TGV na tratiach Slovenska a Česka

TGV Atlantique č. 325 na tratiach Slovenska a Česka (1991)
Hoci to znie pre niekoho snáď neuveriteľne, raz sa tu predsa-len táto rekordérska súprava vyskytla. Bolo to však len ako reprezentačná jazda Európou, kedy bola vystavená v žst. Bratislava-Nové Mesto 9. VII. 1991 a v žst. Praha-Holešovice a Beroun 10. VII. 1991.
V rámci bežnej prevádzky je možné súpravy TGV stretnúť v najmenšej vzdialenosti od SR a ČR v staniciach Zürich HB SBB-CFF-FFS , München Hbf DB .
Od roku 2007, kedy bola sprevádzkovaná LGV Est z Paríža po predmestie Strasbourgu, na tejto trati zabezpečujú prevádzku súpravy TGV a ICE 3 aj vlakové spojenia do Stuttgartu, Mníchova a Frankfurtu/M.

Addams & Eurailpress

   
         
žst. Beroun 10. VII. 1991
(C) Robert Kubica
  žst. Beroun 10. VII. 1991
(C) Robert Kubica
  žst. Beroun 10. VII. 1991 (TGV vľavo)
(C) Robert Kubica

TGV PSE 16 v Česku (2022)
Správa železnic ČR - Do Ceskej republiky dorazí legendárna vysokorýchlostná jednotka TGV! Francúzsky priekopník rýchleho železnicného spojenia na európskom kontinente postupne navštívi Prahu, Brno, Jihlavu a Ústí nad Labem. Na tejto stránke nájdete všetky podrobnosti k celej akcii.
Prezentacná jednotka TGV PSE 16, niekedy oznacovaná ako TGV Paris Sud-Est, bola súcastou dodávky prvých 109 vysokorýchlostných súprav, ktoré slúžili na novootvorenej trase z Paríža do Lyonu. Za svoj prevádzkový život zažila inauguracnú jazdu so všetkými poctami, natácanie filmu, skúšku podvozkov pre další vývojový rad TGV a zvládla aj svetový rýchlostný rekord. V roku 1981 totiž na zatial uzavretom úseku medzi Parížom a Lyonom dosiahla rýchlost 380 km/h!
Hoci je táto jednotka už zaslúžilým strojom, so súcasnými vlakmi sa rozhodne môže porovnávat. Pôvodné sfarbenie bolo oranžové, neskôr strieborné a po ukončení každodennej aktívnej prevádzky bolo vrátené oranžové. Je stále prevádzkyschopná a ide o jedinú prezentacnú vysokorýchlostnú súpravu v Európskej únii. Bola dvakrát výrazne modernizovaná a je vybavená najmodernejšou komunikacnou technikou. Vlaková súprava TGV PSE 16 bola vyradená z bežnej prevádzky v roku 2018. Jej tachometer sa vtedy zastavil na úctyhodnom císle – 13 383 189 km.
Súprava má celkom desat vozidiel – dva hnacie a osem vložených. Jej celková dlžka je 200 metrov. Nechýbajú miesta pre batožinu, pojazdný bar, bistrovozeň a tiež služobný oddiel. Aktuálne má jednotka celkom 238 miest v druhej a 104 miest v prvej triede.
Kde bude TGV vidiet?

Kedy   Čas   Kde
06.6.   12.00 - 16.00   Praha hlavní nádraží
07.6.   10:00 - 18:00   BVV Brno, Rail Business Days
08.6.   09.00 - 18.00   BVV Brno, Rail Business Days
09.6.   09.00 - 16.00   BVV Brno, Rail Business Days
10.6.   10.00 - 15.00   Jihlava (nádraží)
11.6.   09.30 - 13.30   Ústí nad Labem hlavní nádraží

Zmena harmonogramu vyhradená. Aktuálne casy nájdete vždy na tejto stránke .


Strana vytvorená: 31-V-2005
Posledná aktualizácia / Last Update: 01-jún-2022
( http://www.rail.sk/tgv/centr_eu.htm )