Na Slovensko cez Maďarsko – Veľkokrtíšska peáž
Jozef GULÍK
Peážna trať je trať, ktorá
umožňuje prepravu cez územie cudzieho štátu bez toho, aby
bola potrebná colná, či pasová kontrola cestujúcich a
tovaru.
Toľko strohá reč teórie, ale ako vyzerá
skutočnosť na našich železniciach?
Pred rozdelením Československa sa mohli
prívlastkom "peážne" pochváliť tieto štyri
železničné trate: Františkovy Lázně - Plesná (cez
Nemecko), Varnsdorf - Liberec (cez Nemecko a Poľsko),
Třemešná ve Slezsku - Mikulovice (cez Poľsko) a napokon tá,
ktorá ako jediná po rozdelení zostala na Slovensku z Lučenca
do Veľkého Krtíša, vedúca cez územie Maďarska. ...
(Ž-Semafor 10/1999)
Trať 411 bez osobní dopravy
Po téměř 41 letech byla dne 2. 8.1992 zastavena osobní doprava na trati Kalonda - zástavka -Malé Straciny - Veľký Krtíš. Se zahájením těžby uhlí v dole Dolina v blízkosti Veľkého Krtíše bylo potřebné důl spojit s ostatní železniční sítí. Proto byla dne 12. 9. 1951 ...
( Železnice 4/1993 )
VLAKEM DO VEĽKÉHO KRTÍŠE - článok bol vydaný v časopise K-report č.14/1999 (bolo mi zakázané zverejneniť ho na tomto mieste)
Strana vytvorená / Site created : 3.
VII. 2000 Posledná aktualizácia / Last update : 4. VI. 2001 |
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h322-3.htm ) |