Železnice v regióne
Krompachy

Úplná verzia je dostupná len na Rail CD .
Full version is available at
Rail CD only.

A - závodná trať v krompašských železiarňach (1 435 mm) čiastočne zubačka
B - závodná trať a v krompašských železiarňach (610 mm)
C - stará železnica z Krompašského vrchu, kombinácia vodorovnej železnice a dvoch zvážnic
D - nová železnica a zvážnica z Krompašského vrchu, napojená na lanovku do železiarní (610 mm)
E - povrchová banská železnica Dolné Slovinky - Horné Slovinky (610 mm) konský pohon, neskôr elektrický, napojená na lanovku do železiarní
F - lesná železnica Dolné Slovinky - Horné Slovinky - les nad Slovinkami
G - lesná železnica Kluknava (dávnejšie sa stanica nazývala Štefanská Huta), 600 mm konský pohon
H - vlečka do železiarní pri Kluknave (dávnejšie Štefanská Huta), 1 435 mm
I - Žakarovce, zubačka, 1 000 mm parný pohon
J - Jaklovce, zvážnica a nadväzujúce koľajisko v lome, asi 600 mm
K - preložka trate Margecany - Gelnica kvôli stavbe Ružínskej priehrady, časť starej trate sa dnes používa ako vlečka do lomu
L - banská železnica v kopci nad Helcmanovcami, 610 mm, nadväzovala na lanovku do Krompách
M - preložka trate Krompachy - Spišské Vlachy; celá trať Štrba - Poprad - Spišská Nová Ves - Margecany má množstvo menších preložiek. Tá pri Krompachoch je dlhá asi 2 km. Medzi Margecanami a Kysakom (nie len medzi Margecanami a Malou Lodinou !) je celá trasa úplne nová a potom sú zase drobnejšie preložky az do Košíc. Väčšia preložka (asi 3 km) je pri Družstevnej pri Hornáde.

Zdeněk MARUNA

Odkazy/Links:

  • Úzkorozchodné železničné trate v oblasti Slovinky - Helcmanovce
  • Na zubačce v Krompachách
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • Úzkorozchodné dráhy - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report

  • Strana vytvorená / Site created : 01-XI-2001
    Posledná aktualizácia / Last update : 04-III-2011