Úzkorozchodná železnica v údolí potoka
Hoskora

Lesné železnice v Hoskore a Sučanoch
Kapitalistická devastácia lesov Krivánskej Fatry obchodnými a drevospracujúcimi podnikmi kulminovala medzi dvoma sv. vojnami v 20. storočí. Na odvoz dreva postavili 2 lesné úzkokoľajné železničky, a to v Hoskore v roku 1919 firma OFA (dĺžka asi 4,5 km) a v Sučianskej doline v roku 1920 firma Senenfeld (dĺžka asi 4 km)

(Pagáč, J., Vološčuk, I.: Malá Fatra, Príroda, Bratislava 1983)

Poznámka:
Hoskora je pravobrežný prítok Váhu, do ktorého sa vlieva v osade Jánošíkovo cca 8 km za Vrútkami v Krivánskej Malej Fatre, medzi Lipovcom a Strečnom, resp. Domašínskym meandrom.
Železnica pravdepodobne slúžila na dopravu dreva z miesta ťažby k Váhu - bez napojenia na trať Vrútky - Žilina na ľavom brehu Váhu.

číslo trate/Line No. od/since
551 15-V-2002

Odkazy/Links:

  • Železničná trať Poprad-Tatry - Liptovský Mikuláš - Vrútky - Žilina
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • Úzkorozchodné dráhy - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 18-V-2002
    Posledná aktualizácia / Last update : 27-IX-2009
    ( h551.htm )