Vozne radu
Bpeer
Osobný vozeň 2. triedy
radu Bpeer (do 31. I. 2001 Bheer) je určený pre prepravu
cestujúcich. Osobný vozeň je zmodernizovaný zo starého
vyradeného osobného vozňa. V rámci modernizácie je vozeň
prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky
medzinárodnej dopravy. Modernizovaný vozeň má
veľkopriestorové usporiadanie interiéru. Vstup do
veľkopriestorových oddielov z nástupného priestoru je cez
samočinné posuvné dvere s elektropneumatickým ovládaním.
V nástupných priestoroch
je umiestnená hygienická bunka s uzavretým systémom
WC.Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je realizované
pomocou centrálneho zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a
ventiláciu zabezpečuje klimatizačná jednotka. Podvozky
"Görlitz V" s klátikovou brzdou boli zmodernizované
na podvozky s kotúčovou brzdou.
Svojím usporiadaním a
konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a
bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných
vlakových súpravách.
V interiéri vozňa sú dva
veľkopriestorové oddiely, oddelené sklenenou medzistenou v
pomere 3 : 7. Sedadlá sú usporiadané do zostavy 2+2 s uličkou
v strede.
Osobný vozeň radu Bheer
vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné vozne a jednotlivé
konštrukčné celky a môže byť zaradený v režime RIC.
Technické parametre vozňa radu Bpeer: | |
Rozchod | 1 435 mm |
Hmotnosť vozňa | |
Počet sedadiel | 76 |
Napájanie UIC-RIC | AC
1 000 V AC/DC 1 500 V AC/DC 3 000 V |
Kúrenie | el. teplovzdušné |
Chladenie | poloklimatizácia |
Osvetlenie | žiarivkové s individuálnym meničom 24 V / 220 V |
Akumulátor | 21,6 V; kapacita 370 Ah |
Centrálny zdroj | napäťový systém podľa RIC |
Protišmykové zariadenie | UIC 541-1 |
Brzdové valce | 10" (4 ks) |
Maximálna povolená rýchlosť | 160 km/hod. |
Obrys vozňa | UIC 505-1 |
Koncové svietidlá a návestia | UIC 532 |
Zatváranie a blokovanie dverí | UIC 560 |
Ozvučenie | UIC 568 |
( ŽOS Vrútky )
Vozne radu Bpeer boli dodané na ŽSR v troch sériách:
Obsadzovací plán vozňov radu Bpeer (1996) - tento obrázok zodpovedá skutočnosti, ktorej časť je možné vidieť na fotografii, hoci nezodpovedá verzii v knižnom cestovnom poriadku ŽSR
Obsadzovací plán vozňov radu Bpeer (2000)
( Addams )
- 2002/3
"ušatá" verzia - sedadlá majú opierku hlavy tvarovanú aj na bočné strany
Vlaky vyššej kvality na tratiach ŽSR
Sprenevera za 400 milónovov uzavretá