Súpravy
Talgo 350 / AVE S 102, 112
"Pato" (Kačica)

EMU radu 350 / AVE S 102 (11 -> 124 kB)

- sú používané od 26. II. 2005 na LAV Lleida/Lerida - Zaragoza - Madrid, od 28. II. 2005 na LAV Madrid - Zaragoza - Huesca, od 4. IX. 2005 rozširujú prevádzku na LAV Madrid Puerta de Atocha - Huesca o 1 pár týchto vlakov v piatok a v nedeľu, od 18. XII. 2006 po predĺžení LAV aj Camp de Tarragona - Lleida/Lerida a pravdepodobne od 21. XII. 2007 pribudne LAV Barcelona - Camp de Tarragona.
Počas skúšobnej jazdy v priebehu homologizácie súprava dosiahla v noci 25./26. júna 2005 rýchlosť 365 km/h.
RENFE v r. 2004 objednali 16 súprav, ktoré boli dodané od r. 2004. Nasledujúca séria odvodených 30 súprav s odlišným usporiadaním sedadiel plánovaná na dodanie v r. 2008 - 2010 je už označená ako rad S 112. Prvá z týchto súprav bola predstavená 11. VI. 2010.

max. prevádzková rýchlosť   350 km/h
rozchod koľaje   1 435 mm ("európsky")
napájací systém   25 kV 50 Hz
konfigurácia   rušeň
6 vozňov 2. triedy/Turista (36 miest)
bufetový vozeň
3 vozne 1. triedy/Preferente (26 miest)
2 vozne triedy Club (14/26 miest)
rušeň
max. záťaž na os   17 t
dĺžka súpravy   200 m
max. počet spojených súprav   2
výrobcovia   Talgo S. A.
Bombardier (el. vybavenie rušňov)
výkon   2 x 4 000 kW
podvozky rušňa   Bo - Bo
rozmery rušňa (dĺž./šír./výška)   20/2,96/4 m
tlaková regulácia   áno
naklápací systém   pasívny (Talgo Pendular)
klimatizácia   áno
v triede Club: individuálna pre každé sedadlo
sedadlá vozňov   otočné, sklápacie, s opierkou nôh
vybavenie pre cestujúcich   video-monitory, audio kanály: 4 audio + 2 video
v triede Club: individuálne obrazovky s výberom z 3 kanálov
externé a interné elektronické informačné panely
súkromie na sedadle: individuálne svetlo na čítanie, stolík, el. zásuvka pre laptop al. mobil
vybavenie pre telesne postihnutých cestujúcich na vozíku   áno
Ďalšie info   www.renfe.es/ave
  14,5 kB (© RENFE)
 

Súpravy
Talgo 350 / AVE S 112
"Pato" (Kačica)

Rad 112 vyrábajú Talgo a Bombardier. Je odvodený z r. 102.
RENFE Operadora poveril v roku 2002 Talgo konštrukciou celkom 16 vysokorýchlostných vlakov radu 102. Táto zmluva bola rozšírená o 30 nových vlakov rovnakého typu pre nové trate vysokých rýchlostí, po niektorích úpravách na pôvodnej sérii bol označený ako 112.
Každý vlak Talgo 35 skladá z 12 vozňov a dvoch rušnov Bombardier na koncoch. Vlak vydáva výkon 8 MW 8 motormi - každý 1 MW. Séria je určená na komerčnú prevádzku rýchlosťou 350 km / h, hoci bolo schválené zatiaľ len do 330 km / h. Maximálna rýchlosť je v súčasnej premávke 300 km / h, pretože v Španielsku kontrolné systémy infraštruktúry neumožňujú jazdiť rýchlejšie.
Medzi španielske vysokorýchlostné železnice vlak je velmi lahký a s velkou pomer výkon / váha, takže je vlak nízku spotrebu energie a velmi rýchlu akceleráciu.

