Dôležité fakty
Zemepis
LGV NE je dlhá 333 km (207 míľ), vrátane všetkých novovybudovaných tratí. Začína 16.2 km (10 míľ) severne od Paris Gare du Nord, v meste Gonesse, v ktorom opúšťa starú trať Paris-Lille. Prvá vetva novej trate smeruje 198 km (123 míľ) na sever, k obci Fretin neďaleko Lille, kde sa rozdelí do dvoch vetiev. Prvá vetva vedie k Eurotunnelu a Londýnu; druhá k belgickej hranici. Vzdialenosť do Fréthunu, kde trať vchádza do terminálu Eurotunnelu , kde je 111 km (69 míľ) -ové koľajisko, zatiaľ čo belgická vetva vedie 12 km (7 míľ) na hranicu. Dobrý prehľad je umožňuje mapa. Okrem týchto vetiev, bolo k hlavnej vysokorýchlostnej trati pripojené 10,7 km (6,6 míle) dlhou novou traťou mesto Arras.
Trať
Úhrnná dĺžka nedávno položených koľají je 1350 km
(839 míľ). Koľajnice majú štandardný profil UIC , s hustotou 60 kg/meter (40 lb/stopa); to
znamenalo položiť 288 metrov (945 stôp) alebo 396 metrov (1300
stôp) dlhé pásy, a zvárané použitím zvyčajného
termitového procesu. Je tam 1666 krížových podpier z kalenej
ocele a betónu na kilometer (2680 podpier/míľa), spolu 1 125
miliónov podpier. Ostatné podpery sú z 3 miliónov ton
tradičného výberového sopečného kameňa.
I keď vlaky TGV pre LGV NE sú obmedzované na 300 km/h (186
mph); koľaj bola zostrojená na možné zvýšenie tejto
rýchlosti na 350 km/h (218 mph) ak bude treba. Šírka
oddeľujúcej medzery je 4.5 metra (15 stôp), miesto 4.2 metra
(14 stôp) voči LGV A, z dôvodu eliminácie silnej tlakovej
vlny medzi dvoma stretávajúcimi sa vlakmi. Profil trate je
miernejší než na iných LGV, s maximálnym sklonom 2.5 %.
Bežný polomer zákrut je 6000 metrov (3.7 míle) a v
nedostačujúcich zákrutách klesá až na 4000 metrov (2.5
míle).
Celá nová trať zaberá 16.5 štvorcového kilometra zeme (6.4
štvorcovej míle), čo je porovnateľné s územím obsadeným
letiskom Charlesa de Gaulla (CDG) pri Paríži (31 štvorcových
kilometrov, alebo 12 štvorcových míľ).
Stavba
Celá trať stála 18.5 mld. francúzskych frankov v r. 1992; táto cena zahrňuje vylepšenie stanice Paris Gare du Nord, a tri novopostavené stanice na trati. Pri budovaní trate bolo prepravené veľa hliny:
Na trati je 10 vysokých mostov, s celkovou dĺžkou 5600
metrov (3.5 míle), 181 cestných mostov ponad trate, 138 mostov
ponad cesty, 161 mostov ponad vodu. Najdlhším mostom je viadukt
ponad kanál Haute Colme.
Okrem týchto nevyhnutných mostov, sú tam mnohé
enviromentálne obmedzenia kvôli ochrane okolia trate od
viditeľného alebo hlukového znečistenia. Tieto zahŕňajú
10.7 km (6.6 míle) tunelov, 41 km (25 míľ) hlinených
krajníc, 32 km (20 míľ) akustických stien, 6 mostov pre
zvieratá, kde trať zabieha do štátnych lesov. Sem išlo 15
percent nákladov projektu.
+ vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Over si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáš dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie - informuj ma . | |
Strana vytvorená: 15. I. 2001 | ( http://www.rail.sk/tgv/lgvne.htm ) |