2. plánovaná trať z letiska do Galanty bude severovýchodným smerom
       
         
         

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava priniesla 5 alternatív vývoja železnice
dnes24.sk , TASR, 14. jún 2019 - Všetky alternatívy počítajú s modernizáciu Hlavnej stanice, kapacita stanice je však v jednotlivých alternatívach rozdielna.
Dlhoočakávaná Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, je už hotová.

Rozvoj železničnej dopravy
Priniesla päť alternatív rozvoja železničnej dopravy v Bratislave a jej okolí, z ktorých spracovatelia dokumentu odporúčajú dve riešenia. Vyplýva to z finálnej správy štúdie, ktorú zverejnili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).
ŽSR tvrdia, že nepreferujú jednu konkrétnu alternatívu, ale také riešenia, ktoré majú najväčší prínos v oblasti zvýšenia bezpečnosti a zrýchlenia dopravy, zlepšenia komfortu pre cestujúcich a obyvateľov hlavného mesta a jeho okolia. Prvé výsledky by mali byť viditeľné podľa ŽSR už v priebehu budúceho roka.
Všetky alternatívy počítajú s druhou traťovou koľajou v úseku Bratislava – Nové Mesto – Bratislava Hlavná stanica a s treťou traťovou koľajou v úseku Bratislava-Lamač – Bratislava Hlavná stanica. Taktiež rátajú s modernizáciu Hlavnej stanice, kapacita stanice je však v jednotlivých alternatívach rozdielna. Súčasťou riešení je aj modernizácia železničnej zastávky Bratislava-Vinohrady a realizácia nových železničných zastávok Bratislava-Bory, Bratislava-Železná studienka/Patrónka, Bratislava-Ružinov a Bratislava-Vrakuňa.

Možné riešenia
* V Alternatíve 1, kde sa oprávnené náklady odhadujú na 653,8 milióna eur, majú všetky vlaky osobnej dopravy s výnimkou smerov Rajka a Viedeň cez Kittsee končiť, vychádzať či prechádzať Hlavnou stanicou. V nákladnej doprave je zachovaný súčasný prevádzkový koncept. Toto riešenie obsahuje aj modernizáciu úseku Bratislava-Lamač – Hlavná stanica – Bratislava-Vinohrady.
* Alternatíva 2 s predpokla­danými oprávnenými nákladmi v sume 706,2 milióna ráta s tým, že diaľková a medziregionálna osobná doprava je sústredená do Hlavnej stanice. Regionálna a prímestská doprava je rozdelená do železničných staníc – Hlavná stanica, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Petržalka a Podunajské Biskupice. V nákladnej doprave je zachovaný súčasný prevádzkový koncept. Táto alternatíva ráta aj s modernizáciou úseku Devínska Nová Ves – Hlavná stanica – Bratislava-Vinohrady a úseku Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice.
* V Alternatíve 3, kde sa oprávnené náklady odhadujú na 740 miliónov eur, sú jednotlivé smery vo všetkých segmentoch osobnej dopravy sústredené do rôznych železničných staníc, a to Hlavná stanica – smery Trnava, Kúty a Viedeň (cez Marchegg), Bratislava-Nové Mesto – smer Galanta, Bratislava predmestie – smer Dunajská Streda a Bratislava-Petržalka – smery Rajka a Viedeň (cez Kittsee). V nákladnej doprave je zachovaný súčasný prevádzkový koncept. Počíta sa tu aj s modernizáciou úseku Devínska Nová Ves – Hlavná stanica – Bratislava-Vinohrady, železničnej stanice Bratislava predmestie a úseku Bratislava-Nové Mesto – Podunajské Biskupice.
* Alternatíva 4.1 (oprávnené náklady 872,7 milióna eur) a Alternatíva 4.2 (oprávnené náklady 882,8 milióna eur) prináša odpoveď o budúcnosti využitia plánovanej bratislavskej stanice Filiálka. Osobná doprava v týchto riešeniach je sústredená do Hlavnej stanice. Regionálna a prímestská doprava je zo smerov Pezinok, Senec a Dunajská Streda sústredená do novej stanice Filiálka. Ďalšie tri smery Malacky, Rajka a Viedeň, cez Kittsee, do železničnej stanice Bratislava-Petržalka a smer Viedeň, cez Marchegg, do Hlavnej stanice.

