Vozne radu
BDsheer
Služobný
vozeň radu BDsheer je zmodernizovaný zo starého vyradeného
osobného vozňa. V rámci modernizácie je prestavovaný a
zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej
dopravy. Modernizovaný vozeň s bočnou chodbou má štyri
oddiely druhej triedy, jeden oddiel pre telesne postihnutých a
batožinový priestor. Batožinový priestor má na obidvoch
stranách vozňa posúvné dvere, vedľa ktorých je umiestnená
zdvíhacia plošina na prepravu osôb so zníženou
pohyblivosťou. Na konci vozňa, kde nie je ručná brzda je
vytvorená miestnosť pre personál. Čelné dvere sú
dvojkrídlové s elektropneumatickým ovládaním. V nástupnom
priestore je umiestnená hygienická bunka s uzavretým systémom
WC.Vedľa oddielu pre telesne postihnutých je vytvorené WC so
špeciálnym vyhotovením pre telesne postihnutých. Zásobovanie
vozňa elektrickou energiou je realizované pomocou centrálneho
zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a ventiláciu zabezpečuje
klimatizačná jednotka.
Osobný vozeň radu BDsheer
vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné vozne a jednotlivé
konštrukčné celky a môže byť zaradený v režime RIC.
Technické parametre vozňa radu BDsheer:
Rozchod | 1 435 mm |
Hmotnosť vozňa | 43 t |
Počet sedadiel | 26+2 |
Napájanie UIC-RIC | AC 1 000 V AC/DC 1 500 V AC/DC 3 000 V |
Kúrenie | el.teplovzdušné |
Chladenie | poloklimatizácia |
Osvetlenie | žiarivkové s individuálnym meničom 24 V / 220 V |
Akumulátor | 21,6 V; 2x370 Ah |
Centrálny zdroj | napäťový systém podľa RIC |
Protišmykové zariadenie | UIC 541-1 |
Brzdové valce | 10" (4 ks) |
Maximálna povolená rýchlosť | 160 km/hod |
Obrys vozňa | UIC 505-1 |
Koncové svietidlá a návestia | UIC 532 |
Zatváranie a blokovanie dverí | UIC 560 |
Ozvučenie | UIC 568 |
( ŽOS Vrútky )
Interiér vozňa 2. triedy radu BDsheer
- 1996
© Addams
Obsadzovací plán vozňov radu BDsheer
- 1996
Sprenevera za 400 milónovov uzavretá
Vlaky vyššej kvality na tratiach ŽSR