Železničná stanica/Railway station
Prešov
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
( pohľad na stanicu zo satelitu - nízka kvalita )

Prijímacia budova - pohľad od juhovýchodu
Prijímacia budova - pohľad od juhovýchodu
Addams 9. XI. 2002/12:00 hod.)

Modernizáciu odstavila bomba, našťastie iba na chvíľu
(úplné znenie článku: Ž-Semafor 10/2006)

Mesto Košice a Železničná spoločnosť podpísali memorandum o spolupráci (28.09.2004)

Na modernizáciu železničnej infraštruktúry v SR sa v r. 2005 vynaloží 5,5 mld.Sk (21. 09.2004)

Investori potrebujú ...

Železničná spoločnosť buduje sieť nových zákazníckych centier

Ukradol hliníkové police z vlakov
SITABRATISLAVA/PREŠOV 1. 4.2004 - Prešovským príslušníkom Železničnej polície (ŽP) sa v stredu podarilo objasniť krádež hliníkových batožinových políc, ktorou bola ZSSK spôsobená škoda 12 640 korún. Podozrivým z činu je 44-ročný elektrikár Stanice technickej prevádzky v Prešove , ktorý sa priznal, že ešte koncom vlaňajšieho decembra počas služby vo Vozňovom depe Prešov demontoval z osobného vozňa určeného na vyradenie osem batožinových políc v dvoch veľkostiach. Police, ktoré mali byť ďalej použité ako náhrada do iných vozňov, následne predal v miestnej zberni druhotných surovín za 690 korún. ŽP začala vo veci trestné stíhanie a muža obvinila pre trestný čin krádeže. Agentúru SITA o tom informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.

Zomreli na železničnej trati
SITABRATISLAVA/PREŠOV 12. 3.2004 - Na železničnej trati sa dvaja muži vo štvrtok rozhodli skoncovať so svojím životom. V noci sa v Prešove na priecestie s rozpaženými rukami a čelom k prichádzajúcemu rýchliku R 380 Cracovia postavil osemnásťročný chlapec z Prešova. Rušňovodič už nemal šancu zabrániť tragédii pre krátku vzdialenosť. A gentúru SITA informoval hovorca Železničnej polície Jozef Búranský .(krátené)

MDPT pokračuje v príprave projektov financovaných z europeňazí podľa plánu

Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
SITABRATISLAVA 4. 09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový generálny riaditeľ ŽSR Roman Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA. Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v rámci realizácie projektu Šenkvice - Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil. eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva projekty. Ide o pokračovanie úseku Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady projektu trate Trnava - Piešťany odhadujú železnice rovnako na 150 mil. eur. Podľa Veselku železnice výsledky tendra ohlásia v prvom štvrťroku 2004. V budúcom roku ŽSR vypracujú projekt modernizácie úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom , v roku 2005 to bude projekt trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov , pričom náklady každého z nich odhaduje Veselka na 100 mil. eur. Výška finančných prostriedkov potrebných na realizáciu projektov by bola 15 %, keďže až 85 % prostriedkov plánujú železnice čerpať z kohéznych a štrukturálnych fondov EÚ. Na začiatku roku 2005 začne aj elektrifikácia úseku Zvolen - Banská Bystrica s odhadovanými nákladmi 40 mil. eur. Plánovaná modernizácia nástupíšť staníc Prešov a Poprad by podľa projektu mala stáť spolu 50 mil. eur. Železnice vykázali v prvom polroku stratu vo výške 1,276 mld. Sk, čo je v medziročnom porovnaní o 212 mil. Sk menej. Celkové náklady sa pohybovali na úrovni 7,386 mld. Sk. Na konci roka očakávajú železnice stratu vo výške 2,277 mld. Sk.

ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
TASRBratislava 4. 09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4 miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne, ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných výkazov tak ŽSR napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609 miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886 miliardy Sk. ŽSR dosiahli za prvých 7 mesiacov tohto roka výnosy 8,6 miliardy Sk a náklady 9,865 miliardy Sk. Najväčšiu časť výnosov tvorili tržby z prevádzkovania železničnej dopravnej cesty v sume 4,2 miliardy Sk. Zvyšok výnosov tvorili tržby nesúvisiace priamo s hlavnou činnosťou v sume 1,76 miliardy Sk a iné príjmy vo výške 919 miliónov Sk. Celkové záväzky ŽSR dosiahli na konci júla 47,96 miliardy Sk, pričom od začiatku roka klesli už o 2,74 miliardy Sk. ŽSR pritom očakávajú, že od 1. januára 2004 prevezme štát záväzky vo výške 13 miliárd Sk. Štát za prvých 7 mesiacov tohto roka železniciam zatiaľ uhradil výkony vo verejnom záujme v sume 1,72 miliardy Sk a do konca roka by mal prefinancovať ešte výkony za 0,57 miliardy Sk. Pohľadávky firmy dosiahli na konci sledovaného obdobia 12,96 miliardy Sk. Z hľadiska investícií realizujú ŽSR v tomto roku väčšinu projektov financovaných cez zdroje EÚ. Na konci júla zostalo spoločnosti pre tento rok viazaná dotácia 644,45 milióna Sk z fondu ISPA. Ďalšie viazané dotácie v sume 355 miliónov Sk zostávali ŽSR na čerpanie ešte zo zdrojov štátu. Dominantným projektom pre železnice je modernizácia trate z Bratislavy smerom na Žilinu. ŽSR , respektíve štát, sa na financovaní týchto projektov podieľajú 15 % a zvyšných 85 % zdrojov je možné čerpať z európskych fondov. Modernizácia trate zo Šenkvíc do Cífera je rozpočtovaná na 150 miliónov EUR a podobná suma by mala byť v budúcom roku preinvestovaná aj na trati z Trnavy do Piešťan . V roku 2004 by sa tiež mala zrealizovať rekonštrukcia trate z Piešťan do Nového Mesta nad Váhom za 100 miliónov EUR. Následne v roku 2005 sa vykoná modernizácia trate na úseku do Púchova . V roku 2005 plánujú ŽSR vďaka čerpaniu zdrojov z fondov EÚ začať práce na elektrifikácii trate zo Zvolena do Banskej Bystrice z odhadovaným rozpočtom 40 miliónov EUR. Na projekt modernizácie nástupíšť na staniciach Prešov a Košice by malo ísť ďalších zhruba 50 miliónov EUR.

Prešov : Železničná stanica opäť na plný výkon
SITA16. júna - Prešovská železničná stanica oddnes opäť poskytuje všetky služby cestujúcim bez väčších problémov, uviedol pre agentúru SITA jej prednosta Ján Nastišin. Vo štvrtok popoludní vďaka výdatným dažďom s krupobitím došlo k zaplaveniu suterénu prešovskej železničnej stanice, kde voda vystúpila až do výšky 30 cm.
"Včera popoludní boli namočené všetky káblové rozvody a preto nefungovala počítačová sieť, pokladne ani kompletné vybavovanie cestujúcich." uviedol Nastišin.
Ešte podvečer poskytovali služby cestujúcim náhradným spôsobom. Do odstraňovania následkov záplav nasadili 16 zamestnancov, ktorí už vo večerných hodinách sprístupnili časť železničnej stanice. V noci na dnes sa podarilo odstrániť všetky následky záplav a obnoviť prevádzku počítačovej siete. Výšku spôsobených škôd zatiaľ nevyčíslili.

Fotografie/Photos:

1. poschodie prijímacej budovy 1. poschodie prijímacej budovy
Addams 9. XI. 2002/11:52 hod.)
Prízemie prijímacej budovy Prízemie prijímacej budovy
Addams 9. XI. 2002/11:54 hod.)
Prijímacia budova - pohľad od juhozápadu Prijímacia budova - pohľad od juhozápadu
Addams 9. XI. 2002/13:25 hod.)
  • Železničná trať Muszyna - Prešov
  • Železničná trať Prešov - Kysak
  • Železničná trať Kapušany pri Prešove - Prešov
  • Prešovská pionierska železnica
  • Otvorenie prevádzky na trati Prešov - Strážske
  • Železničné koridory
  • Prešov

  • Strana vytvorená / Site created : 23-IV-2002
    Posledná aktualizácia / Last update : 14-IV-2007
    ( 157503.htm )