Súpravy
Talgo 350 / AVE S 102, 112
"Pato" (Kačica)
- sú používané
od 26. II. 2005 na LAV Lleida/Lerida - Zaragoza - Madrid,
od 28. II. 2005 na LAV Madrid -
Zaragoza - Huesca, od 4. IX. 2005
rozširujú prevádzku na LAV Madrid Puerta de Atocha -
Huesca o 1 pár týchto vlakov v piatok a v nedeľu, od
18. XII. 2006 po predĺžení LAV aj Camp de Tarragona -
Lleida/Lerida a pravdepodobne od 21. XII. 2007 pribudne
LAV Barcelona - Camp de Tarragona.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Súpravy
Talgo 350 / AVE S 112
"Pato" (Kačica)
Rad 112 vyrábajú Talgo a Bombardier. Je
odvodený z r. 102.
RENFE Operadora poveril v roku
2002 Talgo konštrukciou celkom 16 vysokorýchlostných vlakov
radu 102. Táto zmluva bola rozšírená o 30 nových vlakov
rovnakého typu pre nové trate vysokých rýchlostí, po niektorích
úpravách na pôvodnej sérii bol označený ako 112.
Každý vlak Talgo 35 skladá z 12 vozňov a dvoch rušnov
Bombardier na koncoch. Vlak vydáva výkon 8 MW 8 motormi -
každý 1 MW. Séria je určená na komerčnú prevádzku
rýchlosťou 350 km / h, hoci bolo schválené zatiaľ len do 330
km / h. Maximálna rýchlosť je v súčasnej premávke 300 km /
h, pretože v Španielsku kontrolné systémy infraštruktúry
neumožňujú jazdiť rýchlejšie.
Medzi španielske vysokorýchlostné železnice vlak je velmi
lahký a s velkou pomer výkon / váha, takže je vlak nízku
spotrebu energie a velmi rýchlu akceleráciu.
Odlišnosti
r. 112 od r. 102
Najväčší rozdiel je zvýšenie kapacity o 49 miest zámenou
vozňov obchodnej triedy (Preferente) vozňami turistickej triedy
pri zachovaní triedy Klub. Výsledkom je zostava: 8
turistických vozňov (292 miest + 2 PMR) a 4 vozne Klub (71
miest).
Ďalšie rozdiely sú:
* Nový design sedadiel, ktorý kladie dôraz na zmenu farby na
čiernu
* Všetky sedadlá sú vybavené konektormi európskeho
štandardu
* Lepšie podmienky pre osoby s obmedzenou schopnostou pohybu a
orientácie
* Zníženie celkovej hmotnosti súpravy
S 112 - komerčné informácie
Séria AVE 112 poskytuje služby len na nových
vysokorýchlostných tratiach v Španielsku. Neočakáva sa, že
nahradí existujúce služby. Na konci roka 2010 bola pridelená
na komerčné využitie na novej vysokorýchlostnej trati medzi
Madridom a Valenciou.
Jeho prvá jazda bola vykonaná v komerčnej prevádzke v
vysokorýchlostných tratiach Sevilla-Barcelona a
Madrid-Barcelona a mimoriadnych vlakoch naplánovaných na
futbalové stretnutie v Barcelone 19. mája 2010. Jeho prvý
pravidelný vlak v nasledujúci deň na tratiach Barcelona -
Sevilla a Barcelona - Malaga.
konfigurácia | M-12R-M | |
---|---|---|
podvozky | Bo'Bo'+1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'+Bo'Bo' | |
dĺžka súpravy | 200, 244 m | |
šírka | 2, 942 m | |
výška | 3, 365 m (rušne: 4 m) | |
hmotnosť | 322 t | |
rozchod koľaje | 1435 mm | |
napájací systém | 25 kV 50 Hz (AC) | |
max. prevádzková rýchlosť | 350 km/h | |
výkon | 2 x 4 000 kW | |
motory | 8 x asinchrónny, po 1 000 kW | |
počet miest | 365 | |
zabezpečovacie systémy | ASFA, ERTMS, STM-LZB |
Fotografie/Photos:
Súprava Talgo 350 na 3. koľaji Talgo 350 trainset at 3rd track (žst. Lleida/Lerida Pirineus , © Addams 7. II. 2005-10:00:44) (Veľká fotografia je dostupná len na Rail CD / Big photo is at Rail CD available only) |
|
Súprava Talgo 350 Talgo 350 trainset (© Bertram Wlasak) |
Španielske železnice zadali objednávku na 40 vlakov Talgo-Bombardieru a
Siemensu
Madrid
4. 3.2004 - Španielska železnicná spolocnost RENFE zadala
velkú objednávku na stavbu 40 vysokorýchlostných vlakov
španielsko-kanadskému konzorciu Talgo-Bombardier a nemeckému
koncernu Siemens. Ako oznámil štátny podnik v Madride,
celkový objem objednávky predstavuje 1,6 miliardy EUR (64,8
miliardy SKK). Je to najväcšia objednávka tohto typu v
španielskej železnicnej histórii.
Španielske železnice si u konzorcia Talgo-Bombardier objednali
30 vysokorýchlostných vlakov za 615 miliónov EUR. Okrem toho
má konzorcium za 554 miliónov EUR na 14 rokov prevziat údržbu
vlakov. Siemens dostal objednávku na 10 vlakov v sume 243 miliónov EUR.
Ich údržba bude stát 190 miliónov EUR.
Spolocnost RENFE
dala už v roku 2001 konzorciu Talgo-Bombardier a koncernu
Siemens objednávku na 16 vysokorýchlostných vlakov.
Španielsko-francúzske konzorcium CAF-Alstom, ktoré vtedy aj
teraz podalo tiež ponuku, vyšlo v oboch prípadoch na prázdno.
Informovala o tom DPA.