TGV v Austrálii - projekt Speedrail
Často kladené otázky
Otázka: Čo sa teraz deje?
: Speedrail
spolupracuje s troma vládami (Austrálske spoločenstvo, Nový
južný Wales - NSW a Austrál. teritórium hl. mesta - ACT).
Skupina riadenia projektu ratifikovala patronátnu študijnú
prácu pred prijatím Speedrailu ako súčasti jej ponuky. Len
čo bude tento proces hotový ku spokojnosti všetkých
zainteresovaných, budú vydané hlavné črty dohody so
všetkými troma vládami. Toto je plánované na december 1999,
po tejto etape môže formálne začať proces EIS (Štatút
ekologických dopadov - Environmental Impact Statement).
Len čo bude schválený proces EIS a úrady udelia súhlas,
stavba môže začať podľa plánu v priebehu decembra 2000.
Začiatok premávky je plánovaný na september 2004.
Otázka: Prečo by sa ľudia obťažovali voľbou na Speedrail, keď môžu cestovať autom?
: Zámorské
skúsenosti preukázali, že motiváciou odchodu ľudí zo
svojich áut a do TGV je, že TGV má voči autu o polovicu alebo
ešte lepší cestovný čas.
Priemerná jazda autom medzi mestami Sydney a Canberra trvá tri
a pol hodiny. Vďaka Speedrail bude len 81 minút – podstatne
menší ako polovičný cestovný čas. Ani priame autobusové a
ani iné dopravné spoje neposkytujú ani zďaleka služby
porovnateľné so Speedrail, náš prieskum ukazuje, že ľudia
si vyberú bezpečnú, spoľahlivú, rýchlu a bezstresovú
variantu: TGV.
Otázka: Aká bude výška cestovného vlakmi Speedrail?
: Speedrail ponúkne dve triedy. Pre nepracujúcich cestujúcich, zľavnené cestovné bude neveľmi vyššie ako súčasné cestovné vlakom, zatiaľ čo obchodný cestujúci ocenia cestovné podstatne menšie ako cestovné vzduchom.
Otázka: Ako môžem spojiť môj business so Speedrail tak, aby som mohol mať možnosť zúčastniť sa na projekte?
: Bolo zriadených
niekoľko organizácií, alebo sú v procese zriadenia, s cieľom
poskytnúť spojenie pre miestne hospodárske subjekty s
dodávkami pre Speedrail Group.
Projekt je veľkolepou technickou úlohou a Speedrail bude
vyžadovať obrovské množstvo prostriedkov na úspešné
zostrojenie trate. Rozsah požiadavok je od 60 miliónov ton
vyhĺbených hornín, 1,5 milióna ton výrobkov, 2400 km
elektrickej kabeláže, 450 000 podvalov, zásobovanie a úpravy
krajiny. Jedna z týchto organizácií, “Mac2Go”, bola
ustanovená ako styčný bod pre business od MacArthur do konca
trate v Goulburn. Podobná skupina je zriadená pre južný
koniec trate ale zatiaľ, business bol priradený pre
kontaktovanie ich miestnej rady.
Otázka: Čo sa stane s existujúcou železničnou osobnou prepravou medzi Sydney a Canberrou akonáhle Speedrail odštartuje prevádzku?
: Predpoklad je, že bude pokračovať. Každé rozhodnutie o jej budúcnosti je na štátnych železničných úradoch.
Otázka: Chce projekt Speedrail priviesť federálnu vládu k prehodnoteniu návrhu letiska pri Badgerys Creek ?
: Projekt Speedrail nesúvisí s navrhovaným letiskom Badgerys Creek. To je samostatným projektom, neprislúcha nám spojenie so žiadnym ďalším navrhovaným letiskom.
Otázka: Prečo Sydney - Canberra, prečo nie Sydney - Melbourne?
: Speedrail očakáva, že Sydney - Canberra bude prvým úsekom siete vysokorýchlostných železničných tratí, ktorá bude rozvíjaná v Austrálii. Štandardný rozchod koľají Speedrail technológie "koleso na koľajnici" umožní predlžovať trať do Melbourne, Adelaide a Brisbane a bude rozvíjaný na konkurenčnom základe, otvorený k rozsahu dodávateľov technológie.
Otázka: Ako bude Speedrail financovaný?
: Speedrail je projekt súkromného sektoru, ktorý nemôže získať financie od vlády. Je to vklad 50/50 % spoločností ALSTOM a Leighton Contractors, s financiami poskytnutými niektorými najväčšími austrálskymi investičnými bankami.
