TGV PSE (Paris - Sud-Est)
Prezentácia
TGV PSE Video dostupné len on-line |
Svetový
rýchlostný rekord TGV PSE 26. II.1981 Video dostupné len on-line |
Obdobie budovania:
1978-1985
Teritórium: LGV
Sud-Est, LGV Rhône-Alpes, LGV Mediterrannée
Najvyššia rýchlosť:
300/270 km/h (186/168 mph)
Počet v prevádzke:
107 ( pozri číselný zoznam v rastri
) + 3 poštové súpravy
Napájacie napätie: 25kV 50Hz AC/ss, 1,5kV DC/js (v
niektorích 15kV 16 2/3 Hz)
Pohon: 12 DC motorov, úplný continuálny výkon 6450 kW
(8650 koní/hp) pod napätím 25kV, 3100 kW (4160 koní/hp) pod
napätím 1,5kV, 2800 kW (3750 koní/hp) pod napätím 15kV.
Takmer dvojnásobok počas 7 minút.
Dĺžka a hmotnosť: 200 m / 385 ton
Zloženie súpravy: 1 rušeň + 8 vložených vozňov + 1
rušeň, 350 sedadiel ( pozri formácie
)
Hodnoty výkonu: 17 kW/tona / 1,10 tona /sedadlo / 18,34
kW/sedadlo
Tlaková izolácia: Nie
Viditeľné špecifiká: Oranžový
zovňajšok (pôvodný) alebo modrý a strieborný (pre
renovované súpravy). Strecha rušňa nepresahuje kabínu
rušňovodiča. Pozri ako
rozlišovať tento typ oddelene od súprav TGV
Réseau or TGV Atlantique
Obrázky: [TGVweb]
[ERS
Picture Gallery]
Špeciálne poznámky: Súprava 16
vytvorila v r. 1981 rýchlostný rekord 380 km/h (236 mph).
Kostra: oceľ
Typ | Gene- rácia |
Celkom jednotiek |
Čísla súprav |
Roky budovania |
Domovské stanice |
Poznámky |
TGV Paris-Sud-Est (série 23000 a 33000) |
1 | 107 | 01-32 (b) 33-37 (b,1) 39-69 (b) 71-87 (b) 89-98 (b) 100-102 (b,1) 110-118 (t) |
78-85 | (VSG) | - súprava 16 vytvorila v r. 1981
rýchlostný rekord - súprava 38 prebudovaná na "La Poste" 1994 - súprava 70 zrušená 09/1988 - súprava 88 použitá na testovanie TGV-A, prečíslovaná na 118 - súprava 101 prebudovaná na P 01 pre naklápacie testy - 1-102 vylepšené na 300 km/h počas prevádzky - súpravy len s 1. triedou prebudované na 1./2. triedu - 23140 je rezervný rušeň - viacero (70+) má TVM 430 |
Vysvetlivky: (b) 2-napäťová; (t) 3-napäťová; (q) 4-napäťová; (1) len 1. trieda
Strana vytvorená : 06-XI-2000 Posledná aktualizácia : 01-jún-2022 |
|
Zdroje: ERS , ALSTOM ( http://www.rail.sk/tgv/pse.html ) |