Odlišnosti r. 112 od r. 102
Najväčší rozdiel je zvýšenie kapacity o 49 miest zámenou vozňov obchodnej triedy (Preferente) vozňami turistickej triedy pri zachovaní triedy Klub. Výsledkom je zostava: 8 turistických vozňov (292 miest + 2 PMR) a 4 vozne Klub (71 miest).

Ďalšie rozdiely sú:
* Nový design sedadiel, ktorý kladie dôraz na zmenu farby na čiernu
* Všetky sedadlá sú vybavené konektormi európskeho štandardu
* Lepšie podmienky pre osoby s obmedzenou schopnostou pohybu a orientácie
* Zníženie celkovej hmotnosti súpravy

S 112 - komerčné informácie
Séria AVE 112 poskytuje služby len na nových vysokorýchlostných tratiach v Španielsku. Neočakáva sa, že nahradí existujúce služby. Na konci roka 2010 bola pridelená na komerčné využitie na novej vysokorýchlostnej trati medzi Madridom a Valenciou.
Jeho prvá jazda bola vykonaná v komerčnej prevádzke v vysokorýchlostných tratiach Sevilla-Barcelona a Madrid-Barcelona a mimoriadnych vlakoch naplánovaných na futbalové stretnutie v Barcelone 19. mája 2010. Jeho prvý pravidelný vlak v nasledujúci deň na tratiach Barcelona - Sevilla a Barcelona - Malaga.

konfigurácia   M-12R-M
podvozky   Bo'Bo'+1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'+Bo'Bo'
dĺžka súpravy   200, 244 m
šírka   2, 942 m
výška   3, 365 m (rušne: 4 m)
hmotnosť   322 t
rozchod koľaje   1435 mm
napájací systém   25 kV 50 Hz (AC)
max. prevádzková rýchlosť   350 km/h
výkon   2 x 4 000 kW
motory   8 x asinchrónny, po 1 000 kW
počet miest   365
zabezpečovacie systémy   ASFA, ERTMS, STM-LZB

Fotografie/Photos:

Súprava Talgo 350 Súprava Talgo 350 na 3. koľaji
Talgo 350 trainset at 3rd track
(žst. Lleida/Lerida Pirineus , © Addams 7. II. 2005-10:00:44)
(Veľká fotografia je dostupná len na
Rail CD / Big photo is at Rail CD available only)
Súprava Talgo 350 Súprava Talgo 350
Talgo 350 trainset
(© Bertram Wlasak)

Španielske železnice zadali objednávku na 40 vlakov Talgo-Bombardieru a Siemensu
TASRMadrid 4. 3.2004 - Španielska železnicná spolocnost RENFE zadala velkú objednávku na stavbu 40 vysokorýchlostných vlakov španielsko-kanadskému konzorciu Talgo-Bombardier a nemeckému koncernu Siemens. Ako oznámil štátny podnik v Madride, celkový objem objednávky predstavuje 1,6 miliardy EUR (64,8 miliardy SKK). Je to najväcšia objednávka tohto typu v španielskej železnicnej histórii.
Španielske železnice si u konzorcia Talgo-Bombardier objednali 30 vysokorýchlostných vlakov za 615 miliónov EUR. Okrem toho má konzorcium za 554 miliónov EUR na 14 rokov prevziat údržbu vlakov. Siemens dostal objednávku na 10 vlakov v sume 243 miliónov EUR. Ich údržba bude stát 190 miliónov EUR.
Spolocnost RENFE dala už v roku 2001 konzorciu Talgo-Bombardier a koncernu Siemens objednávku na 16 vysokorýchlostných vlakov. Španielsko-francúzske konzorcium CAF-Alstom, ktoré vtedy aj teraz podalo tiež ponuku, vyšlo v oboch prípadoch na prázdno. Informovala o tom DPA.


Posledná aktualizácia / Last update : 03-I-2011
Zdroje / Souces:
Talgo , RENFE , Addams , Wikipedia ES , EN , CZ , DE
( http://www.rail.sk/arp/europe/tlg/tlg350.htm )