Otázka: Bude Speedrail vykonávať nákladnú prepravu?
: Speedrail bude najmä pre osobnú prepravu, ale bude vykonávať prepravu ľahkých, veľmi cenných, napr. kuriérnych zásielok. Vozňové zásielky môžu byť významné na rozšírenej vysokorýchlostnej železničnej sieti.
Otázka: Kadiaľ trať povedie?
: 270 km trate Speedrail spojí Sydney a Canberru. Plánované zastávky na trati budú:
Otázka: Kedy bude trať dokončená?
: Dokonenie
špeciálnej trate Speedrail je námetom v procese schvaľovania
EIS, ktorý bude vyžadovať vláda.
Začiatok prvého kroku procesu EIS očakávame koncom r. 1999,
obsahuje verejné publikovanie výberu umiestnenia trate.
Zatiaľ Speedrail bude zhromažďovať ďalšie informácie o
dopadoch a ekologických otázkach a najlepších spôsoboch
získania prístupu pre verejnosť tak, aby v počiatočnej fáze
boli lokálne stanoviská podporované informovaním a
ohľaduplnou prácou. Výstavba môže začať, keď špeciálna
trať prejde cez formálny proces EIS s monitoringom a verejnými
požiadavkami.
Otázka: Ako sú získavané pozemky pre koridor Speedrail?
: Záverečný proces
pre nadobudnutie pozemkov pre koridor Speedrail bude ešte
vysvetlený a dohodnutý medzi vládami Austrálskeho
spoločenstva, NSW a ACT. Toto rozhodnutie bude vykonané ako
priorita začiatkom procesu EIS Speedrail a Speedrail potom
zabezpečí, že verejnosť bude komplexne informovaná o
podmienkach dohodnutých v priebehu procesu EIS.
Špeciálny koridor a jeho rozmery budú samozrejme stanovené v
EIS a tiež počas EIS, sa bude Speedrail snažiť rozsiahlymi
konzultáciami a verejnými komentármi zabezpečiť, aby koridor
a jeho hranice boli prispôsobené potrebám spoločenstva.
Aké bude predpokladané cestovanie Speedrail?
Nastupovanie na Central Station v Sydney
Pre cestujúcich zo Sydney jazda začne na Central
Station alebo si môžu kúpiť lístky v cestovnej kancelárii.
Kontrolný čas na Central Station bude veľmi krátky - nie je
potrebné prísť 30 minút vopred, ako na letisku.
Pri nastupovaní do vlaku, prvý dojem bude práve z
priestoru:
Letisko Sydney
Dvere sa zatvárajú a vlak odchádza. Ide po New Southern
Railway, podzemnou traťou spájajúcou Central Station s
letiskom Sydney, len za 3 minúty. Vlak zastaví na stanici,
obslúži vnútroštátne terminály, onedlho nasleduje ďalšia
zastávka na medzinárodnom termináli.
Pár minút po opustení medzinárodného terminálu sa vlak
vynorí z tunelu, a ide cez predmestia - Kingsgrove, Beverly
Hills a Holsworthy. Vo vlaku cestujúci zažijú neobyčajnú
nevtieravú a pokojnú jazdu - lepšiu ako v žiadnom inom vlaku
v Austrálii. Počas jeho jazdy cez tieto predmestia, vlak ide
rýchlosťou rovnakou ako iné vlaky.
Campbelltown
Väčšina vlakov bude zastavovať v Campbelltowne, aby
vyzdvihli cestujúcich z oblastí južne a západne od Sydney.
Niekoľko minút po odchode z Campbelltownu, a okolo 35 minút z
Central Station, Sydney predmestia zanechá a vlak vchádza na
novú špeciálnu vysokorýchlostnú trať. Rýchlosť stúpa na
približne na 320 km/h, ale jazda je stále mimoriadne hladká.
Čítanie a písanie je jednoduché, a zvlnenie nápojov sa sotva
prejavuje. Cestujúci v business triede dostávajú jedlá
poskytované firmou QANTAS na svoje sedadlá. Cestujúci v
ekonomickej triede si budú môcť kúpiť občerstvenie a
osvieženie zo zvyčajného mobilbaru pri sedadlách.
