ICT-VT - naklápacia InterCity DMU (rad 605)
Ešte stále sú niektoré neelektrifikované trate s diaľkovými vlakmi osobnej dopravy, ktoré potrebujú zrýchlenie. Pre tieto trate je práve vyvíjaná dieselová verzia ICT. V r. 1996 bolo objednaných 20 vlakov a budú dodané v r. 1999. Tieto budú s bežnou najvyššou rýchlosťou 200 km/h najrýchlejšími dieselovými vlakmi v Nemecku.
Tento projekt bol pôvodne nazývaný ICT-D, medzitým bol názov zmenený na ICT-VT (VT = vozeň so spaľovacím pohonom).
Vzhľad
Vzhľad ICT-VT je takmer taký istý ako ICT, ale má len štyri vozne a samozrejme žiadne pantografy na koncových vozňoch, namiesto toho výfuk na každom vozni a rezistorové siete (pre elektrickú brzdu) na koncových vozňoch.
Zloženie vlaku
Každý vozeň má dieselový motor a dva trakčné motory.
Rad | popis |
605.5 | stanovište rušňovodiča, 1.trieda (41 sedadiel) |
605.2 | 2 WC, služobné kupé, kuchynka, 2.trieda (40 sedadiel) |
605.1 | rodinné kupé (6 sedadiel), 2.trieda (45 sedadiel), priestor na vozík pre invalidov, 2 WC |
605.0 | 2.trieda (63 sedadiel alebo 48 sedadiel + priestor pre 10 bicyklov), stanovište rušňovodiča |
Interiér
Interiér ICT-VT je takmer zhodný s ICT. Ale od ICT-VT je kratší, nemá reštauráciu alebo bistro, ale len kuchynku pre jedálnu obsluhu až na sedadlo, s malým snack pultom. Na základe skúseností s vozňami so stanovišťom rušňovodiča rušňami tlačených-ťahaných vlakov InterCity, 15 sedadiel v koncovom vozni 2.triedy môže byť odstránených na vytvorenie priestoru pre 10 bicyklov.
Spôsob jazdy a náklápací systém
Zatiaľ čo ICT-VT je veľmi podobný ICT pre cestujúcich, má niektoré technické rozdiely. Každý vozeň má podpodlažný 560 kW dieselový motor (CUMMINS QSK 19-R 750) a dva samoventilačné 225 kW 3-fázové trakčné motory na striedavý prúd, ktoré na rozdiel od v elektrických ICT, sú umiestené na jednom podvozku. Štyri výkonné dieselové motory majú generátor 3-fázového striedavého prúdu, usmerňujúceho bežný prívod jednosmerného prúdu v obvodoch idúcich cez celý vlak. Jednosmerný prúd je potom konvertovaný na 3-fázový striedavý prúd dvoma vodou chladených GTO prevodníkoch, každý zásobuje štyri trakčné motory .
Náklápací systém vyvinutý fyrmami Siemens a SGP, pracuje ale elektromechanicky (namiesto hydraulického systému používaného na elektrických ICT). Maximálny naklápací uhol je 8°. Tento systém bol úspešne testovaný v jednom experimentálnom prebudovanom vlaku radu 610.
Vlak má elektrické brzdy na hnacích nápravách (s rezistentnými mriežkami vložených vozňov) a kotúčové brzdy na všetkých osiach, a tiež magnetické koľajové brzdy pre núdzové brzdenie.
Jednou veľkou zaujímavosťou je dodatočný (nepoháňaný) transformátorový vozeň (s pantografom), ktorý je schopný ICT-VT v zmiešanom vlaku vypnúť jeho dieselový motor na elektrifikovaných tratiach a pracovať s trakčným vedením. Ale práve verzia vlakov s týmto vybavením ešte nebola objednaná.
Technické údaje
koncový vozeň | vložený vozeň | vlak | |
dĺžka | 27.45 m | 25.9 m | 106.7 m |
vzdialenosť podvozkov | 19 m | ||
vzdialenosť osí | 2.6 m | ||
hmotnosť | prázdny: ~ 214 t plný: ~ 232 t |
||
výkon (trakcia) | 1700 kW | ||
výkon(úplný) | 2240 kW | ||
najvyššia rýchlosť | 200 km/h | ||
sedadiel (1.trieda): | 41 | ||
sedadiel (2.trieda): | 154 | ||
záťaž/dĺžka | ~ 2.01 t/m | ||
sedadlá/dĺžka | 1.83 sedadla/m | ||
záťaž/sedadlo | ~ 1.1 t/sedadlo | ||
výkon/hmotnosť | ~ 7.95 kW/t | ||
výkon/sedadlo | 8.72 kW/sedadlo |
Časový plán
Prvý štvorvozňový vlak začal testovanie v r. 1998. Od r. 1999 je plánované predstavenie týchto vlakov v bežnej prevádzke (prvá trať: Nürnberg - Dresden).
Vďaka: Tobias Benjamin Köhler (tk2@rcs.urz.tu-dresden.de) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií;
+ vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Over si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáš dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informuj ma .