Správy z tlače -
Eurostar |
Londýn je pripojený k High Speed 1
International Railway Journal
11/2007 (krátený výňatok) - 14. novembra 2007 bol Londýn
pripojený vďaka prvej britskej vysokorýchlostnej trati HS 1
(High Speed 1) priamo k európskej pevnine.
Trať, pôvodne nazývaná CTRL - Channel Tunnel Rail Link
(Trať k tunelu pod kanálom La Manche) má už v súčasnosti
názov HS 1 bola sprevádzkovaná v 2 častiach.
Prvá 72 km dlhá od Eurotunelu po odbočku Fawkham pri
Ebbsfleete, kde vlaky z pevniny schádzali na štandardnú trať
a pomocou napájania elektrinou vedenou treťou napájacou
koľajnicou prichádzali do stanice London Waterloo
International, bola otvorená v r. 2004. Druhá, kratšia časť
38 km dlhá vedie od odbočky do novej stanice London St. Pancras
International.
Otvorením 1. časti bol cestovný čas z Londýna do Bruselu a
Paríža skrátený o 15 minút, 2. časť znamená ďalšie
skrátenie o 15 - 20 minút na 2 hod. 15 min. z Londýna do
Paríža a 1 hod. 51 min. do Bruselu.
Náklady na HS 1 boli značné - 5, 8 mld. GBP (cca 9, 5 mld.
€). Tento objem všako pokrýva dlhotrvajúci a rozsiahly
proces plánovania potrebný pre dokonalú prípravu výstavby
trate, a náročné razenie 20 km tunelov pod Londýnom.
Zahrnuté bolo aj prebudovanie stanice St. Pancras v rozsahu 800
mil. GBP, ako aj vybudovanie novej základne údržby vozidiel na
Temple Mills pri stanici Stratford na HS 1 v hodnote nad 400 mil.
GBP.
Eurostar však nebude jediným dopravcom na HS 1. Southeastern,
prevádzkujúca regionálne vlaky v oblasti juhovýchodne d
Londýna, už pripravuje do prevádzky prvý z flotily vlakov pre
rýchlosť 225 km/h vyrábané v Hitachi v Japonsku pre
vnútroštátnu dopravu na trati. Tieto vlaky budú používať
25 kV trakciu na HS 1 a bežných 750 V z 3. koľajnice, čím
veľmi výrazne skráti cestovné doby medzi významnými mestami
Kentu a Londýnom, a to na hodinu do hlavného mesta z mnohých
miest regiónu.
Nová trať je prvou britskou vysokorýchlostnou traťou, ktorej
nemalé náklady na vybudovanie sa však vrátia v nových
možnostiach rozvoja priľahlých regiónov a umožňuje
železničným prevádzkovateľom v maximálnej miere využiť
jej veľký potenciál.
Vlak Eurostar zdolal trasu Paríž-Londýn za rekordné dve
hodiny
Bleskovky, 04.09.2007 14:31, LONDÝN
- Vlak železničnej spoločnosti Eurostar zdolal trasu medzi Parížom
a Londýnom za rekordné dve hodiny 3 minúty a 39 sekúnd. Vlak
smerujúci s parížskej stanice Gare du Nord do novej londýnskej
stanice St. Pancras mal dosiahnuť rýchlosť vyše 300
kilometrov za hodinu.
Generálny riaditeľ firmy Eurostar Richard Brown uviedol, že na
trase zavádzajú nový cestovný poriadok High Speed 1, ktorý
umožní londýnskym služobne cestujúcim, aby boli v Paríži
či v Bruseli už pred 9. hodinou ráno a pre turistov sú zasa výhodné
neskoré večerné odchody.
Vo Veľkej Británii vzrástol dopyt po rýchlej železničnej
doprave po teroristických hrozbách, ktoré sťažili leteckú
prepravu.
Eurotunnel na dve hodiny pozastavil spojenie medzi Francúzskom a Britániou (11. 08.2004)
V Eurostaru bude zaveden vysokorychlostní bezdrátový internet
(zpravodaj ČTK) LONDÝN 11. 2.2004 -
Železniční společnost Eurostar , jejíž linky spojují
Británii s kontinentem, zavede do svých vlaků bezdrátový
vysokorychlostní internet. Přidá se tak k britským vlakovým
dopravcům Virgin a GNER, kteří tuto službu už
experimentálně nabízejí.
