Železničná stanica/Railway
station
Topoľčany
(Toto nie je oficiálna strana ŽSR)
Rozdelenie nepokazilo dobré
vzťahy
Aj v žst. Topoľčany pracujú v Nových podmienkach
Ľubomír MITAS
Žst. Topoľčany patrí pod Strdisko riadenia dopravy (SRD) Trnava. Železničná trať prichádzajúca do Topoľčian z juhu, spája tento kraj s južným a západným Slovenskom. Je približne o 20 rokov staršia ako spojenie na Trenčín a Považskú železnicu.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 4/2002 časopisu Ž-Semafor z 20. II. 2002)
Svoje ťažkosti neprenášajú
na plecia zákazníkov
V SOP Topoľčany si už poradili s mnohými problémami
Ľubomír MITAS
Rozdelenie žst. Topoľčany bolo spojené aj so vznikom tunajšieho Strediska osobnej prepravy (SOP). Väčšinu z jeho 62 zamestnancov tvoria vlakvedúci a sprievodcovia osobných vlakov.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 4/2002 časopisu Ž-Semafor z 20. II. 2002)
Kde sa dvaja dohodnú,
netreba tretieho
Ako zvládli začiatky na topoľčianskom pracovisku SNP
Prievidza
Ľubomír MITAS
Aj keď priamo v Topoľčanoch na sklonku minulého roku nevzniklo hneď Stredisko nákladnej prepravy (SNP), Divízia nákladnej prepravy tu má svojich zástupcov prostredníctvom jedného z troch pracovísk SNP Prievidza.
(úplné znenie článku sa nachádza v č. 4/2002 časopisu Ž-Semafor z 20. II. 2002)
REGIONÁLNY OPERAČNÝ
PLÁN PRE ROZVOJ VIDIEKA
OKRESU TOPOĽČANY
Okresný úrad v Topoľčanoch 2001
2. SOCIÁLNO –
EKONOMICKÁ ANALÝZA OKRESU TOPOĽČANY
A IDENTIFIKÁCIA JEHO MOŽNOSTÍ ROZVOJA
2.10. Infraštruktúra transportu
Železničná doprava
á Nitra je vybudovaná oblasť. Dopravný proces železničnou
dopravou na území okresu Topoľčany je zabezpečovaný
nasledovných traťových úsekoch:
3. VŠEOBECNÉ A ŠPECIFICKÉ CIELE ROZVOJA OKRESU: PRIORITY, STRATÉGIE A OPATRENIA
3.3. PRIORITA Č . 3 - UDRŽATE NOS ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA A ZLEPŠENIE POTRIEB EXISTUJÚCICH EKOLOGICKÝCH POTENCIÁLOV, OCHRANA VODY. MODERNIZÁCIA A ROZVOJ INFRAŠTRUKTÚRY DOPRAVY A TECHNICKEJ INFRAŠTRUKTÚRY DEDÍN A MIEST.
3.3.3. Modernizácia a rozvoj infraštruktúry dopravy
Silné stránky:
- existujúci systém údržby železn. a cestných komunikácií
- blízka diaľničná sieť a letisko (Piešťany, Nitra)
- perspektívy rozvoja sú v normách kritérií EÚ – existujúce
územné plány a systémové kroky
- sídlo STK, opravovne
- využívanie verejnej regionálnej dopravy obyvateľstvom
- pozitívny ekologický dopad využívania verejnej dopravy.
Slabé stránky:
- poloha okresu mimo hlavných dopravných uzlov a rýchlostných
komunikácií
- vysoká závislos obyvate ov na verejnej doprave (dochádzka do
zamestnania, ...)
- technický stav miestnych komunikácií.
Príležitosti:
- priaznivé perspektívy v rozvoji dopravy
- budovanie obchvatu (existujúci návrh)
- budovanie rýchlostných komunikácií je zahrnuté v územnom
pláne VÚC Nitra
- rekonštrukcie železníc
- transformácia železníc a následný rozvoj dopravných služieb.
Ohrozenia:
- nárast užívate ov osobných automobilov a následné
ekologické zaťaženie mesta
- odkladanie nevyhnutných rekonštrukcií.
Stratégia k 3.3.3.
- vytvorenie podmienok pre realizáciu výkonnej a k životnému
prostrediu vyhovujúcej siete dopravnej infraštruktúry okresu
Topoľčany.
Opatrenia k 3.3.3.
- poľnohospodárske výrobné postupy smerujúce k ochrane životného
prostredia a krajiny
- diverzifikačné činnosti vo vidieckom priestore
- pozemkové úpravy
- technická pomoc.
Inštitúcie:
a) inštitúcie, autority zodpovedné za implementáciu: samosprávne
orgány, po nohospodárske družstvá v okrese Topoľčany,
samostatne hospodáriaci ro níci, agropotravinárske podniky,
spracovateľské firmy, lesné správy, urbárske spoločnosti,
regionálny odbor MP SR, poľnohospodárska komora, mikroregión
SOTDUM, mikroregión SVORNOSŤ, mikroregión Západný Tribeč,
Odbor regionálneho rozvoja a IOV Okresného úradu Topoľčany,
Odbor dopravy Okresného úradu Topoľčany, Slovenská správa
ciest
b) autority životného prostredia: Odbor životného prostredia
Okresného úradu Topoľčany, Slovenská agentúra životného
prostredia
c) inštitúcie spojené s monitorovaním opatrení: Regionálny
odbor MP SR, Odbor regionálneho rozvoja a IOV OÚ Topoľčany,
VOPS Topoľčany
d) inštitúcie zodpovedné za finan ný manažment: fond rozvoja
vidieka, MP SR, MH SR, štátne fondy, banky, súkromný sektor
e) inštitúcie zodpovedné za monitorovanie: komisie Európskej
únie, mimovládny sektor okresu Topoľčany, monitorovacia
komisia VOPS Topoľčany.
Strana vytvorená / Site created : 20-VIII-2002 Posledná aktualizácia / Last update : 01-VIII-2002 |
( 155069.htm ) |