Železničná trať / Railway line
Bratislava hl.st. -
Marchegg
(Marchegger Ostbahn)
Bratislava hlavná
stanica - Devínska
Nová Ves : napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
Devínska Nová Ves - Marchegg : neelektrifikovaná
trať/Without Power supply (elektrifikovaná
~ 15 kV 16 2/3 Hz cca od r./electrified
since cca XII/2023)
20. VIII. 1848 | sprevádzkovanie trate / line opening Bratislava hl. st. - Dev. N. Ves - Marchegg ( Zdroje: 11 , 33 , 74/6/1993 , ? 24/157 , 59/19820505 , 257/6 ) |
..... | prepojenie tratí / connection of lines Bratislava - Wien a Bratislava - Budapest ( Zdroj: ..... ) |
..... / 10.30 hod. | Prvý elektrický vlak prišiel do Bratislavy zo žst. / 1st electrified train arriving incoming to Bratislava from Břeclav ( Zdroj: ..... - str. 189 ) |
9. XII. 2012 | čiastočné sprevádzkovanie žst. Wien Hbf , do ktorej začali jazdiť i vlaky z Bratislava hl. st. cez Marchegg |
........... | .................. |
Prevádzková dĺžka Bratislava (? hl. st.) - Kúty ...... km
( ...../25/603 )
Prevádzková dĺžka Břeclav exkl. - Bratislava hl. st. - Helemba gr. ..... km
( ...../31/2/594 )
........ - spustenie skúšobnej elektrickej prevádzky trate Bratislava hl. st. - Kúty
( ..../3 = ...../____67)
Začína sa príprava na elektrifikáciu trate z
Bratislavy do Viedne cez Marchegg
5.V.2021, bratislavskykraj.sk - Železnice
Slovenskej republiky (ŽSR) podpísali zmluvu na spracovanie
projektovej dokumentácie rekonštrukcie viaduktu na trati Devínska Nová Ves - Marchegg . Začína sa tak príprava
na elektrifikáciu medzinárodnej železničnej trate z Bratislavy do Viedne.
„Elektrifikácia trate z Devínskej
Novej Vsi na hranicu s Rakúskom, vrátane modernizácie
hraničného mosta, bude znamenať priame a najrýchlejšie
vlakové spojenie pre tisícky obyvateľov Slovenska, ktorí
cestujú do Viedne a ďalej do sveta. Je to súčasť koridoru z
bratislavskej Hlavnej stanice, kde prichádzajú rýchliky z celého
Slovenska. O tomto projekte sa hovorí už dlhé roky, teraz je už
naozaj čas konať, keďže naši rakúski susedia sú už vo finále
modernizácie svojho úseku trate z Viedne po hranicu,“ povedal
minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.
Dôvodom navrhovanej rekonštrukcie traťovej koľaje v úseku
Devínska Nová Ves št. hr. – ŽST Devínska
Nová Ves je zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej
dopravy, odstránenie súčasných prevádzkových obmedzení železničnej
dopravy, ktoré vyplývajú z nevyhovujúceho stavu masívnej –
klenbovej časti železničného mosta v km 37,910, ako aj zníženie
nákladov na údržbu železničných mostov, železničného zvršku
a spodku, či odstránenie blativých miest v koľaji a
dosiahnutie vyššieho kvalitatívneho štandardu v osobnej
doprave.
V projekte ide najmä o komplexnú rekonštrukciu mosta – jeho
masívnej klenbovej časti, nosných konštrukcií (klenieb) a
sanácia spodnej stavby. Pôvodný architektonický vzhľad
mosta, teda tehlové klenby, kamenné čelá a piliere ako aj
opory mosta, musia byť zachované. Stavba musí zahŕňať
splnenie požiadaviek na vykonanie elektrifikácie trate a tiež
podľa možnosti zohľadniť požiadavky ÖBB , ktoré vyplývajú z modernizácie a zdvojkoľajnenia
trate na rakúskom území s výhľadovou rýchlosťou 200 km/h a
na oceľovej časti mosta 140 km/h.
