Na Slovensko cez Maďarsko – Veľkokrtíšska peáž

Jozef GULÍK

Peážna trať je trať, ktorá umožňuje prepravu cez územie cudzieho štátu bez toho, aby bola potrebná colná, či pasová kontrola cestujúcich a tovaru.
Toľko strohá reč teórie, ale ako vyzerá skutočnosť na našich železniciach?
Pred rozdelením Českosloven­ska sa mohli prívlastkom "peážne" pochváliť tieto štyri železničné trate: Františkovy Lázně - Plesná (cez Nemecko), Varnsdorf - Liberec (cez Nemecko a Poľsko), Třemešná ve Slezsku - Mikulovice (cez Poľsko) a napokon tá, ktorá ako jediná po rozdelení zostala na Slovensku z Lučenca do Veľkého Krtíša, vedúca cez územie Maďarska. ...

(Ž-Semafor 10/1999)

Trať 411 bez osobní dopravy

Po téměř 41 letech byla dne 2. 8.1992 zastavena osobní doprava na trati Kalonda - zástavka -Malé Straciny - Veľký Krtíš. Se zahájením těžby uhlí v dole Dolina v blízkosti Veľkého Krtíše bylo potřebné důl spojit s ostatní železniční sítí. Proto byla dne 12. 9. 1951 ...

( Železnice 4/1993 )

VLAKEM DO VEĽKÉHO KRTÍŠE - článok bol vydaný v časopise K-report č.14/1999 (bolo mi zakázané zverejneniť ho na tomto mieste)

Úplná verzia je dostupná len na Rail CD .
Full version is available at
Rail CD only.

Strana vytvorená / Site created : 3. VII. 2000
Posledná aktualizácia / Last update : 4. VI. 2001
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h322-3.htm )