Otvorenie prevádzky na trati
Prešov - Strážske
Ing. MILAN KLUBAL
Stavba vynútená Viedenskou arbitrážou, Dobré tempo výstavby napriek nepriaznivým podmienkam, Vojnové pustošenie nedožičilo trati dlhý život.
Po novembri roku 1938 časť južného Slovenska i s Košicami pripadla do Maďarska. Nová hranica pretínala železnicu a tak napríklad ...
NOSNÉ KONŠTRUKCIE
mostov a viaduktov sa vybudovali
ako priehradové. U menších rozpätí sa použili konštrukcie
oceľové - plnostenné. Mostovky mostov a viaduktov vyložili
dubovými doskami. Cez priekopy vybudovali 150 rúrových
priepustov.
V priebehu celej stavby bol
citeľný nedostatok pracovníkov, najmä kvalifikovaných a
remeselníkov. Maximálny počet pracovníkov bol zaznamenaný v
júni roku 1941...
VÝKUP A NÁHRADA ŠKÔD
Podľa vtedajšieho administratívneho členenia sa stavba nachádzala na území okresov Michalovce , Vranov nad Topľou , Giraltovce a Prešov - v katastri ...
STAVEBNÉ NÁKLADY
Výstavba železničnej trate Strážske - Kapušany pri Prešove, úprava priľahlých traťových ...
(Národná obroda, 6.IX.1993)