Muzeálny parný rušeň
radu
486
Nový život 486.007
Snaha zrýchliť a zefektívniť
osobnú dopravu na tratiach KBD z Košíc do Bohumína
viedla ČSD k zadaniu objednávky na výkonnejší rušeň než
387.0 . Prvý nový rušeň radu
486.001 prevzali ČSD od Škodových závodov Plzeň
29.12.1933. Aj keď koncepčne vychádzal z 387.0 , mal výkonnejší kotol, štyri
menšie hnacie dvojkolia a zadný bisselov podvozok vonkajší
rám.V železničiarskych kruhoch si vyslúžil prezývku
zelený Anton, no pre mňa, ktorý som jej zástupcu
zažil naživo až 8.VIII.98 je Albatros -1.
486.007 bola vyrobená v
r.1936. Svoju aktívnu službu ukončila kdesi na Slovensku a dlhší
čas stála odstavená v žst. Púchov, kde som videl na jeseň
r.1977. Z Púchova bola v r. 1978 prevezená do Českej
Třebovej do vtedy pripravovaného "skanzenu"
lokomotív. Po jeho "rozpustení" putovala spolu so
486.008 do Bratislavy
ako potenciálny exponát budovaného "Pamätníku koľajovej
dopravy" pri Východnej dráhe ex. ČSD, predchodcu dnešného
MDC. Premiéra znovuoživenej 486.007 bola pre mňa
príjemným šokom.
Popri oficiálnych jazdách pri príležitosti
150 rokov železníc na Slovensku sa uskutočnili aj
dobre utajené jazdy 19.- 21.IX.1998 organizované KHKD v
úsekoch : Banská Bystrica - Červená Skala, Červená Skala
- Margecany a Margecany - Červená Skala.
Parametre rušňa 486.0
|
Použité podklady:
Atlas
lokomotív 5, Nadas Praha, 1982
"Anton" 486.007 opět v
provozu, Stránka přátel železníc
Košická koľaj č.3/1992, KŽM
Koąice
Archív autora
Videokazeta 150 rokov železníc
na Slovensku, regionálne oslavy
( Zdroj s väčším množstvom fotografií )
Rušne radu 486
"Anton" 486.007 opäť v prevádzke - URL Klubu priateµov železníc na Dopravnej fakulte v Pardubiciach
Strana
vytvorená / Site created : 05-VI-2000 Posledná aktualizácia / Last update : 28-VII-2004 |
|
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/486.htm ) |