InterCityExpress (ICE)/InterCity-NeiTech (ICT)
Úvod , Eschede , Wien , V , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 21 , T , VT , sieť , história , odkazy
Posledná aktualizácia : 08-12-2013
Vitaj na ICE/ICT stránkach!
Tieto neoficiálne stránky poskytujú informácie o súčasných a budúcich generáciách ICE - vysokorýchlostných vlakoch v Nemecku, Rakúsku, Belgicku, Holandsku, Švajčiarsku, Francúzsku a Španielsku, čoskoro aj v a iných susedných krajinách. Tiež obsahujú informácie o ICT, odvodenom naklápacom vlaku, kompatibilnom s ICE. Informácie na týchto stránkach sú zhromaždené zo všeobecne prístupných informačných zdrojov, napr. internetu, železničných časopisov a kníh. Pokúsil som sa zhrnúť nejaké získateľné informácie o aktuálnych a budúcich verziách týchto vlakov. Ak nájdeš nejaké nepresnosti alebo chceš niečo pridať, prosím pošli mi e-mail .
Tu čítaj o nehode ICE 1 3. VI. 1998 v Eschede.
Toto nie sú oficiálne stránky DB AG ani žiadnej zo spoločností budujúcich a prevádzkujúcich ICE a ICT, obsahujú pôvodné (a zaujímavejšie) logo ICE, ktoré DB AG už nepoužíva.
ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
ICE® je registrovaná ochranná známka DEUTSCHE BAHN AG .
Pokúšal som sa dostať slovenskú URL o súpravách ICE/ICT na server spoločnosti Siemens, ale Siemens Slovensko ma odkázal na Siemens Österreich, a odtiaľ na Siemens Deutschland, kde mi oznámili: "we have our Siemens websites only in two languages,english and german. That is the Siemens corporate design." (Web-strany Siemensu sú len v 2 jazykoch, anglickom a nemeckom. To je design spoločnosti Siemens.)
Generácie ICE
InterCityExperimental, jedinečný experimentálny vlak,
zostrojený v r. 1985. Počas krátkeho obdobia držal svetový
rekord rýchlosťou 406,9 km/h (252.9 mph).
Prvá generácia InterCityExpress, zostrojovaná od 1991.
Dlhý vlak (dva rušne s desiatimi až dvanástimi vozňami) pre
nemecké trate a spojenie do Švajčiarska/Rakúska. 60 súprav ICE
1 je v súčasnosti v pravidelnej prevádzke rýchlosťami
do 280 km/h (jeden bol zničený pri nehode v r. 1998).
Druhá generácia, zostrojované od r. 1996, pozostávajú len z
jedného rušňa so siedmimi vozňami.Sprevádzkovaných bolo 44
súprav, ktoré sú používané na nemeckých tratiach pri
rýchlosti do 280 km/h.
Tretia generácia, zostrojované od r. 1997, sa vedia pohybovať
rýchlejšie (technicky do 350 km/h, v pravidelnej prevádzke do
320 km/h), na vysokorýchlostných tratiach v Nemecku i v iných
krajinách. Preto 50 budovaných súprav nemá samostatné
rušne, ale motory vo vložených vozňoch.
Nástupca ICE 3. Projektované sú rôzne konfigurácie.
Aj keď je založený na kompletne odlišnej technológii, je to nepopierateľne podnet pre vlaky s magnetickým nadľahčovaním Transrapid s názvom ICE 5. Zatiaľ jediná trať s komerčnou prevádzkou je v čínskom Šanghaji. Projekty tratí však existujú aj pre Európu, Ameriku i Blízky Východ.
ICE 21 bol plánovaný ako ďaľší experimentálny vlak pre testovanie novej technológie spolu s technikou, takou ako alternatívny klasický podvozok používaný v dnešných generáciách ICE. Ale tomuto vlaku je na nekonečne zadržiavaný vývoj pretože ešte nebol nájdený spôsob jeho financovania. Akokoľvek, nebude zostrojený počas nasledujúcich piatich rokov - pravdepodobne nie skôr ako bude uvádzaný do života ICE 4.
