Poriadsky tunel
Na základe verejnej súťaže bola stavba úseku č.6a (st. km 36,816 až 39,680) trate Myjava - Nové Mesto nad Váhom, zadaná firme Ing. Kőhler a Herwert, Praha-Dejvice (VpŽP 31.3.1926). V st.km 38.3/9, v lokalite Na Šlahorovej, musel byť prerazený tunel. S jeho stavbou sa začalo 17.júla 1926 a dokončili ho 26. februára 1928.Papradský portál, [P1]
Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Tunelový portál, na slonovníku stúpanie 12‰/491 m foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Odvodnenie portálu do stráne, foto Emil Schenk, 17.3.2001 | Pohľad z portálu na trať, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Tunelová rúra
Tunelová rúra prechádza cez masív slienitých bridlíc v stúpaní 11,7 ‰. Na výdrevu 1 m3 výrubu sa spotrebovalo 0,162 m3 dreva. Rúra je obložená kamennou obmurovkou, tvorí ju 61 tunelových pásov. V nej sa nachádza po oboch stranách 10 bezpečnostných výklenkov (5, 11, 17, 23, 29, 34, 39, 45, 51 a 57 tunelový pás). O vlhkosti rúry svedčia machom riadne obrastané oba tunelové portály.
Priečny profil tunelovou rúrou
Pohľad do tunelovej rúry od P1, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Pohľad do tunelovej rúry od P2, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Východ P1 z tunelovej rúry, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Východ P2 z tunelovej rúry, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Pohľad približne polovice tunelovej rúry na papradskú stranu foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Dvojica záchranných výklenkov v 29.tunelovom páse, v pozadí P2, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Myjavský portál, [P2]
Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 17.3.2001 | Detailný pohľad na portál, foto Emil Schenk, 17.3.2001 |
Pramene: