Železničná stanica/Railway station
Prievidza
(Toto nie je oficiálna strana
ŽSR/This is not Official ŽSR Page)
( pohľad na stanicu zo satelitu/Station on Sattelite View )
Moderná stanica
(Bratislava-Nové Mesto, Prievidza, Trenčín a Žilina)
Tlačová správa ŽSR, 05.08.2009 - Železnice Slovenskej
republiky (ŽSR) v pondelok, 5. augusta 2009, po úspešnej
internej príprave štartujú projekt „Moderná stanica“,
ktorý má za cieľ obnovu vybraných železničných staníc v
spolupráci so súkromnými partnermi. Prvé 4 železničné
stanice, pre ktoré bude zahájený výber partnerov na ich
obnovu a vypísané verejné obchodné súťaže sú:
Bratislava-Nové Mesto, Prievidza, Trenčín a Žilina.
Cieľom projektu je prispieť k zvýšeniu kultúry cestovania,
komfortu a bezpečnosti cestujúcej verejnosti a návštevníkov
železničných staníc, t. j.:
- zabezpečiť revitalizáciu a modernizáciu železničných
staníc
- priblížiť sa európskemu štandardu v oblasti komfortu
poskytovaných služieb cestujúcim
- ponúknuť lepšie služby svojim hlavným obchodným partnerom
- dopravcom v osobnej a nákladnej železničnej doprave a
skvalitniť službu verejnosti, zákazníkovi, na základe čoho
bude možné očakávať vyšší záujem o železničnú
prepravu a sprievodne i zvýšenú návštevnosť v objektoch
železničných staníc
- zároveň poskytnúť kultúrnejšie a príjemnejšie
prostredie širokej cestujúcej verejnosti
- oživiť prostredie železničných staníc tak v interiéroch
ako aj exteriéroch a predstaničných priestoroch
- podporiť rozvoj podnikateľských aktivít v priestoroch
staníc, s využitím spravidla vynikajúcej polohovej renty
týchto nehnuteľností a vysokej koncentrácie potenciálnych
zákazníkov
- lepšie využitie priestorov
- zníženie nákladov na údržbu a prevádzku železničných
staníc
Stanica, ktorá vzíde z projektu by mala byť miestom, v ktorom
sa podarí spojiť čo najkomfortnejšie cestovanie s maximálnym
využitím času stráveného čakaním na železničné spojenia
prostredníctvom adekvátneho kultúrno-spoločenského vyžitia
a služieb. Našou ambíciou je, aby sa moderné železničné
stanice stali aj miestom stretnutí a príjemne stráveného
času.
Myšlienka projektu Moderná stanica, revitalizácie
železničných staníc, vznikla na pôde ŽSR ešte na začiatku
roku 2007, ale finálne rozhodnutie realizovať obnovu
železničných staníc pomocou súkromného kapitálu padlo až
na základe výsledkov dôslednej právnej a ekonomickej analýzy
podmienok uskutočnenia takéhoto projektu. Po rozhodnutí
nasledovala niekoľkomesačná prípravná fáza, ktorá mala za
cieľ zabezpečiť podmienky pre vyhlásenie verejných
obchodných súťaží na obnovu vybraných staníc. Súťažiť
sa bude prostredníctvom piatich parametrov, pričom
najdôležitejším bude celková výška preinvestovaných
prostriedkov.
Súkromní partneri by sa v rámci projektu Moderná stanica mali
zaviazať vykonať obnovu železničných staníc
prostredníctvom investícií, pričom ako protihodnotu za
vynaložené investície získajú od ŽSR právo dlhodobo
užívať komerčné priestory v rámci revitalizovanej stanice.
ŽSR nebudú investorom projektu. Medzi primátormi dotknutých
miest a ŽSR prebieha intenzívna komunikácia s cieľom
dosiahnuť čo najlepšiu spoluprácu, aby boli zabezpečené
požiadavky všetkých dotknutých strán tak, aby nové stanice
boli prínosom nielen pre cestujúcu verejnosť ale aj pre mestá
a ich obyvateľov.
