TGV Acela

logo Acela

USA: Prvý vysokorýchlostný(?!?) vlak

O rok neskôr, ako sa plánovalo, jazdí prvý americký vysokorýchlostný vlak. Od konca októbra 2000 spája "Acela" Washington s New Yorkom a Bostonom. Doteraz musela byť prvá jazda vždy kvôli technickým poruchám odrieknutá. Kvôli zastaralým koľajám nemôže však vlak v úseku Washington - New York dosiahnuť plánovanú rýchlosť, v úseku New York - Boston sa však skracuje jazdný čas o 2,5 hodiny na polovicu doterajšej jazdnej doby.

(Horizinty dopravy 1/2001)

Odštartoval expres Acela
aex01.jpg (8,5 kB)Američania už dávnejšie tak trochu závideli Nemcom ich vysokorýchlostné vlaky ICE, Francúzom expresy TGV a Japoncom superrýchle vlaky Hikari a Nozomi. Tento hendikep sa USA podarilo aspoň čiastočne odbúrať v polovici decembra minulého roka, keď medzi Washingtonom a Bostonom začal premávať nový expres Acela.
Súpravy Acela, ktorých technická koncepcia vychádza z koncepcie francúzskych súprav TGV, vyrobilo konzorcium tvorené kanadskou firmou Bombardier a francúzskou spoločnosťou ALSTOM. Každá z 20 súprav sa skladá zo šiestich vozňov a je poháňaná elektromotormi celkového výkonu 9 200 kW, ktoré sú elektrickou energiou napájané z nadzemného vedenia s napätím 25 kV. K pohodliu jazdy až 304 cestujúcich prispieva aj to, že súpravy sa v zákrutách naklápajú, čím sa eliminujú nepríjemné bočné sily. Expres dosahuje maximálnu rýchlosť 240 km/h a cestu z New Yorku do Washingtonu absolvuje za 2 hodiny a 28 minút, čo predstavuje skrátenie o pol hodiny v porovnaní s cestou terajšími súpravami Metroliner. Cestovanie expresom Acela z New Yorku do Bostonu sa skrátilo na 3 hodiny a 23 minút, teda o 45 minút.
V USA existujú ambiciózne plány aj na vybudovanie ďalších tratí, po ktorých by mohli jazdiť rýchlovlaky. Napríklad trať z Charlotte do Washingtonu by sa mala nákladom 1,5 miliardy dolárov zmodernizovať tak, aby po nej mohli jazdiť vlaky rýchlosťou až 177 km/h. Takou rýchlosťou by mali jazdiť vlaky aj na regionálnej sieti dĺžky takmer 5 000 kilometrov, ktorá by sa lúčovito rozbiehala z Chicaga do deviatich štátov únie. Najambicióznejší je však projekt trate dlhej vyše 1 100 kilometrov, ktorá by spájala kalifornské mestá Los Angeles, San Francisco a Sacramento. Na tejto trati určenej výlučne na osobnú dopravu by vlaky jazdili rýchlosťou až 320 km/h. Pravda, dnes nikto nevie povedať, kde vziať približne 25 miliárd dolárov, potrebných na výstavbu takého ultrarýchleho železničného koridoru.

(Quark č.3, 2001)

TGV Acela-cast filmu xXx 2: Nova dimenzia (1/2) - 05:28

TGV Acela-cast filmu xXx 2: Nova dimenzia (2/2) - 06:00

Sieť tratí Acela Express Sieť tratí Acela Regional
Sieť tratí Acela Express Sieť tratí Acela Regional

Vlakmi Acela sa veziete rýchlosťou, ktorá pracuje najviac pre vás. Ako vy frčíte rýchlosťou 150 míľ za hodinu (240 km/h), ste viac odpočinutejší, produktívnejší, a lepší o čo chcete byť. Okrem rýchlej jazdy s málo zastávkami, Vám Acela expres ponúka mimoriadny dojem z interiéru. Rezervované sedadlá prvej triedy a triedy Business pojmú Vaše pracovné jednanie s s vysokým komfortom.
Keď máte veľa práce, máte elektrickú zásuvku pri vašom sedadle, nastaviteľné osvetlenie a základný stôl dostatočne veľký pre Váš laptop. Môžete uskutočniť schôdzku pri jednom z našich tridsatich dvoch konferenčných stolov umiestnených po celom vlaku, alebo ju prerušiť v Bistru-podobnej atmosfére v barovom vozni, kde je dostupné čapované pivo a správy na TV monitore. Na palube Acela expresu, je všetko pre využitie Vášho času.

