Železničná
stanica/Railway station
Marchegg
(Toto nie je oficiálna strana ÖBB / Hier ist ÖBB
offizielle webseite nicht / Here is ÖBB official page not)
( pohľad na stanicu zo satelitu
)
Cesta z Viedne do Bratislavy by mala po výstavbe nového spojenia trvať 35 minút
Prijímacia budova - pohľad od juhu © Addams 18. IX. 2003/14:38:24 |
|
Prijímacia budova - pohľad od západu © Addams 18. IX. 2003/14:16 |
|
Prijímacia budova - pohľad od východu © Addams 18. IX. 2003/14:29 |
|
Prijímacia budova - pohľad od severu © Addams 18. IX. 2003/14:27 |
|
Dieselový motorový vozeň 5047 058-2 © Addams 6. XII. 2003/15:38:38 (Veľká fotografia je dostupná len na Rail CD / Big photo is at Rail CD available only) |
|
Výrobný štítok dieselového motorového vozňa
5047 058-2 © Addams 6. XII. 2003/15:40 |
Dieselové motorové vozne radu 5047 ÖBB
(v SR označované ako rad VT 70) v súčasnosti - júl 2004 -
premávajú o. i. na trati Marchegg - Gänserndorf tesne za
slovensko-rakúskou štátnou hranicou. Tieto vozne už
dávnejšie mali prevádzkovať vlaky BRKS , avšak stále sa
odďaľuje termín ukončenia schválenia ich technickej
spôsobilosti pre SR, hoci už roky sú v prevádzke na miestnych
tratiach ÖBB . Zrejme tu účinkuje
lobby nepriateľov BRKS sídliacich neďaleko jazera Štrkovec v Bratislave ...
Počas GVD 2003/4 mal 1 takýto vozeň premávať na
tratiach ŽSR na konci ER 2562 do žst. Bratislava hl. st. a späť samostatne ako ER 2569. 1. zmenou GVD však bol oficiálne
nahradený bežným vozňom ÖBB
radu Bp ( na ER 2569 ťahaný rušňom radu 2143 ÖBB ), avšak asi k tomu fyzicky nedošlo z
vyššieuvedených príčin. Žiaľ uvádzam len "asi",
nakoľko sa mi podarilo pozabudnúť na preverenie tejto
drobnosti v prevádzke.
Od 12. XII. 2004 sú vedené
vozňami radu 5047 vlaky zo žst. Bratislava
hl. st. cez Marchegg do Gänserndorfu, kde
budú nadväzovať na vlaky trate Wien - Hohenau - Bernhardsthal
(- Břeclav), následkom čoho som prepokladal, že dôjde k
zrušeniu priamych vlakov Bratislava hl. st.
- Marchegg - Wien Südbahnhof .
Skutočnosť ma však prekvapila, vzhľadom na to, že na
začiatku obnovovania žel. spojení Ba - Wien po r. 1989 sa ÖBB
vyjadrili, že chcú zachovať regionálny charakter trate
Stadlau - Marchegg. Postupne však pravdepodobne zmenili názor,
pretože rok čo rok rastie počet vlakov práve cez Marchegg :-(
.
Odkazy/Links:
Strana vytvorená / Site created :
09-XII-2003 Posledná aktualizácia / Last update : 11-IV-2007 |
( 028933.htm ) |