Železničná
stanica/Railway station
Prešov
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
( pohľad na stanicu zo satelitu
- nízka kvalita )
Prijímacia budova - pohľad od juhovýchodu
(© Addams 9. XI. 2002/12:00 hod.)
Modernizáciu odstavila bomba, našťastie iba na
chvíľu
(úplné znenie článku:
Ž-Semafor 10/2006)
Mesto Košice a Železničná spoločnosť podpísali memorandum o spolupráci (28.09.2004)
Na modernizáciu železničnej infraštruktúry v SR sa v r. 2005 vynaloží 5,5 mld.Sk (21. 09.2004)
Železničná spoločnosť buduje sieť nových zákazníckych centier
Ukradol hliníkové police z vlakov
BRATISLAVA/PREŠOV
1. 4.2004 - Prešovským príslušníkom Železničnej polície
(ŽP) sa v stredu podarilo objasniť krádež hliníkových
batožinových políc, ktorou bola ZSSK spôsobená škoda
12 640 korún. Podozrivým z činu je 44-ročný elektrikár
Stanice technickej prevádzky v Prešove , ktorý sa priznal, že
ešte koncom vlaňajšieho decembra počas služby vo Vozňovom
depe Prešov demontoval z osobného vozňa určeného na
vyradenie osem batožinových políc v dvoch veľkostiach.
Police, ktoré mali byť ďalej použité ako náhrada do iných
vozňov, následne predal v miestnej zberni druhotných surovín
za 690 korún. ŽP začala vo veci trestné stíhanie a muža
obvinila pre trestný čin krádeže. Agentúru SITA o tom
informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.
Zomreli na železničnej trati
BRATISLAVA/PREŠOV
12. 3.2004 - Na železničnej trati sa dvaja muži vo štvrtok
rozhodli skoncovať so svojím životom. V noci sa v Prešove na
priecestie s rozpaženými rukami a čelom k prichádzajúcemu
rýchliku R 380 Cracovia postavil osemnásťročný chlapec z
Prešova. Rušňovodič už nemal šancu zabrániť tragédii pre
krátku vzdialenosť. A gentúru SITA informoval hovorca
Železničnej polície Jozef Búranský .(krátené)
MDPT pokračuje v príprave projektov financovaných z europeňazí podľa plánu
Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
BRATISLAVA 4.
09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice
Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to
relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový
generálny riaditeľ ŽSR Roman
Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru
č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA.
Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie
riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce
zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na
železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v
rámci realizácie projektu Šenkvice
- Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil.
eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva
projekty. Ide o pokračovanie úseku
Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady
projektu trate Trnava -
Piešťany odhadujú železnice rovnako na 150 mil. eur.
Podľa Veselku železnice výsledky tendra ohlásia v prvom
štvrťroku 2004. V budúcom roku ŽSR vypracujú projekt modernizácie úseku Piešťany - Nové Mesto nad
Váhom , v roku 2005 to bude projekt trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov , pričom náklady každého z nich
odhaduje Veselka na 100 mil. eur. Výška finančných
prostriedkov potrebných na realizáciu projektov by bola 15 %,
keďže až 85 % prostriedkov plánujú železnice čerpať z
kohéznych a štrukturálnych fondov EÚ. Na začiatku roku 2005
začne aj elektrifikácia úseku
Zvolen - Banská Bystrica s odhadovanými nákladmi 40 mil.
eur. Plánovaná modernizácia nástupíšť staníc Prešov a Poprad by podľa projektu mala stáť spolu
50 mil. eur. Železnice vykázali v prvom polroku stratu vo
výške 1,276 mld. Sk, čo je v medziročnom porovnaní o 212
mil. Sk menej. Celkové náklady sa pohybovali na úrovni 7,386
mld. Sk. Na konci roka očakávajú železnice stratu vo výške
2,277 mld. Sk.
ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
Bratislava 4.
09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy
Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4
miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy
Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne,
ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť
predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných
výkazov tak ŽSR
napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý
spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale
čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné
plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609
miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je
nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886
miliardy Sk. ŽSR
dosiahli za prvých 7 mesiacov tohto roka výnosy 8,6 miliardy Sk
a náklady 9,865 miliardy Sk. Najväčšiu časť výnosov
tvorili tržby z prevádzkovania železničnej dopravnej cesty v
sume 4,2 miliardy Sk. Zvyšok výnosov tvorili tržby
nesúvisiace priamo s hlavnou činnosťou v sume 1,76 miliardy Sk
a iné príjmy vo výške 919 miliónov Sk. Celkové záväzky ŽSR dosiahli na konci júla 47,96 miliardy
Sk, pričom od začiatku roka klesli už o 2,74 miliardy Sk. ŽSR pritom očakávajú, že od 1. januára
2004 prevezme štát záväzky vo výške 13 miliárd Sk. Štát
za prvých 7 mesiacov tohto roka železniciam zatiaľ uhradil
výkony vo verejnom záujme v sume 1,72 miliardy Sk a do konca
roka by mal prefinancovať ešte výkony za 0,57 miliardy Sk.
Pohľadávky firmy dosiahli na konci sledovaného obdobia 12,96
miliardy Sk. Z hľadiska investícií realizujú ŽSR v tomto roku väčšinu projektov
financovaných cez zdroje EÚ. Na konci júla zostalo
spoločnosti pre tento rok viazaná dotácia 644,45 milióna Sk z
fondu ISPA. Ďalšie viazané dotácie v sume 355 miliónov Sk
zostávali ŽSR na
čerpanie ešte zo zdrojov štátu. Dominantným projektom pre
železnice je modernizácia trate z Bratislavy smerom na Žilinu.
ŽSR , respektíve štát, sa na financovaní týchto
projektov podieľajú 15 % a zvyšných 85 % zdrojov je možné
čerpať z európskych fondov. Modernizácia trate zo Šenkvíc do Cífera je rozpočtovaná na 150 miliónov EUR a
podobná suma by mala byť v budúcom roku preinvestovaná aj na trati z Trnavy do Piešťan . V
roku 2004 by sa tiež mala zrealizovať rekonštrukcia trate z Piešťan do Nového Mesta
nad Váhom za 100 miliónov EUR. Následne v roku 2005 sa
vykoná modernizácia trate na úseku do Púchova
. V roku 2005 plánujú ŽSR
vďaka čerpaniu zdrojov z fondov EÚ začať práce na
elektrifikácii trate zo Zvolena
do Banskej Bystrice z odhadovaným rozpočtom 40 miliónov
EUR. Na projekt modernizácie nástupíšť na staniciach Prešov
a Košice by malo ísť ďalších
zhruba 50 miliónov EUR.
Prešov : Železničná stanica
opäť na plný výkon
16.
júna - Prešovská železničná stanica oddnes opäť poskytuje
všetky služby cestujúcim bez väčších problémov, uviedol
pre agentúru SITA jej prednosta Ján Nastišin. Vo štvrtok
popoludní vďaka výdatným dažďom s krupobitím došlo k
zaplaveniu suterénu prešovskej železničnej stanice, kde voda
vystúpila až do výšky 30 cm.
"Včera popoludní boli namočené všetky káblové rozvody
a preto nefungovala počítačová sieť, pokladne ani kompletné
vybavovanie cestujúcich." uviedol Nastišin.
Ešte podvečer poskytovali služby cestujúcim náhradným
spôsobom. Do odstraňovania následkov záplav nasadili 16
zamestnancov, ktorí už vo večerných hodinách sprístupnili
časť železničnej stanice. V noci na dnes sa podarilo
odstrániť všetky následky záplav a obnoviť prevádzku
počítačovej siete. Výšku spôsobených škôd zatiaľ
nevyčíslili.
Fotografie/Photos:
1. poschodie prijímacej budovy (© Addams 9. XI. 2002/11:52 hod.) |
|
Prízemie prijímacej budovy (© Addams 9. XI. 2002/11:54 hod.) |
|
Prijímacia budova - pohľad od juhozápadu (© Addams 9. XI. 2002/13:25 hod.) |
Strana vytvorená / Site created :
23-IV-2002 Posledná aktualizácia / Last update : 14-IV-2007 |
( 157503.htm ) |