( Amtrak )

Acela expres je nový vysokorýchlostný vlak Amtraku pre Severovýchodný koridor, ktorý je lokalizovaný na severovýchode USA. Je vzdialeným príbuzným francúzskeho vysokorýchlostného vlaku TGV, pretože výrobca TGV Alstom je členom konzorcia, ktoré konštruuje a buduje Acela expres. Avšak aj keď sa objavuje na TGV-webe, je ten zavádza k opísať Acela expres ako typ TGV. Zatiaľ čo dve môcť výzor podobný pri prvý pohľad, mať veľmi málo komponenty spoločný.

Vy môžete skoč na nasledujúca sekcia tohoto dokumentu:

História projektu
Acela expres súprava
diagramy & výkres
dôležité dátumy
údržba vybavenia
fotografie
navyše , netrafenie zvláštna funkcia kus na nové NEC údržba vybavenia od JEFFREY NAGY, Mechanický majster pri AMTRAK'S Ivy mesto údržba zariadenie vo Washington, DC.

Príprava
Amtrak, U. S. cestujúci železničnou dopravca, držať najväčší podiel komerčný dopravy trh medzi New York a Washington, s okolo 45% (alebo 12% celkového trhu). Tento trh je umiestnený v jednom z naj hustých zaľudnený oblastí v Spojených štátoch , Severovýchodný koridor (NEC). Koridor rozkladať od Washington, DC na južnom konci, cez tesný rad miest vrátane Baltimore, Wilmington, Philadelphia, New York City, Connecticut pobrežie a Providence, do Boston na severnom konci.
V priebehu vylepšenie jeho prevádzok na Severovýchodný koridor , Amtrak nadobudne 20 nový vysokorýchlostný (150 mph, alebo 240 km/h) naklápacie súpravy , ktorý budú používať existujúci trate. NEC je známy pre jeho mnohé zákruty, obzvlášť severný od New York . Medzi New York a Boston, trať robí ekvivalent viac ako 11 úplných kruhov! Tento diktoval výber naklápací vlaku , k dovoľovať vyšší rýchlosti v zákrutách bez spôsobiť cestujúcich nepohodlie. Niektoré úseky trate byť vylepšený pre prevádzku 150 mph, a celý NEC bol elektrifikovaný do Boston v poslednej dobe 1999. Acela expres premávka začal v decembri 2000 po séria technickej zmeny v názoroch ktorý oneskorený pôvodný plánovaný štart premávka v novembri 1999.