V nákladnej doprave je zachovaný súčasný prevádzkový koncept. Pri týchto alternatívach sa ráta aj s modernizáciou úseku Devínska Nová Ves – Hlavná stanica – Bratislava-Vinohrady. Taktiež s modernizáciou železničnej stanice Bratislava predmestie a výstavbou nového úseku Bratislava predmestie – Bratislava Filiálka.

Úprava najkritickejších častí
Spracovateľ štúdie odporúča ďalej sledovať alternatívy 2 a 4.1. Pre obidve alternatívy je podľa neho potrebné spracovať štúdie širších socioekonomických dosahov a potenciálnych prínosov vzhľadom na urbanistický rozvoj Bratislavy a dotknutých lokalít.
„Cieľom ŽSR – manažéra železničnej infraštruktúry na Slovensku – je predovšetkým úprava jej najkritickejších častí. A to najmä revitalizácia bratislavskej Hlavnej stanice a budovanie nových prestupných zastávok vlak – MHD,“ povedal na margo výsledkov štúdie hovorca železníc Michal Lukáč. Ide podľa jeho slov o investičné akcie, ktorých realizácia bude mať pozitívny dosah na obyvateľov Bratislavy a aj celého Slovenska.

Tunel pod Dunajom v Bratislave 01m47s - projektovaný železničný tunel pod Dunajom v Bratislave (video)

Rakúsky minister Gorbach chce cestovať rýchlosťou 431 km/h do Bratislavy (8. 11.2004)

"Metro" by mohla vytvoriť aj električka so železnicou
Pravda20.10.2004, Soňa PACHEROVÁ, BRATISLAVA - Schválený nosný systém hromadnej dopravy pre slovenskú metropolu by ešte nemusel byť konečný. Na scéne sa totiž objavil hráč, ktorý ponúka inú zaujímavú alternatívu. Vyžiadala by si však zmenu vlaňajšieho rozhodnutia mestského parlamentu, na základe ktorého sa má začať budovať ... cez Starý most do centra mesta.
"Nevymysleli sme nič nové. Chceme len zlepšiť a rozvinúť to, čo vytvorili naši predkovia," tvrdí Slavomír Podmanický, generálny riaditeľ akciovky Reming Consult. Jeho spoločnosť navrhuje vyriešiť boľavý bratislavský problém skĺbením výhod ...
O európske peniaze, často opakujú otcovia mesta, by sa "bohatá" Bratislava uchádzala márne. Práve na nedostatku financií stroskotal dlhoročný sen o bratislavskom metre. Predstava Remingu však tiež zahrnuje výstavbu ...
"Eurofondy by pre nás nemali byť nedostupné," odporuje Podmanický. Podľa neho treba staviť na fakt, že Bratislava leží na trase tzv. Piateho paneurópskeho železničného koridoru . Ten vedie z talianskeho Terstu naprieč Maďarskom, Rakúskom a Slovenskom - cez Bratislavu, Žilinu a Košice do Čiernej nad Tisou.
"Na modernizáciu tratí tohto koridoru sa s európskymi peniazmi počíta. A Bratislava je predsa priamo jeho súčasťou," argumentuje jeden z autorov myšlienky.
Aký je princíp navrhovaného systému? Podľa Podmanického sa skladá z dvoch ...
Prvá, ... trate, ktoré by sa však významne zmodernizovali. "Rozchod koľajníc by ...
Eurofondy, podľa riaditeľa Remingu "možno až z 85 percent", by sa podieľali na výstavbe ... v lokalite zrušenej železničnej stanice Filiálka , podzemným, asi 5,2 .... tri už jestvujúce trate - od Trnavy a Pezinka, od Senca a Galanty a od Komárna. Na južnom konci by zase nadviazala na trate do Győru a Kittsee ....
Podmanický sa domnieva, že taký nosný systém by spĺňal všetky požadované parametre. "Obsiahol by celé územie mesta, zabezpečil rýchly presun Petržalčanov do centra a umožnil by aj ...," zdôrazňuje. ... Zároveň naznačuje, že určité kroky sa už v tomto smere začínajú podnikať.

Schéma kombinovaného systému rýchloelektričky a železnice
....

Schválený nosný systém
.... (krátené)

Slovenská časť koridoru Bratislava – Viedeň
SITABRATISLAVA 19. 10.2004 - Vybudovanie vysokorýchlostného koľajového koridoru medzi Bratislavou a Viedňou by malo ... Vyplýva to z utorkového rokovania ministra dopravy Pavla Prokopoviča s bratislavským primátorom Andrejom Ďurkovským. Ako ďalej informoval hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška, na rokovaní rozoberali aj integrovaný systém hromadnej dopravy v meste a jeho prepojenie na medzinárodné dopravné koridory.
Spomínané spojenie oboch hlavných miest je súčasťou vysokorýchlostného európskeho dopravného koridoru Paríž-Viedeň-Bratislava. "Predstavitelia ministerstva chcú ... Časový harmonogram celej výstavby nekomentoval, keďže zatiaľ je len v štádiu prípravy.
Koridor bude využívať koľajovú dopravu a zároveň bude nosným systémom koľajovej dopravy prevádzkovanej v rámci mestskej hromadnej dopravy. Jeho súčasťou bude vybudovanie novej podzemnej železničnej stanice v širšom centre mesta - tzv. Filiálky . Projekt bude zároveň úzko súvisieť s pripravovaným ... "Základom pre spojenie je rekonštrukcia tzv. Starého mosta v Bratislave , ktorá by sa mala ..." povedala pre agentúru SITA hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová. Ukončenie rekonštrukcie mosta, po ktorom bude premávať rýchlodrážna električka, sa ... Prvou etapou po rekonštrukcii bude vybudovanie ...
Súčasťou vysokorýchlostného prepojenia bude aj vybudovanie prípojky na hlavnú železničnú stanicu a koľajového spojenia s bratislavským letiskom. "Podľa územno-projektovej dokumentácie mesta ide o spojenie viedenského a bratislavského letiska . Mesto preto plánuje zmodernizovať existujúcu železničnú trať a dobudovať jeden kilometer novej trate, ktorá by mala viesť až k letisku," špecifikovala Chudinová. Dodala, že ...

Vlakom trvá jazda do centra 13 minút (10.07.2004)

