ELEKTRICKÁ JEDNOTKA 425.9 PRE TATRANSKÉ ŽELEZNICE
Konzorcium ŽOS VRÚTKY, STADLER, Fahrzeuge AG a ABB
Daimler-Benz Transportation ( ADtranz
) vyhralo v roku 1998 verejnú súťaž na dodávku 14 vlakových
súprav pre úzkokoľajné Tatranské
elektrické železnice (TEŽ), ktorú vyhlásili Železnice Slovenskej Republiky .
Prvá elektrická jednotka zo 14 objednaných bude pripravená do
skúšobnej prevádzky v júni 2000.
Elektrická motorová jednotka pre Tatranské
železnice sa osvedčila v tvrdých podmienkach švajčiarskych
horských terénov. Vďaka použitiu modernej technológie
výroby má jednotka vysokú životnosť, jednoduchú a
hospodárnu údržbu, čo je predpokladom jej úspešného
využitia aj v našich veľhorách.
Základné technické údaje elektrickej jednotky 425.9
Rozchod | 1 000 mm |
Obrys vozidla | STN 28 0328 |
Najmenší menovitý polomer oblúka koľaje pri prechode traťovou rýchlosťou | 40 000 mm |
Najmenší menovitý polomer oblúka koľaje pri prechode obmedzenou rýchlosťou (v max= 10 km/hod) | 35 000mm |
Menovité trolejové napätie |
|
Počet miest na sedenie | 88 |
Počet sklopných sedadiel | 20 |
Počet miest na státie | 92 |
Hodnota zrýchlenia pri rozjazde | 1,2 m.s -2 |
Najväčšia prevádzková rýchlosť | 80 km/hod |
Maximálne stúpanie | 75o/oo |
Ťažná sila pri rozjazde | 65 kN |
Elektrická brzdná sila | 45 kN |
Pneumatická brzdná sila, hnaný podvozok pri plne obsadenej elektrickej jednotke | 32,8 kN |
Pneumatická brzdná sila, hnací podvozok pri plne obsadenej elektrickej jednotke | 37,5 kN |
Maximálny výkon | 600 kN |
Hmotnosť elektrickej jednotky plne vyzbrojenej | 38 t |
Hmotnosť elektrickej jednotky plne obsadenej | 53 t |
Dĺžka elektrickej jednotky cez spriahadlá | 32 984 mm |
Dĺžka hnaného vozňa | 14 312 mm |
Dĺžka hnacieho vozňa | 3 100 mm |
Rázvor hnacieho podvozku | 1 800 mm |
Rázvor hnaného podvozku | 1 600 mm |
Maximálna šírka elektrickej jednotky | 2 700 mm |
Maximálna výška elektrickej jednotky od temena koľajnice | 3 500 mm |
Nástupná výška od temena koľajnice | 384 mm |
Firma ŽOS Vrútky, a.s. získala Osvedčenie pre vykonávanie zváračských prác na koľajových vozidlách a koľajových dieloch podľa normy DIN 6700-2, ktorú vydal certifikačný orgán TÜV BAYERN HESSEN SACHSEN SÜDWEST E.V. Osvedčenie platí pre oblasť v triede C 1.1.
Po získaní certifikátu systému kvality podľa normy ISO
9002:1994 akreditovanou spoločnosťou Det Norske Veritas v
decembri 1996 pre divíziu Elektrické stroje, spoločnosť
pokračuje v budovaní systému kvality v ďalších oblastiach
svojej činnosti.
V súčasnosti prebieha príprava na rozšírenie implementácie
systému kvality podľa normy ISO 9002:1994 ( predpoklad taktiež
spoločnosťou Det Norske Veritas ) v činnostiach typických a
špecifických pre železničné opravárenstvo, ako aj v oblasti
strojárenskej výroby, ktorú spoločnosť produkuje pre
splnenie vlastných požiadaviek opráv a modernizácií
koľajových vozidiel, ako aj pre klientelu zákazníkov zo
železničnej a inej oblasti.
Je len prirodzené, že oproti požiadavkám vysokej náročnosti
na bezpečnosť v železničnej doprave bude stáť záruka
vysokej kvality výrobkov - náhradných dielov z tejto systémom
kvality certifikovanej divízie.
ŽOS Vrútky (krátené)
Strana
vytvorená / Site created : 5. VI. 2000 Posledná aktualizácia / Last update : 5. VI. 2000 |
|
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/425.9-2.htm ) |