História projektu
Amtrak ohlasujúca cena súťažný kontrakt v 15 marcoch 1996. Konzorcium vedená pri kanadská firma Bombardier vyhrala s jeho dizajn, vysokorýchlostný naklápací vlak daný marketing názov "American Flyer ". Bombardier, ktorý držia výhradný práva na technológia TGV v Severnej Amerike , bol spojený Alstom, výrobca francúzsky TGV. American Flyer mal byť vybraný cez dve ďalší naklápací vlak vstup z súťažiť ponúknutý.
Prvý z týchto súťažiaci bol americký ICE (obrázok), navrhnutý konzorcium vedený Siemens, výrobca nemecký ICE. Siemens dokázaná nemecká verzia ICE v Metroliner premávka na NEC v r. 1993, a potom na národ-široký turné pri Spojené štáty .
Druhý súťažiaci bol X2000, navrhnutá firmou ABB, výrobca švédsky X2000. Podobný nemecký ICE, švédsky verzia X2000 súpravy bola poslaná do Spojených štátov a predvedený na NEC v r. 1993.
V uskutočňovaní jeho finále, dlho-očakávaný výber, Amtrak vedieť k hre od 3 ponúknutý proti vzájomne za účelom dostať najlepší vlak pre najnižší čiastku peniazov. Amtrak slobodný nesporne ktorý Bombardier príťažlivý financovanie súbor prikláňal rozhodnutie viac ako relatívnej technickej výhody American Flyer . Bombardier skúsiť s severným americkým vozňom konštrukcia bola tiež faktor. Toto vysvetľuje prečo X2000, ktorý bol populárny FAVORITE potom čo objaviť sa na U.S. pôdou, bol upustiť z úvahy keď ABB prílišná zvýšená jeho cena.
Acela expres bol z veľkej časti budovaných na U.S. pôdou, ako stanoviť v Amtrak kontrakt. Bombardier prevádzky v BARRE, VERMONT a PLATTSBURGH, New York , vykonávať veľkú časť výroby. Alstom tiež opatriť niektoré komponenty vyrobený vo Francúzsku. Financovanie plán pre projekt je dosť nezvyčajný, pretože umiestnenie veľmi malé bremeno na Amtrak. Bombardier financovanie $611 milión na nákup vlaky (vrátane prídavné elektrické rušne ) a časť troch nových údržba zariadení, rovnako ako na prevádzkovať a udržovať zariadenie na 20 rokov. AMTRAK'S schopnosť splácať Bombardier chce prísť z dodatočného príjmu ktorý Acela expres je očakávaný na vytvorenie keď vstúpi premávka, odhadnutý Amtrak $200 miliónom na rok . Ďalej ešte, Bombardier bude subjekt k drastický finančným penále ak jeho výkon záruky nie sú vyhovené. U.S. kongresom špecificky poverenie čas ciele ako podmienka pre poskytuje financovanie.
Začiatkom 1999, malý spor vznikol súvisiaci s súpravami, ktorý bolo REPORTEDLY budovaný 10 cm (4 palce) širší ako špecifikovaný. V niektorých oblastiach NEC, toto redukuje maximálne dovolené naklonenie z 6.5 stupňov na 4.2 stupne spôsobené prinútený AAR tabuľky C vzdialenosť štandardy. Bombardier a Amtrak vyžiadaný že tento by ne- významný kolízia cestovný poriadok čas.
Amtrak predviedla značka Acela 9, marec 1999. Názov, pojať New York značkou firma IDEO, je mať v úmysle k ukazovať kombináciu zrýchlenie a znamenitý. Značka Acela teraz pokrýva celý rozsah NEC premávka a nie je obmedzený na premávka Acela expres. Názov Acela expres nahradzujúci marketingový názov American Flyer , bývalý používaný konzorcium Bombardier.
Prvý Acela expres vchádzal do testovanie na PUEBLO, Colorado doprava test stredisko v strede 1999. Druhý, zatiaľ, bol v testovanie na NEC. Vlaky byť predpokladané vstúpiť službu koncom 1999 a byť fázovaný v počas nasledujúceho roka, ale dodatočné technické problémy, spočiatku s nadmerný kolesom opotrebovať a neskôr s chybnými závorami a ďalšie rôznorodé problémy tlačili oneskorenú počiatočnú premávka na december 2000. Acela expres zníži Boston - New York jazdu na 3:23 (od 4 do 5 hodín), a New York - Washington jazda ( teritórium AMTRAK'S 125 mph METROLINERS až do zavedenia Acela) na 2:45 z 3 hodín. Amtrak predpokladá tento k priťahovať veľa zákazníci kto v súčasnosti používajú leteckú linku alebo cestu.

Súprava Acela expres
rozsah TGV dedičstva v nových súpravách je obmedzený na trakčný komponenty a technológia tažné vozidlo(podvozok ). Ako taký, Acela expres je len vzdialený príbuzný francúzsky TGV. Súpravy Acela byť budované úplne použitím existujúci a overovať technológia. Výzva bola k prispôsobiť tieto technológia k federálny železnici správa pravidlá v všeobecný , a Severovýchodný koridor životné prostredie na podrobnosť.

Stručné fakty

Obdobie výroby: 1998-2001
Teritórium: Severovýchodný koridor Amtraku: Washington, DC - Boston, MA
Najvyššia rýchlosť : 150 mph (240 km/h)
Počet v premávke: 2 z 20 (február 2001)
Trakčné napätie: 25 kV 60 Hz AC, 12 kV 60 Hz AC, 12 kV 25 Hz AC
Pohon: 8 3-fázových asynchrónnych motorov AC, úplný výkon 9200 kW (12300 hp)
Dĺžka a hmotnosť: 663 FT (202 m) / 624 tón (566 ton)
Konfigurácia: 1 rušeň + 6 vozňov + 1 rušeň, 304 sedadiel (business 260, 1. trieda 44)
Výkonová metrika: 16.3 kW/ton / 1.9 ton/sedadlo / 30.3 kW/sedadlo
Fotografie: [TGV-web]

Viac faktov a tabuľky

štartovací trakčný výkon súpravy: 225 kN (50 000 lbs)
maximálna povolená rýchlosť: 265 km/h (165 mph)
minimálny polomer oblúkov: 76 m (250')
výkon / hmotnosť: 16,3 kW/ton (porovnanie k TGV Duplex, 23 kW/ton)
výkon / sedadlo: 30,3 kW/sedadlo (porovnanie k TGV Duplex, 16,2 kW/sedadlo)
záťaž / sedadlo: 1,9 ton/sedadlo (porovnanie k TGV Duplex, 0,7 ton/sedadlo)
rušeň - dĺžka: 21,22 m (69' 7")
rušeň - šírka: 3,18 m (10' 5")
priemer kolies rušňa : 1,02 m (40")
rušeň - hmotnosť: 92 700 kg (204 000 lbs)
vozeň pre cestujúcich - dĺžka: 26,65 m (87' 5")
vozeň pre cestujúcich - šírka: 3,16 m (10' 4")
vozeň pre cestujúcich - priemer kolies: 0,91 m (36")
vozeň pre cestujúcich - maximálne naklopenie: 6,5 stupňa
medziľahlý vozeň triedy Businesss - hmotnosť: 63 100 kg (139 000 lbs)
koncový vozeň (triedy Businesss a First) hmotnosť: 64 600 kg (142 000 lbs)
Bistro vozeň - hmotnosť: 62 100 kg (137 000 lbs)