Problém Bratislavy by mala vyriešiť integrovaná doprava
SmeBRATISLAVA 02.07.2004, Sládek Dan - Mesto a Bratislavský samosprávny kraj by mali v ...
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - DPB , SAD Bratislava, ZSSK a BRKS . Budú ich môcť využívať obyvatelia celého Bratislavského kraja.
"Bude to nezávislá odborná inštitúcia, ktorá do leta budúceho roka pripraví projekt integrovanej dopravy v regióne, tak aby bola ekonomická a efektívna," povedal na tlačovej konferencii Karol Kolada, viceprimátor Bratislavy pre dopravu. Odkedy bude integrovaný systém fungovať, sa zatiaľ presne nevie. Podľa Koladu to bude jasné ...
BID bude pripravovať ...
Už asi tri roky je BID vo fáze skúšobného projektu. Túto službu v roku 2001 využilo takmer 200.000 cestujúcich, v minulom roku a v roku 2002 viac ako 300.000. Z toho vyše 90% boli mimobratislavskí cestujúci.
Predpokladá sa, že regionálny parlament založenie BID bez problémov schváli. "Zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja vstup do spoločnosti prerokuje ... Členovia komisie podľa jeho slov už absolvovali množstvo diskusií s ostatnými regionálnymi poslancami a vyplýva z nich široká podpora tohto návrhu.
V bratislavskom regióne i na území mesta v súčasnosti prudko rastie podiel osobných automobilov na preprave obyvateľov. Dôvodom sú predovšetkým súčasné nevýhody verejnej dopravy - najmä prímestskej autobusovej a MHD, a s nimi spojená nespokojnosť občanov - nepohodlný a nedostatočne rýchly spôsob cestovania, ako aj stúpajúce ceny lístkov.
"Tieto nevýhody by mal integrovaný systém dopravy eliminovať. Hlavné výhody sú v tom, že občania majú jednotné cestovné lístky na viacero druhov spojov a nemusia brať ohľad na to, kto je ich prevádzkovateľom," hovorí Filistein. "V systéme integrovanej dopravy sa využíva niekoľko druhov spojov - električky, vlaky a mestské i prímestské autobusy, pričom grafikony jednotlivých prepravcov sú koordinované." Tým sa eliminujú tzv. "hluché miesta" medzi spojmi v rámci regiónu. V praxi to bude znamenať, že napríklad električka alebo ...
Po vytvorení systému by mal začať klesať podiel individuálnej dopravy. "Odbremenia sa tým najmä cesty smerujúce do centra mesta a je predpoklad, že sa bude v meste tvoriť menej dopravných zápch. Zníži sa tiež záťaž na životné prostredie, pretože dopravný systém, na ktorom sa podieľa koľajová doprava, je ekologickejší," vysvetľuje predseda dopravnej komisie.

Doprava bude integrovaná
Sme14.06.2004, Dan SLÁDEK - Bratislavská integrovaná doprava (BID), dnes vo fáze pilotného projektu, by mala začať fungovať od ... Obe strany budú mať 50-percentný podiel, zatiaľ však nie je rozhodnuté, či to bude akciová spoločnosť alebo s. r. o.
Integrovaná doprava bude využívať spoje niekoľkých dopravcov - Dopravného podniku Bratislava, SAD Bratislava, ZSSK a BRKS . Budú ich tak môcť využívať obyvatelia celého ...
Prednosťou BID je aj to, že integrovaný systém rieši prípoje jednotlivých spojov. "V praxi to znamená, že napríklad električka do vzdialenejšej časti Bratislavy ... a tým aj postupné znižovanie individuálnej dopravy. "Po vzniku integrovaného systému by sa mali čiastočne odbremeniť naše cesty a zároveň znížiť ekologická záťaž na životné prostredie," vysvetlil Filistein.
BID by mala byť malá spoločnosť s maximálne ... Činnosť spoločnosti bude spočívať najmä v koordinácii grafikonov jednotlivých prepravcov, aby sa eliminovali časové "diery" medzi spojmi a v prieskumoch dopravných tokov obyvateľstva (kto, kam a kedy cestuje).
Úlohou spoločnosti bude tiež rokovať so samosprávami o potrebách občanov a s dopravcami o nákladoch na prepravné výkony. Takto by mal vzniknúť systém s optimálnymi cenami cestovného, zodpovedajúci potrebám obyvateľov v jednotlivých častiach kraja.