43 naklápacích vlakov InterCity s piatimi alebo siedmimi
vozňami - je odvodený z rodiny ICE pre zrýchlenie
spojení na bežných tratiach rýchlosťou do 230 km/h,
sprevádzkované boli v r. 1998.
20 diesel-elektrických súprav so štyrmi vozňami bolo
objednaných pre vylepšenie diaľkovej prepravy na
neelektrifikovaných tratiach v r. 1999, premávajú rýchlosťou
200 km/h.
História ICE a ICT
1982:
ICE-V objednaný (prvý experimentálny vlak).
1989:
ICE-V dosiahol svetový rekord (406,9 km/h).
1990:
Vysokorýchlostná trať Fulda -
Würzburg otvorená (najprv len tlakotesnými vlakmi InterCity
radu 120.1).
1991:
ICE 1
dodaný na DB AG.
Prvá ICE trať otvorená (Hamburg - Frankfurt - München).
Vysokorýchlostné trate Hannover - Würzburg a Mannheim -
Stuttgart štartuje úplnú prevádzku.
1994:
Propagačné turné ICE v USA pre Amtrak .
1996:
Prvý ICE 2 dodaný na DB AG (najprv dlhé
vlaky).
1997:
ICE 2
prepracované na polovičné vlaky s vozňami so
stanovišťom rušňovodiča.
1998:
Začiatok testovania ICT (elektrických
naklápací vlakov).
3. júna chybná obruč kolesa ICE 1 zapríčinila katastrofálnu nehodu v Eschede (medzi
Hannoverom a Hamburgom). Všetky ICE
1 boli dočasne mimo služby.
15. septembra - vysokorýchlostná trať Hannover - Berlin
otvorená ( zväčša obsluhovaná ICE
2 ).
1999:
Začalo testovanie ICE 3
pre DB AG a NS .
Otvorenie prvej trate ICT
(Stuttgart - Zürich).
Prvé vozidlá ICT-VT
(diesel-elektrické naklápacie vlaky) dokončené pre
testovanie.
2000:
Začiatok prevádzky ICE
3 (Amsterdam - Köln a špeciálne vlaky na EXPO 2000).
Otvorenie tratí ICT Berlin -
München a Dresden - Frankfurt.
V novembri sprevádzkovaná prvá trať ICT-VT
(Dresden - Nürnberg).
2001:
10. júna začal premávku 1 pár vlakov ICT-VT (ICE-TD) na trati München (
DB ) - Bregenz ( ÖBB
) - Zürich (SBB-CFF-FFS) označený ako ICE 92/5.
2002:
25. júla prešiel po NBS Köln - Frankfurt/M. prvý
vlak ICE 3 .
1. augusta - oficiálne otvorenie vysokorýchlostnej
trate Köln - Frankfurt s vlakmi ICE 3
. Verejná doprava začala 1. augusta v 2-hodinovom takte, od 15.
septembra bol zmenený na 1-hodinový; úplná prevádzka začala
až so začiatkom platnosti cestovného poriadku 15. decembra.
Týmto dňom sa začala premávka 1 páru vlakov ICE 1 Innsbruck ( ÖBB ) - München - Berlin, ako aj pravidelná
obsluha vlakmi ICE 3 trate
Frankfurt/M - Köln - Bruxelles (SNCB) / Amsterdam (NS).
Sieť ICE
Táto mapa všetkích pravidelných tratí ICE (leto
2000) bola vytvorená Hisayukim Huhom v Japonsku, ktorá beží
na strane Železnice v Nemecku v angličtine a japončine, a
aktualizovaná Tobiasom Benjaminom Köhlerom
zobrazuje nové trate ICT.
Zmeny v r. 2000
V máji 2000 boli otvorené dve trate ICT
(s obsluhou každé dve hodiny): Berlin - Leipzig - Nürnberg -
München a Dresden - Leipzig - Frankfurt (Main).
