Rušne
radu 193 / 383 Vectron |
Rušeň 193.205-2 ELL/RJ odstupujúci od súpravy vlaku RJ 401 Železničná stanica Košice, 16.04.2016 / 10:45 © Addams |
|
Vectron je rad modulárnych
viaceúčelových rušňov zamýšľaný ako nástupca
úspešného radu EuroSprinter a síce bol pôvodne
ohlásený ako výhradne elektrický, na veľtrhu
InnoTrans 2010 bola predstavená i verzia so spaľovacím
motorom. Na tratiach ŽSR sú prevádzkované rušne vo
vlastníctve nemeckej fy ELL vo vlastnom dizajne a v
dizajne fy RegoJet, LTE, LokoTrain a EP Cargo, rušne fy
PKP Cargo a rušne fy PSŽ (rad 193) a ČD Cargo (rad
383). |
Základné technické údaje
Rad: | 193 (ELL, PKP) 383 (ČD Cargo) |
Výrobca: | Siemens Mobility |
Usporiadanie pojazdu: | Bo'Bo' |
Napájací systém: | ~ 25 kV 50 Hz ~ 15 kV 16,7 Hz = 3 kV = 1,5 kV |
Rozchod koľaje (mm): | 1 435 1 524 1 668 |
Trvalý výkon: | 2 400 kW (dieselelektrická
verzia) 5 200 kW (niektoré verzie) 5 600 kW (niektoré verzie) 6 400 kW (niektoré verzie) |
Dĺžka: | 18 980 mm |
Šírka: | 3 012 mm |
Výška: | 4 248 mm |
Najvyššia dovolená rýchlosť: | 160 km/h (niektoré verzie) 200 km/h (niektoré verzie) |
Hmotnosť rušňa: | 79 - 96 t |
Exteriérová prevádzková teplota: | -30°C až +40°C |
Vďaka variabilite je možné vyrobiť až 5 rôzných modifikácií pohonu, z ktorích 4 sú elektrické a 1 dieselová:
383 004-9 ČDC v čele NEx 45306 projíždí
Hněvicemi. 23.10.2016 © Milan Pišvejc |
||
193 820 PSŽ, Salzburg, 12.01.2016 © Christian Blumenstein |
||
Zdroje / Sources:
01. Wikipedia
02. Siemens
Strana vytvorená / Site created :
23-X-2016 Posledná aktualizácia / Last update : 09-1-2017 |
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/193.htm ) |