BRATISLAVSKÉ METRO BY BOLO PRÍLIŠ DRAHÉ
JEDNA Z NAJVÄČŠÍCH VÝHOD ELEKTRIČIEK BY MOŽNO BOLO TÁ, ŽE BY SA MOHLI NAPOJIŤ NA ŽELEZNIČNÚ SIEŤ
Új Szó 01.04.2004, mi - Situácia v bratislavskej hromadnej doprave je katastrofálna. Vedia to aj vedúci predstavitelia mesta, doteraz však neprišli s nejakým, pre všetkých prijateľným riešením. Preplnenosť ulíc by zmiernila roky plánovaná podzemná dráha, poslanci však nedávno definitívne zamietli nápad výstavby metra.
V hlavnom meste počet automobilov v uplynulých rokoch výrazne vzrástol. Dnes už na každých tisíc obyvateľov pripadá 400 osobných aut a tento počet v najbližšom období ďalej porastie. Podľa odborníkov tento pomer do roku ...
Keď sa teda neutešená situácia v hromadnej doprave dostáva na program, bratislavské metro, sťa nejaký vlak zo záhrobia, je neustále sa vracajúcou témou. Prvý raz sa myšlienka jeho výstavby objavila začiatkom sedemdesiatych rokov, keď sa začalo s výstavbou petržalského sídliska. Pri plánovaní 150-tisícovej betónovej džungle už počítali aj s výstavbou rýchlodráhy. Ani vtedy ...
V sedemdesiatych rokoch po zamietnutí výstavby 1435 milimetrovej úzkokoľajnej (?!?) električkovej siete sa mesto priklonilo k výstavbe metra sovietskeho typu. Dlhú dobu to však ...
V dôsledku neustále sa zhoršujúcej dopravnej situácie však už v roku 1991 vyhlásili súťaž na výstavbu metra. Tú vyhrala francúzska firma Matra, ktorá prišla ....
Odvtedy je síce myšlienka metra neustále na programe, ale skôr ako téma na diskusiu a nie ako vážny projekt. Mesto momentálne nechalo vypracovať analýzu, ktorá počíta len s výstavbou ...
Jednou z najväčších predností električiek by bolo, že by sa mohla napojiť na železničnú sieť . Touto metódou by boli prostredníctvom hromadnej dopravy dostupné aj blízke mestá ako Trnava , Dunajská Streda alebo Galanta . V 50 kilometrovom pásme okolo hlavného mesta, približne ...
Otázkou však zostáva rýchlosť a hustota bratislavských liniek. Spory sú aj okolo ....

Integrovaný systém nahradí nový
Sme4. 3.2004, INGRID DROZDÍKOVÁ - Systém Bratislavskej integrovanej dopravy sa bude zrejme v prvej polovici tohto roka rušit. Tento záver vyšiel po stretnutiach odborníkov mesta na dopravu. Potvrdil to ...
Bratislavská integrovaná doprava umožnuje na jednotný cestovný lístok používat železnicu, autobusy SAD a MHD na území mesta. Od budúceho roka má vzniknút nový systém integrovanej dopravy, na ktorom sa bude podielat mesto spolu s Bratislavským samosprávnym krajom.
Prvým krokom k novému systému bude založenie obchodnej spolocnosti pod tým istým názvom - Bratislavská integrovaná doprava (BID). Vlastníkmi spolocnosti bude mesto a BSK s rovnakým podielom. Spolocnost by mala vzniknút k 1. júlu tohto roka. "Asi v apríli alebo v júni by sme chceli obom zastupitelstvám - mestskému aj BSK, predložit návrh na založenie tejto spolocnosti," informoval predseda dopravnej komisie kraja Roman Filistein. ...
Terajší a budúci BID sa v ponuke služieb líšit nemusí. Opät sa zavedie systém jednotného cestovného lístka ...
Obchodná spolocnost koordinujúca viaceré druhy dopravy bude otvorená aj susedným krajom. Záujem o vstup síce prejavil Trnavský samosprávny kraj, ten však v minulom roku potvrdil, že pripravený nie je.
Poslanci mesta minulý štvrtok schválili návrh spolocnej deklarácie Bratislavského samosprávneho kraja a hlavného mesta. Zámer založit spolu s vyšším územným celkom obchodnú spolocnost vznikol na meste už v roku 2001, ked sa ešte len pripravoval vznik samosprávnych krajov. Rokovania medzi BSK a mestom zacali v roku 2002.

