Železničná zastávka / Railway Stop
Bratislava-Železná
studienka*
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
( pohľad na zastávku zo satelitu )
Budova zastávky pri 1. koľaji (smer Bratislava hl.st.) 20121023/11:26 © Addams (IMG_1538) |
||
Nástupište pri 2. koľaji vyzerá od
konca r. 2010, žiaľ, takto 20121023/11:34 © Addams (IMG_1542) |
||
Os vlak BRKS ťahaný rušňom 740658-0 20040818/15:31 © M. Kožuch (DSC02513) |
||
Pôvodný Červený most ponad Vydricu, zničený
nemeckou armádou 4.4.1945 ( Zdroj ) |
||
Nástupište
pri 2. koľaji ( rok odfotografovania zdroj neuvádza) |
Požiar zničil čakáreň na zastávke Železná
studienka
Bratislavské noviny, 22.9.2010; foto: Mestské
lesy - Čakáreň železničnej zastávky na Železnej studienke
pri Partizánskej lúke, ktorá bola kultúrnou pamiatkou,
zhorela. Požiar vypukol v pondelok 20. septembra 2010 pred 11.00
h. Čakáreň tu stála približne sto rokov.
Podľa vyjadrenia jedného zo svedkov, v historickej čakárni
často prespávali bezdomovci. Vzhľadom na to, že v ten deň
nadránom bolo asi šesť stupňov, je podľa neho možné že si
v nej zakúrili. Železnice Slovenskej republiky informovali, že
požiar prerušil dopravu na trati Hlavná stanica – Lamač a
podľa hovorkyne Martiny Pavlíkovej takmer úplne zničil
čakáreň. Jedna jej časť musela byť kvôli bezpečnosti
zvalená a rozobratá.
„Železničná zastávka Železná Studienka je aj s okolitými
objektmi - strážny domček, prístrešok, obytný dom -
kultúrnou pamiatkou,“ informovala. Ako dodala, podľa
prvotných záverov vyšetrovateľa išlo s veľkou
pravdepodobnosťou o úmyselne založený požiar. Podľa
hasičov, expert ako príčinu požiaru stanovil neodbornú
manipuláciu s otvoreným ohňom. Výška priamej materiálnej
škody, ktorá vznikla Železniciam Slovenskej republiky, sa
stále vyšetruje.
V r. 1983 tu skupina hudobná Elán natočila videoklip ku
svojej skladbe Človečina zo svojej LP (neskôr aj CD) Elán
3
* názov nepresne odvodený od priľahlej časti mestkého lesoparku Železná studnička
Strana vytvorená / Site created :
06-V-2002 Posledná aktualizácia / Last update : 19-3-2016 |
(131763.htm) |