Tunel Pod Vlčokom
Súčasťou 5. stavebného úseku (28,94 - 35,70 km) trate Zvolen - Krupina bola stavba 123 m dlhého tunela pod Vlčokom, ktorú realizovala firma Ing. J. Vojáček a Ing. B. Prášil, podnikateľstvo stavieb v Sliezskej Ostrave.Babinský portál, [P1]
Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Rovnovežné krídlo z betónu, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Čelo portálu, foto Emil Schenk, 15.7.2001 | Letopočet výstavby tunela, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Tunelová rúra
Tunelová rúra bola postavená rakúskou modifikovanou metódou, celá v ľavotočivej zákrute s polomerom R = 300 m, v klesaní 14‰. Vylámaných bolo 13 pásov v plnom profile, dĺžky 9 m a obložených betónom s vrcholovým pásom 3 m.š. z kameňa dovezeného z Hliníka nad Hronom. V 7. tunelovom páse bol postavený jeden pár záchranných výklenkov.
Priečny profil tunelovou rúrou
Pohľad do rúry z portálu P1, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Východ z rúry - portál P1, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Tunelová rúra v km 30,7, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Záchranné výklenky v 7. páse, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Pohľad do rúry z portálu P2, foto Emil Schenk, 15.7.2001 | Východ z rúry - portál P2, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Krupinský portál, [P2]
Zárubný múr a trať vstupujúca do tunela, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Portál tunela (km 30,8), foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Čelo portálu s letopočtom 1924, foto Emil Schenk, 15.7.2001 | Prsný múrik, foto Emil Schenk, 15.7.2001 |
Prameň: