Železničná trať / Railway line
Orlov - Ľubotín
Trať Podolínec - Plaveč - Orlov:
Pôvodne sa väzba na trať Prešov - Orlov - Čirč
mala konať v zastávke Ľubotín, kde bol aj dlhé roky triangel
smerom na Plaveč. Trať začali
stavať za Slovenského štátu z r. 1939-44. Teleso bolo takmer
postavené včetne položenia koľají. Trať však deštruovala
ustupujúca nemecká armáda ("strojom" za rušňom 52
UK, ktorý lámal pražce). Po vojne za nepoškodené koľaje,
výhybky a pražce použili na obnovu napr. aj KBŽ.
Pokračovanie dostavby sa viaže hlavne na MS v klasickom
lyžovaní z r. 1970, keď sa trať dokončila avšak s iným
trasovaním v Starej Ľubovni (staré priestory na stanicu padli
na výstavbu vraj nemocnice), k zmene došlo aj v Plavči na napojení na existujúcu
trať Prešov - Orlov (povyše Ľubotína, kde sa triangel
zrušil tak, že trať z Prešov pokračuje do Plavča a až z Plavča sa ide do Orlova.
Jaroslav Pietrik
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa knižného cestovného poriadku |
Kilometrická
poloha podľa hekto- |
štatistické
číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
0 | 70,900 | 169409 | oo | Orlov [ 188-4 ] | ||
70,622 / 70,9 | o | Plaveč výh. č. 1/3 / súbeh tratí / connection of lines 326 / 188-4 | ||||
69,500 ++ ( 188-2 , 326 ) / 0,820 / 0,6 + ( 188-3 ) | o | Plaveč výhybka č. 6/5 / súbeh tratí / connection of lines 326 / 188-3 | ||||
69,25 | most/bridge | |||||
3 | 68,780 | 16530_ | oo | Ľubotín [ 188-2 , 188-3 ] |
+ km od výhybky č. 8
++ km od žst. / from station Kysak
Odkazy/Links:
Strana vytvorená / Site created :
03-I-2001 Posledná aktualizácia / Last update : 09-VII-2004 |
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/history/h326.htm ) |