Eurostar by chtěl novou službu nabídnout ještě tento rok.
Prozatím uvažuje podle odborného magazínu ZDNet o připojení
vlaků k internetu prostřednictvím družice, což by znamenalo,
že při půlhodinovém podjezdu pod kanálem La Manche budou
cestující bez spojení.
Firma letos plánuje obnovu svého deset let starého vozového
parku, takže modernizace komunikací přichází ve vhodné
době.
Společnost GNER je v Británii zřejmě s internetem nejdál.
Nabízí ho zatím na lince z Londýna do Skotska. Za připojení
si neúčtuje zvláštní poplatek, ale je k dispozici pouze ve
speciálním vagónu první třídy. Virgin se zatím zaměřuje
na to, aby bezdrátovým spojením vybavila stanice, které
obsluhuje. Vlaky mají následovat poté.
Tunel pod Lamanšským kanálom majú zachrániť vlaky s
rýchlosťou 334 hm/h
Londýn
19. 08.2003 - Železničný tunel medzi Francúzskom a Anglickom
pod Lamanšským kanálom od svojho sprevádzkovania v roku 1994
priniesol zatiaľ málo radosti majiteľom Eurotunnelu ,
ktorí do projektu vložili 14,4 miliardy EUR. Medzi ostrovom a
pevninou premávajú poloprázdne vlaky Eurostar , ktoré
neprinášajú zisk, ale vytvárajú trvalú stratu. Situácia by
sa však mala zmeniť v roku 2007, odkedy sa pod morom budú
rútiť vlaky rýchlosťou 334 (v skutočnosti je a aj bude len
160 - pozn. Addams) km/h. Potom už budú lety medzi Londýnom a
Parížom úplne zbytočné.
Tento rok vlaky medzi Parížom a Londýnom a Londýnom a
Bruselom a späť majú prepraviť 17 miliónov cestujúcich.
Koncom septembra bude (v skutočnosti sa tak stalo 15.6.2003 -
pozn. Addams) sprevádzkovaný 72-kilometrový úsek trate medzi
Londýnom a Folkestonom, kde trasa na britskom území smeruje
pod zemský povrch. Vlaky po novej trati budú jazdiť
rýchlosťou vyššou ako 300 km/h. Z Londýna do Paríža sa
bude cestovať o 20 minút kratšie a jazda bude trvať 2 hodiny
35 minút. Hovorca Eurostaru uviedol, že objednávky na
cestovné lístky na jeseň už vzrástli v porovnaní s
rovnakým obdobím vlaňajška o 20 %.
Eurotunnel
má však vážnu konkurenciu v lacných leteckých
spoločnostiach. Kým vo vlakoch Eurostaru stojí cestovný
lístok 95 libier, lacné letecké spoločnosti lietajú medzi
týmito západnými metropolami za polovičnú cenu.
Informoval rakúsky denník Die Presse
Vlak prekonal rýchlostný rekord
31.07.2003, svk, BBC - Vlak Eurostar
prekonal britský rýchlostný rekord. Počas bezpečnostných
skúšok novej trate v grófstve Kent dosiahla súprava so
štrnástimi vozňami rýchlosť takmer 333 km/h.
Predchádzajúci rýchlostný primát vo Veľkej Británii –
259 km/h – pochádzal ešte z roku 1979. Rýchlostné skúšky
boli súčasťou previerok novej trate – po jej otvorení sa
skráti čas cesty do Paríža a Bruselu o 20 minút. (v
skutočnosti sa tak stalo 15.6.2003 - pozn. Addams) Po
dokončení aj posledného úseku medzi Kentom a Londýnom bude
cesta vlakom z hlavného mesta Veľkej Británie do Paríža
trvať dve hodiny a pätnásť minút a do Bruselu presne dve
hodiny.
Eurostar vytvořil rychlostní rekord na britské
železnici
LONDÝN 30. 07.2003 -
Rychlovlak Eurostar , který je znám z trati mezi Paříží a
Londýnem, dnes vytvořil nový rychlostní rekord na
železniční trati v Británii. Na novém úseku mezi tunelem
pod Lamanšským průlivem a lokalitou Graves End na severu
hrabství Kent jel rychlostí 334,7 kilometru za hodinu.