Predmetom zákazky projektu je vypracovanie a podanie oznámenia
o navrhovanej činnosti, dodanie dokumentácie stavebného zámeru,
vypracovanie a dodanie projektovej dokumentácie pre stavebné
povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby, zabezpečenie
stavebných povolení pre realizáciu stavby a príp. majetkovoprávneho
vysporiadania.
Zhotoviteľom projektovej dokumentácie je spol. Reming Consult
a.s. Bratislava. Hodnota zákazky je 427 650 €.
Termín spracovania projektovej dokumentácie je nastavený tak,
aby realizácia projektu komplexnej rekonštrukcie mosta bola
ukončená v predpokladanom termíne do decembra 2023. Zároveň
s realizáciou mosta bude realizovaný aj projekt elektrifikácie
predmetnej trate, na ktorú je už spracovaná projektová
dokumentácia. Zdvojkoľajnenie trate Devínska
Nová Ves - Marchegg nie je
predmetom žiadnej zo stavieb. V pláne je spracovanie štúdie
realizovateľnosti na zdvojkoľajnenie predmetnej trate.
V žst. Marchegg končili (cca do GVD
2002/3) dieselové motorové osobné vlaky zo žst. Bratislava hlavná stanica vedené
už viac rokov vozňami ZSSK radu 810 . Čoraz početnejšie sú
však vlaky kategórie ER - EuroRegio (predtým Os) na trase Bratislava hlavná stanica - Wien Südbahnhof , ktorích
cestujúci tu prechádzajú colnou (do 30. IV. 2004) a pasovou
kontrolou. Tieto sú miešane striedané súpravami z vozňov ZSSK a ÖBB
, na celej trase Bratislava
hlavná stanica - Wien
Südbahnhof striedavo sú používané rušne radov 750 ZSSK a 2143
ÖBB .
Od 12. XII. 2004 sú vlaky zo žst. Bratislava
hlavná stanica cez Marchegg
do Gänserndorfu vedené dies.
mot. vozňami radu 5047 ÖBB
, kde nadväzujú na vlaky trate Wien - Hohenau -
Bernhardsthal (- Břeclav).
Od 11. XII. 2005 ÖBB nahradili rušne radu 2143 radom 2016 .
Trať Vídeň - Marchegg - Bratislava už 145-letá
20. VIII. 1993 uplynulo již 145 let od příjezdu prvního
vlaku taženého parní lokomotivou do Bratislavy . Byla to
lokomotiva Bihár a přivezla vlak z ......
.......vlak v čele s vrútockou 475.196.
( Jan Horník, Železnice 6/..... )
125 rokov železničnej
prevádzky na trati Gänserndorf - Bratislava
20.8.1848 - 20.8.1973
Bratislava - hlavné mesto Slovenska so svojou bohatou minulosťou
má aj svoju významnú históriu železničnú. Bola totiž
prvým mestom na Slovensku, kde sa začala železničná doprava
vôbec a prvým mestom na Slovensku, kde prišiel prvý parný
rušeň.
Začiatkom 18, storočia sa vo svete objavujú prvé stavby
koľajových ciest - železníc po oživení myšlienky
vybudovať pre dopravu pevné koľaje namiesto niekdajších
dláždených ciest. Spočiatku to boli len ....
V tomto čase sa však už v susednom Rakúsku buduje prvá
trať, na ktorej mali ....
Na počesť cisára Ferdinanda V. bola trať .....
Po započatí dopravy na tejto trati zväčšili sa zo strany
Rakúska snahy a požiadavky, aby sa na túto trať zapojilo i
....
Pri tejto príležitosti však treba ešte poznamenať, že od
roku 1838 ....
I napriek tomu, že mesto Bratislava leží na ľavom
brehu rieky Dunaj a na severozápad od mesta sa tiahne pohorie
Malých Karpát, ktoré tvoria prírodnú prekážku na ceste od
.....
Vlastnú stavbu trate pri Bratislave riadil .....
Ďalšou stavebnou prekážkou, ktorú musela železnice
prekonať, bola .....
Vlastná železničná doprava začala sa v nedeľu 20.
augusta 1848 a bola prevádzaná parnými rušňami. Prvý vlak
priviezol do Bratislavy rušeň “Bihár".