Speedrail je takmer ako letecká linka na zemi, ale má aj
ďalšie prednosti. Cestujúci sa môžu pohybovať po celom
vlaku, a môžu kedykoľvek používať počítače, mobilné
telefóny a elektronické hry. Skátka, cesta je mimoriadne
uvoľňujúca. Za veľkými oknami prebleskuje austrálsky vidiek
- predsa však je ešte stále pohodlne viditeľný. Na paralelne
sa tiahnucej diaľnici, vlak rýchlo predbehne každé auto -
rýchlosťou 320 km/h, vlaky Speedrail sa budú pohybovať
rýchlosťou takmer trikrát vyššou ako je zákonný
rýchlostný limit pre vodičov na diaľnici.
Southern Highlands a Goulburn
Okolo 45 minút po odchode zo Sydney Central, niektoré vlaky budú zastavovať na stanici Southern Highlands, a iné vlaky budú zastavovať v Goulburne, okolo hodiny po odchode zo Sydney Central.
Letisko Canberra
Potom ide ďalej do Canberry, kde vlak plynule spomaľuje pred príchodom do stanice v Canberre, budovanej v rozšírenom termináli medzinárodného letiska.
Prevádzka Speedrail
Jazda vlakom zo Sydney Central bez zastávky na letiskách v
Sydney potrvá presne 81 minút. Vlakom zastavujúcim v Goulburne
a Southern Highlands jazda potrvá o niekoľko minút dlhšie.
Nie je tu meškanie odchádzajúcich vlakov, vďaka dverám v
každom vozni. Presne na minútu po príchode, cestujúci idú
cez staničný areál von, kde prístupná doprava ich odvezie k
cieľom v Canberre.
Pri častých cestách lietadlami QANTAS, svojimi cestami vlakom
získavate body - alebo možno ich použť na uskutočnenie tejto
jazdy.
Po dni alebo víkende v Canberre, by si cestujúci mohol zle
načasovať svoj program, a mohol by im ujsť ich spiatočný
vlak. Netrápte sa, budete čakať len 45 minút na nasledujúci
vlak. Cestujúci si nájde svoj čas cestovania, Speedrail bude
mať výhodné služby, od 6.00 hod. ráno až do polnoci.
Speedrail Group bude budovať, financovať, prevádzkovať a
udržovať vysokorýchlostnú trať Sydney - Canberra a po 30
rokoch prevedie bezplatne vlastníctvo na vládu.
Dôležité údaje projektu Speedrail:
Premávka: Štart prevádzky v r. 2004 so
45-minútovou frekvenciou, od 6. hodiny ráno do polnoci, t. j.
81-minútová jazda 270 km dlhou traťou Sydney - letisko
Canberra rýchlosťou do 320 km/h
Náklady: 3,7 miliardy $ - najdôležitejší
samostatný železničný kontrakt v austrálskych dejinách
Pracovné miesta: 18 500 pracovných miest
počas stavby, 1800 stálych pracovných miest potom, plus
odhadovaných 4000 odvodených pracovných miest
Časový plán: 45 mesiacov od začiatku stavby
do ukončenia
Pozitíva: projekt Speedrail dodá austrálskej
ekonomike odhadom 5,9 miliardy $ počas 30 rokov
Koeficient zisku k nákladom projektu Speedrail je približne
1,5, t. j. každý 1 $ vložený investormi vytvorí pre
spoločenstvo 1,50 $.
Projekt Speedrail bude trvať 45 mesiacov do dokončenia od
začiatku stavby, do prvej jazdy medzi Sydney a Canberrou.
Kľúčové dátumy časového plánu
Kľúčové dátumy | Aktivity Speedrail |
august 1998 | oznámenie vybraných investorov |
december 1999 | hlavná zmluva s vládou |
december 1999 - december 2000 | proces EIS |
december 2000 | začiatok stavebných prác |
september 2004 | začiatok komerčnej prevádzky |
Lepšia doprava
Speedrail chce významne zlepšiť možnosti dopravy pozdĺž navrhovaného koridoru Sydney - Canberra.
Ekonomická analýza projektu Speedrail Sydney - Canberra od Allen Consulting Group ukázala, že:
Spojenie vlaku, leteckej linky a dopravy autobusom
Speedrail poskytne jedinečnú možnosť spojiť veľké
dopravné centrá v Austrálii. Speedrail bude spájať
vnútroštátne a medzinárodné letecké služby oboch letísk -
Sydney i Canberra. Batožina cestujúcich môže byť prepravená
priamo z vlaku do leteckého prípoja.
Speedrail bude spájať existujúcu železničnú sieť v Sydney,
cestujúcich dopraví Speedrail na Central Station, letiskové
stanice alebo do Campbelltownu.
Spojenia k autobusom môžu ľahko byť prístupné na všetkých
zastávkach Speedrail, umožnia úplne integrovanú dopravu pre
cestujúcich Speedrail.
Pozitíva pre letiská Sydney a Canberra
Speedrail poskytne nové možnosti letisku Canberra pre regionálny rozvoj záťaže letiska pre vnútroštátnu a medzinárodnú premávku - opäť zmierni tlak na letisko Sydney.
Lístky na Speedrail
QANTAS (účastník projektu Speedrail) bude zodpovedný za
zaobchádzanie s cestujúcimi vrátane všetkých služieb vo
vlakoch, lístkov a riadenie staníc na vysokorýchlostnej trati
Speedrail Sydney - Canberra.
Speedrail ponúkne dve triedy. Pre nepracujúcich cestujúcich,
zľavnené cestovné bude neveľmi vyššie ako súčasné
cestovné vlakom, zatiaľ čo obchodný cestujúci ocenia
cestovné podstatne menšie ako cestovné vzduchom.
To je cenová predstava, ktorú cestujúci Speedrail budú môcť
získať a používať body častých cestujúcich lietadlom a
využívať špeciálnu dohodu rozdeľujúcu podiel medzi QANTAS
a Speedrail, tá bude spájať vnútroštátnych a
medzinárodných cestujúcich lietadlom s ich jazdou na
Speedrail.
Patronátna štúdia
Speedrail Group prevzala rozsiahlu patronátnu výskumnú
prácu v Novom južnom Walse a Austrál. teritóriu hl. mesta pre
vytvorenie uskutočniteľného projeku.
Sydney - Canberra je veľmi rušný dopravný koridor,
spájajúci najväčšie austrálske mesto s jeho
hlavným mestom. Koridorom sa uskutočňuje okolo 12 miliónov
jázd každý rok, z ktorých asi polovica sú jazdy po úplnej
dĺžke. Ostatné sú len na kratšie vzdialenosti, napr. Sydney
- Goulburn, alebo Southern Highlands - Canberra. Veľká
väčšina jázd je v súčasnosti realizovaných autom.
Niekoľko rokov tvorená podrobná komerčná štúdia Speedrail
Group, preukázala, že Speedrail odkloní dostatok cestujúcich
od existujúcich spôsobov prepravy, a pritiahne niektorých
ďalších cestujúcich na koridor, dosť pre dosiahnutie
životaschopnosti - viac ako jednej štvrtiny trhu.
Skoršie výsledky načrtli silnú paralelu medzi projektom
Sydney - Canberra a LGV Paris - Bruxelles v Európe.
Trať Paris - Bruxelles, ktorá je podobná vzdialenosťou k tej,
ktorá je medzi Sydney a Canberrou za 80 minút a tiež konkuruje
paralelnej diaľnici a leteckej doprave, bol úvodným úspechom.
Od začiatku premávky TGV doteraz dobil viac ako 60% z
celkového trhu medzi mestami Paris a Bruxelles a sú požiadavky
na zväčšenie kapacity.
Kto bude používať Speedrail?
Trať Speedrail pre vysokorýchlostné vlaky
Sydney - Canberra zvýši počet alternatív cestovania medzi
oboma mestami a podstatná vylepší dopravné spojenie do
dôležitých regiónov pozdĺž koridoru Speedrail.
Plánované zastávky:
Obce pozdĺž trate už vyjadrili záujem o úžitok a dôležitý príspevok, ktorý môže Speedrail zabezpečiť miestnej ekonomike, rozvoj turizmu a priemyslu počas stavebnej ako aj prevádzkovej fázy.
Patronátna štúdia
Lístky pre Speedrail
Akú podobu bude mať cestovanie na Speedrail?
Regionálny rozvoj
Zámorské skúsenosti poukazujú na to, že
podľa predpokladadov Speedrail môže znamenať významné
podnietenie existujúceho businessu a vytvárať nový business a
turizmus pozdĺž koridoru medzi Sydney a Canberrou.
Pre zväčšenie tohto účinku chce Speedrail maximalizovať
možnosti pre zúčastenie sa miestnych spoločností a
regionálny rozvoj počas všetkých (stavebná, prevádzková a
údržbová) fáz projektu vysokorýchlostného vlaku.