V závislosti od úspechu projektu by sa tento model obnovy
staníc mohol v budúcnosti uplatniť aj pri ďalších
železničných staniciach. Výsledky snahy nájdenia vhodných
súkromných partnerov pre prvé štyri stanice by mali byť
známe už koncom roka 2009.
O podmienkach súťaže ako aj ďalšom priebehu projektu
Moderná stanica budeme informovať prostredníctvom internetovej
stránky www.zsr.sk
( Inzerát
, Všeobecné
podmienky ), a povereného koordinátora projektu, ktorého
môžu záujemcovia kontaktovať na e-mailovej adrese: modernastanica@zsr.sk.
Harmonogram súťažných podmienok a model súťaže:
Harmonogram súťažných podmienok pre jednotlivé kroky v
rámci verejnej obchodnej súťaže je nasledovný:
- vyhlásenie súťaže: 5.8.2009
- prihlasovanie uchádzačov: do 17.9.2009
- vyhodnotenie prihlášok: 24.9.2009 (ich vyhodnotením bude
ukončená prvá časť súťaže – kvalifikácia)
- predkladanie súťažných návrhov: do 7.12.2009
- vyhodnotenie návrhov a podpísanie zmlúv s investormi sa
očakáva koncom decembra 2009 alebo začiatkom januára 2010.
Železničná polícia zadržala propagátora fašizmu
Bratislava 2.
07.2004 - Hliadka železničnej polície zadržala vo štvrtok
predpoludním na železničnej stanici v Prievidzi
16-ročného obdivovateľa fašizmu. Mladík vyzlečený do pol
pása a potetovaný rôznymi nacistickými a fašistickými
symbolmi sa prechádzal na stanici.
Pri bezpečnostnej prehliadke policajti vo vrecku jeho nohavíc
našli lovecký nôž a kovovú pracku opasku, na ktorej mal
nalepený nacistický vojnový kríž. Mladý Prievidžan sa
netajil sympatiami k nacistickým a fašistickým hnutiam a
ideológiám, pričom podľa hovorcu ŽP Jozefa Búranského
veľmi dobre vedel čo tetovania znamenajú. Potvrdil to aj vo
výpovedi.
Železničná polícia začala mladíka stíhať za trestný čin
podpory a propagácie hnutí smerujúcich k potlačeniu práv a
slobôd občanov.
Nákladný vlak zrazil v Prievidzi muža ležiaceho medzi
kolajnicami
Prievidza 14.
3.2004 - Nákladný vlak zrazil v piatok vecer na železnicnom
priecestí v Prievidzi 48-rocného Tibora
J. ležiaceho medzi kolajnicami.
Rušnovodic muža spozoroval asi zo 40-metrovej vzdialenosti a
ihned zapol rýchlobrzdu. Rozbehnutú súpravu naloženú uhlím
z Bane Cigel sa mu však už nepodarilo zastavit. Podvozok Tibora
zachytil a niekolkokrát prevrátil. Našli ho pod štvrtým
vagónom. Utrpel pri tom pocetné zranenia, okrem iného otras
mozgu a má doslova oskalpovanú hlavu, niekolko zlomených
rebier a pravdepodobne aj vnútorné zranenia. Naštastie mu
kolesá neodrezali žiadnu koncatinu. V bezvedomí ho ihned
previezli do nemocnice v Bojniciach. Jeho stav je stabilizovaný.
Podla informácie vedúceho oddelenia Železnicnej polície v
Prievidzi Luboša Kotlára, prebieha vyšetrovanie ci išlo o
pokus samovraždy. Takisto nie je vylúcené, že ho niekto medzi
kolajnice položil. Preto polícia zacala trestné stíhanie
neznámeho páchatela pre tažké ublíženie na zdraví. Vela
napovedia výsledky rozboru odobratej vzorky krvi. Je totiž
predpoklad, že Tibor bol znacne pod vplyvom alkoholu, co mohlo
zohrat rozhodujúcu úlohu v jeho konaní, konštatoval Kotlár.
Strana vytvorená / Site created :
20-V-2003 Posledná aktualizácia / Last update : 24-IX-2011 |
( 172551.htm ) |