Týmto spôsobom boli v Bratislave ....
Prvá konská železnica viedla od dnešného hotela Carlton po nábreží cez
dnešnú stanicu .....
Druhá, viedenská časť .....
Pôvodná plány tzv. Uhorskej centrálnej železnice; ktorá
mala spájať ....
Zapojenie Uhorskej centrálnej dráhy na trať ....
Výstavba ďalších tratí na Slovensku pokračovala
rýchlejšie až v ....
V roku 1870 bola už vybudovaná ....
Ako je z vyššie uvedeného vidieť; železničný uzol
Bratislava sa za posledných sto rokov
zmenil ....
Spojka medzi Vajnorami
a Račou bola v roku ....
Výstavba zriaďovacej stanice na spojke medzi Vajnorami a Račou si potom vyžiadala ....
Výstavba železničných tratí v Bratislave podporila aj rozvoj priemyslu, ktorý sa začal
vymaňovať z manufaktúrnej výroby a dostával už tvar
prvých tovární. Rýchla a pomerne lacná preprava surovín a
tovarov podporuje aj rozvoj obchodu. Tým si Bratislava upevňuje svoje historické postavenie, jej význam
stúpa, čo ju predurčuje i napriek jej excentrickej polohy na
to, aby sa postupne stala hlavným mestom Slovenska.
V blízkosti trasy bývalej konskej železnice sa začali okolo
roku ....
Postupne došlo k vybudovaniu prvého železničného mostu cez
rieku Dunaj (v roku ...
Rozvoj mesta si vyžiadal, aby bola železničná prevádzka ....
Nová nákladná
stanica , kde sa má uskutočňovať
komplexná vykládka tovarov pre mesto a nakládka hotových
výrobkov bratislavských podnikov ...
Výstavba diaľničného mostu cez Dunaj ( Prístavný
most - pozn. Addams ) ....
Počnúc rokom 1973 bola vylúčená na tratiach, ústiacich do železničného uzla
Bratislava .... a zabezpečovania
materiálnych potrieb rozvíjajúceho sa veľkomesta. Bratislava za
posledných sto rokov zaznamenala pomerné rýchly vzrast počtu
obyvateľov:
rok | obyvateľov |
1814 | 20.000 |
1848 | 37.000 |
1949 | 184.000 |
1955 | 238.560 |
1972 | 318.000 |
1991 | 445.000 |
Množstvo stredných, odborných a
vysokých škôl s radom výskumných a vedeckých ústavou
radí Bratislavu medzi významné výchovné a vedecké
strediská.
Významnými kultúrnymi stánkami - Slovenským návodným
divadlom, Slovenskou galériou, Slovenským návodným múzeom a
ďalšími, považuje sa Bratislava tiež za kultúrne a
spoločenské centrum Slovenska.
Petrochemický závod Slovnaft, n. p., Chemické závody Juraja
Dimitrova, Matador, Tesla, Kablo, Gumon a rad ďalších
významných priemyselných závodov radia hlavné mesto
Slovenska Bratislavu tiež medzi dôležité priemyselné centrá
nielen na Slovensku. Železničné trate, ústiace so železničného uzlu
Bratislava sprostredkovávajú spojenie
týchto významných priemyselných podnikov s odberateľmi
nielen na Slovensku, ale i na celom svete. Tomuto účelu
slúžia “železné cesty" v Bratislave už plných 125
rokov.
Výstavba tratí v
železničnom uzle Bratislava
Prvá
konská železnica z Bratislavy do Jura
pri Bratislave ....
Prvá parná železnica z Marcheggu do Bratislavy 20. augusta 1848.
Spojenie Uhorskej
centrálnej železnice v Bratislave
....
.......
(......, Bratislava 1973, .... )
Spojenie s Rakúskom: ľady sa hýbu (19.11.2004)
ZSSK od 12. decembra znovu posilňuje vlakové spojenie s Rakúskom (20.09.2004)
Vlakom trvá jazda do centra 13 minút
10.07.2004 -
Rozhovor s technickým riaditeľom Dopravného podniku Bratislava
Bronislavom Weiglom.
Obyvatelia okrajovej Devínskej Novej Vsi dlhodobo hundrú,
že autobusmi hromadnej dopravy jazdia do centra mesta ako
sardinky. Čo s tým chce Dopravný podnik Bratislava urobiť?
- Pravda je, že v dopravnej špičke prepravujú vozidlá
linky 21, ktorá po tejto trase jazdí, až okolo 160 ľudí, čo
je krajný limit povolený výrobcom. Počet cestujúcich z
Devínskej Novej Vsi nám však každoročne narastá o niekoľko
stoviek. Najmä preto, že na tamojšom sídlisku práve dospieva
veľa mladých a v tejto mestskej časti pre nich niet jedinej
strednej školy. Je jasné, že trend prílevu pasažierov bude
naďalej pokračovať.
Prečo teda linku 21 neposilníte?
- Bolo by to ekonomicky neúnosné. Patrí k najdlhším v
Bratislave a jazdia na nej kĺbové veľkokapacitné vozidlá, v
špičke dokonca s päťminútovými intervalmi. Keby sme
interval skrátili čo len o minútu, vyžiadalo by si to
ďalších 6 mil. na prevádzku linky. A k tomu by sme
potrebovali dokúpiť aspoň tri nové autobusy, každý v
hodnote 8-10 mil.
Hmm, takže bez týchto peňazí riešenie nejestvuje?
- Ale áno. Uvedomme si, že vlakom sa možno z Devínskej
Novej Vsi prepraviť na hlavnú železničnú stanicu už za 13
minút. Autobusom to trvá takmer trikrát toľko. Určite by
teda pomohol plánovaný rozvoj tzv. integrovanej dopravy.
Ten však už na území Bratislavy funguje. Systém sa v
budúcnosti má len rozšíriť do celého Bratislavského kraja.
- To je síce pravda, lenže ak dnes chcete cestovať po
Bratislave s električenkou na mestskú hromadnú dopravu aj
prímestskými vlakmi či autobusmi, musíte si zakúpiť
osobitný kupón s 50-korunovým mesačným príplatkom. Keď sa
v rámci jednotlivých pásiem bude dať za jednotnú tarifu
jazdiť čímkoľvek, stane sa vlak ...
Kedy by sa teda mohli začať ...?
- Treba splniť viacero podmienok. Napríklad už na budúci
rok by sa mala na železničnej trati od ... A pomôcť by mala
aj ZSSK .
Akým spôsobom?
- Tiež sa predsa v súčasnosti musí pobiť o
pasažierov... Mali by ...
Situácia pod železničným mostom na Kramároch je
bezpečná, komplikácie nehrozia
Bratislava 28.
06. 2004 - Doprava pod železničným mostom na bratislavských
Kramároch je od nedele 21.45 hodiny obnovená.
Most, na ktorom došlo 27. júna v popoludňajších hodinách k
uvoľneniu kovového krytu, zamestnanci ŽSR
zaistili do takého stavu, aby nedošlo k jeho ďalšiemu
narušeniu.
Situáciou sa ŽSR naďalej zaoberajú, pričom odborníci
na dnešnom stretnutí rozhodli o ďalšom spevnení mosta. Dnes
večer dôjde v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava ( DPB
) k jeho ďalšej úprave. Jednotlivé kovové kryty budú
zvarené dohromady, čím sa most zaistí proti ďalšiemu
vypadávaniu štrkového lôžka. Doprava nebude počas úprav
odstavená.
"Statika mosta je neporušená, k ohrozeniu bezpečnosti
ľudí nedochádza," uviedla hovorkyňa ŽSR
Nela Blašková.
Na železničnom moste na Kramároch sa uvoľnil kovový kryt a spadol na
cestu
Bratislava 27.
06. 2004 - Na železničnom moste na bratislavských Kramároch
sa v nedeľu podvečer ...
Statika mostu narušená nie je, vlaky po ňom naďalej
premávajú. Treba však ...
Železničný most zrejme každú chvíľu spadne!
Martin ROTTMANN - zhruba takúto správu šírilo
rádio Expres 27. 6. 2004 o moste v km 52, 14 trate Bratislava
hl. st. - Bratislava-Železná studienka (nad Limbovou ul.).