Stavba. Speedrail pracuje s obchodnými a
verejnými organizáciami pozdĺž trate na spoznávaní
potenciálnych možností vývoja vysokorýchlostnej trate,
ktoré ponúka miestne hospodárstvo.
Stovky podnikateľov pozdĺž koridoru už prezentovalo svoje
možnosti ponúk rozsahu práce a obchodné schopnosti
zabezpečenia mnohých produktov pre Speedrail, ktoré budú
vyžadované počas stavebnej fázy. Tieto obsahujú 60 miliónov
ton vyhĺbených hornín, 40 000 ton koľajníc, 1,5 miliónov
ton produktov, 1 milión ton výplne, 2 400 km elektrickej
kabeláže a 450 km plotu.
Premávka a údržba. Zariadenia pre premávku a údržbu veľkých vozidiel budú vybudované pri Canberrskom konci vysokorýchlostnej trate a sídlo údržby infraštruktúry bude lokalizované pri Campbelltownskom konci.
Možnosti turizmu. Vysokorýchlostná premávka radikálne zlepší dostupnosť vnútrozemských atrakcií a propagácie potenciálu turizmu. Mestá a veľkomestá pozdĺž trate budú schopné zväčšiť svoju príťažlivosť pre turistov ponukou kombinovaných súborov programov vďaka Speedrail.
Súprava Speedrail technológie TGV pochádza od ALSTOM a dokáže vyvinúť
rýchlosť 320 km/h.
TGV skratka pre "Train á Grande Vitesse" alebo
jednoduchšie vysokorýchlostný vlak.
Viac ako 400 súprav TGV je používaných na celom svete v
krajinách vrátane Francúzska, Belgicka
, Španielska , Veľkej Británie , Švajčiarska, Talianska , Nemecka
a Holandska . Systém TGV je tiež v súčasnosti budovaný v
Kórei a Tchajvane .
Súpravy TGV, vyvinuté ALSTOM
a SNCF (Francúzske národné
železnice), už absolvovali bezpečnú dopravu viac ako 500
miliónov cestujúcich a cez 1 miliardu kilometrov sieťou
vysokorýchlostných tratí (LGV).
Denne viac ako 400 súprav TGV prejdú spolu vzdialenosť
rovnajúcu sa tej medzi Zemou a Mesiacom.
TGV je vo svetovom meradle vedúcou železničnou
technológiou.
Predstavuje dôkaz o spoľahlivosti a bezpečnosti železničnej
technológie.
Kľúčovou funkciou technológie TGV je jeho presvedčivý
systém. Ten poskytuje súpravy TGV s jeho jedinečnou
rýchlostnou schopnosťou.
Presvedčivý systém:
Technológia TGV je neustále zdokonaľovaná - investuje sa do výskumu a vývoja technológie takže stále je vodcom systému vysokorýchlostných železníc na svete.
Dôkazy, spoľahlivosť, bezpečnosť a neustály vývoj železničnej technológie
Dôkazy
Viac ako 400 súprav TGV je v službe vo svete, a ďalšie sú
objednané.
Už bolo prepravených viac ako 500 miliónov cestujúcich, a
precestovaná viac ako 1 miliarda kilometrov.
TGV sú prevádzkované vo Francúzsku,
Belgicku , Španielsku , Veľkej Británii , Švajčiarsku, Taliansku , Nemecku
a Holandsku .
Spoľahlivosť
Súpravy Speedrail budú tretej generácie TGV, so
zapracovaným najnovším pohonným systémom a aerodynamickým
zdokonalením.
Speedrail pochádza zo spoľahlivej technológie - napr., vo
Francúzsku TGV mal len asi 12 väčších meškaní (5 minút
alebo viac) na 1 milión precestovaných kilometrov, alebo 1
meškanie každých 80 000 kilometrov.
Bezpečnosť
Vysokorýchlostná prevádzka Speedrail s stanovenou
pravostrannou traťovou prevádzkou má prirodzene nižšie
riziká ako bežná železničná prevádzka, ktorá musí
zosúladiť zmiešanú prevádzku a úrovňové križovanie s
cestami.
Od začiatku prevádzky v r. 1981, TGV nemal žiadne smrteľné
nehody na vysokorýchlostných tratiach (LGV).
Konštrukcia systému Speedrail zahrňuje protinehodové
princípy používané úspešne na LGV v Európe.
