Rušne radu
350
Rušeň 350 003-0 v žst. Bratislava hlavná stanica
© Addams
Základné technické údaje
Rad: | 350 |
Pôvodný rad: | ES 499.0 |
Výrobca: | Škoda Plzeň |
Rozchod: | 1 435 mm |
Usporiadanie pojazdu: | Bo'Bo' |
Napájacie systémy: |
= 3 kV ~ 25 kV 50 Hz |
Hodinový výkon: | 4 200 kW |
Trvalý výkon: | 4 000 kW |
Dĺžka cez nárazníky: | 16 740 mm |
Rázvor celkový: | 11 500 mm |
Rázvor podvozkov: | 3 200 mm |
Vzdialenosť otočných čapov podvozkov: | 8 300 mm |
Najvyššia dovolená rýchlosť: | 160 km/h |
Minimálny polomer prechodnosti oblúka: | 120 m |
Hmotnosť rušňa: | 87,6 t |
Prevodový pomer: | 1 : 2,16 |
Priemer kolies: | 1 250 mm |
Vlakové kúrenie: |
1,5 kV 50 Hz 3 kV 50 Hz 3 kV js |
Továrenský typ: | 55 E0, 55 E1 |
Výkon EDB: | 3600 kW |
Prvé dva dvojsystémové elektrické rušne pre prevádzku na tratiach bývalých ČSD vyrobila plzeňská Škoda v roku 1973. Touto výrobou začala napĺňať potrebu zrýchlenia vozby medzinárodných expresných vlakov na trati Štúrovo - Bratislava - Praha bez preprahu. Prvý rušeň s pôvodným označením ES 499.0001 vykonal TBS na ŽSO Cerhenice dňa 3.4.1974, pričom dosiahol rýchlosť 180 km/h. Po skúšobnej prevádzke bol tento rušeň dňa 28.12.1974 prijatý do evidenčného stavu RD Bratislava. Druhý prototypový rušeň bol dňa 2.1.1975 prevezený na ŽSO Cerhenice, kde pri TBS dosiahol maximálnu rýchlosť 172 km/h. Je v evidenčnom stave RD Bratislava od februára 1975. V súčasnosti je prevádzkovaných iba 18 rušňov tohoto radu, keďže rušeň ES 499.0010 bol vyradený po nehode dňa 29.6.1977 a ďalší, už s označením 350 009 , bol vyradený tiež po nehode dňa 10.11.1989.
Použitie - vlaky osobnej dopravy: |
Zoznam rušňov / Loco list ( verzia 2 )
číslo
rušňa Loco No. |
výrobné
číslo Construction No. |
rok výroby Construction Year |
rušňové
depo Loco depot |
350 001-4 | 6558 | 1973 | Bratislava |
350 002-2 | 6559 | 1974 | Bratislava |
350 003-0 | 6754 | 1975 | Bratislava |
350 004-8 | Bratislava | ||
350 005-5 | 6756 | 1975 | Bratislava |
350 006-3 | 1975 | Bratislava | |
350 007-1 | 6758 | 1975 | Bratislava |
350 008-9 | Bratislava | ||
350 009-7 | zrušený (ex - Bratislava) | ||
350 010 | zrušený (ex - Bratislava) | ||
350 011-3 | 6762 | 1975 | Bratislava |
350 012-1 | Bratislava | ||
350 013-9 | Bratislava | ||
350 014-7 | 6765 | 1975 | Bratislava |
350 015-4 | Bratislava | ||
350 016-2 | Bratislava | ||
350 017-0 | Bratislava | ||
350 018-8 | Bratislava | ||
350 019-6 | 6770 | 1972 | Bratislava (so žltými pásmi/with yellow bands) |
350 020-4 | 6771 | 1976 | Bratislava |
( Petr Kadeřávek , Addams )
Prezývky: | Gorila Hugo (len 350 004) Slovenská Krysa |
350.014-7 absolvoval generálnu opravu (vrátane
obnovy náteru totožného s 350.004, ktorý sa zrejme stane
štandardom pre rušne radu 350 - s výnimkou rušňov určených
pre vnútroštátne vlaky kategórie IC) v septembri 2000 v ŽOS
Vrútky.
12. VI. 2001 počas mojej jazdy EC 132 Bratislava hl.st. -
Praha-Holešovice prešli v protismere 2 bielo-modré rušne radu
350 v protismere (čísla nezistené) a tretí bol 350.008
zapriahnutý v žst. Praha-Holešovice. Vlak EC 133 bol taktiež
ťahaný bielo-modrým rušňom 350 019-6.
Bielomodrý 350 007-1 viezol 17. a 18. VI. 2001, od 5. XI.
2001 350 002-2 obeh č. 2. 14. VI. 2001 viezol IC 503.