Nakoniec sa však potvrdilo, že táto správa vznikla asi
spôsobom "si novinár - niečo si vymysli!".
Skutočnosť bola dosť vzdialená: tento most na 2-koľajnej
trati je vlastne súmostím dvoch 1-koľajných mostov, medzi
ktorími je asi 12 cm široká medzera. Keďže sa cez ňu
zmestí aj značná časť kameňov tvoriacich zvršok trate,
bola "zaplátaná" obdĺžnikovými železnými
platňami rozmerov cca 30 x 90 cm po celej dĺžke škáry.
Zrejme tu bola podcenená ich kontrola, a jedna z nich odpadla
celkom a niekoľko kameňov, ktoré predtým držala spadli na
cestu; ďalšia tiež ostala vysieť upevnená len na južnej
strane. V záujme bezpečnosti polícia zastavila prejazd
motorových vozidiel pod traťou, až pokiaľ kompetentné
zložky nedali opäť všetko do poriadku.
Vlaky boli plné, ľudia si chceli pozrieť celú Viedeň
03.05.2004, jam
- "Dajte pokoj s nákupmi tie nie sú dnes dôležité.
Ideme sa pozrieť len tak na mesto. Viedeň je predsa nádherná.
Oddnes (1.5.) sme už plnoprávni Európania," vysvetľuje
so smiechom Jozef Matejčík. Odpovedá tak na otázku, či ide
do Viedne nakupovať.
Jozef spolu s manželkou a 4-ročnou dcérou nasadli v sobotu
(1.5.) ráno do vlaku do Viedne. Do Bratislavy
prišli z Galanty . Vlaky medzi Bratislavou a Viedňou totiž
jazdili počas uplynulého víkendu zadarmo. Navyše ľudia už
nemuseli predkladať pas, stačil občiansky preukaz.
"Ideme sa pozrieť na ...
"No nezmestili sme sa, o vyše hodinku však pôjde
ďalší," povzdychla si pani Anna, ktorá sa rozhodla
cestovať do Viedne z Trenčína
.
Na trase Bratislava – Viedeň a späť jazdí denne 35
regionálnych vlakov. Po pravej strane Dunaja sú to vlaky z Petržalky cez Kittsee
- až 14 párov vlakov za deň. Ďalších 21 párov vlakov
jazdí z bratislavskej hlavnej stanice cez
Devínsku Novú Ves a Marchegg zasa po ľavej strane Dunaja.
"Vlaky sú úplne plné aj počas celej nedele (2.5.).
Dokonca aj tie popoludňajšie. Mysleli sme si, že ľudia budú
chcieť ...
Buďte
rušňovodičom na trati Kúty - Bratislava
TABLET.TV vďaka spolupráci s ZSSK prináša
našim čitateľom zážitok, inšpirovaný hitom severských
televízií. Projekt umožňuje precestovať reálnu vlakovú
trať Kúty - Bratislava hlavná stanica v roli
rušňovodiča!
(Teraz.sk/TABLET.TV) - TABLET.TV vám vďaka spolupráci s
Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK) predstavuje
videoexperiment, aký na takejto úrovni na Slovensku ešte nikto
nerealizoval. Podobné projekty sú však hitom mnohých
zahraničných, najmä severských televízií.
Na rozdiel od neho však budete mať výhodu infografiky, ktorá
vám v priebehu cesty opíše, čo sa v danom okamihu okolo vás
nachádza. Ďalšie informácie o projekte nájdete pod
videooknom, ktoré znamená prechod do vlakovej reality.
Príjemnú cestu!
480 x 270 |
20010615 Marchegg - 1. pilier na Slovensku (od Moravy) trate Devínske Jazero - Marchegg © Addams |
20010615 Marchegg - hraničný most - väčšia časť na Slovensku trate Devínska Nová Ves - Marchegg ; vľavo 1. pilier na Slovensku (od Moravy) trate Devínske Jazero - Marchegg © Addams |
20010615 Marchegg - 1. pilier v Rakúsku (od Moravy) trate Devínske Jazero - Marchegg © Addams |
20010615 Marchegg - 2. pilier v Rakúsku (od Moravy) trate Devínske Jazero - Marchegg © Addams |
20010615 Marchegg - 4. pilier v Rakúsku (od Moravy) trate Devínske Jazero - Marchegg © Addams |
20010615 Marchegg - 2. - 4. pilier v Rakúsku (od Moravy) trate Devínske Jazero - Marchegg © Addams |
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
kilometrická
|
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
_0 | 54, 364 | 132068 | xx | oo | Bratislava hlavná stanica [ 120 , 130 , 132 ] ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | Pozsony Föpályaudvar; Pressburg Hbf |
xx | 53, 694 - 098 | II | _I | ( Lamačský tunel I , II ) ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | ||
xx | 52, 14_ | xxxxxx | xx xx | most/bridge ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | ||
xx | 51, 368 | xxxxxx | xx xx | ( Červený most : 51, 47 - 51, 25) ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | ||
_3 | 51, 179 | 131763 | xx | xo | Bratislava-Železná studienka ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | Bratislava-Červený most; Červený most; Vöröshíd mh. |
xx | __, ___ | xxxxxx | __ | __ | ( Kolibský tunel ) (projektovaný / projected) | |
_5 | 49, 210 / 49, 17 | 131664 | xx | oo | Bratislava-Lamač [ 406 ] ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | Blumenau; Lamacs; Lamač |
xx | 47, 05_ | ______ | xo | xx | ? strážny domček ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | |
xx | 46, 05_ | ______ | xo | xx | ? strážny domček ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | |
xx | 44, 8 / 2, 7 | ______ | xx | xo | súbeh trate s vlečkou sklárskej spoločnosti ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | |
__ | ? / 44, 05 | ______ | __ | __ | Devínska Nová Ves zastávka (zrušená zastávka/canceled stop) ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | |
xx | 41, 7 / 0, 0 | ______ | xx | xo | prepojenie trate s vlečkou sklárskej spoločnosti ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | |
13 | 41,
530 / 41, 568 |
131367 | oo | xx | Devínska Nová Ves +) [ 110-3 , 407 ] ( 100, 110-2 ŽSR , 910 ÖBB ) | Theben Neudorf; Devény Újfalu; Dévényujfalu |
xx | 40, 3 / 0, 0 | ______ | xx | xo | prepojenie trate s vlečkou automobilovej spoločnosti ( 100 ŽSR , 910 ÖBB ) | |
xx | 40, 1 / 1, 5 | ______ | xo | xx | súbeh tratí / connection of lines 100 / 110-3 ŽSR , 910 ÖBB | |
xx | 38, 7__ | ______ | xo | xx | súbeh tratí / connection of lines 100 ŽSR , 910 ÖBB / 408 ŽSR | |
17 | 37, 910 | 100065 / 029009 | xx xx | ( Marchegg gr. / Marcheggský viadukt ) [ 408 ŽSR ] ( 100 ŽSR , 910 ÖBB ) | ||
19 | 35, 606 | 028933 | oo | xx | Marchegg ( ÖBB ) [ 408 ŽSR ] ( 100 ŽSR , 901, 910 ÖBB ) |
od/since | číslo trate/Line No. | úsek/Section |
1848 | ? | ? |
....... | ....... | ....... |
? | 360 | Bratislava hl. st. - Dev. N. Ves |
? | 367 | Dev. N. Ves - Marchegg |
1993 | 110 | Bratislava hl. st. - Dev. N. Ves |
1993 | 111 | Dev. N. Ves - Marchegg |
? | ? | Marchegg - Wien Südbahnhof |
? | 711 | Marchegg - Wien Südbahnhof |
11. XII. 2005 | 910 | Marchegg - Wien Südbahnhof |
10. XII. 2006 | 100 | Bratislava hl. st. - Marchegg - Wien Südbahnhof / Wien Meidling |
11. XII. 2011 | A | Bratislava hl. st. - Marchegg - Wien Südbahnhof / Wien Meidling |
9. XII. 2012 | A | Bratislava hl. st. - Marchegg - Wien Hbf |
Odkazy/Links: