TGV Acela
USA: Prvý vysokorýchlostný(?!?) vlak
O rok neskôr, ako sa plánovalo, jazdí prvý americký vysokorýchlostný vlak. Od konca októbra 2000 spája "Acela" Washington s New Yorkom a Bostonom. Doteraz musela byť prvá jazda vždy kvôli technickým poruchám odrieknutá. Kvôli zastaralým koľajám nemôže však vlak v úseku Washington - New York dosiahnuť plánovanú rýchlosť, v úseku New York - Boston sa však skracuje jazdný čas o 2,5 hodiny na polovicu doterajšej jazdnej doby.
(Horizinty dopravy 1/2001)
Odštartoval
expres Acela
Američania
už dávnejšie tak trochu závideli Nemcom ich
vysokorýchlostné vlaky ICE, Francúzom expresy TGV a Japoncom
superrýchle vlaky Hikari a Nozomi. Tento hendikep sa USA
podarilo aspoň čiastočne odbúrať v polovici decembra
minulého roka, keď medzi Washingtonom a Bostonom začal
premávať nový expres Acela.
Súpravy Acela, ktorých technická koncepcia vychádza z
koncepcie francúzskych súprav TGV, vyrobilo konzorcium tvorené
kanadskou firmou Bombardier a francúzskou spoločnosťou ALSTOM.
Každá z 20 súprav sa skladá zo šiestich vozňov a je
poháňaná elektromotormi celkového výkonu 9 200 kW, ktoré
sú elektrickou energiou napájané z nadzemného vedenia s
napätím 25 kV. K pohodliu jazdy až 304 cestujúcich prispieva
aj to, že súpravy sa v zákrutách naklápajú, čím sa
eliminujú nepríjemné bočné sily. Expres dosahuje maximálnu
rýchlosť 240 km/h a cestu z New Yorku do Washingtonu absolvuje
za 2 hodiny a 28 minút, čo predstavuje skrátenie o pol hodiny
v porovnaní s cestou terajšími súpravami Metroliner.
Cestovanie expresom Acela z New Yorku do Bostonu sa skrátilo na
3 hodiny a 23 minút, teda o 45 minút.
V USA existujú ambiciózne plány aj na vybudovanie ďalších
tratí, po ktorých by mohli jazdiť rýchlovlaky. Napríklad
trať z Charlotte do Washingtonu by sa mala nákladom 1,5
miliardy dolárov zmodernizovať tak, aby po nej mohli jazdiť
vlaky rýchlosťou až 177 km/h. Takou rýchlosťou by mali
jazdiť vlaky aj na regionálnej sieti dĺžky takmer 5 000
kilometrov, ktorá by sa lúčovito rozbiehala z Chicaga do
deviatich štátov únie. Najambicióznejší je však projekt
trate dlhej vyše 1 100 kilometrov, ktorá by spájala
kalifornské mestá Los Angeles, San Francisco a Sacramento. Na
tejto trati určenej výlučne na osobnú dopravu by vlaky
jazdili rýchlosťou až 320 km/h. Pravda, dnes nikto nevie
povedať, kde vziať približne 25 miliárd dolárov, potrebných
na výstavbu takého ultrarýchleho železničného koridoru.
(Quark č.3, 2001)
TGV Acela-cast filmu xXx 2: Nova dimenzia (1/2) - 05:28
TGV Acela-cast filmu xXx 2: Nova dimenzia (2/2) - 06:00
Sieť tratí Acela Express | Sieť tratí Acela Regional |
Vlakmi Acela sa veziete rýchlosťou, ktorá
pracuje najviac pre vás. Ako vy frčíte rýchlosťou 150 míľ
za hodinu (240 km/h), ste viac
odpočinutejší, produktívnejší, a lepší o čo chcete byť.
Okrem rýchlej jazdy s málo zastávkami, Vám Acela expres
ponúka mimoriadny dojem z interiéru. Rezervované sedadlá
prvej triedy a triedy Business pojmú Vaše pracovné jednanie s
s vysokým komfortom.
Keď máte veľa práce, máte elektrickú zásuvku pri vašom
sedadle, nastaviteľné osvetlenie a základný stôl dostatočne
veľký pre Váš laptop. Môžete uskutočniť schôdzku pri
jednom z našich tridsatich dvoch konferenčných stolov
umiestnených po celom vlaku, alebo ju prerušiť v
Bistru-podobnej atmosfére v barovom vozni, kde je dostupné
čapované pivo a správy na TV monitore. Na palube Acela
expresu, je všetko pre využitie Vášho času.
