Železnice v regióne
Krompachy
A - závodná trať v krompašských
železiarňach (1 435 mm) čiastočne zubačka
B - závodná trať a v krompašských železiarňach (610 mm)
C - stará železnica z Krompašského vrchu, kombinácia
vodorovnej železnice a dvoch zvážnic
D - nová železnica a zvážnica z Krompašského vrchu,
napojená na lanovku do železiarní (610 mm)
E - povrchová banská železnica Dolné Slovinky - Horné
Slovinky (610 mm) konský pohon, neskôr elektrický, napojená
na lanovku do železiarní
F - lesná železnica Dolné Slovinky - Horné Slovinky - les nad
Slovinkami
G - lesná železnica Kluknava (dávnejšie sa stanica nazývala
Štefanská Huta), 600 mm konský pohon
H - vlečka do železiarní pri Kluknave (dávnejšie Štefanská
Huta), 1 435 mm
I - Žakarovce, zubačka, 1 000 mm parný pohon
J - Jaklovce, zvážnica a nadväzujúce koľajisko v lome, asi
600 mm
K - preložka trate Margecany - Gelnica kvôli stavbe Ružínskej
priehrady, časť starej trate sa dnes používa ako vlečka do
lomu
L - banská železnica v kopci nad Helcmanovcami, 610 mm,
nadväzovala na lanovku do Krompách
M - preložka trate Krompachy - Spišské Vlachy; celá trať
Štrba - Poprad - Spišská Nová Ves - Margecany má množstvo
menších preložiek. Tá pri Krompachoch je dlhá asi 2 km.
Medzi Margecanami a Kysakom (nie len medzi Margecanami a Malou
Lodinou !) je celá trasa úplne nová a potom sú zase
drobnejšie preložky az do Košíc. Väčšia preložka (asi 3
km) je pri Družstevnej pri Hornáde.
Zdeněk MARUNA
Odkazy/Links:
Strana vytvorená / Site created :
01-XI-2001 Posledná aktualizácia / Last update : 04-III-2011 |