Konštruovaný pre bezpečnosť
Jedinečnou črtou dizajnu TGV je jeho delenie na články,
ktoré maximalizuje stabilitu súpravy pri vykoľajení a
minimalizuje nebezpečenstvo roztrhnutia. V nepravdepodobnom
prípade nehody, vlak zastaví spolu ako kompletná jednotka, a
zostáva rovno, aby zabezpečil ochranu priestorov pre
cestujúcich.
Dodatočné bezpečnostné vlastnosti zahŕňajú:
Technológia TGV je neustále vylepšovaná vďaka rozsiahlemu programu výskumu a vývoja. T. č. významné vlepšenie zahŕňajú:
Kto je Speedrail Group
Speedrail Group bola vybraná - pre výhode
voči silnej konkurencii - ako úspešný navrhovateľ pre
finanovanie, budovanie, vlastníctvo a obsluhu projektovaných
vysokorýchlostných vlakov Sydney - Canberra. Speedrail bude
vlastniť vysokorýchlostnú železničnú trať, až kým bude
po 30 rokoch prevedená do štátneho vlastníctva.
Speedrail Group Pty Limited má podiely 50/50 %
medzi ALSTOM a Leighton Contractors .
Obe spoločnosti ALSTOM i Leighton Contractors sa spolupodieľajú na projekte na:
Speedrail Group Pty Limited bude prevádzkovať železnicu.
Ďalšie informácie o ALSTOM , Leighton Contractors a ďalších účastníkoch projektu Speedrail, vrátane QANTAS , a ako chcú prispieť spolu k uľahčeniu realizácie projektu, choď na Zoznam spolupraujúcich spoločností projektu Speedrail.
Trať pre vysokorýchlostné vlaky Speedrail medzi Sydney a
Canberrou poskytne bezpečnú, pohodlnú a spoľahlivú dopravu
pre početnú verejnosť pozdĺž navrhnutého koridoru
Speedrail.
Trať Speedrail bude mať celkovú dĺžku 270 km s 50 km
kratšej existujúcej železnice medzi Sydney a Canberrou.
Vysokorýchlostná trať bude mať 220 km a začínať južne od
Campbelltownu a spájať s Canberrou. Zo Sydney Central k
začiatku vysokorýchlostnej trate budú vlaky Speedrail
premávať po existujúcej prímestskej železničnej sieti.
Speedrail bude používať niektoré doplnkové trate spolu s
časťami tratí East Hills a Southern, ktoré budú súpravy
Speedrail používať neprerušenou jazdou cez predmestia. Nová
trať bude prístupná sčasti pre používanie umožňujúce
vylepšené služby pre prímestské a veľmi dôležité ľahké
zásielky.
Plánované zastávky na trati budú:
Mapa navrhnutej trate pre vysokorýchlostný vlak Speedrail.
Životné prostredie
Technológia TGV Speedrail poskytuje významnú príležitosť
pre ochranu a vylepšenie životného prostredia.
Ekologická monitorovacia technológia TGV je overená vo
Francúzsku a má úspešne primerané ekologicky vedené trate
aj inde v Európe, kde bol zavedený systém TGV.
Niektoré dôležité časti zahŕňajú:
Spotreba energie a redukcia emisií
Speedrail má niekoľko ekologických výhod pred cestovaním po ceste a vzduchom. Používa menej ako polovicu energie na cestujúceho voči autám, štvrtinu energie na cestujúceho voči lietadlu, a má nižšiu úroveň emisií kysličníka uhličitého, ktorý je hlavným dôvodom globálneho zahrievania. Keď si viac ľudí zvolí Speedrail a nechá svoje auto doma, pomôžu kvalite vzduchu v regióne.
Zachovanie voľnej prírody a bezpečnosť trate
Speedrail vyžaduje len úzky pás zeme (od 25 m do 40 m),
menej ako ktorý vyžaduje diaľnica Hume. Všade, kde je to
možné, bude trať kopírovať diaľnicu.
To znamená, že Speedrail bude spôsobovať len malé rušenie
farmárských aktivít pozdĺž trate a husto rozmiestnené
nadjazdy a podjazdy a mimoúrovňové križovatky umožní
ľuďom, domácim zvieratám a dobytku bezpečný prístup
naprieč traťou.
Trať vysokorýchlostného vlaku bude úplne oplotená, čo zlepší ochranu voľnej prírody.
Zdroje: Speedrail , ALSTOM
Strana vytvorená / Site created : 3. I. 2001