Vlaky Eurostar budou po tomto úseku jezdit od 28. září. (v
skutočnosti sa tak stalo 15.6.2003 - pozn. Addams) Umožní jim
to zkrátit o 20 minut cestu z Londýna do Paříže na dvě
hodiny a 35 minut. Cesta z Londýna do Bruselu jim bude trvat
dvě hodiny a dvacet minut.
Dosavadní nejvyšší rychlosti na britské železnici - 259,5
kilometru za hodinu - bylo dosaženo v roce 1979.
Nový rekord není nikterak závratný, protože například ve
Francii bylo na železnici dosaženo rychlosti 512 (v
skutočnosti 515,3 - pozn. Addams) kilometrů za hodinu.
Někteří odborníci tvrdí, že po britských tratích se
jezdí pomalu kvůli tomu, že se do nich v posledních
desetiletích neinvestovalo a že se nebudovaly vysokorychlostní
úseky.
Na víchrice doplatili železnice
30.10.2002
- Európa včera rátala škody po víchriciach, pri ktorých
zomrelo viac ako 30 ľudí. Materiálne škody sú obrovské a
včera pokračovalo odstraňovanie následkov vetra dosahujúceho
rýchlosť až 180 kilometrov za hodinu.
Najväčšie problémy mali s víchricou železničiari. Podľa
prvých odhadov poisťovne Allianz napáchal vietor v Nemecku
škody za 80 miliónov eur. Zaznamenali tu aj najviac obetí -
až 11 - a zranenia najmenej 50 ľudí. Len železničná
spoločnosť Deutsche Bahn ( DB )
odhaduje škody na koľajniciach okolo desiatich miliónov
eur.
Následky víchrice odstraňovali aj francúzske železnice ( SNCF ), ktoré museli v pondelok prerušiť dopravu
medzinárodných rýchlikov Eurostar jazdiacich Eurotunnelom z
Paríža a Bruselu do Londýna. Niekoľko stoviek cestujúcich
muselo stráviť noc pri Lille vo vagónoch súprav alebo v
hoteloch, pretože morská soľ vyzrážaná na trolejových
drôtoch spôsobovala skraty.
Problémy s dodávkou elektrickej energie sa začali objavovať
až večer, keď soľ nafúkaná na vodičoch zvlhla. Celkom
postihli poruchy 15 súprav rýchlovlakov , z ktorých väčšina
mala ísť smerom na Paríž. Po dokončení čistiacich prác na
elektrickom vedení sa včera obnovila železničná premávka aj
na trati do Londýna a Bruselu. (krátené)
Rumunskí utečenci utiekli z
britského azylového strediska
Londýn 9. marca - Traja z deviatich rumunských
azylantov, ktorý sa minulý piatok dostali do Británie v
úkryte pod rýchlovlakom Eurostar premávajúcim cez tunel pod
Lamanšským prielivom, utiekli podľa dnešného oznámenia
britského ministerstva vnútra z imigračného strediska.
Traja muži zmizli z Oakingtonského zberného tábora blízko
Cambridgu v juhovýchodnom Anglicku v stredu večer. Stalo sa tak
len niekoľko hodín po tom, ako z tábora zo zdravotných
dôvodov prepustili zo spomínanej skupiny deviatich utečencov
dve tehotné ženy a trojročné dievča.
"Nie je to uzavreté záchytné centrum. Je tam zmiernený
režim, ktorý odráža ich postavenie žiadateľov o azyl a nie
nelegálnych imigrantov," uviedol hovorca ministerstva
vnútra.
Deviati Rumuni len s veľkou dávkou šťastia prežili
riskantnú cestu z Paríža do Londýna, keď sa skryli pod jeden
z vagónov do prázdneho priestoru medzi kolesami, určeného pre
uskladnenie nákladu a materiálu na údržbu vlaku. Úkryt
čiernych pasažierov sa nachádzal len zopár centimetrov nad
elektrifikovaným koľajiskom, pričom vlak pri trojhodinovej
jazde dosahuje na území Francúzska rýchlosť až 300
kilometrov za hodinu.
Stredisko v Oakingtone, postavené za 4,5 milióna libier,
poskytuje dočasné ubytovanie až 400 žiadateľom o azyl,
pričom k jeho vybaveniu patria okrem nocľahární aj knižnica,
reštaurácia či športové zariadenia. Pred tvrdeniami, že
centrum nie je bezpečné, ho dnes bránili pracovníci
britského ministerstva vnútra. Podľa nich tam už od otvorenia
pred rokom bývalo 4000 ľudí, z ktorých však utieklo len 18
osôb.
Ako uviedol britský minister vnútra Jack Straw, traja muži sú
teraz považovaní za ilegálnych prisťahovalcov, pričom po
zadržaní ich umiestnia do väzby alebo uzavretého záchytného
strediska.
Hovorca ministerstva vnútra odmietol komentovať správu
denníka Daily Mail o tom, že traja utečenci unikli cez plot
až po tom, ako rozbili svoju izbu. Podľa neho nie sú
ministerstvu známe žiadne problémy.
Azyl v Británii hľadajú každý mesiac tisíce ľudí. V
minulom roku dosiahol počet formálnych žiadostí o azyl v
Británii 76.000 - čo je oproti 4000 pred desiatimi rokmi
výrazný nárast.
Deväť Rumunov prežilo cestu z
Paríža do Londýna pod vlakom Eurostar
Londýn/Paríž
4. marca - Deviati čierni pasažieri, ktorí s veľkou dávkou
šťastia prežili riskantnú cestu z Paríža do Londýna v
úkryte pod rýchlovlakom Eurostar premávajúcim cez tunel pod
Lamanšským prielivom, sú utečencami z Rumunska. Ako v sobotu
oznámila britská železničná polícia, čierni pasažieri sa
skryli do prázdneho priestoru pod jedným z vagónov, určeného
pre uskladnenie nákladu a materiálu na údržbu vlaku. Na
konečnej stanici Waterloo v Londýne na seba štyria muži a
štyri ženy, ktoré so sebou vzali dokonca aj trojročné
dievča, upozornili búchaním a krikom. Expresná vlaková
súprava mala len o niekoľko minút pokračovať v ceste do
Bruselu. Skupina utečencov sa najskôr musela podrobiť
zdravotnej prehliadke a potom ju odovzdali do rúk pohraničných
úradov. "Takéto niečo sme ešte nezažili,"
komentovala prípad hovorkyňa spoločnosti Eurotunnel, ktorá
vlak prevádzkuje. "Je to zázrak, že sa nikto
nezabil," uviedol policajný dôstojník. Úkryt utečencov
sa totiž nachádzal len zopár centimetrov nad elektrifikovaným
koľajiskom, pričom vlak pri trojhodinovej jazde z Paríža do
Londýna dosahuje na území Francúzska rýchlosť až 300
kilometrov za hodinu. Francúzske úrady už začali
vyšetrovať, ako sa mohli Rumuni dostať do vlaku Eurostar,
ktorý v noci pred odjazdom z Paríža v piatok dopoludnia stál
v stráženom depe. Pred vjazdom do tunela pod Lamanšským
prielivom mal vlak krátku zastávku v Lille. Podľa správy
britského denníka Daily Mail sú dve z mladých čiernych
pasažierok v pokročilom štádiu tehotenstva. Rumunských
utečencov, ktorí chcú v Británii požiadať o azyl, previezli
po lekárskej prehliadke do zberného tábora pri Cambridgi.
Zvyšujúci sa počet utečeneckých pokusov podľa vyjadrenia
spoločnosti Eurotunnel zabraňuje riadnemu prevádzkovaniu
dopravy v tuneli pod Lamanšským prielivom. Každý večer sa na
francúzskej strane prielivu v blízkosti terminálu v Calais
zhromaždí okolo tisíc ľudí čakajúcich na vhodnú
príležitosť k úteku. Utečenci sa často vystavujú
nebezpečenstvu najmä vtedy, ak sa pokúšajú bežať pozdĺž
celej elektrifikovanej železničnej trate.
Zdroje: - Eurostar (U.K.) s.r.o. - European railway server |
Strana vytvorená :
13-III-2001 |
( http:/www.railsk/tgv/est/estpre01.htm ) |