Tiež (nezobrazené na mape) množstvo špeciálnych vlakov (EX ,
EXE) obsluhujúcich z rôznych miest na EXPO 2000 na
Hannover-výstavisko (Messe Laatzen), použitím všetkých
generácií vozidiel ICE, vrátane prvých pravidelných jázd ICE 3.
Pozri tiež zoznam všetkých vlakov ICE a EXE v lete 2000 od Marcela GRAHNERT-a.
Vo Francúzsku zatýkanie, v Nemecku problém na
železnici
Spiegel, 5. 4.2004, am - Nemecký
rušňovodič rýchlovlaku ICE sa stal v sobotu nedobrovoľným
hrdinom. Jeho reakcia pravdepodobne zabránila katastrofe. Na
koľajnice niekto namontoval kovové platne, ktoré si,
našťastie, všimol. Hneď použil rýchlobrzdu, a tak vlak po
nich prešiel „iba“ v rýchlosti 90 km/hod. Za bežných
okolností ide v tomto mieste, medzi stanicami Kamen a
Nordbögge, súprava 160 km/hod. Vo vlaku bolo vtedy asi 200
cestujúcich. Nikomu sa, našťastie, nič nestalo. Páchateľ
mal na namontovanie platní iba 18 minút. Pred toľkými
minútami tam totiž išiel posledný vlak. „Nemáme žiadneho
páchateľa ani žiadne stopy vedúce k nemu alebo k motívu
tohto činu,“ vyhlásila včera prokuratúra v Dortmunde.
Ausbau- und Neubaustrecke Karlsruhe-Basel
DB AG - Der
viergleisige Ausbau der Rheintalstrecke auf einer Länge von
insgesamt rund 195 Kilometer soll die bisherige
Streckenkapazität deutlich erhöhen und die Reise- und
Transportzeiten verkürzen.
Die Herstellung der durchgehenden Viergleisigkeit zwischen
Karlsruhe und Basel ist für das Jahr 2012 vorgesehen.
Streckenabschnitte
Die Ausbau- und Neubaustrecke Karlsruhe-Basel besteht
aus insgesamt drei Streckenabschnitten. Der aktuelle
Projektstand:
Streckenabschnitt Karlsruhe-Rastatt: Länge rund 25 Kilometer in
Planung, voraussichtliche Inbetriebnahme im Jahr 2012
Streckenabschnitt Rastatt-Offenburg: Länge rund 45 Kilometer,
Teilabschnitt Bühl-Offenburg: Inbetriebnahme im Juni 2000
(Länge rund 27 Kilometer), Rest des Abschnittes im Bau
Streckenabschnitt Offenburg-Basel: Länge rund 125 Kilometer, in
Planung, bei unterschiedlichem Planungsstand, voraussichtliche
Inbetriebnahme erfolgt 2012.
Ausbau- und Neubaustrecke sowohl für überregionalen als auch
internationalen Verkehr wichtig
Die Ausbau- und Neubaustrecke Karlsruhe-Basel hat aufgrund ihrer
Lage eine wichtige Funktion für den überregionalen wie auch
für den internationalen Verkehr. Insbesondere als wichtigste
Zulaufstrecke für die bereits im Bau befindlichen Neuen
Eisenbahn Alpentransversalen (NEAT) der Schweiz: den Lötschberg-
und den Gotthard-Basistunnel. Mit der Fertigstellung dieser
beiden neuen Alpenübergänge bis 2012 wird der Schienenverkehr
auf der Rheintalbahn stark zunehmen - so zeigen die Prognosen.
Zwei Hauptziele werden mit dem Aus- und Neubau verfolgt: Zum
einen die deutliche Erhöhung der Streckenkapazität und zum
anderen die Verkürzung der Reise- und Transportzeiten nach
Inbetriebnahme. Für die Strecke zwischen Karlsruhe und Basel
bedeutet dies beispielsweise eine Reduzierung der Reisezeit von
heute 100 Minuten auf dann 69 Minuten.
