Vozne radu
Bpeer

Osobný vozeň 2. triedy radu Bpeer (do 31. I. 2001 Bheer) je určený pre prepravu cestujúcich. Osobný vozeň je zmodernizovaný zo starého vyradeného osobného vozňa. V rámci modernizácie je vozeň prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy. Modernizovaný vozeň má veľkopriestorové usporiadanie interiéru. Vstup do veľkopriestorových oddielov z nástupného priestoru je cez samočinné posuvné dvere s elektropneumatickým ovládaním. 
V nástupných priestoroch je umiestnená hygienická bunka s uzavretým systémom WC.Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je realizované pomocou centrálneho zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a ventiláciu zabezpečuje klimatizačná jednotka. Podvozky "Görlitz V" s klátikovou brzdou boli zmodernizované na podvozky s kotúčovou brzdou.  
Svojím usporiadaním a konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných vlakových súpravách.  
V interiéri vozňa sú dva veľkopriestorové oddiely, oddelené sklenenou medzistenou v pomere 3 : 7. Sedadlá sú usporiadané do zostavy 2+2 s uličkou v strede.  
Osobný vozeň radu Bheer vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné vozne a jednotlivé konštrukčné celky a môže byť zaradený v režime RIC.    

Technické parametre vozňa radu Bpeer: 
Rozchod  1 435 mm
Hmotnosť vozňa   
Počet sedadiel  76
Napájanie UIC-RIC  AC 1 000 V
AC/DC 1 500 V
AC/DC 3 000 V
Kúrenie  el. teplovzdušné
Chladenie  poloklimatizácia
Osvetlenie  žiarivkové s individuálnym meničom 24 V / 220 V
Akumulátor  21,6 V; kapacita 370 Ah
Centrálny zdroj  napäťový systém podľa RIC
Protišmykové zariadenie  UIC 541-1
Brzdové valce  10" (4 ks)
Maximálna povolená rýchlosť  160 km/hod.
Obrys vozňa  UIC 505-1
Koncové svietidlá a návestia  UIC 532
Zatváranie a blokovanie dverí  UIC 560
Ozvučenie  UIC 568

( ŽOS Vrútky )

Vozne radu Bpeer boli dodané na ŽSR v troch sériách:

Interiér vozňa radu Bpeer (1996)- 1996 (tzv. "vietnamská")

  • vďaka krátkym podvozkom nevyhovujú normám UIC
  • je identifikovateľná z vonkajšej strany podľa čísla 0 na 6. mieste v 12-miestnom čísle vozňa a chýbajúcim rokom výroby na výrobnom štítku výrobcu
  • sedadlá sú vsadené štýlom "napchajme ich tam čo najviac", čím bol docielený tzv. "vietnamský efekt": sedadlá usporiadané rovnakým smerom ako v predošlom rade, nie sú vhodné pre osoby s výškou nad 170 cm
  • sú nasadzované najmä vo vlakoch na trati Bratislava hl. st. - Košice - Bratislava hl. st.; zriedkavejšie vo vlakoch Ex 530/531 "Hron" Bratislava hl. st. - Zvolen os. st. - Bratislava hl. st. a sporadicky aj na iných tratiach
  • Obsadzovací plán vozňov radu Bpeer (1996)

    Obsadzovací plán vozňov radu Bpeer (1996) - tento obrázok zodpovedá skutočnosti, ktorej časť je možné vidieť na fotografii, hoci nezodpovedá verzii v knižnom cestovnom poriadku ŽSR

    Interiér vozňa radu Bpeer (2000)- 2000/1

  • už bez nedostatkov série 1996
  • je identifikovateľná z vonkajšej strany podľa čísla 9 na 6. mieste v 12-miestnom čísle vozňa (napr. 51 56 29-70 008-6) a rokom výroby "R. v. 2000/1" v pravom hornom rohu na výrobnom štítku výrobcu
  • sú nasadzované najmä vo vlakoch EC 132/133 Bratislava hl. st. - Praha-Holešovice - Bratislava hl. st.; zriedkavejšie vo vlakoch IC 500/501 "Tatran" a IC 502/503 "Kriváň" na trati Bratislava hl. st. - Košice - Bratislava hl. st. a IC 530/531 "Hron" Bratislava hl. st. - Zvolen os. st. - Bratislava hl. st.
  • Obsadzovací plán vozňov radu Bpeer (2000)

    Obsadzovací plán vozňov radu Bpeer (2000)

    ( Addams )

    - 2002/3

    "ušatá" verzia - sedadlá majú opierku hlavy tvarovanú aj na bočné strany

    Vlaky vyššej kvality na tratiach ŽSR

    Sprenevera za 400 milónovov uzavretá


    Späť / Back Strana vytvorená / Site created : 05-VI-2000
    Posledná aktualizácia / Last update : 09-XII-2007
    ( bheer.htm )