ICE 3 Spain / Velaro E / AVE S 103

  • Základná charakteristika
  • Zloženie vlaku
  • Technické údaje
  • Odkazy
  • 24. III. 2001 vyhralo konzorcium vedené fy Siemens polovicu z tendra RENFE na dodávku 32 vysokýchlostných súprav (druhou polovicou sú súpravy Talgo 350/AVE S 102).
    Upravené súpravy ICE 3 zahŕňali vyšší výkon, prevádzkyschopnosť pri vysokých teplotách a upravený interiér.
    23. XII. 2005 RENFE objednali ďalších 10 identických súprav (označovaných vo fy Siemens ako Velaro E2). Všetkých 26 súprav je už bolo dodaných a sú už v prevádzke.

    Základná charakteristika

    RENFE (Red Nacional de los Ferrocarriles Espanoles) s rozširujúcou sa sieťou vysokorýchlostných tratí (LAV - Línea de Alta Velocidad) potrebovala ďalšie vozidlá pre ich obsluhu, avšak už s prevádzkovou rýchlosťou 350 km/h, ktorá bola plánovaná najmä pre LAV Barcelona - Camp de Tarragona - Lleida/Lerida - Zaragoza - Madrid. Výber padol na Talgo 350 a ICE 3.
    Súpravy boli vyvýjané firmami Siemens a ADTranz s bežným rozchodom 1 435 mm. Po prevzatí ADTranzu spoločnosťou Bombardier však došlo ku komplikáciám pri dodávkach komponentov, autorských práv a pod.
    16. VII. 2006 súprava 005 vytvorila španielsky rýchlostný rekord 403,7 km/h, čo je zároveň nový oficiálny svetový rýchlostný rekord neupravovanej súpravy pre komerčnú prevádzku.

      Súprava ICE 3 / Velaro E / AVE S-103 (17 -> 146 kB)
      Súprava ICE 3 / Velaro E / AVE S-103
    ICE 3 / Velaro E / AVE S-103 Trainset
    © Bertram Wlasak

    Súpravy sú používané na LAV až od 22. VI. 2007 na vtedajšej trati Camp de Tarragona - Lleida/Lerida - Zaragoza - Madrid. V čase začiatku prevádzky nebol ešte systém ETCS 2 v prevádzke, a tak bola španielskymi úradmi na trati so systémom ETCS Level 1 od 7. V. 2007 povolená maximálna rýchlosť len 300 km/h (186 mph).

    Od sprevádzkovania LAV Córdoba - Málaga 24. XII. 2007 sú súpravy AVE 103 puužívané tiež na trati Madrid - Málaga.

    20. II. 2008 bola sprevádzkovaný posledný úsek LAV Madrid-Barcelona do Barcelony. Od tohoto dňa sú AVE 103 používané na rýchlu dopravu medzi Madridom a Barcelonou, keď dosahujú najkratší cestovný čas 2h 38min na spojenia bez medzizastavení.

    Zloženie vlaku

    8 vozňov
    404 sedadiel pre cestujúcich:
    Club: 30 + 7
    1. trieda/Preferente: 103
    2. trieda/Turista: 264 (vrátane 2 miest pre telesne postihnutých na vozíku)

    Technické údaje

    rozchod podvozkov: 1 435 mm
    dĺžka súpravy: 200, 84 m (658,9 ft)
    šírka: 2, 95 m (9 ft 8 in)
    výška: 3, 89 m (12.8 ft)
    max. rýchlosť: 350 km/h (220 mph)
    hmotnosť: 425 t (Wikipedia), 463 t (RENFE)
    výkon: 8 800 kW
    napäťový systém: 25 kV 50 Hz ss(AC) nad vlakom
    v prevádzke: od r. 2006
    zabezpečovací systémy: ETCS 1 a 2, LZB, ASFA
    dĺžka vloženého vozňa: 24,18 m
    dĺžka koncového vozňa: 25,38 m

    Odkazy

  • Ďalšie obrázky

  • Vďaka:

    -Tobias Benjamin Köhler ( unci@tigerden.com ) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií;

    + vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Over si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáš dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informuj ma .
    Strana vytvorená: 28-VIII-2008
    Posledná aktualizácia: 18-I-2010

    zdroje: Wikipedia , RailFanEurope , Siemens

    Späť na ICE - ICT ( http://www.rail.sk/ice/ice3e.htm )