Freigabe der Planungsmittel
Am 8. Mai 2001 hat der Vorstand der DB AG die
Planungsmittel in Höhe von rund 150 Millionen Mark für den
Streckenabschnitt Offenburg-Basel der Ausbau- und Neubaustrecke
Karlsruhe-Basel freigegeben. Die für das Baurecht erforderlichen
Planungen für den rund 125 Kilometer langen südlichen
Streckenabschnitt können somit in den nächsten Jahren beginnen.
Die Neubaustrecke Köln-Rhein/Main wird im Auftrag von DB Netz
von der Tochtergesellschaft DBBauProjekt GmbH umgesetzt.
Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an:
DBBauProjekt GmbH
Herriotstraße 5
60528 Frankfurt
Tel.: (069) 265 - 2 94 15
Fax: 069/265-2 94 04
Klage gegen ICE-Strecke Stuttgart-Ulm abgewiesen
29.01.2002 - Der Verwaltungsgerichtshof (VGH) in
Mannheim hat Klagen der Städte Weilheim an der Teck, Kirchheim
unter Teck und der Gemeinde Holzmaden (alle Kreis Esslingen)
sowie eines Landwirtes gegen die geplante Schnellfahrstrecke
Stuttgart-Ulm zurückgewiesen.
Die neue ICE-Trasse soll im Abschnitt
Kirchheim-Weilheim-Aichelberg entlang der Autobahn 8 geführt
werden. Gegen den Planfeststellungsbeschluss hatten die drei
Gemeinden geklagt, die bisher schon unter dem Autobahnlärm zu
leiden haben. Sie forderten von der DB einen zusätzlichen
Schallschutz, damit die gesetzlichen Grenzwerte insgesamt nicht
überschritten werden.
Anders sahen dies die Richter des 5. Senats. Es sei rechtens,
dass die Deutsche Bahn einen "über das gesetzlich Gebotene
hinausgehenden Schallschutz" ablehnt. Die DB AG müsse nur
sicherstellen, dass ihre Züge die Grenzwerte einhalten. Die
"Lärmvorbelastung" durch die Autobahn müsse nur dann
berücksichtigt werden, wenn die Gesundheit der Anwohner
gefährdet ist. Dies sei aber nicht der Fall, glauben die
Richter.
Regierungspräsident Udo Andriof hofft nun auf einen Schub
insbesondere für das Großprojekt Stuttgart 21. Er rechne damit,
dass die Planfeststellungsunterlagen für die Stuttgarter
Talquerung und die Tieferlegung des Hauptbahnhofs bereits im
März öffentlich ausgelegt werden und die Bürger ihre
Einwendungen machen können.
Čo sú zóny pre mobily ?
Tu sú vytvorené technické predpoklady pre nerušené
telefonovanie s mobilmi vďaka vstavaným takzvaným
"REPEATER-om" (zosilňovačom) v príslušných
vozňoch. (V tunelových oblastiach môže dôjsť k obmedzeniam
používania mobilov). Zóny pre mobily sú označené
zodpovedajúcimi piktogramami.
Čo sú tiché zóny ?
Je možné nerušene cestovať, tu sú nevítané
telefonáty, hlasné rozhovory a používanie laptopov,
notebookov, gameboyov a iných prístrojov.
Stručne: dovolené je všetko, čo nespôsobuje hluk. Tiché
zóny sú označené zodpovedajúcimi piktogramami.
Je možné rezervovať miesto priamo do týchto zón (v ICE s naklápacou technikou až od jesene 2000).