Konfigurácia. Každá súprava je zostaviť z 6 vozňov s rušňom na každom konci , pre súčet 8 pôvodných-trvalých spojených vozidiel. Tam sú štyri vozne business trieda, káva vozeň, a vozeň 1.trieda. Súprava je konštruovaný k prevádzkovať rýchlosťou do 150 mph. Interiér usporiadanie súpravy Acela expres je ilustrovať nižšie.

Usporiadanie interiér Acela expres

Trakčná sústava . NEC elektrifikácia musí byť prispôsobujúci sa:

  • 12 kV 25 Hz Washington - New York City
  • 12 kV 60 Hz New York City - Shell, fázová frekvencia pri 7,5 mil. intervaly
  • 12 kV 60 Hz z Shell - New Haven , fázová frekvencia pri 12 mil. intervaly
  • 25 kV 60 Hz New Haven - Boston, fázová frekvencia pri 20 mil. intervaly
  • zmeny v trakčný dodávanom napätí musí byť prispôsobujúci sa automaticky zatiaľ čo jazda pri maximálna rýchlosť, bez prerušení v HEP (hlave koncový výkon, alebo "hotel výkon" pre svetlá, klimatizácia , atď). Zmeny v dodávanom napätí sú signalizované do vlaku pri prostredníctvom transporder ktorý je súčasť systému AMTRAK'S ACSES; toto umožní stupňový prepínač na hlavný transformátor k prerobiť primárnemu vinutiu počas neutrálne poľa .
    Trakčný systémy. Rušeň používa novší trakčný technológia TGV (3. generáciu). (Pozri tu pre kompletné vysvetlenie). Hlavný transformátor je vsadený podpodlažný. Jeho primárne vinutie je rozložiť do dvoch častí k prispôsobiť odlišné dodávané napätie voltáže spomenutý hore; má štyri sekundárny vinutie, každé napájanie PWM usmerňovač ktoré dodáva regulácia napätia DC väzba ktorý prevádzkovať pri 2850 V DC.
    DC spojivo zásobovať dva menič prúdu (jeden na ťažná hlavu) vychádzajúci z vody-chladený GTO technológia. Menič prúdu dodávané napätie 3-fázový, frekvencia a voltáž regulovaný WAVEFORMS k asynchrónny indukcia trakčný motorom. Každý rušeň vyvíja 4600 kW trakčný výkonu, pre súčet 9200 kW na súpravu, a môže štartovať s 50,000 LBS trakčný výkonu. Pod regeneračný brzdenie, každý rušeň môže dodať 3000 kW brzdový výkonu. Mať povinnosť trakčné vedenie nie je vnímavý k regenerovaný energii, striedač modulovaný ochranná sieť je používaný na rozptýliť energiu ( "dynamická brzda"). EMI (elektromagnetické rušenie) je špecifická účasť v trakčný komponenty od súčasných AC trakčný pohonov prevádzkovať pri frekvencia ktorý môže potenciálny zasahovať do s rušňové návestidlo a inou bezpečnosťou kritické systémy. Toto je obzvlášť náročný problém na Severovýchodný koridor , kde mnohí relatívne nízka frekvencia musí byť chránený od rušenia.

    Ďalšie odkazy/Other Links:Na začiatok strany

  • Acela Expess - na Wikipédii EN
  • Vysokorýchlostný vlak - vlak idúci aspoň po časti trate rýchlosťou minimálne 250 km/h ( norma UIC a ) - novinári v krajinách V4 hovoriaci o "vysokorýchlostných" vlakoch a tratiach, príp. používajúci jazykový nezmysel "rýchlovlak" pre trate a vlaky nižších rýchlostí, dokazujú len svoj amaterizmus a neznalosť problematiky.
    V prípade vlakových súprav TGV Acela však ide o sporný výklad: súpravy schopné rýchlosti 250 km/h, ale na tratiach, ktoré toto kritérium nespĺňajú.


    Strana vytvorená / Site created : 02-V-2002
    Posledná aktualizácia / Last update : 02-IX-2009
     
    Späť na " TGV " ( http://www.rail.sk/tgv/acela/index.html )