ELEKTRICKÁ JEDNOTKA 425.9 PRE TATRANSKÉ ŽELEZNICE

Konzorcium ŽOS VRÚTKY, STADLER, Fahrzeuge AG a ABB Daimler-Benz Transportation ( ADtranz ) vyhralo v roku 1998 verejnú súťaž na dodávku 14 vlakových súprav pre úzkokoľajné Tatranské elektrické železnice (TEŽ), ktorú vyhlásili Železnice Slovenskej Republiky .
Prvá elektrická jednotka zo 14 objednaných bude pripravená do skúšobnej prevádzky v júni 2000.
Elektrická motorová jednotka pre Tatranské železnice sa osvedčila v tvrdých podmienkach švajčiarskych horských terénov. Vďaka použitiu modernej technológie výroby má jednotka vysokú životnosť, jednoduchú a hospodárnu údržbu, čo je predpokladom jej úspešného využitia aj v našich veľhorách.

  • Referencie
  • Ekologické výhody
  • Bezpečnosť prevádzky
  • Technické prednosti
  • Základné technické údaje
  • Referencie elektrickej jednotky
    Ekologické výhody jednotky
    Bezpečnosť prevádzky jednotky
    Technické prednosti jednotky

    Základné technické údaje elektrickej jednotky 425.9

    Rozchod 1 000 mm 
    Obrys vozidla STN 28 0328
    Najmenší menovitý polomer oblúka koľaje pri prechode traťovou rýchlosťou 40 000 mm
    Najmenší menovitý polomer oblúka koľaje pri prechode obmedzenou rýchlosťou (v max= 10 km/hod) 35 000mm
    Menovité trolejové napätie
    1500 V js
    (300 - 450 V)
    Počet miest na sedenie 88 
    Počet sklopných sedadiel 20
    Počet miest na státie 92 
    Hodnota zrýchlenia pri rozjazde 1,2 m.s -2
    Najväčšia prevádzková rýchlosť 80 km/hod
    Maximálne stúpanie 75o/oo 
    Ťažná sila pri rozjazde 65 kN 
    Elektrická brzdná sila 45 kN
    Pneumatická brzdná sila, hnaný podvozok pri plne obsadenej elektrickej jednotke 32,8 kN 
    Pneumatická brzdná sila, hnací podvozok pri plne obsadenej elektrickej jednotke 37,5 kN 
    Maximálny výkon 600 kN
    Hmotnosť elektrickej jednotky plne vyzbrojenej 38 t
    Hmotnosť elektrickej jednotky plne obsadenej 53 t
    Dĺžka elektrickej jednotky cez spriahadlá 32 984 mm
    Dĺžka hnaného vozňa 14 312 mm
    Dĺžka hnacieho vozňa 3 100 mm
    Rázvor hnacieho podvozku 1 800 mm
    Rázvor hnaného podvozku 1 600 mm
    Maximálna šírka elektrickej jednotky 2 700 mm
    Maximálna výška elektrickej jednotky od temena koľajnice 3 500 mm
    Nástupná výška od temena koľajnice 384 mm

    OSVEDČENIE

    Firma ŽOS Vrútky, a.s. získala Osvedčenie pre vykonávanie zváračských prác na koľajových vozidlách a koľajových dieloch podľa normy DIN 6700-2, ktorú vydal certifikačný orgán TÜV BAYERN HESSEN SACHSEN SÜDWEST E.V. Osvedčenie platí pre oblasť v triede C 1.1.

    CERTIFIKÁT

    Po získaní certifikátu systému kvality podľa normy ISO 9002:1994 akreditovanou spoločnosťou Det Norske Veritas v decembri 1996 pre divíziu Elektrické stroje, spoločnosť pokračuje v budovaní systému kvality v ďalších oblastiach svojej činnosti.
    V súčasnosti prebieha príprava na rozšírenie implementácie systému kvality podľa normy ISO 9002:1994 ( predpoklad taktiež spoločnosťou Det Norske Veritas ) v činnostiach typických a špecifických pre železničné opravárenstvo, ako aj v oblasti strojárenskej výroby, ktorú spoločnosť produkuje pre splnenie vlastných požiadaviek opráv a modernizácií koľajových vozidiel, ako aj pre klientelu zákazníkov zo železničnej a inej oblasti.
    Je len prirodzené, že oproti požiadavkám vysokej náročnosti na bezpečnosť v železničnej doprave bude stáť záruka vysokej kvality výrobkov - náhradných dielov z tejto systémom kvality certifikovanej divízie.

    ŽOS Vrútky (krátené)

    Pôvodná verzia s fotografiami


    Späť / Back Strana vytvorená / Site created : 5. VI. 2000
    Posledná aktualizácia / Last update : 5. VI. 2000
    ( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/425.9-2.htm )