Letiská by mala spojiť koľajová doprava
TASRSme 07.08.2003 (dro) - Predstavitelia viedenského letiska Schwechat potvrdili ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi záujem o investorský vstup do letiska v Bratislave. Predseda predstavenstva letiska Schwechat AG Herbert Kaufmann uviedol, že zámerom spoločnosti je ...

Semafor
Aj v meste
Hospodársky denník 31.03.2003 - Možnosťami začlenenia osobnej koľajovej dopravy do bratislavskej hromadnej dopravy, sa zaoberal primátor Bratislavy A. Ďurkovský a generálny riaditeľ ŽSR L. Saxa. Zhodli sa na účelnosti prepojenia Devínskej Novej Vsi , hl. stanice a nadväzne ďalších železničných uzlov v Petržalke a Filiálky , nachádzajúcej sa pri Dome odborov. Podľa L. Saxu je ...

Addams, 2. VII. 2003 - Vďaka postupujúcej výstavbe 5. mostu cez Dunaj (Košická) bola zlikvidovaná ďaľšia časť koľají na Chalupkovej ulici . Medzi Bottovou a Košickou ulicou už zostali len koľajové polia trate Nivy - prístav zaliate v asfalte Košickej a Prístavnej ulice. Dlho tam však pravdepodobne nevydržia. Z koľaje vedúcej do areálu firmy Gumon zostalo taktiež len koľ. pole v asfalte západnej polovice Košickej ulice. Východná polovica je kompletne rozkopaná. Zvyšok koľaje (cca 25 m) ešte zostal za bránou Gumon-u. Zo zvyškov 2 koľají na Chalupkovej ul. medzi Bottovou ul. a Mlynskými nivami si Siemens urobil skládku veľkorozmerných cievok na káble.

Sen o rýchlodráhe do Bratislavy (a Viedne?) sa stáva skutočnosťou
(cs), Senčan, č.6, 2002 - Koľajový nosný systém hromadnej dopravy Bratislava-región je názov projektu, ktorý je označovaný ako jeden zo súčasných subsystémov prepojenia bratislavskej mestskej hromadnej dopravy s mestami vyššieho územného celku (VÚC). Konštatoval to predseda Bratislavského vyššieho územného celku (VÚC) Ľubo Roman pri svojej poslednej návšteve v Senci, kde s primátorom mesta Ing. Jozefom Elšíkom hovorili ...
"Je nesporným faktom, že spoločné prevádzkovanie železničnej dopravy a električiek na tých istých tratiach je už skutočnosť. V niektorých európskych krajinách k takémuto prevádzkovaniu pristúpili v prípadoch, keď sa zrejme preukázal ekonomický prínos tohto riešenia. Po dlhom období váhania toto nie je len bratislavský projekt, ale získava punc regionálneho projektu. Myslím, že pozitívne osloví verejnosť a získa väčšiu dôveryhodnosť aj u tých, čo budú rozhodovať o financovaní a začatí stavby," tvrdí predseda VÚC. Podľa jeho slov ...
Ostáva však skutočnosťou, že nárast individuálnej automobilovej dopravy v mestách môže zastaviť len kvalitná mestská hromadná doprava, s primeranou kvalitou pohodlia cestujúceho. Takáto doprava musí byť spoľahlivá, pravidelná a bezpečná. Základný legislatívny rámec pre takúto možnosť už existuje. Oddelením prevádzkovateľa železničnej dopravnej cesty od Železníc Slovenskej republiky sa urobil prvý základný krok. Existuje už aj ...

V Bratislave chcú spojit mestskú dopravu s regionálnou železnicou
TASR7.3.2002, Bratislava - Kolajový systém hromadnej dopravy pre Bratislavu a blízke okolie do vzdialenosti približne 50 km bude stát 8 miliárd Sk. S nosným systémom hromadnej dopravy (odborníci už nehovoria o metre) na báze prepojenia mestskej hromadnej dopravy a regionálnej železnice sa dnes na seminári v Bratislave oboznámili predstavitelia odbornej verejnosti, zástupcovia mestských castí, obcianskych združení a spolkov.
Ústrednou myšlienkou celého projektu je kolajové prepojenie ...