( Amtrak )
Acela expres je
nový vysokorýchlostný vlak Amtraku pre Severovýchodný koridor, ktorý je
lokalizovaný na severovýchode USA. Je vzdialeným príbuzným
francúzskeho vysokorýchlostného vlaku TGV, pretože výrobca
TGV Alstom je členom konzorcia, ktoré konštruuje a buduje
Acela expres. Avšak aj keď sa objavuje na TGV-webe, je ten zavádza k opísať Acela expres
ako typ TGV. Zatiaľ čo dve môcť výzor podobný pri prvý
pohľad, mať veľmi málo komponenty spoločný.
Vy môžete skoč na nasledujúca sekcia tohoto dokumentu:
História projektu
Acela expres súprava
diagramy & výkres
dôležité dátumy
údržba vybavenia
fotografie
navyše , netrafenie zvláštna funkcia kus na nové NEC údržba
vybavenia od JEFFREY NAGY, Mechanický majster pri AMTRAK'S Ivy
mesto údržba zariadenie vo Washington, DC.
Príprava
Amtrak, U. S. cestujúci železničnou dopravca, držať
najväčší podiel komerčný dopravy trh medzi New York a
Washington, s okolo 45% (alebo 12% celkového trhu). Tento trh je
umiestnený v jednom z naj hustých zaľudnený oblastí v
Spojených štátoch , Severovýchodný koridor (NEC). Koridor
rozkladať od Washington, DC na južnom konci, cez tesný rad
miest vrátane Baltimore, Wilmington, Philadelphia, New York
City, Connecticut pobrežie a Providence, do Boston na severnom
konci.
V priebehu vylepšenie jeho prevádzok na Severovýchodný
koridor , Amtrak nadobudne 20 nový vysokorýchlostný (150 mph,
alebo 240 km/h) naklápacie súpravy , ktorý budú používať
existujúci trate. NEC je známy pre jeho mnohé zákruty,
obzvlášť severný od New York . Medzi New York a Boston, trať
robí ekvivalent viac ako 11 úplných kruhov! Tento diktoval
výber naklápací vlaku , k dovoľovať vyšší rýchlosti v
zákrutách bez spôsobiť cestujúcich nepohodlie. Niektoré
úseky trate byť vylepšený pre prevádzku 150 mph, a celý NEC
bol elektrifikovaný do Boston v poslednej dobe 1999. Acela
expres premávka začal v decembri 2000 po séria technickej
zmeny v názoroch ktorý oneskorený pôvodný plánovaný štart
premávka v novembri 1999.
História
projektu
Amtrak ohlasujúca cena súťažný kontrakt v 15
marcoch 1996. Konzorcium vedená pri kanadská firma Bombardier
vyhrala s jeho dizajn, vysokorýchlostný naklápací vlak daný
marketing názov "American Flyer ". Bombardier, ktorý
držia výhradný práva na technológia TGV v Severnej Amerike ,
bol spojený Alstom, výrobca francúzsky TGV. American Flyer mal
byť vybraný cez dve ďalší naklápací vlak vstup z
súťažiť ponúknutý.
Prvý z týchto súťažiaci bol americký ICE (obrázok),
navrhnutý konzorcium vedený Siemens, výrobca nemecký ICE.
Siemens dokázaná nemecká verzia ICE v Metroliner premávka na
NEC v r. 1993, a potom na národ-široký turné pri Spojené
štáty .
Druhý súťažiaci bol X2000, navrhnutá firmou ABB, výrobca
švédsky X2000. Podobný nemecký ICE, švédsky verzia X2000
súpravy bola poslaná do Spojených štátov a predvedený na
NEC v r. 1993.
V uskutočňovaní jeho finále, dlho-očakávaný výber, Amtrak
vedieť k hre od 3 ponúknutý proti vzájomne za účelom
dostať najlepší vlak pre najnižší čiastku peniazov. Amtrak
slobodný nesporne ktorý Bombardier príťažlivý financovanie
súbor prikláňal rozhodnutie viac ako relatívnej technickej
výhody American Flyer . Bombardier skúsiť s severným
americkým vozňom konštrukcia bola tiež faktor. Toto
vysvetľuje prečo X2000, ktorý bol populárny FAVORITE potom
čo objaviť sa na U.S. pôdou, bol upustiť z úvahy keď ABB
prílišná zvýšená jeho cena.
