LGV NE (Severná Európa)

Dôležité fakty

  • smeruje severne z Paríža do Lille, belgického pohraničia a Eurotunnelu
  • otvorená 23. mája 1992
  • pozri súpravy TGV Eurostar a TGV Réseau
  • aktuálna prevádzková rýchlosť : 300 km/h
  • Zemepis

    LGV NE je dlhá 333 km (207 míľ), vrátane všetkých novovybudovaných tratí. Začína 16.2 km (10 míľ) severne od Paris Gare du Nord, v meste Gonesse, v ktorom opúšťa starú trať Paris-Lille. Prvá vetva novej trate smeruje 198 km (123 míľ) na sever, k obci Fretin neďaleko Lille, kde sa rozdelí do dvoch vetiev. Prvá vetva vedie k Eurotunnelu a Londýnu; druhá k belgickej hranici. Vzdialenosť do Fréthunu, kde trať vchádza do terminálu Eurotunnelu , kde je 111 km (69 míľ) -ové koľajisko, zatiaľ čo belgická vetva vedie 12 km (7 míľ) na hranicu. Dobrý prehľad je umožňuje mapa. Okrem týchto vetiev, bolo k hlavnej vysokorýchlostnej trati pripojené 10,7 km (6,6 míle) dlhou novou traťou mesto Arras.

    Trať

    Úhrnná dĺžka nedávno položených koľají je 1350 km (839 míľ). Koľajnice majú štandardný profil UIC , s hustotou 60 kg/meter (40 lb/stopa); to znamenalo položiť 288 metrov (945 stôp) alebo 396 metrov (1300 stôp) dlhé pásy, a zvárané použitím zvyčajného termitového procesu. Je tam 1666 krížových podpier z kalenej ocele a betónu na kilometer (2680 podpier/míľa), spolu 1 125 miliónov podpier. Ostatné podpery sú z 3 miliónov ton tradičného výberového sopečného kameňa.
    I keď vlaky TGV pre LGV NE sú obmedzované na 300 km/h (186 mph); koľaj bola zostrojená na možné zvýšenie tejto rýchlosti na 350 km/h (218 mph) ak bude treba. Šírka oddeľujúcej medzery je 4.5 metra (15 stôp), miesto 4.2 metra (14 stôp) voči LGV A, z dôvodu eliminácie silnej tlakovej vlny medzi dvoma stretávajúcimi sa vlakmi. Profil trate je miernejší než na iných LGV, s maximálnym sklonom 2.5 %. Bežný polomer zákrut je 6000 metrov (3.7 míle) a v nedostačujúcich zákrutách klesá až na 4000 metrov (2.5 míle).
    Celá nová trať zaberá 16.5 štvorcového kilometra zeme (6.4 štvorcovej míle), čo je porovnateľné s územím obsadeným letiskom Charlesa de Gaulla (CDG) pri Paríži (31 štvorcových kilometrov, alebo 12 štvorcových míľ).

    Stavba

    Celá trať stála 18.5 mld. francúzskych frankov v r. 1992; táto cena zahrňuje vylepšenie stanice Paris Gare du Nord, a tri novopostavené stanice na trati. Pri budovaní trate bolo prepravené veľa hliny:

  • 4,8 milióna kubických metrov povrchovej zeme (odstránené)
  • 27 miliónov kubických metrov (vykopané)
  • 24,5 miliónov kubických metrov (výplň)
  • 3.9 milióna kubických metrov (prinesené pre jazdnú dráhu)
  • Na trati je 10 vysokých mostov, s celkovou dĺžkou 5600 metrov (3.5 míle), 181 cestných mostov ponad trate, 138 mostov ponad cesty, 161 mostov ponad vodu. Najdlhším mostom je viadukt ponad kanál Haute Colme.
    Okrem týchto nevyhnutných mostov, sú tam mnohé enviromentálne obmedzenia kvôli ochrane okolia trate od viditeľného alebo hlukového znečistenia. Tieto zahŕňajú 10.7 km (6.6 míle) tunelov, 41 km (25 míľ) hlinených krajníc, 32 km (20 míľ) akustických stien, 6 mostov pre zvieratá, kde trať zabieha do štátnych lesov. Sem išlo 15 percent nákladov projektu.


    + vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Over si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáš dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie - informuj ma .
    Strana vytvorená: 15. I. 2001 ( http://www.rail.sk/tgv/lgvne.htm )