Úplná verzia je dostupná len na Rail CD .
Full version is available at
Rail CD only.

Odkazy:

  • BRATISLAVSKÁ NÁDRAŽÍ A ZASTÁVKY
  • Železnica v Bratislave
  • Bratislavské železničné zaujímavosti
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum časopisu K-Report
  • Žel. st. / Station Bratislava hlavná stanica
  • Žel. st. / Station Bratislava-Nové Mesto
  • Žel. st. / Station Bratislava-Petržalka
  • Žel. st. / Station Bratislava filiálka
  • Žel. zast. / Stop Bratislava-Slovany
  • SYSTÉM ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY - RAČA
  • Dunajské mosty
  • Dve výročia najstaršieho bratislavského mosta
  • Výstavba Bratislavy z dopravného hľadiska
  • Perspektívy dopravy v Bratislave
  • Železničné koridory
  • satelitná mapa Bratislavy z r. 1992 / Bratislava's 1992 Sattelite map (226 kB)
  • satelitná mapa Petržalky z r. 1992 / Petrzalka's 1992 Sattelite map (602 kB)
  • BIGS - Bratislavský internetový geografický systém - Geografický informačný systém s vyhľadávaním ulíc, firiem a organizácii.
  • Bratislava - interaktívny systém - prechádzky Bratislavou z pohodlia Vášho kresla
  • Bratislava - oficiálna stránka hlavného mesta Slovenskej republiky
  • Bratislava - informácie o Bratislave (v anglickom jazyku / in english language)
  • Bratislava
  • Bratislava - mapa s vyhľadávaním ulíc a PSČ, letecký snímok mesta a prvá Internetová panoramatická kamera
  • Bratislava - prvá flash stránka o Bratislave (stručná história mesta, interaktívna mapa, obrázky pamätihodností...)
  • Bratislava - neoficiálna stránka o Bratislave (bsahuje obrázky, históriu, mapy, turistické informácie, linky, atď...)
  • Bratislava - Nové Mesto - oficiálna stránka mestskej časti Nové Mesto
  • Bratislava - Ružinov - oficiálne stránky mestskej časti
  • Bratislava - Staré mesto - oficiálne stránky mestskej časti Bratislava-Staré mesto
  • Bratislava Guide
  • Bratislava 2001 - kompletný sprievodca hlavným mestom Slovenska
  • Bratislava-Lamač - oficialna stranka MČ. História, symboly, šport, MHD, Oko Lamača
  • Bratislavské reštaurácie - Modra, Hviezda, Carda, Kormoran - chystáte sa navštíviť Bratislavu ? Prečítajte si tieto stránky.
  • Gates96 - Bratislava - informačná stránka o Bratislave - linky na médiá, cestovný ruch, doprava, počasie, živé kamery (anglicky)
  • Karlova Ves - stránka mestskej časti Karlova Ves
  • Petržalka - oficiálne stránky mestskej časti Bratislava - Petržalka
  • Prešporok - Informačný server nielen pre Bratislavu   - geografický informačný systém s vyhľadávaním ulíc, firiem a organizácii, inzerciu, voľnú mailovú bránu so zoznamom adries a katalóg najlepších liniek slovenského, českého a svetového internetu
  • Sieť Starej Bratislavy - linky Starej Bratislavy - významné osobnosti, miesta, udalosti, súvisiace zdroje
  • Vajnory - reštaurácie, služby, kultúra, história i súčasnosť
  • Willkommen in Bratislava - kultúrno-informačný časopis nielen pre zahraničných návštevníkov Bratislavy
  • Zoznam reštaurácií Bratislavy - zoznam reštaurácií Bratislavy s adresami, telefónnymi číslami, otváracími hodinami a popisom

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Posledná aktualizácia / Last update : 03-aug-2019 ( zelmapba.htm )