Acela expres bol z veľkej časti budovaných na U.S. pôdou, ako
stanoviť v Amtrak kontrakt. Bombardier prevádzky v BARRE,
VERMONT a PLATTSBURGH, New York , vykonávať veľkú časť
výroby. Alstom tiež opatriť niektoré komponenty vyrobený vo
Francúzsku. Financovanie plán pre projekt je dosť
nezvyčajný, pretože umiestnenie veľmi malé bremeno na
Amtrak. Bombardier financovanie $611 milión na nákup vlaky
(vrátane prídavné elektrické rušne ) a časť troch nových
údržba zariadení, rovnako ako na prevádzkovať a udržovať
zariadenie na 20 rokov. AMTRAK'S schopnosť splácať Bombardier
chce prísť z dodatočného príjmu ktorý Acela expres je
očakávaný na vytvorenie keď vstúpi premávka, odhadnutý
Amtrak $200 miliónom na rok . Ďalej ešte, Bombardier bude
subjekt k drastický finančným penále ak jeho výkon záruky
nie sú vyhovené. U.S. kongresom špecificky poverenie čas
ciele ako podmienka pre poskytuje financovanie.
Začiatkom 1999, malý spor vznikol súvisiaci s súpravami,
ktorý bolo REPORTEDLY budovaný 10 cm (4 palce) širší ako
špecifikovaný. V niektorých oblastiach NEC, toto redukuje
maximálne dovolené naklonenie z 6.5 stupňov na 4.2 stupne
spôsobené prinútený AAR tabuľky C vzdialenosť štandardy.
Bombardier a Amtrak vyžiadaný že tento by ne- významný
kolízia cestovný poriadok čas.
Amtrak predviedla značka Acela 9, marec 1999. Názov, pojať New
York značkou firma IDEO, je mať v úmysle k ukazovať
kombináciu zrýchlenie a znamenitý. Značka Acela teraz
pokrýva celý rozsah NEC premávka a nie je obmedzený na
premávka Acela expres. Názov Acela expres nahradzujúci
marketingový názov American Flyer , bývalý používaný
konzorcium Bombardier.
Prvý Acela expres vchádzal do testovanie na PUEBLO, Colorado
doprava test stredisko v strede 1999. Druhý, zatiaľ, bol v
testovanie na NEC. Vlaky byť predpokladané vstúpiť službu
koncom 1999 a byť fázovaný v počas nasledujúceho roka, ale
dodatočné technické problémy, spočiatku s nadmerný kolesom
opotrebovať a neskôr s chybnými závorami a ďalšie
rôznorodé problémy tlačili oneskorenú počiatočnú
premávka na december 2000. Acela expres zníži Boston - New
York jazdu na 3:23 (od 4 do 5 hodín), a New York - Washington
jazda ( teritórium AMTRAK'S 125 mph METROLINERS až do zavedenia
Acela) na 2:45 z 3 hodín. Amtrak predpokladá tento k
priťahovať veľa zákazníci kto v súčasnosti používajú
leteckú linku alebo cestu.
Súprava
Acela expres
rozsah TGV dedičstva v nových súpravách je
obmedzený na trakčný komponenty a technológia tažné
vozidlo(podvozok ). Ako taký, Acela expres je len vzdialený
príbuzný francúzsky TGV. Súpravy Acela byť budované úplne
použitím existujúci a overovať technológia. Výzva bola k
prispôsobiť tieto technológia k federálny železnici správa
pravidlá v všeobecný , a Severovýchodný koridor životné
prostredie na podrobnosť.
Stručné fakty
Obdobie výroby: | 1998-2001 |
Teritórium: | Severovýchodný koridor Amtraku: Washington, DC - Boston, MA |
Najvyššia rýchlosť : | 150 mph (240 km/h) |
Počet v premávke: | 2 z 20 (február 2001) |
Trakčné napätie: | 25 kV 60 Hz AC, 12 kV 60 Hz AC, 12 kV 25 Hz AC |
Pohon: | 8 3-fázových asynchrónnych motorov AC, úplný výkon 9200 kW (12300 hp) |
Dĺžka a hmotnosť: | 663 FT (202 m) / 624 tón (566 ton) |
Konfigurácia: | 1 rušeň + 6 vozňov + 1 rušeň, 304 sedadiel (business 260, 1. trieda 44) |
Výkonová metrika: | 16.3 kW/ton / 1.9 ton/sedadlo / 30.3 kW/sedadlo |
Fotografie: | [TGV-web] |
Viac faktov a tabuľky
štartovací trakčný výkon súpravy: | 225 kN (50 000 lbs) |
maximálna povolená rýchlosť: | 265 km/h (165 mph) |
minimálny polomer oblúkov: | 76 m (250') |
výkon / hmotnosť: | 16,3 kW/ton (porovnanie k TGV Duplex, 23 kW/ton) |
výkon / sedadlo: | 30,3 kW/sedadlo (porovnanie k TGV Duplex, 16,2 kW/sedadlo) |
záťaž / sedadlo: | 1,9 ton/sedadlo (porovnanie k TGV Duplex, 0,7 ton/sedadlo) |
rušeň - dĺžka: | 21,22 m (69' 7") |
rušeň - šírka: | 3,18 m (10' 5") |
priemer kolies rušňa : | 1,02 m (40") |
rušeň - hmotnosť: | 92 700 kg (204 000 lbs) |
vozeň pre cestujúcich - dĺžka: | 26,65 m (87' 5") |
vozeň pre cestujúcich - šírka: | 3,16 m (10' 4") |
vozeň pre cestujúcich - priemer kolies: | 0,91 m (36") |
vozeň pre cestujúcich - maximálne naklopenie: | 6,5 stupňa |
medziľahlý vozeň triedy Businesss - hmotnosť: | 63 100 kg (139 000 lbs) |
koncový vozeň (triedy Businesss a First) hmotnosť: | 64 600 kg (142 000 lbs) |
Bistro vozeň - hmotnosť: | 62 100 kg (137 000 lbs) |
Konfigurácia. Každá súprava je zostaviť z 6 vozňov s rušňom na každom konci , pre súčet 8 pôvodných-trvalých spojených vozidiel. Tam sú štyri vozne business trieda, káva vozeň, a vozeň 1.trieda. Súprava je konštruovaný k prevádzkovať rýchlosťou do 150 mph. Interiér usporiadanie súpravy Acela expres je ilustrovať nižšie.
Usporiadanie interiér Acela expres
Trakčná sústava . NEC elektrifikácia musí byť prispôsobujúci sa:
zmeny v trakčný
dodávanom napätí musí byť prispôsobujúci sa automaticky
zatiaľ čo jazda pri maximálna rýchlosť, bez prerušení v
HEP (hlave koncový výkon, alebo "hotel výkon" pre
svetlá, klimatizácia , atď). Zmeny v dodávanom napätí sú
signalizované do vlaku pri prostredníctvom transporder ktorý
je súčasť systému AMTRAK'S ACSES; toto umožní stupňový
prepínač na hlavný transformátor k prerobiť primárnemu
vinutiu počas neutrálne poľa .
Trakčný systémy. Rušeň používa novší trakčný
technológia TGV (3. generáciu). (Pozri tu pre kompletné
vysvetlenie). Hlavný transformátor je vsadený podpodlažný.
Jeho primárne vinutie je rozložiť do dvoch častí k
prispôsobiť odlišné dodávané napätie voltáže spomenutý
hore; má štyri sekundárny vinutie, každé napájanie PWM
usmerňovač ktoré dodáva regulácia napätia DC väzba ktorý
prevádzkovať pri 2850 V DC.
DC spojivo zásobovať dva menič prúdu (jeden na ťažná
hlavu) vychádzajúci z vody-chladený GTO technológia. Menič
prúdu dodávané napätie 3-fázový, frekvencia a voltáž
regulovaný WAVEFORMS k asynchrónny indukcia trakčný motorom.
Každý rušeň vyvíja 4600 kW trakčný výkonu, pre súčet
9200 kW na súpravu, a môže štartovať s 50,000 LBS trakčný
výkonu. Pod regeneračný brzdenie, každý rušeň môže
dodať 3000 kW brzdový výkonu. Mať povinnosť trakčné
vedenie nie je vnímavý k regenerovaný energii, striedač
modulovaný ochranná sieť je používaný na rozptýliť
energiu ( "dynamická brzda"). EMI (elektromagnetické
rušenie) je špecifická účasť v trakčný komponenty od
súčasných AC trakčný pohonov prevádzkovať pri frekvencia
ktorý môže potenciálny zasahovať do s rušňové návestidlo
a inou bezpečnosťou kritické systémy. Toto je obzvlášť
náročný problém na Severovýchodný koridor , kde mnohí
relatívne nízka frekvencia musí byť chránený od rušenia.
Ďalšie odkazy/Other Links:
Vysokorýchlostný
vlak - vlak idúci aspoň po časti trate rýchlosťou
minimálne 250 km/h ( norma UIC a EÚ ) - novinári
v krajinách V4 hovoriaci o "vysokorýchlostných"
vlakoch a tratiach, príp. používajúci jazykový nezmysel
"rýchlovlak" pre trate a vlaky nižších rýchlostí,
dokazujú len svoj amaterizmus a neznalosť problematiky.
V prípade vlakových súprav TGV Acela však ide o sporný
výklad: súpravy schopné rýchlosti 250 km/h, ale na tratiach,
ktoré toto kritérium nespĺňajú.
Strana vytvorená / Site created :
02-V-2002 Posledná aktualizácia / Last update : 02-IX-2009 |
|
( http://www.rail.sk/tgv/acela/index.html ) |