CRH 3
ICE 3 / Velaro CN
Základná charakteristika
CRH3 / 型电力动车组 je jedným z radov vysokorýchlostných vlakov používaných v Číne.
Zloženie vlaku
8-vozňové súpravy sú podobného dizajnu ako Velaro E v Španielsku, ale o 300 mm širšie pre dosiahnutie cca o 50% väčšieho počtu sedadiel v usporiadaní 2+3; 200 m dlhá súprava CRH3 tak poskytne sedadlá 556 cestujúcim.
Technické údaje
V prevádzke | 2008 - súčasnosť |
---|---|
Výrobca | Siemens, Tangshan Railway Vehicle |
Názov radu | Siemens Velaro |
Počet vo výrobe | CRH3C: 46 súprav (368 vozňov) CRH3D: 100 súprav (vo vývoji) |
Počet zostrojených | CRH3C: 14 súprav (112 vozňov) - august 2009 |
Konfigurácie | CRH3C: 8 vozňov/súprava
(4M4T) CRH3D: 16 vozňov/súprava (8M8T) |
Kapacita | CRH3C: 556 - 16 trieda Deluxe (len 8 sedadiel pre cestujúcich v koncovom vozni) - 50 1. trieda - 490 2. trieda |
Prevádzkovateľ | Ministerstvo železníc Beijing Railway Bureau |
Obsluhované trate | Peking - Tianjin |
Špecifikácia | |
dĺžka súpravy | CRH3C: 200 m |
šírka | 3265 mm |
výška | 3890 mm |
výška nástupísk | 1250 mm |
hmotnosť | 447 ton |
trakčný systém | IGBT VVVF inverter control |
výkon | CRH3C: 8,8 MW |
Max. rýchlosť | 350 km/h |
Rozchod koľaje | 1 435 mm |
Napájací systém | 25 kV ss nad strechou |
24. júna 2008 dosiahla CRH3 najvyššiu rýchlosť 394,3 km/h počas skúšok na vysokorýchlostnej trati Peking - Tianjin.
História
V novembri 2005 Ministerstvo železníc (MoR - Ministry of Railways) objednalo 60 súprav Velaro pre používanie na vysokoroýchlostnej trati Peking-Tianjin . Prvé 3 boli zostrojené v SRN vo fy Siemens , ostatné budú yostrojené vo fy Tangshan Railway Vehicle.
27. 7. 2006 bola otvorená kancelária spoločného podniku v Tangshane. Prvá nemecká súprava dorazila z Bremerhavenu 19. decembra 2007. Prvá súprava CRH3 zostrojená v Číne bola predstavená 11. 4. 2008.
Zdroje: Wikipedia Railway Gazette International International Railway Journal Siemens |
Vďaka: -Tobias Benjamin Köhler ( unci@tigerden.com ) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií; + vytvorené slovenské texty môžu
obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Over si ich,
prosím, na originálnej strane a ak poznáš dokonalejší
preklad, prípadne ďaľšie súvisiace
informácie-informuj ma . |
( http://www.rail.sk/ice/ice3c.htm ) |