Ak chceš dostávať informácie o zmenách na tejto URL, prihlás sa na Mailing list:
Dátum | Nové/New |
|
26. II. 2007 | ICE 1
už len 47 km od Bratislavy (doplnenie mapy) |
|
22. II. 2007 | ICE 1
už len 47 km od Bratislavy (doplnenie textu) |
|
18. XII. 2006 | ICE 1
už len 47 km od Bratislavy (doplnenie textu) |
|
25. X. 2006 | ICE 1
už len 47 km od Bratislavy (doplnenie textu) |
|
2. XI. 2005 | ICT (doplnenie textu) |
|
31. I. 2005 | ICE 1
už len 47 km od Bratislavy (doplnenie textu) |
|
3. I. 2005 | Správy z tlače o
Transrapide (doplnenie textu) |
|
30. XI. 2004 | ICE 3 - Fotografie - interiér | ICE 3 - Fotografie (doplnenie fotografií) |
Správy z tlače
o Transrapide (doplnenie textu) |
||
15. XI. 2004 | ICE 3 - Fotografie | ICE 1 už len 47 km od
Bratislavy (doplnenie textu a fotografie) |
ICE 1 - obrázky/časť 3 (doplnenie textu a fotografie) |
||
ICE 3 (oprava odkazu) |
||
ICE 5 (doplnenie fotografie) |
||
5. X. 2004 | ICE 5 (doplnenie textu) |
|
23. IV. 2004 | ICT-D (doplnenie fotografie) |
|
26. IV. 2004 | Správy z tlače o
Transrapide (doplnenie textu) |
|
index (doplnenie textu) |
||
ICE 5 (doplnenie fotografie) |
||
5. IV. 2004 | Správy z tlače o ICE
3 (doplnenie textu) |
|
5. III. 2004 | Správy z tlače o
Transrapide (doplnenie textu) |
|
ICE 5 (doplnenie textu) |
||
7. I. 2004 | ICE 1 už len 47
km od Bratislavy (doplnenie textu) |
|
17. XII. 2003 | ICE 1 už len 47
km od Bratislavy (doplnenie textu) |
|
12. VIII. 2003 | Správy z tlače o
Transrapide (doplnenie textu) |
|
20. V. 2003 |
Správy z tlače o ICE 3 | ICE 3 (vyradenie správ) |
Správy z tlače o Transrapide | ICE 5 (vyradenie správ) |
|
10. II. 2003 | Eschede-Prozess: Laut Anklage war Radreifen verschlissen | |
ICE 3 (doplnenie textu) |
||
ICE 5 (doplnenie textu) |
||
3. II. 2003 |
Zoznam vlakov na tratiach FS prevádzkovaných súpravami ICE/ICT DB v období / ICE/ICT DB at FS lines trains list at period 14. XII. 2002 - 13. XII. 2003 | |
Zoznam vlakov prevádzkovaných súpravami ICE/ICT DB v období / ICE/ICT DB at DB lines trains list at period 14. XII. 2002 - 13. XII. 2003 | ||
13. I. 2003 | ICE 5 | |
16. X. 2002 | ICE 5 (oprava textu) |
|
8. X. 2002 | ICE 5 (doplnenie textu a fotografií) |
|
1. X. 2002 | ICE 5 (doplnenie textu a fotografií) |
|
18. IX. 2002 | ICE 5 (doplnenie textu) |
|
16. VII. 2002 | ICE (úprava odkazov) |
|
11. III. 2002 | ICE 1 (3) (doplnenie fotografií) |
|
23. VII. 2001 | ICE 5 (doplnenie textu) |
|
16. VII. 2001 | Výlet z Bratislavy k ICE 1 | |
Výlet vlakom ICE 1 | ||
ICE 966
, 967 (oprava textu) |
||
2. VII. 2001 | Nehoda ICE 1 3. júna
1998 v Eschede (doplnenie textu) |
|
4. VI. 2001 | Naklápěcí technika u ICE vlaků | ICE 90 , 91 , 966 , 967 |
5. II. 2001 | index (doplnenie odkazov) |
|
ICE 5 | ||
7. II. 2000 | ICE 1 (doplnenie fotografie) |
|
Vďaka:
Tobias Benjamin Köhler ( unci@tigerden.com ) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií
+ vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Overte si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáte dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informujte ma . | |
Strana vytvorená: 17. I. 1999 |