TGV na tratiach Slovenska a Česka
TGV Atlantique č. 325 na tratiach Slovenska a Česka (1991)
Hoci to znie pre niekoho snáď neuveriteľne,
raz sa tu predsa-len táto rekordérska
súprava vyskytla. Bolo to však len ako reprezentačná jazda
Európou, kedy bola vystavená v žst. Bratislava-Nové Mesto
9. VII. 1991 a v žst. Praha-Holešovice
a Beroun
10. VII. 1991.
V rámci bežnej prevádzky je možné súpravy TGV stretnúť v
najmenšej vzdialenosti od SR a ČR v staniciach Zürich HB SBB-CFF-FFS , München Hbf DB .
Od roku 2007, kedy bola sprevádzkovaná LGV Est z Paríža po
predmestie Strasbourgu, na tejto trati zabezpečujú prevádzku
súpravy TGV a ICE 3 aj vlakové
spojenia do Stuttgartu, Mníchova a Frankfurtu/M.
žst. Beroun 10. VII. 1991 (C) Robert Kubica |
žst. Beroun 10. VII. 1991 (C) Robert Kubica |
žst. Beroun 10. VII. 1991 (TGV vľavo) (C) Robert Kubica |
TGV PSE 16 v Česku (2022)
Správa železnic
ČR - Do Ceskej republiky dorazí legendárna
vysokorýchlostná jednotka TGV! Francúzsky priekopník rýchleho
železnicného spojenia na európskom kontinente postupne navštívi
Prahu, Brno, Jihlavu a Ústí nad Labem. Na tejto
stránke nájdete všetky podrobnosti k celej akcii.
Prezentacná jednotka TGV PSE 16,
niekedy oznacovaná ako TGV Paris Sud-Est, bola súcastou dodávky
prvých 109 vysokorýchlostných súprav, ktoré slúžili na
novootvorenej trase z Paríža do Lyonu. Za svoj prevádzkový život
zažila inauguracnú jazdu so všetkými poctami, natácanie
filmu, skúšku podvozkov pre další vývojový rad TGV a zvládla
aj svetový rýchlostný rekord. V roku 1981 totiž na zatial
uzavretom úseku medzi Parížom a Lyonom dosiahla rýchlost 380
km/h!
Hoci je táto jednotka už zaslúžilým strojom, so súcasnými
vlakmi sa rozhodne môže porovnávat. Pôvodné sfarbenie bolo
oranžové, neskôr strieborné a po ukončení každodennej
aktívnej prevádzky bolo vrátené oranžové. Je stále prevádzkyschopná
a ide o jedinú prezentacnú vysokorýchlostnú súpravu v Európskej
únii. Bola dvakrát výrazne modernizovaná a je vybavená
najmodernejšou komunikacnou technikou. Vlaková súprava TGV PSE 16 bola vyradená z bežnej
prevádzky v roku 2018. Jej tachometer sa vtedy zastavil na úctyhodnom
císle – 13 383 189 km.
Súprava má celkom desat vozidiel – dva hnacie a osem vložených.
Jej celková dlžka je 200 metrov. Nechýbajú miesta pre batožinu,
pojazdný bar, bistrovozeň a tiež služobný oddiel. Aktuálne
má jednotka celkom 238 miest v druhej a 104 miest v prvej
triede.
Kde bude TGV vidiet?
Kedy | Čas | Kde | ||
06.6. | 12.00 - 16.00 | Praha hlavní nádraží | ||
07.6. | 10:00 - 18:00 | BVV Brno, Rail Business Days | ||
08.6. | 09.00 - 18.00 | BVV Brno, Rail Business Days | ||
09.6. | 09.00 - 16.00 | BVV Brno, Rail Business Days | ||
10.6. | 10.00 - 15.00 | Jihlava (nádraží) | ||
11.6. | 09.30 - 13.30 | Ústí nad Labem hlavní nádraží |
Zmena harmonogramu vyhradená. Aktuálne casy nájdete vždy na tejto stránke .
Strana
vytvorená: 31-V-2005 Posledná aktualizácia / Last Update: 01-jún-2022 |
( http://www.rail.sk/tgv/centr_eu.htm ) |